بازی‌ های اساطیری اسکاندیناوی
Avatar

بازی‌ های اساطیری اسکاندیناوی

مهسا خدابخشی 18 بهمن 1402 1 دیدگاه
1,059 بازدید

در طول تاریخ انسانی، اساطیر و الهه‌ها به عنوان یک منبع الهام‌بخش در هنر و ادبیات شناخته شده‌اند. همانطور که از داستان‌های پرهیجان و شخصیت‌های قدرتمند بر‌می‌آید، این امر به بازی‌های ویدیویی ابعاد جدیدی از عمق و الهام‌بخشی افزوده‌اند. این شخصیت‌ها به بازی‌ها ابعاد معناشناختی و احساسی بیشتری می‌بخشند و بازیکنان را در دنیایی خاص و جذاب غرق می‌کنند. شخصیت‌های بازی، از قهرمانان و ضد قهرمانان با قدرت‌های فراطبیعی گرفته تا شخصیت‌های محترم در دین‌ها و اساطیر، در دنیای بازی‌های ویدیویی ظاهر شده‌اند. همچنین، الهه‌ها و خدایان به توسعه داستان و تجربه گیمرها افزوده و به آنها فرصت می‌دهند تا با مفاهیم فرهنگی و اسطوره‌های مختلف آشنا شوند و ارتباط نزدیکتر با داستان و شخصیت‌های بازی، تجربه بازی را برای افراد جذاب‌تر و پرمفهوم‌تر می‌کند. در این مطلب به معرفی ۱۵ تا از بازی‌ های اساطیری اسکاندیناوی که ارزش تجربه کردن دارند، خواهیم پرداخت.

15 بازی برای عاشقان اساطیر اسکاندیناوی

این بازی‌ها تقریبا همه چیز را با خود به همراه دارند، از قایق های دراز گرفته تا وایکینگ ها و سالن های بزرگ والهالا. با وجود سری‌هایی مانند Assassin’s Creed که مدام به دنبال الهام گرفتن از دوره‌ها و تمدن‌های مختلف هستند، برخورد دنیای بازی‌های ویدیویی با تاریخ دنیای واقعی و اساطیری معقوله‌ی جدیدی نیست. با این وجود شاید بتوان بیشترین کنش اسطوره شناسی را در سال‌های اخیر متعلق به افسانه‌های نورث یا شمال دانست. در این میان شاهد تعداد خوبی بازی‌ با داستان‌های نشات گرفته از فرهنگ و رسوم اجداد ژرمن‌های شمالی و مردم اسکاندیناوی هستیم.

برای بازیکنانی که به دنبال سالن‌های خیره کننده والهالا (Valhalla) هستند یا برای آنانی که از داستان‌ها و اسطوره‌های خدایان و الهه‌های باستانی بسیار لذت می برند، بازی‌های بسیاری منتشر شده که این فرهنگ زیبای وایکینگ و اسکاندیناوی را ارج می‌نهند. از پنجه به پنجه شدن با خدای حقه‌بازی به نام Loki، از طریق هزارتوی Yggdrasil در Munin، تا قایق رانی در دریاها به جستجوی Jörmungandr، مار بزرگ دریایی میدگارد در والهیم.

اسطوره شناسی می‌تواند همیشه الهام بخش بازی‌ها باشد. تاثیر این ژانر به شدت بر روی برترین عناوین عرضه شده در نسل جدید قابل مشاهده است؛ با عناوینی از سری بازی‌های Assassin’s Creed و God of War تا بازی‌های مستقل و کوچک مانند Valheim همگی می‌توانند شما را در اسطوره‌های اسکاندیناوی غرق کنند. اگر شما هم اهل بازی‌های اسطوره‌ای هستید و به اسطوره‌های شمال و اسکاندیناوی علاقه دارید، در این مطلب 15 تا از بازی‌ های اساطیری اسکاندیناوی معرفی شده‌اند که باید آنها را امتحان کنید.

