کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های تک نفره پلتفرم استیم

کیوان آمیرزاده 22 بهمن 1402 1 دیدگاه
2,102 بازدید

اگر با استفاده از رایانه شخصی به تجربه کردن بازی‌ها می‌پردازید، به احتمال زیاد با برنامه مشهور Steam آشنایی دارید. تخفیفات بسیاربالا و لیست بسیار پرشمار از بازی‌ها، باعث می‌شود تا تقریبا تمام بازیکنانی که روی رایانه‌های شخصی خود به تجربه بازی‌ها می‌پردازند، از استیم به عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده کنند. با اینکه بازی‌های چندنفره در استیم طرفداران پرتعدادی دارد اما بازی‌های تک‌نفره زیاد و جذابی را می‌توان در این فروشگاه پیدا کرد. در این مطلب تعدادی از بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم کدامند؟

پیدا کردن بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم، می‌تواند زمان‌بر و اذیت کننده باشد چراکه بیشتر پیشنهادات معروف این فروشگاه، به بازی‌ های چندنفره محدود می‌شود؛ پس با ما در معرفی بهترین بازی‌ های تک نفره استیم همراه باشید! دقت داشته باشید که فاکتورهای اصلی در انتخاب بازی‌های این لیست، میزان خاص بودن، روایت قدرتمند داستان، گیم‌پلی هیجان‌انگیز یا حتی سرگرم بودن بازی هنگام تنها تجربه کردن آن است. لازم به ذکر است که ترتیب خاصی در این لیست وجود ندارد.

16) God of War

بازی God of War در فهرست بهترین بازی های تک نفره Steam

خدای جنگ یونان در اسکاندیناوی

مدتی است که سونی، بازی‌های انحصاری استودیوهای خود را با فاصله زمانی چندساله، روانه پلتفرم استیم می‌کند که با استقبال بسیار خوب کاربران این پلتفرم مواجه می‌شود. سری جدید خدای جنگ در سال 2018 روانه بازار شد و این بار کریتوس را به دنیای اساطیر اسکاندیناوی برد تا شاهد محیط‌ها و شخصیت‌هایی کاملا متفاوت با دنیای پیشین اساطیر یونانی باشیم. در بازی God of War با کریتوسی کاملا متفاوت با نسخه‌های قبلی مواجه هستیم؛ کریتوسی که دیگر اجازه نمی‌دهد تا خشم، باعث تصمیم‌گیری‌های عجولانه و جبران‌ناپذیر شود.

گیم‌پلی بازی نسبت به سه نسخه پیشین، تغییرات چشم‌گیری داشته است؛ تا حدی که سبک بازی بیشتر به سمت بازی‌های نقش‌آفرینی متمایل است تا به آثار هک ‌اَند ‌اسلش. مبارزات بازی بسیار حساس‌تر از نسخه‌های پیشین است و ساده‌ترین دشمنان بازی هم توانایی از بین بردن شما را دارند؛ پس فشردن مدام یکی دو دکمه، دیگر قرار نیست فایده چندانی در مبارزات داشته باشد. اگر به دنبال یک بازی اکشن خشن با داستانی پرجزییات و سرگرم‌کننده هستید، به هیچ عنوان این بازی را از دست ندهید!

15) Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel’s Spider-Man در لیست بهترین بازی های تک نفره استیم

بهترین اقتباس از کمیک‌های مارول

مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک‌ها به شمار می‌رود و بازی‌های زیادی نیز براساس این شخصیت ساخته شده‌اند اما هیچ‌کدام به شاهکار استودیوی Insomniac Games نمی‌رسد. این استودیو در سال 2018 بهترین بازی اقتباس شده از کمیک مرد عنکبوتی را روانه بازار کرد که با استقبال فوق‌العاده‌ای از جانب بازیکنان همراه بود. سیستم پرتاب تاری که این بازی ارائه می‌دهد، می‌تواند ده‌ها ساعت شما را جذب پرواز در سطح شهر کند بدون آنکه حتی یک ثانیه از آن خسته کننده باشد.

