بازی های پلی استیشن پورتال
آیدا امشاسفند

بهترین بازی های پلی استیشن پورتال

آیدا امشاسفند 27 آذر 1402 بدون دیدگاه
2,567 بازدید

در تاریخ 15 نوامبر 2023، سونی پلی استیشن پورتال را به عنوان تلاشی پیشرفته برای توسعه بخش کنسول دستی شرکت سونی، راه‌اندازی کرد. پلی استیشن پورتال سونی با قیمت 200 دلاری، صفحه نمایش LCD اچ دی هشت اینچی و قابلیت اتصال به PS5، هم نکات مثبت و هم نکات منفی بزرگی دارد. قابل به ذکر است که پلی استیشن پورتال کنسول محسوب نشده و عملا فقط یک اکسسوری برای PS5 است چون هیچ بازی به عنوان بازی های پلی استیشن پورتال معرفی نمی‌شود. در اصل این اکسسوری بدون PS5 و اینترنت هیچ خاصیت دیگری ندارد. با 10 تا از بهترین بازی های پلی استیشن پورتال، عناوینی که می‌تواند تجربه خوبی روی این اکسسوری را به شما بدهند، آشنا شوید.

معرفی 10 تا از بازی های PlayStation Portal

شاید بتوان گفت پلی استیشن پورتال قدرتی که PSP و PS Vita در قابل حمل بودن داشتند، ندارد اما سخت‌افزار آن اجازه می‌دهد تا بسیاری از بازی‌های بزرگ پلتفرم PS5 بدون مشکل اجرا شوند. با توجه به اینکه کمی ‌پیش‌تر اشاره کردیم پلی استیشن پورتال یک کنسول جدا محسوب نشده و بازی‌های خاصی ندارد، اما حتی در یک صفحه نمایش کوچکتر، بازی‌هایی وجود دارند که ارزش بازی کردن بر روی  پلی استیشن پورتال را دارند. در این لیست ما به بررسی و معرفی بهترین بازی های پلی استیشن پورتال می‌پردازیم؛ با پارسی‌ گیم همراه باشید.

10) Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 Remake

طرفداران فرانچایز Resident Evil همگی در یک موضوع با هم توافق کامل دارند، اینکه قسمت چهارم این سری، بهترین و خوش‌ساخت‌ترین قسمت مجموعه است. با توجه به حرکت اخیر کپکام برای بازسازی بازی‌های Resident Evil، احیای این شاهکار ارزشمند برای نسل جدیدی از کنسول‌ها اجتناب‌ناپذیر بود.

خوشبختانه، شرکت Capcom توانست یک بازی وفادار و از بسیاری جهات، برتر از نسخه اصلی ایجاد کند. Resident Evil 4 Remake چه تازه وارد سری‌های ترسناک باشد و چه یک خاطره‌ساز مادام‌العمر، یکی از بهترین بازی‌های سال 2023 بوده است که حتی کنار گذاشتن آن‌را سخت‌تر می‌کند. عاقلانه است که آن را برای پورتال انتخاب کنید و از تجربه این بازی در صفحه‌ایی کوچک‌تر لذت ببرید.

9) Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

عرضه اولیه Cyberpunk 2077 در سال 2020 یک فاجعه مطلق بود. بازی اولیه Cyberpunk 2077 که به طرز فوق‌العاده‌ای پر از باگ و به‌طور ناامیدکننده‌ای سطحی بود که باعث شد شهرت استودیو CD Projekt Red به عنوان یک بازی‌ساز قدرتمند لطمه بخورد.

اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که بازی Cyberpunk 2077 بالاخره به پتانسیل فوق‌العاده خود پی برد. این بازی با Phantom Liberty در سال 2023 و بازنگری کامل بیشتر مکانیزم‌های بازی، سرانجام به بازی شگفت انگیزی تبدیل شد که به ما وعده داده شده بود و چه راهی بهتر از اجرای آن در کنسول دستی سونی برای آزمایش وضعیت ارتقا یافته بازی؟

8) Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2

پس از عرضه بازی Alan Wake در سال 2010، این بازی ترسناک طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و بسیاری از آنها برای ادامه داستان جذاب قهرمان اصلی Alan Wake، به شدت مشتاق بودند. اما این طرفداران باید 13 سال منتظر می‌ماندند تا استودیو Remedy Entertainment دنباله این بازی را منتشر کند.

