نکات بازی Starfield
ارحام ادبخواه

نکاتی که باید در ابتدای بازی Starfield بدانید

ارحام ادبخواه 28 شهریور 1402 3 دیدگاه
1,215 بازدید

استارفیلد در ادامه تمام جاه طلبی‌ها و تلاش‌هایش، شامل مکانیک‌های متعدد و پیچیده‌ای می‌شود که باید حواس خود را نسبت به آن‌ها جمع کنید. در واقع از آنجایی که در مورد یک نقش آفرینی بزرگ صحبت می‌کنیم، باید از همان ابتدا با آگاهی به سراغ این مکانیک‌های پیچیده بروید و از رخ دادن اشتباهات جلوگیری کنید. در این مقاله به نکات بازی Starfield می‌پردازیم که از همان ابتدا باید نسبت به آن‌ها پایبند بمانید.

اشتباهاتی که باید در بازی استارفیلد از آن‌ها دوری کنید

بازی Starfield بزرگ است و در همان قدم‌های اولیه‌ای که در Settled System بر می‌دارید متوجه آن خواهید شد. همین بزرگ بودن پیچیدگی‌ها و موقعیت‌های متعددی را به وجود می‌آورد که یک شمشیر دو لبه محسوب می‌شود؛ یک طرف از آن به موفقیت و پیشرفت منتهی شده و طرف دیگر، با سقوط و ضررهای متوالی. اما اگر یک سری از نکات استارفیلد را بدانید و بعد از آن به استقبال مکانیک‌های پیچیده بازی بروید، شانس بیش‌تری برای موفقیت و پیشرفت خواهید داشت.

بازی استارفیلد هم درست مانند سایر نقش آفرینی‌های بزرگ دیگر، آزادی عمل‌های متعددی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد که شاید کمی گیج کننده باشد. همین آزادی عمل به وجود آمدن یک سری اشتباهات را اجتناب ناپذیر می‌کند که افراد تازه‌وارد، خواسته یا ناخواسته در مسیر آن‌ها قدم بر می‌دارند. بنا بر همین موضوع بهتر است پیش از شروع ماجراجویی خود در این کهکشان ناشناخته، یک سری نکات را در ذهن خود نگه دارید تا بهترین تجربه و ماجراجویی ممکن را از جلوی دیدگان خود بگذارنید.

6) ماموریت‌های جدید را نادیده نگیرید

ماموریت های بازی Starfield

نقش آفرینی جدید و بزرگ شرکت بتسدا با حجم عظیمی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های متعدد پر شده که به تدریج تعداد بیش‌تری از آن‌ها را کشف و فعال می‌کنید. این موضوع می‌تواند کمی سردرگم کننده باشد، ولی می‌توان آن را مدیریت کرد. بهترین راه ممکن برای مدیریت این کار این است که ماموریت‌های فعلی خود را به صورت تک تک انجام دهید و سپس به سراغ سایر ماموریت‌های آزاد شده بروید.. این نکته در شهر بزرگ نیو آتلانتیس بیش‌تر از هر زمان دیگری مهم است. هنگامی که در این شهر قرار دارید تلاش کنید که همه ماموریت‌ها و فعالیت‌های موجود را به اتمام برسانید تا نهایت بهره را از پتانسیل موجود ببرید.

ماموریت‌های جدیدی که در بازی Starfield در اختیارتان قرار می‌گیرند، همگی شامل داستان‌ها و آیتم‌های ارزشمندی می‌شوند و اکثرشان پاداش‌های خوبی ارائه می‌دهند. حال این پاداش می‌تواند صرفا یک اسلحه جدید و مقداری XP باشد یا حجم زیادی از پول و یک سفینه کاملا جدید. بنابراین بهتر است Questهای تازه را نادیده نگیرید و پیش از رفتن به یک سیاره و محیط جدید، آن‌ها را به اتمام برسانید.