سیستم مبارزات بازی، همانند سری آرکام، در سبک Beat ’em up است و گَجِت‌های زیادی برای تجربه بازی در حالت مخفی‌کاری در اختیار شما قرار داده می‌شود. شخصیت‌های محبوب کمیک نیز در این اثر حضور دارند و شخصیت‌پردازی‌های بی‌نظیر آن‌ها، حسابی هواداران این سری کمیک را به وجد می‌آورد. Marvel’s Spider-Man را می‌توان بهترین بازی اقتباس گرفته از کمیک‌های مارول دانست که تجربه کردن آن به تمام بازیکنان با هرسلیقه‌ای، پیشنهاد می‌شود.

14) Dave The Diver

بازی Dave The Diver از عناوین مستقل و یکی از بهترین بازی های تک نفره استیم

یک بازی مدیریتی ملایم با المان‌های نقش‌آفرینی

بازی Dave The Diver یک اثر ملایم و سرگرم‌کننده است که شما را به اعماق دریا می‌برد و یک شبیه‌ساز مدیریتی را با المان‌های نقش آفرینی به شما ارائه می‌دهد. شما در نقش یک قواص به نام titular Dave بازی را تجربه می‌کنید که در کنار ساحل، رستورانی پرطرفدار را اداره می‌کند. شما با کاوش اقیانوس وسیع بازی در روزها، باید ماهی‌های مختلف را برای آماده کردن در رستوران شکار کنید یا به انجام ماموریت‌های فرعی و پیدا کردن اشیای گم‌‍شده بپردازید و از اعماق اقیانوس، عکس‌هایی فراموش‌نشدنی بگیرید.

شب‌ها وقت اداره کردن رستوران سوشی است که با پخت و پز ماهی‌های شکار شده در روز سپری می‌شود. شما می‌تواند با درآمدی که از رستوران کسب می‌کنید، ابزار قواصی خود را ارتقا دهید تا وارد بخش‌های تازه‌تری از اقیانوس عظیم بازی شوید. ماهیت کلی بازی، کاملا کمدی و خنده‌دار است و دِیو مطمئن می‌شود که شما از لحظه شروع تا پایان، لبخند بر لب داشته باشید؛ بالاخره قرار نیست همیشه کشت و کشتار و هیجان بالا، معیارهای اصلی بهترین بازی‌های تک‌نفره را مشخص کنند!

13) Cocoon

بازی Cocoon در لیست بهترین بازی های تک نفره استیم

اثری پلتفرمر با پازل‌های نفس‌گیر

بازی Cocoon، ساخته‌ای از سازندگان دو بازی مشهور Inside و Limbo است که در آن بازیکنان باید در یک فضای سه بعدی، بر خلاف بازی‌های گذشته این استودیو، وارد دنیاهای مختلف شوند و یا با ترکیب کردن آن‌ها، پازل‌های بازی را حل کنند. شما در نقش یک حشره بال‌دار هستید که متوجه می‌شود که برخی گوی‌های کوچک، در واقع دروازه‌هایی به جهان‌های دیگر هستند. شما می‌توانید با وارد شدن در این گوی‌ها، به گشت و گذار بپردازید، معماهای نسبتا پیچیده این دنیاها را حل کنید و یا حتی سراغ تار و مار کردن باس‌های آن جهان بروید.

نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید این گوی‌ها را به خود حمل کنید یا حتی آن‌ها را به درون گوی‌های دیگر ببرید تا جهان‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و پازل‌های پیچیده‌تری را حل کنید! این ایده ناب، همراه با دنیایی رنگارنگ با طراحی‌های خاص و زیبا است که لحظه به لحظه کاوش در گوی‌های مختلف را ارزشمند می‌کند. Cocoon مطمئنا یکی از بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم است و تجربه آن به تمامی طرفداران این سبک از بازی‌ها، شدیدا پیشنهاد می‌شود.

