امولاتور Yuzu نینتندو سوییچ
یحیی رحیمی

نینتندو از سازنده امولاتور Yuzu شکایت کرد

یحیی رحیمی 9 اسفند 1402 بدون دیدگاه
135 بازدید

شرکت نینتندو به‌طور رسمی از سازنده امولاتور Yuzu مخصوص اجرای بازی نینتندو سوییچ روی رایانه شکایت کرد. این شرکت مدعی است که سازندگان این امولاتور موجب پخش گسترده فایل بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom شده‌اند و اینکه بیش از یک میلیون نفر بازی افسانه زلدا را به‌صورت غیرقانونی تجربه کرده‌اند.

شرکت نینتندو در زمینه شکایت و به دادگاه کشیدن هکرها و حتی طرفدارهایش بسیار جدی است. آنها هکر نینتندو سوییچ را در یک عملیات مخفی و با کمک نیروهای اینترپل دستگیر کردند و او مجبور به پرداخت غرامت سنگین و تحمل دو سال حبس شد. این شرکت ژاپنی قدم تازه‌ای برداشته و می‌خواهد به شبیه ساز Yuzu پایان دهد و از سازندگان آن شکایت کرده است.

نینتندو معتقد است که امولاتور یوزو به استفاده غیرقانونی و رمزگشایی نرم‌افزاری آثار نینتندو کمک می‌کند. آنها مدعی هستند که سازندگان این امولاتور با استفاده از یک کنسول سوییچ هک‌شده به بازی‌های این شرکت ژاپنی دسترسی پیدا کرده‌اند و میلیون‌ها کپی از آن را در اختیار همگان قرار داده‌اند. نینتندو این اعمال را نقض قانون کپی‌رایت می‌داند و اتهامات متعددی را به سازندگان امولاتور وارد کرده است. نینتندو جزئیات بازی‌ها را اعلام نکرده است و تنها در مورد افسانه زلدا صحبت کرده است.

امولاتور Yuzu نینتندو سوییچامولاتور Yuzu مخصوص نینتندو سوییچ

نینتندو مدعی است که سازندگان امولاتور Yuzu باعث شده‌اند تا یک میلیون نسخه از بازی Tears of the Kingdom به‌صورت غیرقانونی و قبل از انتشار رسمی بازی دانلود شود. همچنین مسئولیت اسپویل و انتشار ویدیوهایی از بازی، قبل از انتشار رسمی نیز بر عهده سازندگان این نرم‌افزار قرار گرفته است. باید گفت که ساخت یک امولاتور، امری غیرقانونی نیست و به همین دلیل است که نینتندو از بازی جدید افسانه زلدا به‌عنوان بهانه‌ای برای جلوگیری از فعالیت‌های سازندگان این امولاتور استفاده کرده است.

نینتندو گفته که حمایت‌های مالی از سازندگان یوزو هنگام انتشار بازی جدید افسانه زلدا دو برابر شده است. در واقع سازندگان این امولاتور از انتشار غیرقانونی آثار ویدیویی و نقض قانون کپی‌رایت، بهره مالی برده‌اند. این شرکت ژاپنی درخواست غرامت و همچنین متوقف شدن توسعه امولاتور Yuzu را دارد. به نظر می‌رسد که سازندگان این نرم‌افزار وارد نبرد جدی با نینتندو نشوند و جلسات دادگاهی و استخدام وکیل، هزینه زیادی برای این افراد خواهد داشت. ممکن است شبیه ساز نینتندو سوییچ پس از این شکایت، وارد دوره تاریکی شود.

شرکت نینتندو از دیگر امولاتور موجود به نام Ryujinx نام نبرده و به نظر برای آنها نیز برنامه‌هایی داشته باشد. گفتنی است شرکت پلی‌استیشن در سال 1999 شکایت مشابهی ثبت کرد که پرونده در نهایت به نفع سازندگان امولاتور خاتمه پیدا کرد. بدون شک نینتندو این افراد را رها نخواهد کرد و ممکن است سازندگان Yuzu مجبور به پرداخت میلیون‌ها دلار غرامت شوند.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.