بهترین بازی های شبیه Baldur's Gate 3
آیدا امشاسفند

بازی های شبیه Baldur’s Gate 3

آیدا امشاسفند 9 بهمن 1402 بدون دیدگاه
1,077 بازدید

قطعا اگر ترند بازی های ویدیویی را در سال 2023 دنبال می‌کردید، بارها و بارها نام بازی Baldur’s Gate 3 به گوش شما خورده است. این بازی که توسط استودیو خوش ذوق Larian ساخته و توسعه یافته است توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی های سال 2023 تبدیل شود. بازی بالدورز گیت 3 اثری در سبک نقش آفرینی نوبتی بوده که به طور کامل از قوانین D&D یا همان Dungeons & Dragons پیروی می‌کند، به این معنا که بخش مهمی از گیم پلی با تاس ریختن پیش خواهد رفت. جدای از این موضوع، روایت داستانی جذاب، عمق شخصیت‌پردازی، جهانی وسیع و باز برای گشت و گذار در کنار جلوه‌های بصری زیبا و فانتزی تجربه شما را از این اثر بیش از پیش لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. قطعا در بازار بازی‌های ویدیویی، عناوینی مشابه Baldur’s Gate 3 نیز وجود دارند که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با معرفی بهترین بازی های شبیه Baldur’s Gate 3 همراه پارسی گیم باشید.

معرفی بهترین بازی های شبیه Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3 یکی از بهترین عناوین سبک RPG و جهان‌باز بوده که می‌توانید امتحان کنید، اما در لیست بهترین ها تنها نیست. امروزه، می‌توانید به راحتی از نسخه‌های بازسازی‌شده بازی D&D قدیمی خود به همراه آخرین فناوری روز لذت ببرید. در تقریباً چهل سالی که بازی‌های ویدئویی سبک نقش آفرینی روی کار آمده‌اند، اکثر بازی‌های رومیزی یا همان بوردگیم‌ها پوشش داده شده و می‌توانید هر بازی رومیزی خاطره سازی که داشتید را در قالب بازی کامپیوتری تجربه کنید.

در این بازی‌ها شما می‌توانید شخصیت‌های خود را شکل بدهید، تصمیمات مختلف بگیرید و پایان‌های مختلفی را برای خود بسازید. اگر از بازی Baldur’s Gate 3 لذت بردید، احتمالا می‌توانید بازی‌های دیگری هم در این ژانر پیدا کنید که تجربه بهتری برای شما باشند. با پارسی‌ گیم در معرفی 20 مورد از بهترین بازی های شبیه Baldur’s Gate 3 همراه شوید:

19) Divinity: Original Sin 2

نمره سایت متاکریتیک: 93

بازی Divinity Original Sin 2 از بهترین بازی های شبیه بالدورز گیت 3

بازی Divinity: Original Sin که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، شوک تازه‌ای به بازی‌های نقش‌آفرینی ایزومتریک وارد کرد و هیجان زیادی را برای طرفداران این ژانر به ارمغان آورد. قسمت دوم این سری که برای پلتفرم‌های سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس 1 و کامپیوتر در سال 2014 منتشر شد، حتی بهتر هم بوده و نام این بازی معمولا در لیست‌های بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 دیده می‌شود. علاوه بر اینکه هر دو بازی توسط استودیو Larian ساخته شده‌اند، ژانر یکسان آن‌ها و گیم‌پلی شدیدا اعتیاد آور هر دو عنوان باعث شده تا ساعت‌های طولانی بتوانید بدون خستگی به بازی کردن ادامه دهید.

بازی ذکر شده گیم پلی نقش‌آفرینی نوبتی، برنامه ریزی تاکتیکی و داستان سرایی پیچیده بازی اول را بهبود داده و به عنوان محبوب ترین قسمت سری تا‌کنون می‌تواند به تجربه لذت بخشی برای شما تبدیل شود. اگر به دنبال تجربه‌ای شیک و خوش‌ساخت از بازی‌های نقش آفرینی هستید که فضایی شبیه Baldur’s Gate 3 داشته باشد، Divinity: Original Sin 2 را از دست ندهید.

18) Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge

نمره سایت متاکریتیک: 85

بازی بهترین بازی های شبیه Baldur's Gate 3

بازی Monkey Island 1 یک داستان ماجراجویانه و بامزه در دنیای دزدان دریایی بود که پایانی کلیشه‌ای را در خود گنجانده بود: قهرمان دوست داشتنی ولی دست و پا چلفتی داستان، به عشقش می‌رسید و ویلن داستان را شکست می‌داد. عنوان اول این سری دنیای بزرگی برای کشف نداشت و بازی دوم شامل مقداری جادو و حتی ترس در داستان بود. بازی در مورد سفر گایبراش تریپوود (Guybrush Threepwood) بین جزیره‌های مختلف و ملاقات با اشخاص مختلف است تا در راستای رسیدن به گنج بزرگی به نام بیگ ووپ به او کمک کنند. این وسط لچاک (LeChuck)، ویلن داستان اول که دوباره به صورت زامبی به زندگی برگشته و می‌خواهد بابت شکست خوردن از گایبراش در بازی قبلی از او انتقام بگیرد.

در ابتدا، به نظر می‌رسد که این بازی شیرین، صرفاً در چند جزیره دریای کارائیب اتفاق می‌افتد اما با پیشرفت گایبراش در ماجراجویی خود، همه چیز سورئال و حتی وحشتناک می‌شود که بیشتر شبیه یک کابوس است تا یک رویا. شاید بازی Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge که ساخته سال 1991 بوده، چیزی جدید در زمینه ژانر نقش آفرینی یا طراحی شخصیت برای ارائه نداشته باشد اما داستانی خوب، چند NPC به یاد ماندنی، طنز جالب و چندین معمای سرگرم کننده را به همراه خود داشته که مطمئنا از آنها لذت خواهید برد.

17) Diablo 4

نمره سایت متاکریتیک: 86

بازی Diablo 4 از بهترین بازی های نقش آفرینی اکشن شبیه بالدورز گیت 3

بازی استراتژی/نقش‌آفرینی دیابلو 4، توسط شرکت بلیزارد (Blizzard) ساخته و در تاریخ 6 ژوئن 2023 (16 خرداد 1402) به بازار عرضه شد. بازی Diablo 4 تقریبا به عنوان یک بازی آنلاین جهان‌باز شناخته می‌شود که توانسته داستان خود را به خوبی گسترش داده و بازیکنان را به مقاطع مختلفی بکشاند. بر خلاف بقیه قسمت‌های بازی، قسمت چهارم دیابلو از ساختار داستانی خطی استفاده نکرده و شما می‌توانید به آزادی بازی خود را در مناطق مختلف بازی ادامه دهید. لیلیث (Lilith) که آنتاگونیست اصلی این داستان است، شخصیتی پیچیده‌تر از بقیه شیاطین سری دارد که همین مسئله بافت زیادی را به داستان اضافه می‌کند؛ تقریبا به حدی که صحبت‌های لیلیث به نظر منطقی می‌آیند.

در نظر داشته باشید که این طراحی شخصیت پرمعنی، فقط در مورد آنتاگونیست‌ها صدق نکرده و تمام شخصیت‌های بازی به همین خوبی ساخته شده‌اند. این موضوع در کنار گرافیک محشر، داستان‌سرایی خوب و آزادی عمل بسیار این بازی، دیابلو را به یکی از بهترین عناوین نقش‌آفرینی تبدیل می‌کند. در کنار تمامی این نکات مثبت، گزینه‌های سفارشی‌سازی در مورد مهارت‌ها و لباس‌ها نیز فوق‌العاده هستند، با طراحی‌های عالی برای سلاح‌ها و زره‌ها، و تعداد زیادی ماموریت جانبی مستقل همراه با داستان اصلی. اگر به سبک نقش‌آفرینی علاقه دارید، دیابلو 4 را که یکی از بهترین بازی های شبیه Baldur’s Gate 3 است در لیست خود بگذارید.