15) Song of Iron

بازی Song of Iron در فهرست بهترین بازی های اساطیری

بازی Song of Iron یک بازی ماجراجویی مستقل است که توسط Resting Relic ساخته و در اواخر سال 2020 منتشر شده است. این بازی بسیار الهام گرفته از اساطیر نوردیک (Nordic) است. این منطقه شامل کشورهایی مانند سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، ایسلند، جزایر فارو، گرینلند و بخشی از جمهوری آلتای شمالی می‌شود. سبک هنری این عنوان متمایز است و گرافیک آن به فضای نوردیک وفاداری چشمگیری دارد.

در بازی Song of Iron، شما وارد یک ماجراجویی حماسی در جهانی از جنگ و اسطوره‌های اسکاندیناوی می‌شوید. این بازی اکشن و ماجراجویی سه‌بعدی، با یک سبک هنری خاص و داستانی جذاب، شما را به نقش یک جنگجوی وایکینگ قرار می‌دهد که در مقابل چالش‌ها و دشمنان خطرناک باید ایستادگی کند. تمرکز آن بر روی به چالش کشیدن بازیکن با سایر انسان‌ها، حیوانات، هیولاها و طبیعت است که به عنوان موانع در سر راه او قرار می‌گیرند. گرافیک زیبا و طراحی جهان باز باعث جلب توجه شده و ترکیبی از اکشن فیزیکی، معماها و مبارزات هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. Song of Iron توسط یک تیم توسعه مستقل ساخته شده و با الهام از اساطیر و فرهنگ اسکاندیناوی، به بازیکنان یک تجربه هیجان‌انگیز و فراگیر ارائه می‌دهد.

14) Northgard

بازی Northgard در لیست بهترین بازی های اساطیری و اسکاندیناوی

احتمالاً هرگز نام بازی Northgard را نشنیده‌اید، اما این یک بازی استراتژیک (Real-Time Strategy) است که به طور خاص بر اساس اساطیر شمال ساخته شده است. این بازی در دنیای اسطوره‌ها و اساطیر اسکاندیناوی قرار دارد و بازیکنان در آن نقش یک افسانه‌شناس و فرمانده وایکینگی را ایفا میکنند. در Northgard، شما باید مناطق خود را کشف کرده، منابع را مدیریت کنید و با دیگر اقوام رقیب در سرزمین شمالی به مبارزه بپردازید. این بازی در سال ۲۰۱۷ منتشر و توسط استودیویی به نام Shiro Games ساخته شد. Northgard را می‌توان در اکثر پلتفرم‌های بازی مدرن از جمله موبایل و نینتندو سوییچ یافت.

علاقه مندان به اسطوره‌های شمال و اسکاندیناوی که اتفاقا از طرفداران بازی‌های استراتژی هستند، اگر همه چیز را راجع به این بازی بدانند به احتمال زیاد عاشق آن می‌شوند. اصلی‌ترین هدف این بازی ایجاد یک ستاره شمالی موفق و پایدار است. شما باید به مسائلی مانند مدیریت منابع، ارتقاء شهر، تجارت، اکتشافات و مبارزات با دشمنان مختلف توجه کنید. این بازی به دلیل گرافیک زیبا و هنر متناسب با اسطوره‌ها و افسانه‌های اسکاندیناوی، گیم‌پلی استراتژیک عمیق و تنوع آن، اتفاقات و داستان‌های جذاب، مدیریت منابع هوشمندانه و ارائه یک تجربه ساخت شهری و استراتژیک موفق بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

13) Munin

بازی Munin در لیست بهترین بازی های اساطیری اسکاندیناوی

Munin یک بازی ویدئویی ساخته شده توسط استودیو Gojira بوده و در سال ۲۰۱۴ توسط Daedalic Entertainment منتشر شد. Munin یکی از کلاغ‌های خدایان اسکاندیناوی است. الهه حافظه در اساطیر شمال ، الهه‌ای که عهده‌دار گردآوری اخبار و رخدادهای جهان برای خدایان بوده و جلوی سرنگونی جهان ایستاده است.

