بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر که زیر 100 مگابایت فضا لازم دارند
آیدا امشاسفند

بهترین بازی های کامپیوتر که زیر 100 مگابایت حجم دارند

آیدا امشاسفند 30 دی 1402 1 دیدگاه
8,854 بازدید

دنیای بازی های کامپیوتری هر روز در حال گسترش بیشتر بوده و خلاقیت توسعه‌دهندگان بازی هم طبیعتا بیشتر می‌شوند. تقریبا می‌توان گفت هر روز دنیای بازی چیزی جدید برای عرضه دارد، از یک سیستم جدید گرفته تا تکنولوژی جدیدی که می‌تواند بازی‌های ویدیویی را زیر و رو کند، اما این جریان در دنیای بازی یک مشکل بزرگ‌‌تر هم دارد: افزایش حجم بازی‌ها. این مسئله در کنار عرضه کیفیت بالا و داستان خوب، نکات منفی خودش را هم دارد. بازی‌های جدید، به حافظه بیشتر، رم بالاتر و پردازش‌گرهایی نیاز دارند که هر کسی توانایی خرید آنها را نداشته و می‌توانند بار سنگینی بر پردازش‌گرهای کامپیوترهای شخصی باشند. اما با تمام این حرف‌ها هنوز هم می‌توان بازی های کم حجم خوبی روی PC تجربه کرد. در این مقاله به معرفی 9 مورد از بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر که توانسته‌اند به کیفیتی بالا دست یابند، می‌پردازیم.

معرفی بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر

حجم بازی‌ها همیشه یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در دنیای بازیکنان و صنعت بازی سازی بوده است. برای مثال، بازی Cyberpunk 2077 که در سال 2020 معرفی شد به 70 گیگابایت حافظه نیاز داشت که سر و صدای زیادی را در جامعه بازیکنان ایجاد کرد؛ هرچند اگر به تاریخچه انتشار بازی‌ها نگاه کنیم و در مقایسه با بعضی از بازی‌ها، 70 گیگابایت حجم خیلی زیادی نیست. مثال بازر این موضوع، بازی ARK: Survival Evolved بود که به 250 گیگابایت حافظه داخلی برای مپ‌ها و پکیج‌های اختصاصی خود احتیاج داشت. به دلایل ذکر شده، بازیکنان پلتفرم کامپیوتر شخصی معمولا با مشکل کمبود حافظه رو به رو هستند ولی خبر خوب اینجاست که بازی‌های قابل انتخاب برای حل این مشکل بسیار است. بازی‌های وجود دارند که زیر 100 مگابایت حجم داشته ولی در کنار کم حجم بودن، گیم‌پلی و گرافیکی عالی را ارائه می‌دهند. در این مطلب ما سعی می‌کنیم به بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر که حداکثر 100 مگابایت حجم دارند بپردازیم. با پارسی‌ گیم در معرفی بهترین بازی های کم حجم PC همراه باشید.

9) Peggle

حجم کل: 19 مگابایت

بازی Peggle یکی از بهترین بازی های کم حجم PC که زیر 100 مگابایت حجم نیاز دارد

Peggle یک بازی پازلی بوده که توسط استودیو PopCap در سال 2007 منتشر شد. عنوان ذکر شده در دسته بازی‌های آرکید معمولی قرار می‌گیرد که ممکن است برای همه جذاب نباشد؛ با این حال برای آن گروه از بازیکنانی که از اینطور بازی‌ها لذت می‌برند، به شدت جالب است. بازی Peggle، برای پلتفرم‌های Nintendo DS، PS3، PSP، Xbox 360، Xbox One، Android و iOS منتشر شده و یکی از جالب‌ترین بازی‌های پازلی موجود است. این بازی 55 مرحله داشته که بازیکن باید آن‌ها را بگذراند. در هر مرحله، 25 توپ آبی رنگ به صورت کاملا تصادفی در سطح بازی قرار گرفته و با شروع رنگ آن‌ها به نارنجی تغییر پیدا می‌کند که بازیکن باید به سمت توپ‌های نارنجی شده شلیک کند؛ طبیعتا در هر سطح بازیکن تعداد شلیک مشخصی داشته و مراحل با بالارفتن، سخت‌تر هم می‌شوند. بازی Peggle می‌تواند با تصادفی بودن خود و سختی مراحلش بازی اعتیاد آوری باشد و به علاوه حجم بسیار پایینش، علاقه مندان این سبک بازی را به خود جذب می‌کند. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های کم حجم کامپیوتری هستید که هیجانی دوست داشتنی را به شما انتقال بدهد، حتما Peggle را در نظر داشته باشید.