5) اعضای تیم خود را فراموش نکنید

اعضای گروه و تیم در بازی استارفیلد

پیدا کردن و به کارگیری شخصیت‌های مختلف برای پست‌ها و وظایف موجود کار آسانی نیست و می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. هر یک از شخصیت‌های موجود در بازی Starfield تخصص‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند در قالب اعضای سفینه یا Outpostها به کمک‌تان بیایند. این کمک از آنچه که فکر می‌کنید پررنگ‌تر است و شاید سیستم پیشرفت شخصیت شما را تسریع بخشد. بنابراین بهتر است شخصیت‌های همراه و سایر NPCهای مهم را فراموش نکنید و همه آن‌ها را به سوی انجام یک کار مفید بفرستید.

این شخصیت‌ها نه تنها می‌توانند با قابلیت‌ها و تخصص‌های خویش به شما کمک برسانند، بلکه ممکن است به دوستان نزدیکی هم برای شخصیت اصلی تبدیل شوند. این پایان کار نیست و اگر با آن‌ها خوب رفتار کنید و توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید، ممکن است با یکی از ایشان وارد رابطه عاشقانه شوید. اگر هم علاقه‌ای به ایجاد رابطه عاشقانه ندارید، بهتر است ماموریت‌های منحصر به فردشان را آزاد کنید و از پاداش‌هایی که در پایان به شما می‌دهند بهره ببرید.

4) از قابلیت Save بازی بهره ببرید

ذخیره سازی بازی در Starfield

بازی‌های نقش آفرینی بزرگ درست مانند استارفیلد، شامل تصمیم‌ها و انتخاب‌های متعددی می‌شوند که می‌توانند مسیر داستان و رابطه با شخصیت‌های مختلف را به صورت کلی تغییر دهند. چه بسا یک تصمیم کوچک ممکن است پایان بندی یک ماموریت را تغییر داده و آن را به شکل کاملا متفاوتی رقم بزند. در چنین اقیانوس بزرگی از احتمالات باید حواس خود را جمع کنید و انتخاب‌های درستی را برگزینید؛ چرا که تمام جبهه‌ها قادر به بردن یک جنگ نخواهند بود. با توجه به همین مسئله بهتر است پیش از اتخاذ تصمیم‌ها و گزیدن دیالوگ‌های مهم، یک فایل ذخیره دستی یا Manual Save به وجود آورید تا در صورت ناراضی بودن از نتیجه، آن را Load کرده و راه متفاوتی را در پیش بگیرید (باور کنید که پشیمانی ناشی از این تصمیم‌ها در برخی مواقع فوق‌العاده برجسته می‌شود).

بنا بر صحبت‌های انجام شده، استفاده از قابلیت Save یا ذخیره کردن روند بازی در استارفیلد از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع اگر یک فایل ذخیره دستی به وجود آورده باشید، در صورت نرسیدن به نتیجه ایده‌آل می‌توانید به عقب بازگردید و مسیر متفاوتی را در پیش بگیرید. اما علاوه بر Manual Save که برای وقایع مهم و کلیدی به درد می‌خورد، بهتر است قابلیت Quick Save را فراموش نکنید. قابلیت «ذخیره سریع» به شما اجازه می‌دهد در هر زمانی روند بازی خود را خیلی ذخیره کنید تا در صورت مردن یا از دست دادن موقعیتی خاص، خیلی به عقب بازنگردید. قابلیت Quick Save می‌تواند تاثیر بسزایی در مدیریت زمان گیمر داشته باشید.

3) در استفاده از درخت مهارت‌ها و قابلیت‌هایش هوشیار باشید

درخت مهارت ها در بازی استارفیلد

یکی دیگر از نکات بازی Starfield که باید از همان ابتدا متوجه اهمیتش شوید، درخت مهارت‌ها و Skillهای موجود در آن است. هنگامی که شما یک قابلیت را می‌خرید و در مسیر ارتقا آن قدم بر می‌دارید، راهی برای بازگشت وجود ندارد. به عبارتی دیگر برخلاف اکثر بازی‌های نقش آفرینی، استارفیلد از قابلیت ریست کردن Skillها پشتیبانی نمی‌کند. پس باید در خرید مهارت‌های مورد نظر خود حسابی حواس جمع باشید و حتما توضیحات مربوط به هر یک از آن‌ها را با دقت مطالعه کنید. در واقع اگر به باز کردن مهارتی بپردازید که در سبک بازی شما جایی ندارد، رسما XPها و Skill Pointهای باارزش خود را در مکانی به غیر از سطل زباله نینداخته‌اید.