با بازی در نقش مونین (یکی از دو کلاغ های پیام آور اودین) متوجه می‌شوید که به یک زن فانی تبدیل شده‌اید و توسط خدای فریبکار لوکی بال‌های خود را از دست داده‌اید. در ادامه مجبور می‌شوید تا نه جهان و پیچ و خم‌های درخت جهانی Yggdrasil را طی کنید تا شکل واقعی خود را بازیابید و به آزگارد بازگردید. باید با حل پازل‌ها و گذر از مراحل مختلف، قطعاتی از یک تخته که توسط خدایان پراکنده شده‌است را جمع‌آوری کنید.

Munin یک تجربه Side-Scrolling زیبا با استفاده از چرخش برای حل پیچ و خم‌ها، پاک کردن موانع و حل پازل‌های پیچیده با آثار هنری است که کاملاً یادآور مناظر اسکاندیناوی و افسانه‌های شمال است. حتی در بعضی از صفحات انتظار، در مورد برخی از افسانه‌های اسکاندیناوی داستان‌هایی برایتان تعریف میکند!

12) Kari: Stranded On The Shores Of Vanaheim 

بازی Kari Stranded On The Shores Of Vanaheim در لیست بهترین بازی های اساطیری اسکاندیناوی

Kari: Stranded on the Shores of Vanaheim یک بازی ماجراجویی-پازلی، منتشر شده در سال ۲۰۲۰ است که شما را در نقش کاری؛ زن جوان وایکینگی که طوفان کشتی‌اش را نابود کرده و در سواحل Vanaheim گیر کرده، فرو می‌برد. واناهیم (Vanaheim) یکی از نه دنیای اسطوره‌های شمال است که به وسیله درخت جهان یا Yggdrasil به هم متصل است. این دنیا در اساطیر شمال یکی از دنیاهای مرتبط با خدایان طبیعت و خرد به شمار می‌رود و شاهد Uller، Njord و Freya و همچنین تهدید آهنگ‌های دلربا‌ی Lorelei در آن هستیم.

Kari دختر جوانی است که راه خود را در طبیعت می‌یابد و ادامه می‌دهد. او مجبور است تا این سرزمین شوم و اسرارآمیز را کاوش کند و برای بازگشت به خانه با چالش‌های خدایان روبرو شود تا قطعات مورد نیاز تعمیر کشتی خود را بدست آورد. شما در این سرزمین رام نشده با خطرات و چالش‌های ماورایی روبرو هستید و شاهد اساطیری از شمال و روح کسانی خواهید بود که قبل از شما راه خود را گم کرده و مسیرشان به Vanaheim رسیده است.

11) Oddmar

بازی Oddmar یکی از بهترین بازی های اساطیری نورث

Oddmar یک وایکینگ کوچک است که با زندگی در روستای خود، دست و پنجه نرم می‌کند و وایکینگ‌های دیگر از او دوری می کنند. لوکی قبیله‌ی او را می‌دزدد و او مانند گذشته نادیده گرفته می‌شود. خدایان به او این فرصت را می‌دهند که خود را اثبات کند و بتواند با رستگاری وارد Valhalla شود. او که یک وایکینگ تنبل و بی‌هدف بوده با فرصتی که خدایان به او می‌دهند و جادویی خاص، تبدیل به یک قهرمان با توانایی‌های شگفت انگیز می‌شود.

Oddmar یک پلتفرم دو بعدی اکشن-ماجراجویی است. این بازی در سال ۲۰۱۸ توسط استودیو MobGe Limited منتشر شده است. گیم‌پلی بازی در سفری پر چالش از جنگل‌ها و غار‌ها و … می‌گذرد و با پازل‌های زیبا و مبارزات هیجان انگیز با ترول‌ها، اجنه و حتی خود لوکی، سرزمین Nordic را از سر خواهد گذراند.