8) Downwell

حجم دانلودی: 28.6 مگابایت، حجم اشغال شده هارد دیسک: 40 مگابایت

بازی Downwell یکی از بهترین بازی های کم حجم PC

Downwell از مدل بازی‌هایی است که شاید در نگاه اول کسی را جذب نکند، اما بعد از مدتی بازی کردن با قدرتمند بودن خود بازیکنان زیادی را مسخ خود کند. Downwell یک شوتر دو بعدی و پیکسلی بوده که با صحنه‌های شلیک خود هیجان اعتیاد آور زیادی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. این بازی اولین بار در سال 2015 و برای کامپیوترهای شخصی و سیستم iOS منتشر و بعد از مدتی برای پلتفرم‌های Android، Switch، PS4 و PS Vita هم توسعه یافت. این بازی در مورد پسر جوانی به نام Welltaro بوده که در اولین سکانس بازی زیر نور مهتاب با او آشنا می‌شوید اما وقتی کنترل او را به دست می‌گیرید فقط یک راه دارید: پایین! بازی Downwell در سبک روگ‌لایک، اکشن و ماجراجویی بوده که ژانر پلتفرمر را در مرکز گیم‌پلی خود قرار داده و می‌توانید ساعت‌ها به جمع آوری الماس بپردازید. البته باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که موانع زیادی در راه شما برای جمع کردن الماس‌ها وجود دارند و شما فقط برای نجات جان ولتارو فقط می‌توانید به شلیک‌ اسلحه‌های موجود در کفش‌هایش تکیه کرده تا بتوانید بازی را ادامه دهید. علاوه بر هیولاهای موجود در بازی، خود سیستم هم به صورت تصادفی تله‌هایی را برای گیر انداختن شما طراحی کرده که می‌توانند به ولتارو صدمه بزنند. این بازی نسبت به حجمی که دارد یک شاهکار تمام معنی بوده و با سقوط بیشتر ولتارو به چاه سرعت بیشتری را به خود می‌گیرد. با استارت بازی و هول دادن شخصیت اصلی به چاه، استارت چالش را برای خود زده و می‌توانید به تجربه یکی از بهترین بازی های کم حجم PC بپردازید.

7) AFTERBURN

حجم دانلودی: 13.6 مگابایت، حجم اشغال شده هارد دیسک: 41.2 مگابایت

بازی AFTERBURN

با در نظر گرفتن حجمی که بازی AFTERBURN دارد، این بازی گرافیک و گیم‌پلی به شدت جالبی را در خود گنجانده است. تقریبا غیر ممکن است باور کنیم AFTERBURN فقط 14 مگابایت حجم داشته که نشان دهنده قدرتمند بودن توسعه دهنده آن است؛ بازی‌ساز تقریبا ناشناخته‌ و مستقلی که خود را با نام مستعار MorfeoDev معرفی می‌کند. این بازی در سال 2019 منتشر شد و مکانیزم بسیار جالب و قابل توجهی دارد که نظر هر بازیکنی را به خود جلب می‌کند. تیراندازی و حرکت زیاد جریان اصلی بازی بوده و بعد از چند بار امتحان کردن و فقط استفاده از موس می‌توان در این بازی حرفه‌ای شد. حالت داستان کوتاه عنوان، داستان‌های کوتاه و ماموریت‌های روزانه جالبی را در خود گنجانده که باعث می‌شود بازی خسته کننده نباشد. حتی اگر می‌خواهید بازی به اتمام نرسد، حالت بی‌پایان هم وجود دارد و می‌توانید خود را ساعت‌ها در آن سرگرم کنید. اگر به دنبال بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر در ژانر شوتر و اکشن هستید، AFTERBURN را از دست ندهید.

6) OpenTTD

حجم دانلودی: 27.7 مگابایت، حجم اشغال شده هارد دیسک: 69.1 مگابایت

بازی OpenTTD از بهترین بازی های کم حجم PC

بازی Open Transport Tycoon Deluxe یا به اختصار OpenTTD، یک عنوان در سبک شبیه‌سازی و جهان‌باز بوده که باز سازی بازی تحسین شده Transport Tycoon Deluxe محسوب می‌شود. اولین نسخه بازی در سال 2004 منتشر شد و به تازگی سازندگان این بازی یک نسخه پایدار از این شبیه‌ساز کسب و کار املاک را در 5 جولای 2023 منتشر کردند که به مذاق بازیکنانش خیلی خوش آمد. شما در این بازی نقش یک کارآفرین ثروتمند را دارید که با تاسیس کارخانه‌های متعدد، احداث جاده‌ها و راه‌های ارتباطی باعث رونق کار خود می‌شود. هدف این بازی در همین موضوع گنجانده شده است، تجارتی بسازید که برای شما سود آور باشد. شاید در نگاه اول بازی ساده‌ای به نظر برسد اما به مقدار زیادی شم مالی و استراتژی نیاز دارد، تا آنجایی که بعضی از مردم این بازی را با استراتژی‌های استفاده شده در دنیای واقعی مقایسه می‌کنند. بازیکنان در این بازی می‌توانند در برابر هوش مصنوعی و یا دیگر بازیکنان نقشه‌‌های خود را پیاده کرده و توانایی خود را در کسب و کار املاک بسنجند. اگر از علاقه‌مندان ژانر جهان‌باز و استراتژیک هستید و به دنبال بازی های کم حجم PC، حتما به بازی OpenTTD شانس درخشیدن را در لیست بازی‌های خود بدهید.

