داستان بازی The Last of Us 2
یحیی رحیمی

دفاع تروی بیکر از The Last of Us 2: بفرمایید داستان بهتری بگویید!

یحیی رحیمی 16 بهمن 1402 2 دیدگاه
302 بازدید

داستان بازی The Last of Us 2 یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های تاریخ ویدیوگیم را به پا کرد. جزئیات داستان و سرنوشت جوئل چندین ماه قبل از انتشار بازی فاش شد و موجب ناراحتی و عصبانیت طرفداران بازی اول شد. تروی بیکر در مستند ساخت بازی لست آو آس 2 که به تازگی پخش شده است، دفاع تمام قدی از داستان بازی می‌کند. او معتقد است که نیل دراکمن، بهترین داستان ممکن را روایت کرده و به معترضان می‌گوید که اگر فکر می‌کنید بیشتر می‌دانید، یک داستان بهتر برای او تعریف کنید.

هشدار: مطالعه ادامه مطلب، داستان بازی The Last of Us 2 را فاش خواهد کرد

مستند ساخت لست آو آس 2 به جنبه‌های مختلف آن می‌پردازد. نیل دراکمن و تروی بیکر در مورد افشاگران و معترضان صحبت کرده‌اند. دراکمن می‌گوید که مدت زیادی به دنبال افشاگر بازی بود. او فکر می‌کند که یکی از کارمندان این کار را کرده و می‌خواست او را به‌شدت جریمه کند. بعدها مشخص شد که یک جوان سوئدی و از طرفداران بازی با پیدا کردن رخنه‌ای در سرورهای استودیو، فایل‌های بازی را سرقت کرده است. دراکمن در نهایت تصمیم گرفت تا موضوع را فراموش کند و افشاء بازی را جدی نگیرد.

تروی بیکر در ادامه مستند به افرادی می‌پردازد که به‌شدت مخالف داستان بودند. افرادی زیادی فکر می‌کنند که داستان بازی نباید به این شکل جلو می‌رفت. مرگ جوئل در ابتدا شوک روحی بزرگی به گیمرها وارد می‌کند و پس از آنکه داستان رنگ انتقام می‌گیرد، الی در نهایت تصمیم می‌گیرد تا قاتل جوئل را رها کند. تصمیمی که تا امروز بحث‌برانگیز بوده و بسیاری معتقدند که پایان خوبی برای داستان طراحی نشده بود.

داستان بازی The Last of Us 2دفاع تروی بیکر از داستان The Last of Us 2

تروی بیکر در واکنش به معترضان گفت: «هیچ جنبه یا بخشی از بازی دوم نیست که بخواهم به آن دست بزنم (و تغییرش دهم). هر گاه کسی سراغ من می‌آید و می‌گوید که اتفاقی که برای جوئل افتاده را نپسندیده، به او می‌گویم که خب عالیه بفرما شما یک داستان بهتر برایم تعریف کنم. تا امروز کسی نتوانسته چنین کاری انجام دهد.» بیکر تنها فردی نیست که این‌چنین تند به واکنش‌ها به مرگ جوئل اعتراض می‌کند. لورا بیلی بازیگر نقش ابی اندرسون، اعتراض‌ها را بیش از حد خوانده است.

لورا بیلی در ادامه مستند می‌گوید که تعدادی حتی فرزند تازه به دنیا آمده او را تهدید به مرگ کرده‌اند. این نوع واکنش بیش از حد به بازی‌های ویدیویی متأسفانه به امری معمول تبدیل شده است. بسیاری از بانوان شاغل در ویدیوگیم تهدید به مرگ شده‌اند و وسواس بیش از حد روی بازی‌ها به یک رابطه سمی انجامیده است. در نهایت اگر فکر می‌کنید داستان The Last of Us 2 کیفیت موردانتظار را نداشت، حرف تروی بیکر را به یاد بیاورید. نظر شما چیست؟

منبع: ComicBook

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    arya

    مهمان

    این مدل جواب دادن فقط مغلطه‌س. همه که نویسنده نیستن بیان داستان بهتری بگن. با این سبک جواب دادن و این سطح منطق داستان بهتری هم بگن ایشون میگه نه خوب نبود مال ما بهتر بود. این شکل برخورد یعنی رسما افراد بسیار زیادی که منتقد اتفاقات بازی بودن رو بی اهمیت جلوه دادن. طبیعی هم هست البته. به اندازه‌ی کافی مخاطبا رو دوشیدن دیگه مهم نیست کی چی میگه. اما با این وضعیت فرنچایزی رو که میتونست تا چند پارت ادامه داشته باشه رو تو اوایل پارت دوم سوزوندن.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    من به شخصه از داستان و مرگ جوئل خوشم نیامد

    پاسخ دهید