16) UnderRail

نمره سایت متاکریتیک: 72

بازی UnderRail در فهرست بازی های شبیه Baldur's Gate 3

بازی Underrail از استودیو Stygian Software یکی از بازی‌های کم‌تر دیده شده ژانر نقش‌آفرینی بوده که در تاریخ 18 دسامبر 2018 برای پلتفرم کامپیوتر شخصی منتشر شد. داستان بازی در آینده‌ایی دور اتفاق افتاده که در آن سطح زمین غیرقابل سکونت بوده و انسان برای بقا به خطوط زیرزمینی گسترده‌ای به نام Underrail پناه برده است. شما به عنوان یکی از این بازماندگان، در خطوط زیرزمینی زندگی کرده که برای نجات خودش درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود و خودش را میان جنگ و جدال بین فرقه‌های مختلف انسان‌های زیرزمینی می‌یابد. بازی UnderRail شباهت‌های زیادی با بقیه بازی‌های نقش‌آفرینی معمولی دارد، اما تفاوت‌هایی خلاقانه آن را جالب نگه می‌دارد، البته بهتر است بدانید بازی هنوز هم قسمت مبارزات، سطح بندی و شخصیت سازی این ژانر به خصوص را نگه داشته است.

این بازی توسط سیستم نقش آفرینی ایزومتریک و نوبتی ارائه شده است و روی اکتشاف و مبارزه تمرکز دارد. همچنین استودیو سازنده این بازی، بسته الحاقی پر محتوایی را به عنوان Expedition برای نسخه اصلی منتشر کرد که دارای آیتم‌ها، مهارت‌ها، دسته‌های جدیدی از انسان‌ها، خط داستانی جدید و 100 موقعیت مختلف جدید جهت کاوش بود. شما در این عنوان می‌توانید اکتشاف زیادی را تجربه کرده که در کنار آن با مبارزات زیادی گره خورده است و این بازی را به لیست بهترین بازی های شبیه Baldur’s Gate 3 اضافه می‌کند.

15) Tower Of Time

نمره سایت متاکریتیک: 77

بازی Tower Of Time از بهترین بازی های شبیه Baldur's Gate 3

محیط بازی Tower Of Time ترکیبی از کلاسیک و مدرن بوده و شامل بسیاری از ویژگی‌های ژانر فانتزی و علمی-تخیلی بوده که شباهت داستانی زیادی را به Baldur’s Gate 3 نشان می‌دهد. این بازی بیشتر در ژانر استراتژیک بوده و در سال 2018 توسط استودیو Event Horizon ساخته و برای کامپیوتر عرضه شده است. داستان‌های مدرن که بر ‌جریان‌های علمی-تخیلی و استیم پانک تکیه دارند، ماژول‌های محبوبی در دنیای بازی‌های رومیزی هستند. بازی Tower of Time دارای یک داستان غنی از این سبک بوده که شامل مکاشفاتی از گذشته به همراه داستان سیال و توسعه شخصیت در زمان حال است. در جریان بازی Tower of Time شما در یک برج بدیمن قرار گرفته و به‌همراه گروه‌تان، باید سرنوشت خود را در این برج رقم بزنید؛ پس اگر به دنبال یک بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 که خوش‌ساخت‌ هم باشد می‌گردید، این گزینه‌ را حتما در نظر داشته باشید.

14) Elden Ring

نمره سایت متاکریتیک: 96

بازی Elden Ring از بازی های شبیه به Baldur's Gate 3

بازی Elden Ring، عنوانی است که شباهت‌هایی به ساخته‌های قبلی استودیو فرام‌سافتور دارد، اما عناصر جدیدی را هم در دل خود قرار داده تا حس و حال یک محصول جدید را به طرفداران سبک سولز‌لایک منتقل کند. داستان بازی حول سرزمینی به نام Lands Between روایت می‌شود که لردهای آن پس از ناپدید شدن ملکه ماریکا و تکه تکه شدن الدن رینگ، هرکدام یکی از شاردها را به‌دست آورده‌اند. حال بازیکن در نقش یک Tarnished تبعید شده به سرزمین Lands Between فراخوانده می‌شود تا تمامی لردها را از بین برد و شاردهای الدن رینگ را جمع‌آوری کند.

