بازی GTA VI کامپیوتر PC
یحیی رحیمی

چرا انتشار دیرهنگام نسخه کامپیوتر GTA VI به نفع راک‌استار است؟

یحیی رحیمی 15 آذر 1402 3 دیدگاه
333 بازدید

روز گذشته اولین تریلر بازی Grand Theft Auto VI پس از سالها گمانه‌زنی و افشاگری و شایعات مختلف پخش شد. راک‌استار گیمز در عین حال پلتفرم‌های بازی GTA VI را اعلام کرد که تنها شامل کنسول‌های ایکس‌باکس سری و پلی‌استیشن 5 می‌شد. خبری از کامپیوتر یا PC نبود. عادت همیشگی راک‌استار گیمز در بازی جدید نیز تکرار شد. صنعت بازی امروزه تغییرات زیادی به خود دیده است و کمتر بازی تراز اولی به‌صورت انحصاری تنها برای کنسول منتشر می‌شود. بسیاری معتقدند که انتشار دیرهنگام بازی برای کامپیوتر، ضرر مالی زیادی به تیک‌تو خواهد زد. اما آمار و ارقام نشان می‌دهند که صرفه اقتصادی در انتشار دیرتر بازی GTA 6 برای کامپیوتر است.

وب‌سایت PlayTracker با بررسی داده‌های فروش بازی‌های ویدیویی، نتیجه‌گیری مهمی کرده است. طبق داده‌ها، 44 درصد از بازی‌کنان GTA V آن را روی بیش از یک پلتفرم خریده‌اند. به عبارت دیگر هم نسخه کنسول و هم کامپیوتر را تهیه کرده‌اند. این رقم برای یک بازی تراز اول بسیار زیادی است. زیرا که این فاکتور اقتصادی برای دیگر بازی‌ها حدود 10 درصد است. یعنی تنها افراد اندکی بازی را روی کنسول و کامپیوتر تهیه می‌کنند. مجموعه جی‌تی‌ای جزو معدود بازی‌هایی هست که در بند پلتفرم نیست و نسخه کامپیوتر آن هم مشابه نسخه کنسول به فروش می‌رسد و خریدار علاقه‌مند است که برای بار دوم آن را خریداری کند.

بازی GTA VI کامپیوتر PCرفتار خریداران، دلیل انتشار دیرهنگام نسخه کامپیوتر GTA VI 

در نتیجه انتشار دیرهنگام بازی GTA VI برای کامپیوتر، صرفه اقتصادی دارد. 44 درصد طرفداران احتمالاً بار دیگر بازی را خریداری کبنند و میزان فروش و درآمد را افزایش دهند. مدیرعامل تیک‌تو در اجلاس مالی گذشته گفته بود که آنها می‌خواهند بازی جدید جی تی ای یک درآمد ثابت و سرشار برای آنها داشته باشد. بخش آنلاین باعث می‌شود تا گیمرها همچنان به خرید و دنبال کردن بازی علاقه‌مند باشد. شیوه دیگر نیز بازنشر بازی برای PC که اجازه می‌دهد تا افراد زیادی بار دیگر بازی را خریداری کنند. البته باید دقت کرد که هیچ تضمینی برای انتشار GTA 6 روی استیم نیست و عرضه آن روی لانچر راک‌استار گیمز باعث می‌شود تا سود نهایی به‌شدت افزایش پیدا کند. آنها لازم نیست یک فروشگاه را واسطه قرار دهند و 30 درصد سود را به آنها بدهند.

در عین حال پورت بازی GTA VI برای کامپیوتر زمان بیشتری نیاز دارد. بدون شک نسخه PC با ویژگی‌های بیشتری مانند ری‌تریسینگ منتشر خواهد شد و پیشرفته‌تر از نسخه کنسول خواهد بود. بازی GTA V هنگام انتشار برای رایانه‌های شخصی بسیار بهینه بود و زمان بیشتری که صرف آن شد، نتیجه خوبی به بار آورد. امروزه اکثر پورت‌های کامپیوتر سرسری انجام می‌شود. اما راک‌استار گیمز به دنبال انتشار بازی با مشکلات فراوان نیست. آنها بهترین تجربه ممکن را برای گیمرها می‌خواهند. در نتیجه عدم انتشار هم‌زمان GTA 6 برای پی‌سی نه‌تنها به ضرر آنها نخواهد بود، بلکه صرفه اقتصادی نیز دارد و همچنین تیم سازنده با خیال راحت، زمان بیشتری به توسعه اثر اختصاص خواهد داد.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    reza

    مهمان

    درسته که بازی gta v وقتی برای پی سی اونم یه سال بعد اومد بهینه بود ولی gta iv و red dead 2 با اینکه
    1 سال بعد اومدند بهینه نبودند و مشکل داشتن. gta iv هنوز که هنوزه خیلی بهینه نیست و بعضا افت فریم داره .

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسام

    مهمان

    چرا اصلا باید کنسول خرید؟! وقتی در کنسول شما باید بازی را خریداری کنید و و تنها خرید یک بازی کنسول قیمت یک کارت گرافیک بروز خواهد بود ، از امکان استفاده از بازیهای کرک شده استفاده کنید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    حیف من ps5 ندارم خیلی هم گرونه حتی pc ام رو با وام گرفتن بستم?

    پاسخ دهید