ریمستر بازی Half-Life 2
یحیی رحیمی

ریمستر بازی Half-Life 2 توسط گروهی مستقل ساخته می‌شود

یحیی رحیمی 12 مرداد 1400 بدون دیدگاه
948 بازدید

با رها کردن نسخه‌های قدیمی بازی Half-Life توسط استودیو والو، گروه‌های مختلف به‌منظور ریمستر عناوین قدیمی دست‌به‌کار شده‌اند. اخیراً گروهی که آپدیت گرافیکی هاف لایف 2 را در سال 2015 منتشر کرد، خبر از ریمستر بازی Half-Life 2 به‌صورت مستقل داده است. اگرچه توسعه‌دهنده‌های شرکت Valve درروند ساخت بازی شرکت ندارند اما گروه نام‌برده، تأییدیه ساخت ریمستر را دریافت کرده و از بابت قانونی بودن، مشکلی وجود ندارد.

بر اساس فهرست منتشرشده توسط سایت SteamDB، ریمستر نسخه‌ی دوم مجموعه با نام Half-Life 2: Remastered Collection شناخته می‌شود و شامل توضیحاتی در مورد ماهیت آن است. بر اساس توضیحات نوشته‌شده، خبری از ریمستر رسمی توسط والو نیست و این‌یک ماد مستقل و توسعه‌یافته توسط گروه Flilip Vector است که به‌صورت کاملاً مستقل ساخته می‌شود و احتمال انتشار آن در فروشگاه استیم هم وجود دارد.

Half Life 2 remasterd collection

شرکت Valve درزمینه‌ی ریمستر و بازسازی عناوین قدیمی، استراتژی مشخصی ندارد و معمولاً گروه‌های مستقل، ماد و ریمستر بازی‌های قدیمی را خلق می‌کنند تا افراد جدید هم بتوانند از عناوین بی‌نظیر گذشته، لذت ببرند. این اتفاقی بود که در مورد بازی Black Mesa هم رخ داد که در اصل، یک بازسازی کامل از بازی هاف لایف 1 بود که ساخت آن یک دهه طول کشید و گروهی کوچک و مستقل روی آن کارکردند؛ اما نتیجه‌ی نهایی فوق‌العاده بود و درواقع این بهترین شیوه به‌منظور تجربه‌ی اولین شماره از مجموعه‌ی Half-Life است.

ویژگی‌های ریمستر بازی Half Life 2

شرکت والو هنوز نسبت به پروژه‌ی جدید واکنش نشان نداده و البته لیست کردن ریمستر بازی Half-Life 2 در سایت SteamDB هم به معنی پدیدار شدن صفحه‌ی فروش بازی در شبکه‌ی استیم نیست؛ اما این احتمالاً این ریمستر هم مانند Black Mesa و با اسمی کاملاً جدید منتشر شود تا مبادا اسامی بازی‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. این در حالی است که والو همچنان به ساخت بازی‌های جدید از مجموعه‌ی هاف لایف ادامه داده و اخیراً هم بازی Half-Life: Alyx را برای هدست واقعیت مجازی منتشر کرده که با حمایت منتقدان و طرفداران روبه‌رو شده است.

گروه Filip Victor قبلاً آپدیت گرافیکی مناسبی برای بازی Half-Life 2 منتشر کرده‌اند که باگ‌های مختلفی را برطرف می‌کند و همچنین نورپردازی را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌های تازه‌ای مانند پشتیبانی از HDR را به بازی اضافه می‌‌کند. این آپدیت تنها برای قسمت اول بازی منتشرشده و حال قرار است تمام بازی ریمستر شود و در قالب یک کلکسیون جدید به دست طرفداران پر و پا قرص این مجموعه برسد.

زمان انتشار بازی Half-Life 2: Remastered Collection فعلاً اعلام‌نشده اما ازآنجایی‌که پروژه به‌صورت مستقل پیش می‌رود و ریمستر یک اثر قدیمی بدون وجود توسعه‌دهندگان باتجربه، کار چندان آسانی نیست؛ بعید است به این زودی‌ شاهد انتشار بازی باشیم. در سوی دیگر، شرکت والو هم توانسته با انتشار چندین آپدیت، بازی هاف لایف 2 را به سطح قابل قبولی برساند و اگر این اثر ماندگار را تجربه‌ نکرده‌اید، حال زمان مناسبی است.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.