اگر به جهان سری Game of Thrones هم علاقه دارید، حتما به این بازی سری بزنید و دلیل شباهت این دو عنوان هم تصادفی نیست، زیرا نویسنده کتاب‌های Game of Thrones، جورج آر. آر. مارتین به جهان‌سازی این بازی کمک کرده است. الدن رینگ که یکی از بهترین بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 است، از منظر سوم شخص در یک دنیای بسیار گسترده پلی شده و سیستم بازی چند نفره هم در خود گنجانده است. Elden Ring کمی از D&D عادی فاصله گرفته و تمایل کمتری به فانتزی خشن دارد.با این حال، با بازی Baldur’s Gate 3 شباهت‌هایی دارد چون هر دو عنوان، شخصیت‌ پردازی‌هایی تاریک‌تر وعمیق‌تری را به داستان اضافه کرده که شرایط را به سمت خطوط داستانی تاریک‌تری سوق می‌دهد.

13) Valheim

نمره سایت متاکریتیک: اعلام نشده

بازی Valheim از بهترین بازی های شبیه Baldur's Gate 3

بازی Valheim، در مرحله اول به عنوان یکی از قدرتمند‌های ژانر بقا شناخته می‌شود اما برخی از ویژگی‌های شبیه Baldur’s Gate 3 را هم در خود گنجانده است. در نگاه اول، شاید احساس کنید بازی Skyrim با ماینکرفت مخلوط شده و به شکل یک بازی درآمده که البته حس اشتباهی هم نیست؛ در این عنوان می‌توانید چیزهایی را خلق کنید، شکار و مبارزه می‌کنید همچنین داستان در دنیای اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می‌افتد. بازیکنان در Valheim نقش وایکینگ‌هایی را بازی می‌کنند که توسط خود اودین زندگی پس از مرگ ابدی به آنها اعطا شده است. یکی از زاغ‌های Odin برای ارائه آموزش‌ها حاضر شده و نحوه کار با ابزارها را به همراه اصول اولیه‌ی کشاورزی و جنگ را بدست می‌آورید و می‌آموزید. بدون درک ابزار‌های اولیه‌ی هر کار، نمی‌توانید خیلی به عمق ماجرا و جریان بازی رفته و شاید بازی کمی حوصله سر بر شود؛ اما در صورت یادگیری همه چیز، می‌توانید در گروه‌های ده نفره به همراه دوستان خود به بازی بپردازید. اگر به استراتژی نهفته در بازی Baldur’s Gate 3 علاقه دارید، بازی Valheim را از دست ندهید.

12) World Of Warcraft

نمره سایت متاکریتیک: 93

بازی World Of Warcraft از بازی های شبیه بالدورز گیت 3

وقتی بازی World of Warcraft برای اولین بار در سال 2004 راه اندازی شد، نشان دهنده اوج بازی‌های ژانر نقش‌آفرینی بود که در دنیای کامپیوتری مجسم شدند. شاید کمتر عنوانی در دنیای بازی‌های ویدیویی وجود داشته باشد که بعد از 15 سال علاوه بر بازیکنان قدیمی خود، اعضای جدید پیدا و روز به روز پیشرفت کند اما شرکت بلیزارد این کار را با World of Warcraft انجام داد. در حال حاضر سه نسخه از این بازی وجود دارد که با گذشت این همه سال، نه تنها ساده نشده بلکه با به‌روزرسانی‌های مداوم بهتر هم شده، تا جایی که می‌توانید کوچک‌ترین نکات این بازی را تغییر داده و شخصی سازی کنید.