12) Resident Evil 4

بازی Resident Evil 4 در میان بهترین بازی های تک نفره استیم

ترس و بقا در بهترین شکل

نسخه اصلی بازی Resident Evil 4 سال 2005 روانه بازار شد که انقلابی در سبک ترس و بقا را پدید آورد. ترکیب کردن شوتر سوم‌شخص با مدیریت منابع و ارائه داستان و اتمسفری ترسناک، به سرعت این بازی را به شهرت بالایی رساند تا حدی که هنوز پس از گذشت 19 سال، هنوز هم بسیاری از بازیکنان نسخه چهارم را بهترین بازی در مجموعه Resident Evil می‌دانند. نسخه بازسازی شده این اثر در استیم با ارتقای گرافیک و گیم‌پلی بازی، این بازی را تبدیل به یکی از بهترین عناوین سبک ترس و بقا کرد.

شما در نقش مامور سابق پلیس، Leon Kennedy، باید دختر رییس‌جمهور را که در روستای دورافتاده‌ای در اسپانیا دزدیده شده است را نجات دهید. قضیه موقعی جدی می‌شود که لِئون با قرقه‌ای خطرناک به نام Los Iluminados آشنا می‌شود که اعضای آن به لطف انگلی خاص، رفتارهای زامبی‌محور پیدا کرده‌اند. از آنجایی که تنها بازی کردن اثرهای ترسناک، هیجان و جذابیت فوق‌العاده زیادی دارند، Resident Evil 4 را می‌توان به راحتی، یکی از بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم معرفی کرد.

11) Lies of P

بازی Lies of P یکی از بهترین بازی های تک نفره استیم که باید تجربه کنید

داستانی کلاسیک در سبک سولزلایک

بازی Lies of P شما را در کنترل شخصیت پینوکیو، آن هم در دنیایی بی‌رحم، قرار می‌دهد و مبارزاتی سخت و نفس‌گیری در سبک بازی‌های نقش‌آفرینی سولزلایک را به شما ارائه می‌دهد. با اینکه شاید ایده بازی کمی عجیب به نظر بیاید، به لطف طراحی‌های‌  بی‌نظیر، اتمسفر تاریک محیط، داستان‌سرایی زیبا و باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز، این اثر را تبدیل به عنوانی کاملا موفق در سبک سولزلاک کرده است. البته میزان سختی آن، اصلا به پای ساخته‌های FromSoftware نمی‌رسد!

پینوکیو به دروغ گفتن مشهور است و سازندگان این قضیه را کاملا هوشمندانه در قالب سیستم دروغ در بازی پیاده‌سازی کرده‌اند. در بخش‌های مختلفی از بازی شما می‌توانید با انتخاب دیالوگ‌های دروغ یا راست، ادامه دیالوگ‌ها، داستان، ماموریت‌ها، پاداش‌های دریافتی و حتی پایان بازی را به طور کامل تغییر دهید. اگر به دنبال یک بازی‌ چالشی سولزلایک مشابه با اثر مشهور Bloodborne هستید، مطمئنا Lies of P شما را جذب خود خواهد کرد.

10) Vampire Survivors

بازی Vampire Survivors عنوانی مستقل و تک نفره در استیم

یک روگ‌لایک هیجان‌انگیز

در Vampire Survivors شما وارد محیط‌هایی می‌شوید که به صورت تصادفی ساخته می‌شوند که در محاصره لشکرهای بزرگ دشمن قرار گرفته است. به عنوان یک اثر روگ‌لایک، شما باید به دفعات مختلف به تجربه بازی بپردازید تا بتوانید با ارتقا دادن شخصیت خود، مدت زمان بیشتری را زنده بمانید. با توجه به تنوع سلاح‌هایی که در بازی وجود دارد، مبارزات بازی در دو سبک هک‌ا ند‌ اسلش یا Shoot-em up جریان پیدا می‌کند که در هر دو حالت، سرعت بسیار بالایی دارند.

اجازه ندهید گرافیک ساده پیکسلی بازی شما را فریب دهد چراکه مبارزات بازی، بسیار چالش‌برانگیز است و قرار نیست تجربه‌ای کودکانه در انتظارتان باشد. خوشبختانه شما به هر میزان که بتوانید زنده بمانید، سلاح‌ها، شخصیت‌ها و آیتم‌های قدرتمندتری برای اتمام بازی به دست خواهید آورد. با اینکه شما می‌توانید این بازی را دو نفره تجربه کنید، اما تجربه تک‌نفره این اثر به لطف مبارزات فوق‌العاده سریع، بسیار هیجان انگیز است.

9) Doki Doki Literature Club

بازی Doki Doki Literature Club در لیست بازی های تک نفره Steam

رمان بَصَری بامزه اما سرشار از المان‌های ترس

اگر به دنبال یک بازی ترسناک، آن هم رایگان در استیم هستید، به هیچ وجه این اثر را از دست ندهید! شما در نقش یک پسر دبیرستانی قرار دارید که توسط دوست صمیمی خود، “سایوری” به گروه چند نفره‌ای که عضو انجمن ادبیات هستند، دعوت می‌شوید. مشکل از جایی شروع می‌شود که شما متوجه می‌شوید که هریک از شخصیت‌های بازی، رازی ترسناک را پنهان می‌کنند. طراحی این بازی، کاملا انیمه‌ای است و گیم‌پلی آن، محدود به انتخاب کردن کلمات برای سرودن شعر می‌شود؛ به همین علت، المان ترس از طریق روایت داستان آن به مخاطب ارائه می‌شود.

این اثر بر خلاف بسیاری از بازی‌های این سبک، از خشونت و ترس‌های ناگهانی استفاده نمی‌کند. شما با یک بار به اتمام رساندن بازی، تحت تاثیر یک اتفاق باورنکردنی خواهید افتاد و با شروع کردن دوباره بازی، المان‌های ترس، جای لحظه‌های بامزه و شیرین بازی را می‌گیرند. البته لازم به ذکر است که شما تقریبا کل زمانی که مشغول تجربه کردن بازی هستید را به دیالوگ خوانی می‌پردازید و نباید به دنبال گیم‌پلی خاصی باشید. اگر با این مسئله مشکلی نداشته باشید، مطمئن باشید که این اثر تبدیل به یکی از بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم برای شما خواهد شد؛ آن هم کاملا رایگان!

8) Portal

بازی Portal از عناوین قدیمی تک نفره رو ی استیم

یک بازی پازل‌محور با نوآوری‌های فراوان

پورتال” از زمان انتشارش در سال 2007 تا به امروز، به عنوان بهترین و نوآورانه‌ترین بازی پازل‌محور استیم شناخته می‌شود. شما با استفاده از یک اسلحه، می‌توانید پورتال‌های مختلفی را روی زمین یا دیوار ایجاد کنید تا خودتان یا اشیای مختلف را در محیط جا به جا کنید. با پیشروی در بازی، پازل‌ها چنان پیچیده می‌شود که مغز شما را به درد می‌آورند! دلیل اصلی این مسئله این است که از ابتدا تا انتهای بازی، همین یک اسلحه پورتال‌ساز تنها راه برای حل کردن پازل‌ها به شمار می‌رود و هیچ قابلیت خاص دیگری در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

شما در نقش شخصیتی به نام “چِل” قرار دارید که به طرز مرموزی در یک آزمایشگاه بزرگ که توسط یک هوش مصنوعی روانی طراحی شده است، بیدار می‌شوید. شما باید با پیشروی در این آزمایشگاه، پازل‌های بازی را که با استفاده از فیزیک طبیعی حرکت اشیا قابل حل است را به اتمام برسانید و هدف این هوش مصنوعی را از ساختن چنین آزمایشگاهی، پیدا کنید. المان‌های خنده‌دار زیادی که در روند بازی وجود دارد، باعث می‌شود تا حل کردن پازل‌های پیچیده، طاقت‌فسا نشود!

7) Sims 4

بازی Sims 4 در لیست بهترین بازی های تک نفره استیم

شبیه‌ساز زندگی!

