بازی Counter-Strike 2 مک
یحیی رحیمی

نسخه مک و ویندوز 32 بیت Counter-Strike 2 منتشر نمی‌شود

یحیی رحیمی 19 مهر 1402 بدون دیدگاه
262 بازدید

شرکت ولو رسماً اعلام کرد که نسخه مخصوص سیستم‌عامل مک و ویندوز 32 بیت بازی Counter-Strike 2 منتشر نخواهد شد. بازی کانتر استرایک 2 تنها از ویندوز 64 بیت و همچنین سیستم‌عامل لینوکس، توزیع اوبونتو پشتیبانی می‌کند. این شرکت مدعی است که بازی جدید نیازمند فناوری پیشرفته است و همچنین تعداد افرادی که روی مک بازی می‌کنند به حدی نیست که نسخه‌ای مستقل برای آن‌ها توسعه یابد. کانتر استرایک رسماً به پشتیبانی از سیستم‌عامل مک اپل پایان داد.

طبق بیانیه جدید، کاربران مک و ویندوز 32 بیت تا روز اول ژانویه می‌توانند به نسخه قدیمی از CSGO دسترسی داشته باشند. پشتیبانی از این نسخه قدیمی هم با آغاز سال جدید میلادی به پایان می‌رسد. در نتیجه اگر می‌خواهید با مک بازی را تجربه کنید، چنین امکانی فراهم نخواهد شد. سیستم‌هایی که امکان پشتیبانی از دایرکت‌ایکس 11 را ندارند کنار گذاشته شده‌اند و دایرکت‌ایکس 9 دیگر قابل پشتیبانی نیست. ولو می‌گوید که تعداد این افراد در کنار کاربران مک حدود 1 درصد از بازی‌کنان فعال CSGO را تشکیل می‌دهند و این رقم قابل‌توجه نیست.

بازی Counter-Strike 2 این ماه به‌طور رسمی جایگزین CSGO شد. بازی قبلی به‌طور کامل از دسترس خارج شد و دیگر عنوانی به نام Counter-Strike Global Offensive قابل‌نصب و اجرا نیست. این تغییر با توجه به اینکه تمامی قابلیت‌های بازی قبلی به جدید منتقل نشد، موردپسند طرفداران قرار نگرفت. کانتر استرایک 2 در حال حاضر کمترین امتیاز میان عناوین منتشرشده ولو روی استیم را دارد. این نشان می‌دهد که گیمرها از این بازی رضایت ندارند.

بازی Counter-Strike 2 مکعدم پشتیبانی Counter-Strike 2 از مک او اس

پشتیبانی از سیستم‌عامل مک در حالی قطع می‌شود که شرکت اپل، برنامه‌های بزرگی برای حوزه ویدیوگیم دارد. تراشه‌های جدید این شرکت اجازه اجرای بازی‌ها با عملکرد شگفت‌آوری را می‌دهند. اما به نظر می‌رسد که افراد اندکی از مک برای بازی استفاده می‌کنند. ولو تصمیم گرفته تا برای یک درصد از بازیکنان کانتراسترایک که مک را به کار می‌برند، هزینه نکند و ترجیح دهد تا وقت و منابع را در اختیار کاربران دیگر قرار دهد. در صورتی که کاربر مک و ویندوز 32 هستید و پرایم را خریده‌اید، مدتی وقت دارید تا هزینه پرداخت‌شده را پس بگیرید.

یکی از دلایلی که شرکت ولو، بازی کانتر استرایک 2 را برای مک توسعه نمی‌دهد، عدم پشتیبانی دستگاه‌های اپل از Vulkan است. اگرچه نمونه مشابه متن‌باز آن به نام MoltenVK در دسترس است، اما قابلیت‌های پیشرفته API ولکان را ندارد. اپل سال گذشته از فناوری گرافیکی مشابهی رونمایی کرد که هنوز بازی خاصی از آن پشتیبانی نمی‌کند.

منبع: MacRumors

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.