این بازی در جهان فانتزی آزروت اتفاق می‌افتد و بازیکنان را در نقش قهرمانی قرار می‌دهد که باید دنیا را از تهدیدات مختلف محافظت کند. قابل به ذکر است که با 12 میلیون بازیکن آنلاین در سرتاسر جهان، این بازی یکی از پردرآمدترین بازی‌های نقش‌آفرینی بوده و در طی سال‌ها توانسته دنیای بازی‌های آنلاین چند‌نفره را به خوبی گسترش دهد. هر بازی در سری World Of Warcraft در درجاتی مختلف به توسعه شخصیت‌ها و خط داستانی توجه دارد و هر گیمری می‌تواند سلیقه خود را در این سری پیدا کند که این بازی را به یکی از بهترین بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 تبدیل می‌کند.

11) Star Wars: Knights Of The Old Republic

نمره سایت متاکریتیک: 94

بازی Star Wars Knights Of The Old Republic در میان بهترین بازی های شبیه Baldur's Gate 3

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic یا به اختصار KOTOR در سال 2003 به دست استودیو BioWare برای پلتفرم‌های ایکس باکس و کامپیوتر شخصی عرضه شد. این بازی داستان Darth Revan و Darth Malak را در خود گنجانده است، دو Sith Lords که 4000 سال قبل از اتفاق‌های 9 فیلم اصلی سری Star Wars، سوار کشتی‌های جنگی می‌شوند و قصدی بجز نابودی ندارند. به صورت اختصاصی، لازم نیست هر یک بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 داستانی مشابه داشته باشند چون همانطور که گفته شد این بازی خود را به دنیای جنگ ستارگان متصل کرده است.

این بازی برای کسانی است که عاشق داستان جنگ ستارگان هستند یا فقط می‌خواهند از دنیای فانتزی کلیشه‌ایی ژانر فاصله بگیرند، اما نمی‌خواهند خیلی از قالب معمولی سبک نقش‌آفرینی دور شوند. مانند سایر بازی‌های این ژانر، شما با انتخاب یک شخصیت از یک کلاس خاص، انتخاب مشخصات و انتخاب تجهیزات مناسب بازی را شروع می‌کنید. مکانیزم بازی بر اساس سطوح شخصیت انجام می‌گیرد، و اگر از مکانیزم نقش آفرینی عمیق Baldur’s Gate 3 لذت بردید و جنگ ستارگان از فرانچایزهای مورد علاقه‌تان است، بهتر است این بازی را از دست ندهید.

10) Planescape: Torment – Enhanced Edition

نمره سایت متاکریتیک: 85

بازی Planescape Torment – Enhanced Edition

بازی Planescape: Torment – Enhanced Edition یک بازی در سبک استراتژی، ماجراجویی و نقش‌آفرینی است که توسط شرکت Beamdog توسعه یافته و به دست همین شرکت در آوریل 2017 برای سیستم عامل ویندوز منتشر شده است. نسخه Enhanced Edition در واقع نسخه‌ای جدید و بهبود یافته از بازی Planescape: Torment است که در سال 1999 منتشر شده بود. در این نسخه بافت های گرافیکی بهبود یافته و از لحاظ گیم پلی هم پیشرفت‌های زیادی را در خود دارد. Torment ساختار تمام عناصر Baldur’s Gate 3 یا دیگر بازی‌های D&D را در خودش گنجانده است که آن‌را به یکی از بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 تبدیل می‌کند.

در داستان این بازی، لغات نقش اصلی را دارند و بیشتر جریان حول دیالوگ‌ها و حرف‌ها می‌چرخد؛ افراد در بازی صحبت می‌کنند و شما هم در قالب مجموعه‌ی بزرگی از پاسخ‌ها که در مقابل‌تان است، به آن‌ها جواب می‌دهید. این بازی با طراحی‌ جالبی که یادآور فیلم‌های تیم برتون است، در فضای فانتزی داستان‌های زیادی را بازگو می‌کند که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را پای مانیتور بنشاند، پس بهتر است این بازی محشر را حتما در لیست بازی‌های خود بگذارید.

