Star Wars Battlefront II
یحیی رحیمی

سناتورهای آمریکایی در حال بررسی احتمال آسیب Loot Box ها به کودکان هستند

یحیی رحیمی 28 بهمن 1396 بدون دیدگاه
602 بازدید

جعبه‌های جادویی یا Loot Box ها چند سالی است که وارد صنعت بازی و گیم شده‌اند و توانسته‌اند سود سرشاری را به جیب استدیوهای بازی‌سازی اضافه کنند و مدتی است که خود را به تیتر اول وب‌سایت‌های صنعت گیم رسانده‌اند. بازی Star Wars Battlefront II مشکلات زیادی را درزمینهٔ این Loot Box ها شاهد بود و انتقادات فراوانی به کمپانی EA وارد شد. هرچند که EA بارها اعلام کرده است که این جعبه‌ها هیچ ارتباطی به قمار و شرط‌بندی ندارد.

استفاده از Loot Box به‌طور کامل تأیید نشده است و هنوز هم در بعضی زمینه‌ها، مشکلات قانونی دارد. یکی از سناتورهای دولت آمریکا به نام Maggie Hassan از ESRB (کمیته تعیین رده سنی صنعت سرگرمی) درخواست کرده است که در هنگام رده‌بندی این بازی‌ها به وجود یا عدم وجود Loot Box ها نیز دقت داشته باشند. این سناتور مشکل موجود را با کمیته تجارت فدرال نیز در میان گذاشته است. او باور دارد که کودکان زیادی به بازی کردن اعتیاددارند و فعالیت‌هایی همچون Loot Box ها باعث اعتیاد بیشتر می‌شوند و این موضوع نیاز به توجه دارد. باید صبر کنیم و ببینیم که FTC چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ می‌کند و آیا این موضوع به‌عنوان مشکلی جدی قلمداد خواهد شد یا خیر.

او در نامه خود به ESRB بیان کرده است که:

شیوع ریز تراکنش‌های داخل بازی که بعضی‌اوقات به‌عنوان Loot Box ها از آن‌ها یاد می‌شود، نگرانی‌های زیادی را پیرامون تأثیر روانی خود ایجاد کرده‌اند و مکانیزم کار آن‌ها بعضی‌اوقات شبیه شیوه‌ای است که در کازینوها استفاده می‌شود و خطر آسیب رساندن بسیار جدی به نظر می‌رسد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که کمیته FTC و ESRB چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ می‌کنند. پیش‌تر دادگاهی در هاوایی استفاده از این Loot Box ها را محدود کرده بود. اگر این موضوع تأیید شود، کمپانی‌های بازی‌سازی باید مراقب ریز تراکنش‌های استفاده‌شده دربازی‌های خود باشند و بر اساس قوانین لازم آن‌ها را اصلاح کنند.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.