xCloud
یحیی رحیمی

مایکروسافت: بالاخره سرویس‌هایمان را روی iOS منتشر خواهیم کرد

یحیی رحیمی 19 مهر 1399 بدون دیدگاه
262 بازدید

اپل اخیراً دست رد به چندین کمپانی بزرگ فعال در صنعت بازی زده و کاربران خود را از سرویس‌های مایکروسافت و گوگل محروم کرده است. در ابتدا بازی Fortnite از اپ استور حذف شد و دعوای حقوقی در مورد بازی هنوز ادامه دارد. پس‌ازآن بود که اپل اجازه انتشار برنامه xCloud روی سیستم‌عامل iOS را ندارد و سرویس استریم بازی Stadia هم اجازه فعالیت روی سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون را ندارد. می‌توان گفت که اپل از طرفداران بازی حمایت نکرده و مقاومت شدیدی در زمینه قبول سرویس‌های آنلاین بازی نشان داده است.

بر اساس گزارش جدید Business Insider، فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس، جلسه مهمی با حضور افراد کارمندان زیادی برگزار کرده و در مورد راه‌حلی برای انتشار سرویس Xbox Game Pass روی سیستم‌عامل iOS بحث کرده است. نتیجه این جلسه آن بوده که سرویس‌های آنلاین مایکروسافت از طریق مرورگر در اختیار کاربر قرار گیرند و به نظر می‌رسد که اپل به این زودی‌ها اجازه انتشار اپ ایکس باکس گیم پس و xCloud را نخواهد داد.

اسپنسر ماه گذشته در گفتگو با بلومبرگ از انتشار سرویس‌های آنلاین مایکروسافت روی تمامی پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌ها گفته بود اینکه افراد زیادی از او در مورد زمان انتشار سرویس‌ها روی iOS می‌پرسند. او باور دارد که مایکروسافت بالاخره به این نقطه خواهد رسید و سرویس‌های نام‌برده را به نحوی منتشر خواهد کرد که آسیبی به کسی نرسد.

مشخص نیست که اپل چه استراتژی در مورد پردازش ابری و کلاود گیمینگ پیش‌گرفته و مدت‌هاست که مقاومت شدیدی در مورد این سرویس‌ها نشان داده است و دلیل منطقی هم به شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ارائه نداده است و ممکن است آن‌ها هم به دنبال یک سرویس آنلاین بازی باشند. ردموندی ها عطش زیادی برای انتشار سرویس‌هایشان روی سیستم‌عامل iOS دارند و بالاخره به هدفشان خواهند رسید. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.