9) Exanima

نمره سایت متاکریتیک: اعلام نشده

بازی Exanima از بازی های شبیه Baldur's Gate 3

در سال 2015، استودیو تازه کار Bare Mettle Entertainment شروع به ساخت بازی Exanima کرد که هنوز تاریخ انتشار نهایی آن مشخص نیست. با این حال آخرین آپدیت این بازی که در وبسایت GOG منتشر شده و فاقد هرگونه DRM است قابل دانلود بوده و استودیو سازنده توانست با این ترکیب خوش‌ساخت ماجراجویی و نقش‌آفرینی، خودی در صنعت بازی نشان دهد. استودیو در این بازی، دقت عجیبی به جزئیات داشته و مخصوصا قوانین فیزیکی را به خوبی واقعیت به تصویر کشیده است.

در داستان بازی، بر اثر یک حادثه مرموز موجودات شیطانی پا به دنیای انسان‌ها گذاشته‌اند و قصد نابودی همه را دارند؛ شما به عنوان قهرمان این داستان تنها سد میان آنها و انسان‌های بی‌گناه هستید. گیم پلی بازی کاملا غیرخطی و پویا بوده که بر اساس تصمیمات شما و شیوه‌ای که بازی را انجام می‌‌‌دهید، داستان را شکل می‌دهد. با در نظر گرفتن این نکته که نسخه قابل دانلود تقریبا 3 گیگابایت حجم دارد، به یکی از بهترین‌های این لیست تبدیل شده که حجم زیادی را بر دوش کامپیوتر شما نمی‌گذارد.

8) Quest For Glory 5: Dragon Fire

نمره سایت متاکریتیک: اعلام نشده

بازی Quest For Glory 5 Dragon Fire از بازی های شبیه Baldur's Gate 3

نه تنها Quest For Glory 5: Dragon Fire از اولین سری‌های ژانر نقش‌آفرینی بود، بلکه Hero’s Quest یکی از اولین‌هایی بود که طنز واقعی را به این ژانر آورد. از نظر گیم پلی، این بازی یکی از اولین بازی‌هایی بود که در آن می‌توانستید شخصیت مورد علاقه خود را به بازی ایمپورت کنید. پنجمین و آخرین قسمت از این سری Quest For Glory 5: Dragon Fire، بیشتر از نسخه‌های قبلی خود به عناصر RPG متکی بوده و با تجربه بازی، می‌توانید متوجه شوید چرا این عنوان در لیست بهترین بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 حضور دارد. اگر می‌خواهید دوباره به دنیای بازی در دهه‌های 1980 و 1990 بازگردید، همه قسمت‌های سری در پلتفرم Steam در دسترس هستند.

7) Jade Empire

نمره سایت متاکریتیک: 89

بازی Jade Empire در میان بهترین بازی های شبیه بالدورز گیت 3

توسعه دهندگان شرکت BioWare که به نظر می‌رسید در دهه 1990 با سری Baldur’s Gate و حکومت بر دنیای بازی به شدت بیکار بودند، در سال 2005 بازی Jade Empire را روانه بازار کردند. این عنوان، یک نقش‌آفرینی جالب بود که به جای اساطیر اروپایی، بر اساس اساطیر آسیایی ساخته شده بود. داستان Jade Empire در چین باستان رخ می‌دهد و تیم Bioware تمام سعی خود را برای پایبند بودن به فرهنگ و سنت‌های قدیمی چین به کار بسته است؛ برای اینکه زمان و مکان داستان به خوبی القاء شود، برخی از شخصیت‌های بازی به زبان Tho Fan که زبان چینی مخصوص آن دوران بوده است، حرف می‌زنند که خود نشان دهنده تمرکز بالای استودیو بر جزئیات بازی بود. قهرمان داستان، آخرین راهب روح است که وظیفه دارد جهان را از دست یک امپراتور فاسد و ظالم نجات دهد. کسانی که Star Wars: Knights Of The Old Republic را بازی کرده‌اند، با سیستم تصمیم گیری و تغییرات آن در داستان این بازی به خوبی آشنا هستند.