اگر به دنبال یک بازی آرامش‌بخش و خالی از هرگونه استرس هستید، شاید بهترین گزینه شما تجربه کردن نسخه چهارم “سیمز” باشد! شما می‌توانید برای شخصیتی که ساخته‌اید، خانه‌ای مجلل و شیک را طراحی کنید یا به دنبال ساخت خانواده‌ای پرجمعیت باشید. البته توانایی حبس کردن شخصیت خود در زیرزمین و به آتش کشیدن کامل آن را نیز دارید! در دنیای سیمز، بدون هیچ‌گونه قضاوت از جانب کسی، هرکاری که دوست داشته باشید را می‌توانید انجام دهید.

در سیمز 4، مدیریت کامل زندگی یک شخصیت از ابتدای تولد تا مرگ، می‌تواند سرگرم کننده باشد چراکه اتفاق‌ها و موقعیت‌های غیرقابل انتظار و خنده‌دار زیادی پیش می‌آید، مانند تبدیل شدن به خون‌آشام یا ازدواج کردن با فرشته مرگ! صد البته که سرگرمی‌ها به درون خانه محدود نمی‌شود و شما در هر لحظه که دوست داشته باشید، می‌توانید به شهر بروید و با شخصیت‌های بیشتری سر و کله بزنید یا به گشت و گذار بپردازید؛ فقط سعی کنید تبدیل به یک قاتل سریالی نشوید که عواقب زیادی دارد!

6) Hades

بازی Hades در لیست بهترین بازی های استیم که باید تجربه کنید

اثری روگ‌لایک ترکیب با اساطیر یونان

آثار روگ‌لایک طی سال‌های اخیر، با محبوبیت روزافزونی مواجه شده‌اند و در سال 2020 یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در این سبک روانه بازار شد. در بازی‌های این سبک، شما با کشته شدن به ابتدای بازی بازگردانده می‌شوید؛ به عبارتی برای پیروزی در این سبک از بازی‌ها، باید بدون اینکه حتی یک بار کشته شوید، تا پایان بازی پیش بروید. البته وجود یک‌سری ارتقای دائمی در این سبک از بازی‌ها باعث می‌شود که هر دفعه که کشته شوید، دفعه بعدی با سختی‌های کمتری مواجه شوید.

بازی “Hades” علاوه بر ویژگی‌های مبارزاتی که گفته شد، داستانی بسیار قدرتمند و زیبا نیز دارد. شما در نقش پسر هیدیس، تلاش دارید تا از جهنم فرار کنید و به دیگر خدایانی که در سطح زمین یا کوه الیمپوس هستند بپیوندید. هریک از خدایان بازی، قدرت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در این فرار موفق باشید و هریک از این قدرت‌ها، سبک مبارزات بازی را به کلی تغییر می‌دهد. علاوه بر این، شما با هربار کشته شدن، شخصیت‌پردازی‌ها و دیالوگ‌های جدیدی را از جانب اساطیر مختلف مشاهده خواهید کرد که به جذابیت داستان اضافه می‌کند. اگر به آثار روگ‌لایک علاقه دارید، هیدیس را می‌توان بهترین بازی استیم در این سبک دانست.

5) Hollow Knight

بازی Hollow Knight یکی از بهترین بازی های تک نفره استیم که باید تجربه کنید

یک مترویدونیا با اتمسفری زیبا

به راحتی می‌توان گفت که “هالو نایت” بهترین بازی مترویدونیا در استیم است. در این سبک از بازی‌ها، یک دنیای بسیار بزرگ با محیط‌های کاملا متصل به یکدیگر در برابر بازیکنان قرار می‌گیرد. بازیکنان با به دست آوردن قدرت‌های جدید، می‌توانند به محیط‌های بیشتری از این نقشه دسترسی پیدا کنند و پازل‌ها و بخش‌های پلتفرمر نیز بخشی جدا نشدنی از این آثار به حساب می‌آیند. مبارزات چالش‌برانگیز اما با مکانیک‌های نه چندان پیچیده، امضای اصلی این سبک از بازی‌ها هستند. هالو نایت، تمامی المان‌های ذکر شده را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کرده است.