10) Jotun

بازی Jotun در میان بازی های اساطیری نورث

Jotun داستان Thora، زنی وایکینگ را دنبال می کند که پس از یک مرگ غیرقابل توجه به دنبال کسب جایگاه خود در Valhalla است. این یک بازی اکشن و ماجراجویی با دید سوم شخص است که توسط استودیو Thunder Lotus Games توسعه یافته و منتشر شده است. داستان بازی از طریق زیبایی‌های هنری و تجسم‌های اسطوره‌ای به بهترین نحو ممکن روایت شده است. یکی از جذابیت‌های این بازی، گرافیک دست‌ساز و هنر زیبایی است که توجه بازیکنان را به خود جلب می‌کند.

برای بدست آوردن جایگاه خود باید چند نبرد چشمگیر با پنج عنصر Jotun در زمینه‌های مختلف داشته باشید. هر Jotun دارای قابلیت‌ها، الگوهای حرکت و تاکتیک‌های منحصر به فردی است که بازیکن باید برای شکست دادن آنها مهارت کسب کند. در این مسیر شخصیت‌های اساطیری چون ثور، فریا و میمیر مشاهده می‌شوند و به افسانه‌های قدیمی مانند سیب‌های طلایی Idunn در آزگارد اشاره می کنند. این بازی، کوتاه، اما پر از جذابیت وایکینگی است.

9) The Frostrune

بازی The Frostrune در میان بازی های نورث و اساطیری

The Frostrune یک بازی ماجراجویی کلاسیک نقطه و کلیکی است که با الهام از اسطوره و افسانه وایکینگ‌ها، شما را با یک کشتی در هم شکسته در جزیره‌ای با شهر متروکه و ویران شده روبه‌رو میکند. این بازی توسط استودیو Mvil توسعه یافته و توسط Snow Cannon Games  در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

بازی با تصاویر زیبای هنری نقاشی شده با دست و موسیقی متن اصیل عصر وایکینگ‌ها، شما را به کاوش در این جزیره و بررسی محیط‌ها، حل انواع پازل‌ها و پیدا کردن رازهای آن وا می‌دارد. از برترین ویژگی‌های این بازی می‌توان به پازل‌های پیچیده، شخصیت‌های الهام گرفته از اساطیر شمال، برخی خرابه‌های سنگی باستانی، گور دخمه‌ها و آثار رها شده‌ی برگرفته از سوابق و منابع باستان‌شناسی واقعی، اشاره کرد. در این عنوان با گرافیک زیبا و محیط صوتی جذاب، بازیکنان تجربه‌ای اسرار آمیز و مهیج در دنیای اساطیر نروژی خواهند داشت.

8) Elder Scrolls V: Skyrim

بازی Elder Scrolls 5 Skyrim یکی از بهترین ساخته های بتزدا در سبک و سیاق اساطیر اسکاندیناوی و شمالی

افراد کمی نیستند که پا به دنیای گسترده‌ی Skyrim گذاشته‌اند، ماموریت‌ها را تکمیل کرده‌اند، اسرار Dragonborn را فهمیده اند و به طور کلی هر کاری که می‌خواهند در این عنوان انجام داده‌اند. با این حال، آیا می‌دانستید که کل داستان آن عمیقاً ریشه در افسانه‌های شمال اسکاندیناوی دارد؟

The Elder Scrolls V: Skyrim یک بازی نقش آفرینی سوم شخص است که شامل عناصر اکشن-ماجراجویی و اکتشاف می‌شود. این بازی توسط استودیو Bethesda Game Studios توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

Skyrim اغلب به اساطیر شمال ارجاع می‌دهد. حتی در ابتدای بازی وقتی با دزد Nord Lokir مواجه می‌شوید که در حال دزدی یک اسب دستگیر می‌شود و در حال فرار از صحنه اعدامش توسط کمانداران سرنگون می‌شود، اشاره به داستان لوکی دارد. اگر این کافی نیست، آلدوین، شخصیت بد اصلی که رئیس اژدهای بزرگ بازی است و به عنوان جهانخوار شناخته می شود؛ این ویژگی بر اساس مار Jörmungandr ساخته شده است، زیرا هر دو سرعت بخش “راگناروک” دنیای خودشان هستند. جلب توجه به گستردگی و عمق دنیای ساخته شده، هویت ویژه شخصیت‌ها و تاثیر تصمیمات بازیکن بر داستان، از ویژگی‌های گیم‌پلی این بازی است.