6) Dave The Diver

نمره سایت متاکریتیک: 90

بازی Dave The Diver در فهرست بهترین بازی های شبیه بالدورز گیت 3

بازی Dave The Diver یکی از آن بازی‌هایی است که در ابتدای بازی نمی‌توانید ژانر آن‌را به صورت مشخص تشخیص دهید. در ابتدا بازی شبیه بازی مدیریتی به نظر می‌رسد، شخصیت اصلی داستان شب‌ها یک رستوران سوشی را اداره می‌کند و در روز غواصی می‌کند، اما پیشرفت شخصیت و خط داستانی اصلی نیز دارد. وقتی غواصی می‌کنید، حس و حال اکشن/ماجراجویی را به شما انتقال می‌دهد و همزمان نمی‌شود نقش آفرینی را در دنیای Dave ندید. این بازی در سال 2023 توسط استودیو MINTROCKET ساخته و منتشر شد و توانست نظر مخاطبان را به خوبی جذب کند. در گیم پلی بازی Dave The Diver باید در دریاچه همیشه در حال تغییر شیرجه بزنید و از هارپون و سلاح‌های دیگر برای صید ماهی و موجودات مختلف استفاده کنید تا کسب و کار خود را رونق دهید. محیط دریایی زیبا با هنر جذاب 2D/3D و ترکیبی از پیکسل و گرافیک سه بعدی یک سبک هنری خیره کننده را ارائه می‌دهد که مناظر خیره کننده زیر آب را به نمایش می‌گذارد.

5) Pillars Of Eternity 2: Deadfire

نمره سایت متاکریتیک: 88

بازی Pillars Of Eternity 2 Deadfire از بازی های شبیه به Baldur's Gate 3

سبک نقش‌آفرینی کلاسیک، چند وقتی بود که به فراموشی سپرده شده بود ولی انتشار چند عنوان محشر در این سبک، از جمله Pillars Of Eternity 2: Deadfire از استودیو Obsidian در سال 2018 توانست این ژانر را باز به صحنه بازگرداند. در این عنوان که یکی برترین‌های لیست بازی‌ های شبیه Baldur’s Gate 3 است، شخصیت خود را انتخاب نمی‌کنید اما دنیای پویا و دریایی این داستان، به احتمال زیاد شما را به خوبی در خود غرق خواهد کرد. روایت فوق‌‌‌‌‌العاده و گیم‌پلی‌‌‌‌‌ بسیار قوی این بازی توانست به خوبی استودیو ابسیدین را که در لبه ورشکستگی بود نجات دهد و شرایط را برای این استودیوی قدرتمند بهتر کرد؛ پس تجربه این بازی بی‌نقص را از دست ندهید.

4) Wasteland 3

نمره سایت متاکریتیک: 85

بازی Wasteland 3 از بازی های شبیه به بالدورز گیت 3

بازی Wasteland 3 توسط inXile Entertainment ساخته و توسط Deep Silver منتشر شد و در جدیدی را به دنیای نقش‌آفرینی کلاسیک باز کرد. در این عنوان که فضای پسا آخرالزمانی سرزمین‌های یخ‌زده ایالت کلرادو را در خود دارد، باید جوخه‌های سربازان را کنترل کنید. علیرغم محیط پسا آخرالزمانی که در طبیعت برفی و کوهستانی کلرادو استفاده می‌کند، که خودش با طراحی قرون وسطایی یا فانتزی بازی‌های دیگر متفاوت است، Wasteland 3 ویژگی‌های مشترک دیگری با سری BG دارد. این موضوعات مشترک شامل طرح بندی ایزومتریک، گزینه‌های چند نفره و انتخاب‌هایی در طول گیم پلی است که بر مسیر داستان و نتیجه تاثیر می‌گذارد.

