یحیی رحیمی

استدیو Epic Games حدود 8 میلیارد دلار ارزش مالی دارد

یحیی رحیمی 7 مرداد 1397 بدون دیدگاه
541 بازدید

سال پیش اگر می‌گفتید که استدیو Epic Games هشت میلیارد دلار ارزش دارد، شاید به ما می‌خندیدید؛ اما Fortnite با دنیای بازی‌های ویدیویی کاری کرد کارستان. این استدیو به دنبال آن است که امسال بتواند 2 میلیارد دلار دیگر به سرمایه خود اضافه کند و واقعاً عدد فوق‌العاده‌ای است. تنها نکته برجسته این میان آن است که Fortnite تمامی پول صنعت بازی را بالا کشیده است! که البته خبر خوبی برای Epic Games است.

این جزئیات توسط گزارش جدید Bloomberg منتشرشده است. البته بیشتر کسب‌وکار Epic به فروش لایسنس های موتور Unreal Engine محدود می‌شود اما نباید از موفقیت بی‌حدوحساب Fortnite گذشت و واقعاً رونق زیادی به کسب‌وکار آن‌ها بخشیده است. در سال 2012 بود که Epic Games تنها 825 میلیون دلار ارزش داشت و رسیدن به 8 میلیارد دلار کار هر کمپانی نیست.

8 میلیارد دلار اما یک حساب سرانگشتی از دارایی‌های Epic Games است و Timothy O’Shea که یک آنالیزور بازار بازی‌های ویدیویی است، ارزش واقعی این استدیو را 14 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند و این عدد با مقایسه با کمپانی‌های رقیبی همچون Electronic Arts یا Activision به‌دست‌آمده است. البته خرید چنین کمپانی بزرگی بحث دیگری است. بسیاری از خریداران به دنبال تخفیف بزرگی هستند زیرا که موفقیت‌های Epic Games به نظر دنباله‌دار نباشد.

یکی از آنالیزورهای بازار نیز بیان کرده است که اگر رشد استدیو از 2 میلیارد به 1 میلیارد دلار در سال برسد، آن موقع است که خریداران می‌توانند با پرداخت 7.5 میلیارد دلار Epic Games را به مالکیت خود درآورند. استدیو بازی نیز برای افزایش محبوبیت خود قیمت‌های Unreal Engine را کاهش داده است و برنامه‌های زیادی برای افزایش سود خود دارد.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.