7) Banner Saga Series

سری بازی Banner Saga Series در لیست بازی های اساطیری

یکی از بهترین اقتباس‌ها از حال و هوای بازی‌های اسطوره‌شناسی شمال، Banner Saga یکی از نفس‌گیرترین بازی‌هایی است که سعی کرده به موضوع نزدیک شود. Banner Saga مسیر پناهندگانی را دنبال می‌کند که از یک فاجعه بزرگ فرار کرده و در طول مسیر، باید تصمیم بگیرید که با موانعی که با آن روبرو می‌شوید چه کار کنید.

بخش اول این سری، The Banner Saga، در سال 2014 منتشر شد و سپس بخش‌های دوم و سوم نیز در سال‌های بعد توسط استودیو Stoic توسعه یافته و توسط Versus Evil منتشر شده است. هنگامی که فصل اول را بازی می کنید، ممکن است در پیش‌برد آن گیر بیافتید و حق هم دارید. این یک بازی مبارزه با استراتژی-نوبتی با روایت داستانی خوب است که شما را به صفحه نمایش خود میخکوب خواهد کرد.

6) Through The Woods

بازی Through The Woods یکی از بازی هایی که اگر به اساطیر اسکاندیناوی علاقه دارید باید تجربه کنید

اگر ماجراهای ترسناک خوراک شماست، دیگر دنبال آن نگردید زیرا Through The Woods برای شما کافی است. مراحل بازی مادری را دنبال می کند که به دنبال فرزندش می‌گردد. شاید خیلی بد به نظر نرسد، اما پسرش به جزیره ای مملو از موجودات اساطیری شمال اسکاندیناوی برده شده است. شما به عنوان قهرمان داستان هر کاری برای پیدا کردن پسرتان انجام خواهید داد. شما فقط با یک چراغ قوه و چند مهارت دزدکی که در طول راه یاد خواهید گرفت وارد آنجا می شوید.

Through The Woods را استودیو Antagonist توسعه داده است و توسط 1C Company در سال ۲۰۱۶ منتشر شده تا یک تجربه ترسناک و ماجراجویی منحصر به فرد برایتان فراهم کند.

5) Age of Mythology

بازی Age of Mythology از بازی های قدیمی در سبک استراتژیک با سوژه اسطوره های نورث و یونان که باید تجربه کنید

بله، درست است که ماجراجویی در بازی Age of Mythology عمدتاً حول یونان باستان می چرخد، اما آیا قبلاً تعقیب و گریز گارگ ارنسیس (Gargarensis) را مشاهده کرده‌اید که شما را به سرزمین های شمالی می‌رساند؟ برای لذت بردن از یک بازی استراتژیک جذاب با حال و هوای اسکاندیناوی نیازی به بازی کردن بخش داستانی ندارید، بلکه می توانید  حالت چند را شروع کرده که در آن می‌توان انتخاب کرد که از بین لوکی، اودین یا ثور چه کسی خدای اصلی باشد و به شما قدرت‌هایی اعطا کند تا از طریق آن توانمندی‌ها با دشمنان خود مقابله کنید.

این عنوان یک بازی استراتژی کلاسیک است که عناصر نقش‌آفرینی و اسطوره‌شناسی را در خود جای داده است. بازی Age of Mythology توسط استودیو Ensemble Studios توسعه یافته و در سال ۲۰۰۲ توسط Microsoft Game Studios منتشر شده است.