در این بازی، شما وارد یک کشور فراموش‌شده می‌شوید که تبدیل به خرابه‌ای بزرگ، سرشار از جانواران و هیولاهای مختلف شده است. در طول بازی، شما با باس‌های زیادی با مکانیک‌های جذاب و کاملا خاص رو به رو خواهید شد که شکست دادن هریک از آنها، شخصیت شما را قدرتمندتر می‌کند. با پیشروی در بازی، داستان بازی خود را کاملا نمایان می‌کند و رازهای زیادی از این کشور فراموش شده برملا می‌شود. اتمسفر جذاب و خاص این بازی، به راحتی آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم می‌کند.

4) Undertale

بازی Undertale در فهرست بهترین بازی های تک نفره روی استیم

اثری فراموش نشدنی در سبک نقش آفرینی

اگر از طرفداران سبک نقش آفرینی باشید، سخت است بتوان تصور کرد که نامی از اثر “Undertale” نشنیده باشید. این اثر در سال 2015 روانه بازار شد و به طرز باورنکردنی، بسیاری از المان‌های اصلی این سبک را نوسازی کرد. شاید اگر این اثر همزمان با بازی بی‌رقیب Witcher 3 روانه بازار نشده بود، به راحتی می‌توانست جایزه بهترین بازی سال را نیز دریافت کند. این بازی در قالب گرافیکی پیکسلی، مبارزاتی نوبتی را در برابر بازیکنان قرار می‌دهد اما با یک نکته خاص؛ شما می‌توانید تمام مبارزات بازی را یا با خشونت و یا کاملا مسالمت‌آمیز به پایان برسانید.

شما به عنوان یک پسر بچه، وارد دنیایی می‌شوید که توسط هیولاهای مختلف ساخته شده است و در تلاش هستید تا به دنیای اصلی خود برگردید. این بازی در مبارزات و پیشروی داستان، آزادی عمل‌های بی‌سابقه‌ای را به بازیکنان ارائه می‌دهد که نحوه استفاده از این ویژگی‌ها، تاثیر بسیار زیادی بر روی رفتار شخصیت‌های مختلف با شما و حتی پایان بازی می‌گذارد. اگر به دنبال یک بازی نقش‌آفرینی جذاب هستید که شما را به دفعات بسیار زیادی دچار شگفت‌زدگی کند، به هیچ عنوان آندرتیل را از دست ندهید چراکه این اثر مطمئنا یکی از بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم است.

3) Grand Theft Auto 5

ّبازی Grand Theft Auto 5 در لیست بهترین بازی های تک نفره روی Steam

مشهورترین بازی جهان‌آزاد

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، پس به اندازه کافی با دنیای بازی‌های ویدیویی آشنایی دارد که نام Grand Theft Auto 5 یا همان GTA V را شنیده باشید. این سری بازی را می‌توان مشهورترین فرنچایز تاریخ این صنعت دانست که تجربه کردن نسخه پنجم آن به هر بازیکن با هر سلیقه‌ای پیشنهاد می‌شود. این بازی جهان‌آزاد، به شما اجازه انجام هرکاری را می‌دهد و آزادی عمل بسیار بالایی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد؛ از دزدیدن هواپیما و پرواز در سطح شهر تا به آشوب کشیدن شهر و تیراندازی به صدها پلیسی که به دنبال مجازات شما هستند!

در نسه پنجم، شما در نقش سه خلافکار قرار خواهید گرفت که به مرور زمان با یکدیگر آشنا می‌شوند. این سه خلافکار با همکاری با یکدیگر، جرم‌های زیادی را در سطح شهرخیالی Los Santos انجام می‌دهند و پول‌های هنگفتی را به جیب می‌زنند که البته با گذشت زمان، رازهایی از شخصیت‌های مختلف برملا می‌شود که رابطه آنها با یکدیگر را پیچیده‌تر می‌کند. با اینکه بخش چندنفره بازی نیز جذابیت بالایی دارد، اما بخش تک‌نفره بازی، جذابیت‌های خاصی مثل شخصیت‌پردازی‌های قوی و ماموریت‌های نفس‌گیر را به شما ارائه می‌دهد. خالی از لطف است که یکی از بهترین یا شاید هم بهترین‌ بازی‌ تک‌نفره استیم را تجربه نکرده باشید؛ پس در بازی کردن این اثر، به هیچ وجه درنگ نکنید!

2) Persona 5 Royal

بازی Persona 5 Royal در فهرست بهترین بازی های تک نفره Steam

بهترین بازی نقش‌ آفرینی ژاپنی در استیم

سبک نقش آفرینی، زیرشاخه‌های زیادی دارد که یکی از مشهورترین آنها، نقش آفرینی ژاپنی یا همان JRPG است. بازی‌های این سبک دارای مبارزات نوبتی هستند و معمولا روایتی خطی دارند و علاقه‌ای ندارند دنیای بازی را در حد آثار غربی، جهان‌آزاد کنند. شما در بازی Persona 5 Royal در نقش دانش‌آموزی ملقب به جوکر هستید که در طول روز، دانش آموزی در مدرسه است و در طول شب، رهبر گروه Phantom Thieves! این گروه با رفتن به درون “قلب” افراد شرور، سعی در تغییر دادن و تبدیل آنها به انسان‌های بهتر هستند. “قلب” انسان‌ها در واقع در یک بُعد بالاتر از دنیای واقعی به نام متاوِرس قرار دارد که دسترسی به آن برای افراد عادی غیرممکن است.

در طول روز شما به عنوان یک دانش‌آموز به مدرسه می‌روید، سر کلاس می‌نشینید، امتحان می‌دهید و با دوست‌های خود در سطح شهر به گشت و گذار می‌پردازید. پس از پایان مدرسه، شما می‌توانید وارد متاورس شوید تا مبارزات بسیار جذابی را تجربه کنید. هرشخصیت در متاورس، دارای یک “پِرسونا” است که قابلیت‌های متفاوتی دارد و در مبارزات بازی، شما با استفاده از پرسونای اعضای تیم خود، باید دشمنان مختلف را شکست دهید و “قلب” انسان‌های شرور را به دست آورید. جالب است بدانید که با اینکه بازی بالغ بر 90 ساعت محتوای کاملا خطی را به شما ارائه می‌دهد، حتی یک ثانیه از آن هم حوصله‌سربر نیست. این مسئله باعث می‌شود تا این اثر تبدیل به یکی از بهترین‌ بازی‌ های تک‌ نفره استیم شود.

1) Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 از بهترین بازی های تک نفره استیم که باید تجربه کرد

اثری جهان آزاد در غرب وحشی

مگر می‌شود راک‌استار در ساخت بازی‌های تک‌نفره موفق نباشد؟ علاوه بر GTA V، بازی Red Dead Redemption 2 هم از آن دسته آثاری است که تجربه کردن آن به هر بازیکنی با هر سلیقه‌ای پیشنهاد می‌شود! داستان این بازی قبل از وقایع نسخه اول جریان می‌یابد و شما در نقش آرتور مورگان به گشت و گذار در غرب وحشی می‌پردازید. آرتور عضو گروهی از خلافکاران است که شخصیتی به نام داچ آن را رهبری می‌کند و شخصیت اصلی نسخه قبلی، جان مارستون، نیز در آن حضور دارد. هدف گروه، زنده ماندن در ایالتی است که افراد زیادی به خون آنها تشنه هستند. شخصیت‌پردازی قوی اعضای این گروه، یکی از بهترین بخش‌های بازی به حساب می‌آید.

