call of duty Black Ops
یحیی رحیمی

پژوهش جدیدی نشان داده است که ارتباطی بین خشونت و بازی های ویدیویی وجود ندارد

یحیی رحیمی 21 اسفند 1397 بدون دیدگاه
796 بازدید

اخیرا یک پژوهش علمی در مورد ارتباط خشونت و خشن بودن بازی های ویدیویی انجام گرفته شده است و خوشبختانه هیچ گونه ارتباطی بین این بازی ها و رفتار 1004 نفر از نوجوانان حاضر در آزمایش رخ نداده است و به نظر می رسد که بازی های ویدیویی ضرری برای روان انسان نداشته باشند.

این پژوهش توسط پروفسور دانشگاه آکسفورد و همچنین استادیار دانشگاه کاردیف انگلستان انجام گرفته است و آن‌ها می خواستند نشان دهند که خشونت موجود در بازی های ویدیویی روی رفتار فرد تاثیر می گذارد و ممکن است آینده شغلی فرد را دچار مشکل کند. نتایج این آزمایش اما چنین چیزی را نشان نداده است و هیچ مدرکی دال بر تاثیر بد بازی های ویدیویی روی مغز انسان ها دیده نشده است.

این استدیو حدود 1000 نفر از نوجوانان بین 14 تا 15 سال را پیدا کرده است و این افراد تا حدودی بازی های ویدیویی خشن را تجربه کرده بودند. گفتنی است که نصف این افراد پسر و نصف دیگر نیز دختر بوده اند. این افراد همچنین روزانه به طور میانگین حدود 2 ساعت به انجام بازی های خشن می پردازند. این آزمایش البته بر اساس سوال و جواب بود و از شرکت کنندگان در مورد رفتار آن‌ها هنگام انجام بازی های ویدیویی پرسیده شد.

برای بررسی جواب ها از رگراسیون خطی کمک گرفت شده است و تمام داده ها بر اساس سن و جنس و سطح خشونت طبقه بندی شده اند. اما نتایج آن چیزی نبوده است که این محققان انتظارش را می کشیده اند. این دو قبلا یک مقاله علمی تحت عنوان تاثیر بازی های ویدیویی روی روان انسان منتشر کرده بودند و باور داشتند که تاثیر فیزیکی و روانی آن‌ها بسیار زیاد است.

به نظر می رسد که جدال بین خشونت و بازی های ویدیویی دیگر نیازی به ادامه ندارد اما محبوبیت بازی هایی مانند Fortnite میان کودکان باعث نگرانی خانواده ها شده است و حالا این گزارش نشان می دهد که مشکلی پیش نخواهد آمد. نظر شما چیست؟

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.