بازی Qomp2 دنباله Pong
یحیی رحیمی

آتاری از دنباله بازی Pong به نام Qomp 2 رونمایی کرد

یحیی رحیمی 8 شهریور 1402 بدون دیدگاه
141 بازدید

بازی Pong از جمله خاطره‌انگیزترین و مهم‌ترین عناوین تاریخ ویدیوگیم به‌حساب می‌آید، طوری که اساس و پایه بازی‌های امروزی با این عنوان ساده و درعین‌حال جذاب آتاری شکل گرفت. شرکت آتاری با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که مشغول تولید دنباله بازی پانگ است و از جزئیات آن رونمایی کرد. دنباله Pong که با نام عجیب Qomp 2 معرفی شد، ایده جالبی دارد.

شرکت آتاری بازی Qomp 2 را به‌عنوان «دنباله بازی کلاسیک پانگ» معرفی کرد. این عنوان می‌خواهد به پرسش جالبی پاسخ دهد:‌ اگر توپ از چنگال آن دنیای محدود فرار کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟‌ نتیجه نهایی بسیار متفاوت از پانگ است و در واقع انگار که بازی Portal را به شکل بازی Celeste بازی می‌کنید و البته شما در نقش همان توپ کوچک سفید قرار دارید. به عبارت دیگر باید معماهایی را حل کنید تا بتوانید از چنگ محیط بسته فرار کنید (همان پورتال) و درعین‌حال مراحل دوبعدی چالش‌برانگیز را طی کنید که همان بازی سلست است.

ارتباط بازی Qomp 2 با پانگ چندان محسوس نیست. توپ سفید بازی دارای قابلیت‌هایی مانند شتاب گرفتن و تغییر زاویه وسط پرواز است. در واقع کومپ 2 یک بازی تک‌نفره است و در نتیجه Pong از یک عنوان دو نفره رقابتی به یک بازی پلتفرمر معمایی تبدیل شده است. اگر یادتان باشد بازی Bounce Ball‌ گوشی نوکیا نیز روند مشابهی داشت و بازی‌کننده با کنترل توپ آن را از موانع مختلف رد می‌کرد. البته Qomp 2 بسیار خوب طراحی شده است و معماها و چالش‌های آن سرگرم‌کننده و مهیج است.

بازی Qomp2 دنباله Pong

دنباله بازی Pong 

اگر بازهم فکر می‌کنید که کومپ 2 هیچ ارتباطی به پانگ ندارد، باید بگوییم که این بازی در اصل دنباله Qomp است، عنوان مستقلی که سال 2021 منتشر شد. شرکت آتاری در ادامه حق نشر بازی کومپ را تصاحب کرد و در نتیجه استودیو اصلی، کنترلی روی اثر خود ندارد. در تنیجه توسعه Qomp2 به استودیو گرافیت لب سپرده شده است که متشکل از تیم کوچکی است و قبلاً با آتاری و پروژه ساخت بازی‌هایی مانند Mr. Run همکاری کرد بود. آتاری امیدوار است که معرفی Qomp 2 را به‌عنوان دنباله بازی Pong، منجر به جلب‌توجه و خرید بازی شود.

گفتنی است شرکت آتاری فعلی تفاوت زیادی با شرکت دهه 70 دارد. آتاری بین چند شرکت بزرگ پاس داده شد و در واقع پس از رکود صنعت بازی در سال 1983، دیگر به وضعیت سابق برنگشت. این شرکت در سال 2009 تحت برند جدید Atari SA فعالیت‌هایش را از سر گرفت. بدون شک معرفی دنباله Pong پس از پنج دهه، اتفاق عجیبی است. منتظر انتشار کومپ 2 در سال آینده میلادی برای پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان و سری، کامپیوتر و دستگاه Atari VCS باشید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.