5) SteamWorld Dig

حجم کل: 79.9 مگابایت

بازی SteamWorld Dig از بازی های کم حجم کامپیوتر

اگر بخواهیم بازی SteamWorld Dig را تعریف کنیم، باید بگوییم این بازی ماینکرفتی در ژانر مترویدوانیا است. بازی‌های مترویدوانیا یکی از زیر‌ژانر‌های سبک اکشن ماجراجویی بوده که بر کاوش و پیشرفت غیرخطی و همچنین ابزارهای کاربردی متمرکزاند. این بازی در سال 2013 توسط استودیو Image & Form برای پلتفرم‌های 3DS، PS4، PS Vita، Switch، Xbox One و Wii منتشر شد و به عنوان دومین قسمت از سری SteamWorld محسوب می‌شود. شخصیت اصلی بازی رباتی به نام Rusty است که وظیفه دارد معدن عمویش در شهر تامبلتون را کاوش و حفاری کند. او در ابتدای بازی فقط از یک کلنگ برای استخراج سنگ معدن استفاده می‌کند، اما در روند بازی می‌تواند آن را به انواع دیگری از تجهیزات کاوش معدن ارتقا داد. در نظر داشته باشید که در داستان Rusty، شخصیت‌های زیادی هم به عنوان دشمن شما وجود دارند که باید با آنها رو در رو شوید؛ اگر این خلاصه نظر شما را به داستان Rusty جلب کرد، تجربه این اثر ارزشمند را از دست ندهید.

4) The Two Of Us

حجم دانلودی: 19.7 مگابایت، حجم اشغال شده هارد دیسک: 80.15 مگابایت

بازی The Two Of Us در میان بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر

در دنیایی از بازی‌های پرفروش، رکوردشکن و بلاک‌باستر co-op مانند Baldur’s Gate 3، Phasmophobia و Among Us، بازی‌های مستقل جذابی مانند The Two of Us اغلب توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کنند. عنوان ذکر شده یک ساید-اسکرولینگ دو بعدی ساخت سال 2020 بوده که به شدت بر روی کار دو نفره و همکاری تاکید دارد. در این بازی که توسط Ethan Fitzgerald ساخته شده، به همراه دوست خود همه مراحل را طی کرده و نمی‌توانید بدون همکاری به مرحله بعدی بروید. این بازی تم بسیار جالبی داشته و در کنار آن به عنوان یکی از بهترین بازی های کم حجم PC که می‌توانید به همراه دوستتان انجام دهید شناخته می‌شود.

3) Papers, Please

حجم دانلودی: 35.7 مگابایت، حجم اشغال شده هارد دیسک: 90.7 مگابایت

بازی Papers, Please

بازی Papers, Please یک بازی معمایی مستقل بوده که توسط استودیو 3909 LLC در سال 2013 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و اکنون در پلتفرم‌های اندروید، iOS و PS Vita هم قابل اجراست. این بازی گیم‌پلی واقعا جالبی دارد، داستان در بازه زمانی اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی دنبال می‌شود و در کشوری خیالی به نام Arstotzka اتفاق افتاده که به تازگی بعد از 6 سال جنگ با کشور همسایه به نام Kolechia، بالاخره از جنگ خارج شده و باید مراقب رفت و آمدها همچنین افراد مرز خود باشد. بازیکن به عنوان یک افسر مهاجرت در بازی حضور داشته که باید یک سری کار را برای امنیت مرزها انجام دهند؛ افسرها باید معیارهای خاصی را برای راه دادن افراد به کشور در نظر داشته باشند و مطمئن شوند که همه نکات رعایت می‌شوند. در این بازی هر روز معیارها تغییر می‌کنند، دشواری دستورالعمل‌ها به تدریج سخت‌تر می‌شود و از بازیکن خواسته می‌شود همه دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و هر کسی که مشکوک به نظر می‌رسد را دستگیر کند. رویکرد جالب بازی باعث شده که بازی Papers, Please بسیار معروف و به عنوان یکی از بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر شناخته شود.