4) Hell blade: Senua’s Sacrifice

بازی Hell blade Senua’s Sacrifice در فهرست بهترین بازی های اساطیری اسکاندیناوی

Hell blade: Senua’s Sacrifice داستان زنی است به نام Senua؛ یک زن سلتیک که با روان‌پریشی دست وپنجه نرم می کند. این بازی توسط استودیو Ninja Theory توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شد. Senua خودش را در حال ماجراجویی در یک سرزمین با منظره مخوف از وایکینگ‌های مرده Helheim می‌یابد تا برای روح معشوقه‌ی مرده‌اش، Dillion، بجنگد.

سفر شما با Senua در مسیر Helheim فوق‌العاده دلهره‌انگیز است، اما نهایتا در برخورد رو در رو نهایی شما با هلا، الهه مردگان، بازی به اوج هیجان می‌رسد. این بازی یک اثر بی نظیر از نظر داستان سرایی و فضا سازی است؛ به طوریکه با تصویری بسیار نزدیک به تاریخی از اسکاندیناوی باستان، حتی گونه‌ای که موهای Senua بافته شده و لباس او نیز از دل این تاریخ آمده است.

3) Assassin’s Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla از محبوب ترین شماره های سری Assassin's Creed با سبک و سیاق وایکینگی و نورث

Assassin’s Creed Valhalla ما را به تهاجم وایکینگ‌ها به بریتانیا در سال‌های 872-878 بعد از میلاد می‌برد، جایی که بازیکنان کنترل Eivor، یک جنگجوی وایکینگ‌ را در درگیری بین انجمن برادری و فرقه تمپلار به عهده خواهند داشت.  این عنوان در سال ۲۰۲۰ توسط Ubisoft که منتشر کننده سری بازی‌های Assassin’s Creed است، منتشر شد.

این بازی برای تصویری که از تاریخ و اسطوره وایکینگ‌ها ارائه داده است، نقدهای مثبت زیادی جلب کرد، از جمله با اشاره‌های ظریفی به کلاغ همراه شما که بر اساس پیام رسانان اودین یعنی هوگین و مونین ساخته شده است و همچنین با نبرد نهایی در برابر فنری، پسر گرگ لوکی. این بازی حتی به شما اجازه می‌دهد تا از خود Valhalla عبور کنید، البته از طریق خلسه ناشی از مواد مخدر و به شما این امکان را می‌دهد تا با Aesir و حتی خود Odin رو در رو ملاقات کنید.

2) Valheim

بازی Valheim یکی از بهترین بازی های مستقل موجود در فهرست بازی های اساطیری اسکاندیناوی

Valheim یک بازی ماجراجویی در سبک بقا است که از اساطیر و افسانه‌های اسکاندیناوی الهام گرفته. شما نقش یک وایکینگ که در میدان جنگ کشته شده را ایفا می‌کنید. این بازی توسط Iron Gate AB توسعه یافته و در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۱ توسط Coffee Stain Publishing منتشر شده است. شما در نقش وایکینگی که بعد از مرگ انتخاب شده است تا هدف جدیدی را در سرزمین Valheim بر عهده بگیرد شروع به بازی کرده و سرزمینی دور به نام ولهیم فرستاده می‌شوید؛ جایی که دشمنان Odin بعد از تبعید، به آنجا فرستاده می‌شوند. اما هنگامی که به آن‌جا می‌رسید، متوجه خواهید شد که هیچ چیز طبق برنامه نیست و شرایط خارج از کنترل است؛ زیرا این موجودات اقدام به قیام میکنند و به دنبال گرفتن انتقام از اسیر بودن خود از Odin هستند.

Valheim ارتباطات زیادی با اسطوره و افسانه‌های شمال دارد؛ مانند سنگ‌های تراشیده با نقوش برجسته در مناظر آن که راهنمای بازیکنان است و داستان‌های اساطیری همچون ایکتیر (Eikthyr) که بر اساس گوزنی است که بر سر کاخ Odin در Valhalla قرار دارد یا مارهای دریایی که یادآور Jörmungandr هستند، را نشان می‌دهند. اگر به اندازه کافی سریع باشید، ممکن است در حد یک نگاه اودین را ببینید که از سایه‌ها ، با یک چشم براق، به شما نگاه می‌کند.