3) Ultima 4: Quest Of The Avatar

نمره سایت متاکریتیک: اعلام نشده

بازی Ultima 4 Quest Of The Avatar از بازی های شبیه بالدورز گیت 3

بازی Ultima 4: Quest Of The Avatar در میان معدود بازی‌های نقش‌آفرینی این لیست و شاید اولین بازی است که در آن داستان بازی بر روی برای غلبه بر شر نهایی داستان متمرکز نیست. جریان این بازی که اولین بار در سال 1985 منتشر شد، به جای شر داستان بر خودسازی اخلاقی شخصیت بازیکن تمرکز دارد. امروز می‌توانید نسخه‌هایی از Ultima 4 را که از موتور گرافیکی Neverwinter Nights استفاده می‌کنند، بازی کنید.

2)‌ Kingdoms Of Amalur: Re-Reckoning

نمره سایت متاکریتیک: 72

بازی Kingdoms Of Amalur Re-Reckoning در فهرست بازی های شبیه Baldur's Gate 3

بازی Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning یک بازی از سبک ایزومتریک بوده که از بهترین بازی های شبیه Baldur’s Gate 3 است. این بازی برای کسانی است که به جزییات دقیق‌تر خلق شخصیت و کاوش در سبک جهان باز علاقه دارند، نه خزیدن در سیاهچال‌ها یا جنگیدن. این بازی در سال 2012 عرضه شد و توانایی سری اثبات شده است. در حال حاظر، عنوان Kingdoms Of Amalur: Re-Reckoning تقریباً در هر کنسول و پلتفرمی در دسترس است. متاسفانه، این تنها بازی بود که توسط 38 Studios قبل از اعلام ورشکستگی ساخته شد و سازنده بدون هیچ حرفی در مورد اسپین‌آف یا بازسازی، کار خود را به اتمام رساند.

1) Pathfinder: Kingmaker

نمره سایت متاکریتیک: 73

بازی Pathfinder Kingmaker از بازی های شبیه بالدورز گیت 3

بازی Pathfinder تمام ویژگی‌های اولیه بازی‌های Baldur’s Gate 3 مانند سبک مبارزه نوبتی و دیدگاه ایزومتریک را در خود داشته و بر سفارشی سازی کاراکترها بیشتر از بازی‌های مبتنی بر D&D تاکید شده است. بازی Pathfinder: Kingmaker از استودیو اول‌کت گیمز (Owlcat Games) در سال 2018 برای کامپیوتر‌های شخصی عرضه شد و به سرعت توانست نظر بازیکنان را به خود جلب کند. در این بازی باید به انتخاب شخصیت مورد علاقه‌ی خود پرداخته و به سرزمین‌های دزدیده شده بروید تا آن‌ها را مجددا از آن خود و مردمتان کنید که شباهت زیادی به بازی Baldur’s Gate 3 دارد. پس اگر به ساخته بایوور علاقه دارید، عنوان Pathfinder: Kingmaker را از دست ندهید.

حرف آخر

لیست بهترین بازی های شبیه به Baldur’s Gate 3 به اتمام رسید و ما در این مطلب سعی داشتیم به معرفی بهترین‌های ژانر نقش‌آفرینی که شباهت‌هایی را با ساخته استودیو لاریان داشتند، بپردازیم. بازی‌های نقش‌آفرینی برای مدت‌ زیادی است که در میان بازیکنان مطرح هستند و هرکدام از این بازی‌ها چیزهای زیادی را برای ارائه دارند. بازی‌هایی که با داستان و یا توسعه شخصیتی خود می‌توانند تا ساعت‌ها شما را درگیر دنیای خیالی خود کنند. شاید جای بعضی دیگر از عناوین این سبک در این لیست خالی باشد اما ما سعی کردیم با در نظر گرفتن نمرات دریافتی این بازی‌ها، بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. به نظر شما کدام بازی می‌توانست در این لیست قرار بگیرد؟ برای ما بنویسید!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های شبیه به Baldur's Gate 3 کدامند؟

از بهترین بازی های شبیه به Baldur's Gate 3 می‌توان Pathfinder: Kingmaker، Kingdoms Of Amalur: Re-Reckoning و Wasteland 3 را نام برد.

۱
بازی Baldur's Gate 3 در چه سبکی ساخته شده است؟

Baldur's Gate 3 در سبک RPG یا نقش‌آفرینی ساخته شده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.