2) Ion Fury

حجم دانلودی: 94.7 مگابایت، حجم اشغال شده هارد دیسک: 97.6 مگابایت

بازی Ion Fury در فهرست بهترین بازی های کم حجم

معمولا بازی‌های فرست‌شوتر رحمی به دیسک نداشته و مقدار زیادی را اشغال می‌کنند اما بازی Ion Fury با 100 مگابایت واقعا رکورد عظیمی را شکسته است. این اکشن فرست‌شوتر مستقل که با عناصری از سایبرپانک همراه است، برای اولین بار توسط استودیو 3D Realms در سال 2019 منتشر شد و توانست جوایز زیادی را برای سازنده خود به ارمغان بیاورد. مانند هر بازی شوتر قدیمی، فرض این بازی ساده است: افراد بد را نابود کن. در این بازی افراد بد، انسان‌هایی هستند که از نظر سایبر‌تکنیکی خود را ارتقا داده و در پیروی از فرقه خود، شهر خیالی Neo D.C خراب‌کاری به بار می‌آورند. موتور گرافیکی استفاده شده در این بازی BUILD نام دارد که در آثاری مانند Shadow Warrior و Blood نیز استفاده شده و برای گوش بازیکنان آشناست. شما در این بازی فقط یک جان داشته و باید به مبارزه با دکتر Jadus Heskel و سربازان بدطینت آن بپردازید و همه را نابود کنید. در ضمن، قابلیت ذخیره سازی خودکار نیز در این بازی تعبیه شده است. این بازی یکی از بهترین بازی های کم حجم PC بوده که تجربه‌ آن برای هر گیمری ضروریست.

1) Limbo

حجم کل: 103.6 مگابایت

بازی Limbo در صدر لیست بهترین بازی های کم حجم برای PC

می‌دانیم که به شما قول زیر 100 مگابایت را داده‌ایم، اما وقتی صحبت از بهترین بازی‌های مستقل و کم حجم در میان است، چهار مگابایت چیز زیادی به نظر نمی‌رسد. این بازی یک عنوان در ژانر معمایی و دو بعدی ساخته سال ۲۰۱۰ است که توسط Playdead توسعه داده شد و در ابتدا برای پلتفرم Xbox 360 منتشر شد و در حال حاضر شما می‌توانید Limbo را در PS4، PS3، Xbox One، PS Vita، Switch، Android و iOS بازی کنید. بازی Limbo داستان پسرک را دنبال می‌کند؛ پسری بی‌نام که در جنگلی سیاه و سفید به نام Limbo (برزخ) باید با هیولاهای مختلف مبارزه کرده، دشمنان مختلف را شکست داده و به دنبال خواهرش بگردد. موسیقی و صداگذاری در این بازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌‌کند و از نظر گرافیکی شما با یک شاهکار روبه رو می‌شوید. در واقع لیمبو نشان داد که برای یک بازی خوب بودن نیاز به حجم سرسام آوری نیست، فقط به کمی خلاقیت نیاز دارید تا بتوانید داستانی واقعا گیرا بسازید. بازی Limbo بدون شک، در سبک خود بهترین و اگر به دنبال بازی‌ کم حجم ولی خوش‌ساختی برای سرگرم کردن خود هستید، حتما لیمبو را تجربه کنید.

نتیجه گیری

امروزه صنعت بازی و دنیای ویدیو‌گیم تقریبا به سرگرمی گران‌قیمیتی تبدیل شده که برای اجرای بازی‌ها باید سخت افزارهای عجیب غریبی را داشته باشید و فراهم کردن هر یک از این سخت افزارها شاید برای هر کسی امکان پذیر نباشد. در این مسئله که بازی‌های پر حجم می‌توانند در هر زمینه‌ای حرفی برای زدن داشته باشند، شکی نیست اما باید در نظر گرفت که تمام بازی‌های کم حجم هم بی‌کیفیت محسوب نمی‌شوند. در این مقاله ما سعی کردیم به معرفی 9 مورد از بهترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر که توانسته‌اند با حجم پایین به کیفیتی خیلی خوب دست پیدا کنند بپردازیم. برای پردازش این بازی‌ها نیازی به سخت افزارهای گران قیمت و یا حافظه زیادی ندارید و می‌توانید از تک تک آنها لذت ببرید بدون اینکه نگران به پایان رسیدن حجم هارد دیسک خود باشید. به نظر شما جای چه بازی در این لیست خالی است؟‌ امیدواریم که از مقاله ما در مورد بهترین بازی های کم حجم PC لذت برده باشید و ما را در جریان تجربیات خود قرار دهید!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی‌های کم حجم کامپیوتر کدامند؟

از بهترین بازی‌های کم حجم کامپیوتر می‌توان Limbo، Downwell و Ion Fury را نام برد.

۱
بهترین بازی با حجم زیر 100 مگابایت برای کامپیوتر کدام است؟

Ion Fury با حجم 97 مگابایت، از بهترین بازی‌های کم حجم برای کامپیوتر است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    M

    مهمان

    پس آنمگاس چی ؟

    پاسخ دهید