1) God Of War

بازی God Of War در لیست بهترین بازی های اساطیری اسکاندیناوی

گرچه ضدقهرمان Kratos، اولین بار در یک دنیای تحت تأثیر از اسطوره‌های یونان ظاهر شد، اما در بازی God of War 2018 به شمال دورافتاده سفر می‌کند و با آن وارد عرصه خدایان شمال می‌شود. با وجود اینکه این عنوان داستان خود را در اساطیر شمال می‌نویسد، اما همچنان در ارجاع به شخصیت‌ها و هیولاهای اساطیری یونان نیز ید طولایی دارد. بازی God of War با امتیاز ۹۳ در متاکریتیک و نقدهای درخشان، بهترین بازی سال ۲۰۱۹ است.

شاید بیشترین تعداد ارجاع به افسانه‌ها و اساطیر در هر بازی را God of War دارد. از داستان Fafnir، یک کوتوله که بخاطر حرص خود توسط Odin به اژدها تبدیل شد تا داشتن همنشینی همچون  شخص Mimir، دارنده چشم Odin و صاحب قدرت و دانش بی‌پایان. در گاد آف وار جدید، داستان رستاخیز مردی را تجربه کنید که می‌خواهد گذشته‌اش را پشت سر بگذارد. ممکن است برای این مورد پاپ کورن نیز تهیه کنید، زیرا God of War به اندازه یک فیلم عالی عمل خواهد کرد. کنترل کریتوس را در دست بگیرید و در سراسر Midgard, Alfheim, Muspelheim و بسیاری از قلمروهای نوردیک سفر کنید تا خاکستر همسرش را به بالاترین قله در همه قلمروها ببرید؛ با این حال، همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نخواهد بود.

بازی God of War از بخش‌های سطحی‌ عبور می‌کند و داستان‌ها را مانند داستان‌های خودش بازگو می‌کند و با تزریق نمایشنامه و طنز خدایان، داستان‌های اصلی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به گونه‌ای که هیچ بازی دیگری نتوانسته است حتی چیزی شبیه به بخشی از آن را تکرار کند. در کل می‌توان اینطور گفت God of War عنوانی است که در بین بازی‌ های اساطیری اسکاندیناوی ناامیدتان نخواهد کرد.

جمع‌ بندی

حتی اگر طرفدار بازی‌ های اساطیری اسکاندیناوی نباشید، قدرت جاذبه و توانایی آنها در غرق کردن شما در دنیای شگفت‌انگیز و راز‌آلود اساطیر، قابل توجه است. اساطیر مختلف در بازی‌های ویدیویی نه تنها یک راه برای سرگرمی بلکه یک راه برای انتقال داستان‌ها و ارزش‌های فرهنگی به نسل‌های جدید نیز محسوب می‌شوند. می‌توان از این آثار به عنوان راویان حکایات قدیم با رنگ و بویی جدید نام برد و با درهم آمیختن نقش بازیکن با آنها حس و حال تازه‌ای از افسانه‌ها را تجربه کرد. اساطیر الهام بخش بسیاری از بازی‌های ویدیویی بوده و هست، در این مطلب به ۱۳ مورد از برترین‌های الهام گرفته از اساطیر اسکاندیناوی پرداختیم به نظر شما جای کدام عنوان در این لیست خالی است؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا داستان God of War از اساطیر اسکاندیناوی می‌آید؟

اولین بار در یک دنیای تحت تأثیر از اسطوره‌های یونان ظاهر شد، اما در بازی God of War 4 به شمال دورافتاده سفر می‌کند و با آن وارد عرصه خدایان شمال می‌شود.

۱
از بهترین بازی های اساطیر اسکاندیناوی کدام هستند؟

بازی God of War، بازی Valheim و بازی Assassin's Creed Valhalla

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    محسن

    مهمان

    به نظر من ولهیم واقعا عالی هست تو این لیست من ولهیم رو انتخاب میکنم

    پاسخ دهید