Alan Wake 2 مورد تحسین گیمرهای سراسر جهان قرار گرفت و حتی بسیاری آن را بالاتر از نسخه قبلی خود می‌دانند. پلی‌استیشن پورتال تجربه‌ای جالب را برای شما فراهم می‌کند تا این بازی کلاسیک اکشن و ترسناک را بازی کنید. این بازی یکی از بهترین بهترین بازی های Playstation Portal بوده که واقعا ارزش امتحان کردن را بر روی این کنسول دارد.

7) God Of War: Ragnarok

بازی God Of War Ragnarok

سری God of War استودیوی سانتا مونیکا از زمان انتشار، یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های انحصاری در پلی استیشن بوده است. بازی سال 2018 زندگی جدیدی به فرنچایز بخشید و علاقه طرفداران را دوباره برانگیخت که البته تعهد بزرگ ادامه این سری و کیفیت را برای استودیو سازنده به ارمغان آورد.

خوشبختانه، استودیوی سانتا مونیکا به خوبی از پس بازی God of War: Ragnarok برآمد. اگرچه این بازی کاملا بدون نقص نیست، گیم پلی آدرنالین و داستان سرایی با کالیبر بالا را در خود دارد که هر دارنده پلی استیشن را متقاعد کرده تا این فصل را در داستان Kartos، حتی در یک صفحه نمایش کوچکتر، تجربه کند.

6) Elden Ring

بازی Elden Ring

برای بازی‌های مدرن سخت است که صنعت را متحول کنند، اما اگر استودیویی وجود داشته باشد که بتواند چیزی خارق‌العاده بسازد، آن استودیو FromSoftware بوده که سازنده بازی ‌Dark Souls هم بوده است. در میان بسیاری از عناوین پر زرق و برق این استودیو، Elden Ring 2022 ممکن است بزرگ‌‌ترین بازی استودیو FromSoftware باشد.

الدن رینگ که با همکاری جورج آر. آر. مارتین نویسنده سری بازی تاج و تخت ساخته شده، یک کابوس جادویی فانتزی تاریک است که تمام ویژگی‌های استودیو FromSoftware را در خود دارد. این بازی، با باس‌های شگفت‌انگیز و گرافیک خیره‌کننده، چیزهای زیادی برای هر کسی که به دنبال تجربه بهترین بازی های پلی استیشن پورتال خود است، در داستان گنجانده است.

5) Dead Space

بازی Dead Space

در مقطعی، سری Dead Space یکی از مقدس‌ترین بازی‌های انحصاری در تاریخچه بازی‌های ویدیویی ترسناک بود. از آنجایی که استودیوی Visercal مدت‌ها بود منحل شده بود، زمانی که EA بازسازی اولین بازی را در جولای 2021 اعلام کرد، این مسئولیت بر دوش استودیو Motion افتاد.

در ژانویه 2023، تصویربرداری مجدد ازاین شاهکار علمی ترسناک آغاز شد. علی‌رغم نگرانی طرفداران قدیمی، استودیو Motion با ارائه یک بازسازی افتخاری و یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی ترسناک در سال‌های اخیر خودی نشان داد و چالش را به نحو احسنت به اتمام رساند. اگر این بازی را بر روی پلی استیشن پورتال اجرا کنید از کیفیت بالای این کار، شگفت زده خواهید شد.

4) Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

استودیو Guerrilla Games سالهاست که بخش ارزشمندی از پادشاهی بازی‌های پلی استیشن بوده است. سازندگان سری موفق اما دست کم گرفته شده Killzone، به دنبال این بودند که نزدیک به پایان چرخه حیات PS4 سر و صدایی ایجاد کنند و با بازی Horizon Zero Dawn 2017 این کار را به خوبی انجام دادند.

اگرچه اولین قسمت از سری اکشن پسا آخرالزمانی ارزش بازی کردن را دارد، دنباله آن در سال 2022 با نام Horizon Forbidden West، تمام مکانیزم‌های پیشینیان خود را اصلاح کرد. در حالی که داستان ممکن است کمی ذوق شما را کور کند، اما گیم پلی آن از مبارزه با جانوران رباتیک بی‌پایان هیجان‌انگیز است، چه روی تلویزیون و چه در صفحه نمایش LED 1080p پورتال.