بهترین راه برای آگاهی از خرید Skill مناسب، مطالعه توضیحات مربوطه است. هر یک از این Skillها تبعات خاص خود را هم دارند که در صورت انجام چالش‌ها می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید. برای مثال اگر بخواهید در دزدی کردن پیشرفت کنید، باید در ابتدا Skill مربوطه را بخرید و سپس چندین بار با موفقیت جیب مردم را بزنید. بدین ترتیب چالش مورد نظر را تکمیل می‌کنید و می‌توانید با مهارت و شانس موفقیت بیش‌تری به دزدی از NPCهای بخت برگشته بپردازید. اما اگر علاقه‌ای به دزدی در دنیای بازی ندارید و می‌خواهید از اکشن مستقیم و انفجارهای شلوغ کمک بگیرید، سرمایه‌گذاری در مهارت‌های مربوط به دزدی و مخفی‌کاری زیاد عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

2) مراقب وزن آیتم‌های خود باشید

وزن آیتم ها در بازی Starfield

درست مانند سایر ساخته‌های بتسدا گیم استودیوز، Starfield هم در زمینه حجم آیتم‌های قابل حمل فوق‌العاده حساس است. در واقع هنگامی که وزن آیتم‌های موجود در Inventory شما از حد مشخصی بگذرد، قابلیت دویدن را از دست می‌دهید و رسما تا حدود زیادی فلج می‌شوید. بنا بر همین موضوع، نباید هر آیتمی که در طی ماجراجویی خود می‌بینید را بردارید و با خود حمل کنید؛ چرا که هر یک از این آیتم‌ها وزن مربوط به خود را دارند و به تدریج شما را سنگین و سنگین‌تر می‌کنند. اما با وجود این محدودیت که خود بازی از آن با نام Carry Capacity یاد می‌کند، یک سری راه‌ها برای دور زدن و حل کردن آن وجود دارد.

شما می‌توانید حجم بزرگی از آیتم‌های خود را به شخصیت همراه یا Companion خود بدهید تا او آن‌ها را برای شما حمل کند. علاوه بر این، سفینه موجود در بازی هم بخشی با عنوان Crago دارد که می‌تواند حجم قابل توجهی از آیتم‌های شما را انبار کند. اما موضوع قابل توجهی که وجود دارد این است که همه آیتم‌های موجود در بازی قابل استفاده نیستند و به درد نمی‌خورند. برخی از این آیتم‌ها که به بخش Misc در Inventory می‌روند رسما هیچ کاربرد خاصی ندارد و صرفا جای شما را تنگ می‌کنند. پس یا باید این آیتم‌ها را بفروشید و از کنار آن Credit درآورید یا صرفا آن‌ها را به دست فراموشی بپسرید و اصلا برشان ندارید.

1) از آمار اسلحه‌ها و زره‌ها غافل نشوید

سلاح و زره در بازی Starfield

در بیش‌تر بازی‌های موجود در دنیای امروزی، هنگامی که یک آیتم جدید بر می‌دارید می‌توانید به مقایسه آن با آیتم‌های فعلی خود بپردازید و گزینه بهتر را برگزینید. این آیتم‌ها معمولا به گفتن ویژگی‌هایی نظیر گفتن قدرت حمله و دفاع بسنده می‌کنند و زیاد در دل ماجرا ریز نمی‌شوند. در برخی مواقع دیگر، آیتم‌های مورد بحث با رنگ‌های متفاوتی به نمایش در می‌آیند تا از سطح کیفیت آن‌ها آگاه شوید و به سراغ گزینه‌ای بروید که از کیفیت بالایی برخوردار است.