گیم‌پلی بازی، شما را کاملا در نقش یک کابوی غرب وحشی قرار می‌دهد؛ جایی که تیراندازی‌ و دزدی، بخشی جدا نشدنی از زندگی روزانه مردم است. البته بازی یک انتخاب را در برابر شما قرار می‌دهد؛ شما می‌توانید در نقش یک خلافکار بی‌رحم باشید یا قهرمانی شرافتمند. شما با کارهایی که در دنیای بازی انجام می‌دهید، یکی از این مسیرها را برای خود انتخاب می‌کنید که تاثیر بسیار زیادی بر روی داستان و رفتار اعضای گروه با شما می‌گذارد. یکی دیگر از نکات جذاب بازی، تیراندازی‌ها و آشوب به پا کردن‌های آن است. تنوع بسیار بالای اسلحه‌ها در بازی باعث می‌شود تا این بخش هیچ وقت تکراری نشود. اگر به دنبال تجربه کردن یکی از بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم هستید، Red Dead Redemption 2 را از دست ندهید.

جمع بندی

بازی‌های تک‌نفره همیشه بخشی جدا نشدنی و مهم از صنعت بازی‌های ویدیویی هستند؛ چراکه داستان‌هایی فراموش نشدنی را در خاطره ما به جای می‌گذارند. پس شاید بازی‌های زیادی باشد که از نظر شما لایق حضور در این لیست هستند اما دقت داشته باشید که فاکتورهای زیادی برای انتخاب این بازی‌ها در نظر گرفته شده است. برای مثال، برخی‌ بازی‌های بسیار مشهور مانند The Last of Us، پورت بسیار ضعیفی را در استیم منتشر کردند که باعث می‌شود لایق حضور در لیست بهترین بازی‌ های استیم نباشند. از طرفی برخی بازی‌های دیگر مثل Civilization VI یا Hearts of Iron IV، سبکی عام‌پسند ندارند و ممکن است به مزاج خیلی‌ها خوش نیایند.

برخی دیگر از بازی‌ها مانند Terraria با اینکه جذابیت بسیار بالایی دارند، اما بخش تک‌نفره آنها کمی حوصله‌سربر است. تجربه کردن چنین آثاری، با دوستان و بازیکنان دیگر باعث جذابیت و مشهوریت آن شده است که باعث حضور پیدا نکردن آنها در این لیست می‌شود. آثار مشهور دیگری مانند Elden Ring و Sekiro: Shadows Die Twice نیز به دلیل سختی بالا در لیست حضور ندارند. نظرشما چیست؟ آیا بازی‌ را مد نظر دارید که جزو بهترین بازی‌ های تک‌ نفره استیم هستند و نام آن‌ها در این لیست غایب است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا برای تجربه کردن این بازی‌ها روی رایانه‌ شخصی، لزوما نیاز به استیم دارم؟

خیر. بسیاری از بازی‌های این لیست روی پلتفرم‌های دیگری مانند فروشگاه Epic Games نیز قابل بازی کردن هستند. شما می‌توانید هر پلتفرمی که تجربه‌ای راحت‌تر یا تخفیف‌های بهتری را در اختیارتان قرار دادند را انتخاب کنید و بازی‌های نام‌برده در لیست بالا را در آن تجربه کنید.

۱
آیا استیم در ایران تحریم است؟

خیر. برخلاف فروشگاه Epic Games، استیم هیچ‌گونه محدودیتی برای بازیکنان ایرانی قرار نمی‌دهد اما قیمت بازی‌ها، بر اساس دلار است. پس بهتر است در تخفیف‌های بزرگ به خریداری بازی‌های مد نظرتان بپردازید.

۲
بهترین بازی تک‌نفره استیم کدام است؟

با توجه به تفاوت بسیار زیاد سلیقه‌ها، نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. اما اگر از اشخاصی هستید که صرفا برای تفریح و هرازگاهی به سراغ تجربه کردن بازی‌های ویدیویی می‌پردازید، Grand Theft Auto 5 می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    mmalimm

    مهمان

    فقط گاد آو وار. امیدوارم گاد او وار رگناروک هم واسه پی سی بیاد❤️

    پاسخ دهید