3) Ghost Of Tsushima: Director’s Cut

بازی Ghost Of Tsushima Director’s Cut

استودیو Sucker Punch Productions مسئول ساخت برخی از نمادین‌ترین سری‌های پلی استیشن بوده که در اوایل دهه 2000، Sly Cooper جذاب را خلق کرد. موفقیت به اینجا ختم نشده و چند سال بعد، بازی‌های عالی Infamous را منتشر کرد. این استودیو در آخر سال 2020، Ghost of Tsushima را برای ما به ارمغان آورد.

Ghost of Tsushima با الهام از آثار فیلمسازانی مانند آکیرا کوروساوا، یک بازی ویدیویی سامورایی بود که با در نظر گرفتن تسلط شمشیر ساخته شد. راه اندازی Director’s Cut این بازی را به PS5 آورد و به همه طرفداران پلی استیشن فرصتی داد تا این بازی محشر را تجربه کنند. اگر به دنبال یک تجربه جدید در پورتال هستید، بهتر است که سطح «سختی کشنده»، را برای بازی امتحان کنید.

2) Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3

بیش از دو دهه از زمانی که استودیو Bioware آخرین نسخه توسعه‌یافته Baldur’s Gate 2 را راه‌اندازی کرد، می‌گذشت. در آن سال‌ها، کار توسعه دنباله‌ به دست استودیو Larian بود که در حال شکل‌دادن به بزرگترین بازی این فرانچایز بود.

Baldur’s Gate 3 با گیم پلی استثنایی، روایتی باورنکردنی و برخی از بهترین شخصیت‌ها در تاریخ بازی های ویدیویی، همه آن چیزی بود که طرفداران به آن امیدوار بودند. به جرات می توان گفت که استودیو Larian یک شاهکار فانتزی ساخت که به طرز شگفت انگیز و زیبایی روی کنسول موبایل سونی اجرا می‌شود.

1) Marvel’s Spider-Man 2

بازی Marvel’s Spider-Man 2

بازی Marvel’s Spider-Man وقتی در سال 2018 عرضه شد، دنیای بازی‌ها را تحت تاثیر قرار داد. حتی با وجود انتشار بازی عالی Spider-Man: Miles Morales در سال 2020، دنباله اصلی پیتر پارکر همچنان در لیست مورد انتظارترین بازی بسیاری از گیمرها بود.

Marvel’s Spider-Man 2 ساخته سال 2023 ممکن است بسیار کوتاهتر از نسخه قبلی خود باشد اما جدا از طول آن، از هر نظر یک پیشرفت فوق العاده است. گیم‌پلی، نویسندگی، شخصیت‌ها و صداپیشگی همگی در یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی که تاکنون مونتاژ شده است، درجه یک‌ بوده و این بازی در صدر جدول بهترین بازی های پلی استیشن پورتال حظور دارد.

جمع بندی

پلی استیشن پورتال همانطور که از اسمش برآمده، فقط یک نمایشگر تنها بوده که می‌تواند بازی‌های پلی استیشن 5 را از طریق اتصال به وای فای و خود کنسول اجرا کند و استریم مستقیمی ندارد اما این کنسول برای کسانی که فقط یک نمایشگر داشته حسابی کارآمد است. همچنین می‌توانید با استفاده از پورتال در هر نقطه‌ایی از خانه که دلتان می‌خواهد بازی کنید و به دلیل طراحی سالم این کنسول دستی، می‌توانید تا ساعت‌ها بدون درد گرفتن دست، به بازی کردن ادامه دهید. در این مقاله به لیستی از بهترین بازی های پلی استیشن پورتال پرداخته شد که ارزش تجربه کردن را دارند و امیدواریم از این لیست لذت برده باشید؛ همچنین منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های پلی استیشن پورتال کدامند؟

از بهترین بازی‌ها برای پلی استیشن پورتال، می‌توان Alan Wake 2 و Baldur's Gate 3 را نام برد.

۱
آیا پلی استیشن پورتال بازی‌های مخصوص به خود را دارد؟

خیر، پلی استیشن پورتال فقط به عنوان یک صفحه نمایش و استریمر جدید برای PS5 ساخته شده است. بازی‌ها بر روی کنسول PS5 اجرا شده و پورتال همانطور که از اسمش برمی‌آید فقط مسئولیت پخش بازی را بر عهده دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.