اما اوضاع در بازی Starfield به نحوه متفاوتی رقم می‌خورد و قدرت حمله و دفاع، صرفا به معنی برتری یک آیتم نسبت به دیگری نیست. هنگامی که یک اسلحه، کلا یا لباس جدید پیدا می‌کنید، بهتر است به مطالعه آمار و ارقام آن‌ها بپردازید و از ویژگی‌هایشان آگاه شوید. چه بسا که یک آیتم اعداد ضعیف‌تری داشته باشد، اما قابلیت خاصی مثل شانس بیش‌تر در وارد کردن Critical Damage ارائه دهد. یا در مثالی دیگر، یک اسلحه شاید آسیب فیزیکی کم‌تری نسبت به اسلحه فعلی شما وارد کند، اما سرعت شلیک یا Rate of Fire به مراتب بهتری دارد. بدین ترتیب، شاید این اسلحه جدید بیش‌تر از هر گزینه مشابه دیگری به کارتان آید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله به نکات بازی Starfield پرداختیم، با یک نقش آفرینی عمیق و نسبتا پیچیده روبرو هستیم. این پیچیدگی‌ها با وجود جذابیت‌ها و آزادی عمل‌هایی که به وجود می‌آورند، ممکن است در برخی مواقع برای گیمرهای تازه‌کار سردرگم کننده باشند. بدین ترتیب اگر شما هم تجربه زیادی در بازی‌های نقش آفرینی و ساخته‌های خود بتسدا ندارید، بهتر است حواس خود را به مواردی مانند شخصیت‌های همراه و آمار اسلحه‌ها و زره‌ها جمع کنید. نظر شما در مورد نکات بازی Starfield و مواردی که باید رعایت کنید چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Starfield امکان ریست کردن Skillها را می‌دهد؟

خیر، پس از اینکه یک مهارت یا Skill جدید را باز کردید راه بازگشتی در دست نیست. پس باید حواس خود را نسبت به آن مهارت انتخاب شده جمع کنید

۱
چگونه می‌توان Skillهای بازی استارفیلد را ارتقا داد؟

هر یک از Skillهای موجود در درخت مهارت‌ها شامل یک سری چالش می‌شوند. شما باید به تکمیل این چالش‌ها بپردازید تا موفق به ارتقا آن‌ها شوید

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    بهترین کار توی این بازی اینه که بعد از ماموریت اول اصلی بری سراغ ماموریت های فرعی که خیلی مهمن. و باعث ارتقا و بدست آوردن اسکیل پوینت و ارتقا سفینه و… میشه
    بعد هر از چند ماموریت فرعی یدونه اصلی ادامه بدی
    از برداشتن چیزهای غیر ضروری اجتناب کنی. مثلا من فقط کردیت و لباس های قوی تر و مهمات ۷.۷۷ را بر میدارم. فقط لیزر را نگهداشتم و یه تپانچه و یه دونه مسلسل که با همون کالیبر کار میکنن
    توی آتلانتیس که میری سرویس سفینه و رفتن پیش دکتر و خرید med kit و بعضی از آمپول های ضد خستگی و افزایش سرعت را باید حتما انجام بدی.
    قطعا باید تسلط کامل به انگلیسی داشته باشی وگرنه اصلا امکان نداره بتونی انتخاب های درست داشته باشی و اصلا درکی از ماموریت ها پیدا کنی چون بازی شدیدا دیالوگ محوره.
    اسکیل پوینت ها را فقط در مورد مهارت های ضروری استفاده کنید. مثلا افزایش تحمل وزن بیشتر. یا تقویت کوله پشتی پروازی و تقویت مهارت تیراندازی و مهارت متقاعد کردن مخاطب و تقویت سلامتی و…
    بقیش زیاد بدرد نمیخوره. ای کاش اینقدر شلوغ و بی برنامه نبود.
    یه سری باگ عملیاتی و باگ گرافیکی داره که خوب کاریش نمیشه کرد. کارت گرافیک خیلی قوی میخواد. بازی زیر ۶۰ فریم به شدت رو مخه. مخصوصا توی درگیری ها.
    در مجموع بازیش خوبه ولی اگه بهتر مدیریت شده بود میتونست عالی باشه. نباید اینقدر شلوغش میکرد. من هرگز بازی ای به متعادل بودن رد دد ردمپشن ۲ ندیدم. این بازی قشنگ میتونست به همون خوبی باشه ولی زیاده روی و باگ های متعدد از هدف انداختتش.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    زیبا بود، تشکر ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    SushT

    مهمان

    آپدیت ElAmigos اومده برای بازی

    پاسخ دهید