سازنده بازی Cyberpunk 2077 به انتقادات حول بازی Starfield و بهخصوص انیمیشنهای آن واکنش نشان داد. افراد زیادی در طی روزهای اخیر به مقایسه این دو اثر نقشآفرینی پرداختند و انتقاداتی را نسبت به انیمیشنهای سایبرپانک 2077 بروز دادند. انتشار بستهالحاقی فانتوم لیبرتی همزمان با استارفیلد باعث شد تا افراد زیادی دوباره سراغ این بازی بروند و به مقایسه این اثر با دیگر عناوین نقشآفرینی بپردازند. افراد زیادی نوشتند که انیمیشن صورت و صحبت کردن کاراکترها منسوخ و قدیمی است و سیدی پراجکت بهتر عمل کرده است.
یک رنسانس تمامعیار در مورد بازی سایبرپانک 2077 رخ داده است. انتشار آپدیت 2.0 و بسته الحاقی تازه باعث شد تا این اثر به پتانسیلی که از آن انتظار میرفت دست پیدا کند. البته سه سال طول کشید تا این بازی توانست انتظار طرفداران را برآورده کند. گفتنی است گیمرها پس از تجربه استارفیلد و سایبرپانک 2077 متوجه تفاوتهای قابلتوجهی شدند و باعث شد تا بازی بتسدا از لحاظ انیمیشن، قدیمی و ضعیف خطاب شود. انتقادی که از نظر توسعهدهندهّهای ویچر 3 قابلقبول نیست.
کاربران توییتر انتقادات زیادی نسبت به Starfield بیان کردهاند. برای نمونه فردی نوشته است که بعد از اینکه به سایبرپانک بازگشته است، تازه متوجه شده که چقدر انیمیشنهای دیالوگ قدیمی است. اینکه دوربین در یک زاویه مخصوص قرار میگیرد و هنوز نسبت به سال 2006 و بازی Oblivion پیشرفت خاصی صورت نگرفته است. در عین حال صفحات لودینگ متعدد و هوش مصنوعی ضعیف شخصیتها که تنها زمانی متوجه شما میشوند که با آنها صحبت کنید، چندان موردپسند قرار نگرفته است.
مقایسه Cyberpunk 2077 با Starfield
پاتریک میلز، طراح مأموریتهای Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 به انتقاد این فرد پاسخ داده است. او نوشته است که تفاوت سبک مسئلهای عادی است و بتسدا هدف دیگری را با این کار دنبال کرده است: «من استارفیلد را خیلی دوست دارم و نمیخواهم درگیر این انتقادات شوم. میتوانم بگویم که نحوه طراحی صحنههای سینماتیک در مقایسه با سایبرپانک تنها به موتور گرافیکی و ابزارهای طراحی خلاصه نمیشود. در عین حال سطح آزادی عمل بازیکننده اهمیت زیادی برایشان دارد. آنها یک سری صحنهها ساختهاند که به شکل بهتری طراحی شده، مثل اولین بار که با اعضای Constellation ملاقات میکنید. اما آنها صحنههای زیادی با شخصیتهای متعدد و مکانهای مختلف دارند و طراحی تکتک آنها ساده نیست.»
او در ادامه افزود: «ساخت هرکدام از صحنههای سایبرپانک 2077 سالها طول کشیده است. در استارفیلد میتوانم در صدها سیاره با NPCها تعامل کنم و نمیتوان برای تکتک آنها طراحی صحنه انجام داد. آنگاه ساخت بازی هیچگاه تمام نمیشود و اصلاً منابع کافی برای انجام این کار وجود ندارد. بتسدا بهجای اینکه آزادی عمل تام به بازیکننده بدهد، سعی میکند کار دیگری انجام دهد و این نظر من عالی است. اگر میخواهید این صحنهها سینماییتر باشند، آنگاه باید قید چیزهای دیگری را بزنید.»
طراح مأموریتهای سایبرپانک 2077 میگوید که هر بازیای نمیتواند تمامی صحنهها را بهصورت سینمایی ارائه کند. البته باید یک نکته را افزود و اگر بتسدا انیمیشنهای مشابه سیدی پراجکت را طراحی میکرد، آنگاه مادسازها نمیتوانستند حتی یک NPC طراحی کنند و کار آنها بسیار سخت میشد. نظر شما چیست؟ کدامیک، بازی بهتری از نظر شماست؟
منبع: PCGAMESN
دیدگاه کاربران
تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه