Grand Theft Auto V
یحیی رحیمی

بیشتر از نصف والدین به کودکانشان اجازه می‌دهند که بازی‌های +18 را بازی کنند

یحیی رحیمی 24 تیر 1397 4 دیدگاه
3,611 بازدید

بر اساس آمار منتشر یافته‌ای از وب‌سایت Childcare.co.uk که 2000 خانواده را در انگلستان موردبررسی قرار داده است، تقریباً نصف کودکان این خانواده‌ها بازی‌های بیشتر از سن قانونی‌شان بازی می‌کردند و خانواده‌ها هیچ‌چیزی در مورد آن‌ها نمی‌دانستند.

این موضوع آن‌قدر هم بین گیمرها عجیب نیست زیرا که برچسب سنی بازی‌های ویدئویی توسط والدین نادیده گرفته می‌شود. برای نمونه یکی از فروشندگان بازی در شهر Barnsley بیان کرده است که پدر و پسری برای خرید GTA وارد مغازه او شده‌اند و او برایشان توضیح داده است که این بازی مناسب پسربچه 10 ساله‌شان نیست. او به دلیل بیان کردن همین موضوع با فرد دچار درگیری شده است و پدر این پسر 10 ساله، فرد را به دخالت در تربیت فرزندش متهم کرده است!

به نظر می‌رسد که والدین همانند فیلم‌های سینمایی به بازی‌های ویدیویی نگاه نمی‌کنند. برای نمونه تنها 18 درصد از شرکت‌کنندگان در پرسش‌نامه این وب‌سایت به کودکان 10 تا 14 ساله خود اجازه تماشای فیلم‌های با رده سنی بالاتر از 18 سال را می‌دهند. 86 درصد از پدر و مادرها نیز بیان کرده‌اند که هیچ اهمیتی به رده سنی بازی‌های ویدئویی نمی‌دهند. این وب‌سایت بیان کرده است که 43 درصد از والدین رفتار نامناسبی را از زمان شروع بازی‌های ویدیویی در فرزندشان دیده‌اند.

تنها نصف این خانواده‌ها بیان کرده‌اند که فرزندشان از تأثیرات این بازی‌ها باخبر است. اگر به جزئیات این پرسش‌نامه بنگریم می‌بینیم که 72 درصد از پاسخ‌دهندگان مادران این کودکان بوده‌اند. کودکان از سن 5 تا 16 سال در این پرسش‌نامه مورد سؤال قرارگرفته‌اند و در این میان 53 درصد آن‌ها پسر و تنها 47 درصد آن‌ها دختر بوده‌اند. بازی‌های ویدیویی موضوع مهمی در تربیت کودکان هستند و اخیراً نیز به تیتر اول اخبار تبدیل‌شده‌اند.

گفته می‌شود که خریدهای درون بازی و LootBox ها همانند قمار عمل می‌کنند و باید متوقف شوند. این وب‌سایت در ادامه بیان کرده است که کنترل رده سنی بازی‌ها برای والدین سخت شده است و جلوگیری از بازی کردن فرد 10 ساله نیز بسیار سخت است به‌خصوص موقعی که دوستانش را می‌بیند که همگی مشغول به بازی همچون Fortnite هستند. چیزی که در این میان جالب است آن است که پدر و مادرها رده سنی فیلم‌ها را چک می‌کنند اما برای بازی‌های ویدیویی کنترلی وجود ندارد.

در کشور ما ایران البته این موضوع کاملاً حل‌شده است! پدر و مادرها در کل هیچ کنترلی روی بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های سینمایی که یک کودک می‌تواند نگاه کند ندارند. این موضوع می‌تواند اثرات مخربی روی کودک داشته باشد. نظر شما چیست؟

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    گل ممد

    مهمان

    داداشا باید توجه کرد که یه سری ها خودشون بازی رو بدون اجازه میندازن مثل خودم من فکر میکردم بازی مشکلی نداره و انداختم ولی وقتی مراحل رو رفتم دیدم که چه بازی بدی هست ولی باز ممنون از راک استار

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    مردم وقتی بازی 18.رو وقتی میخرن باید بهش توجه کنن که فرزندشون دیوانه نشه الان این جی تی ای بد ترینه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    amr

    مهمان

    دنیای واقعی که اوضاش خیلی خیلی خراب تر از بازی های +18 . اتفاقا بچه این بازی هارو انجام بده با جامعه کثیف انسانی بهتر آشنا میشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    alireza

    مهمان

    بله قطعا باید پدر مادرها توجه کنن که از این دست بازیا واسه بچه های زیر 18 سال بدآموزی های زیادی داره

    پاسخ دهید