کامپیوتر Ratchet and Clank: Rift Apart
یحیی رحیمی

پورت کامپیوتر Ratchet and Clank: Rift Apart بهینه نیست

یحیی رحیمی 5 مرداد 1402 4 دیدگاه
814 بازدید

گروه دیجیتال فاندری یک بررسی دقیق از نسخه کامپیوتر بازی Ratchet and Clank: Rift Apart منتشر کرده است. ویدیو جدید این گروه باتجربه، مقایسه‌ای میان ورژن PC و پلی‌استیشن 5 انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد که پورت کامپیوتر رچت و کلنک نیز کنار دیگر پورت‌های مشکل‌دار سونی قرار می‌گیرند و این فرایند همچنان با انتشار هر بازی جدید ادامه دارد.

مقایسه انجام‌شده همراه با یک متن تحلیلی در دسترس همگان قرار گرفته است. دیجیتال فاندری نشان داد که تعدادی از قابلیت‌های عالی این پورت به بازی‌کنان اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای حتی بهتر از PS5 دریافت کنند. کامپیوترهای گیمینگ پرچم‌دار می‌توانند بازی را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کنند و برای نمونه بیش از 200 فریم در ثانیه دریافت کنند. مشکل زمانی پدیدار می‌شود که از یک سیستم متوسط و حداقل برای اجرای بازی استفاده کرد.

این گروه گزارش داده که مشکلات متعددی مانند بارگذاری بافت‌ها، ایرادات سایه‌ها و همچنین ری‌تریسینگ وجود دارد. پایداری بازی نیز مناسب نیست و لگ و استاتر به‌طور مداوم مشاهده می‌شود. نکته قابل‌توجه آن است که ری‌تریسینگ برای کارت گرافیک‌های AMD خاموش شده است. دلیل آن نیز باگ‌هایی است که هنوز رفع نشده‌اند و سونی ترجیح داده تا بعد از انتشار به این باگ‌ها بپردازد. به نظر می‌رسد که با پورت کامپیوتر ناقص دیگر از پلی‌استیشن روبه‌رو هستیم که نیازمند چندین آپدیت بزرگ است تا تجربه‌ای قابل قبول ارائه دهد.

کامپیوتر Ratchet and Clank: Rift Apart

مشکلات نسخه کامپیوتر Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart اولین پورت کامپیوتر سونی نیست که با چنین وضعیتی منتشر می‌شود. ناتی‌داگ چند ماه پیش بازی The Last of Us Part 1 را منتشر کرد که حدود صد گیگابایت آپدیت دریافت کرد تا به یک بازی قابل قبول تبدیل شود. البته این بازی همچنان روی سخت‌افزار فشار وارد می‌کند و تقریباً از تمامی ظرفیت کارت گرافیک و پردازنده استفاده می‌کند. بازی ریترنال نیز وضعیت مشابهی داشت، البته بهتر از لست آف آس عمل کرد و تنها چند آپدیت کافی بود تا ایرادها برطرف شوند. به نظر می‌رسد که سونی چندان کنترلی روی کیفیت بازی‌های کامپیوتر خود ندارد.

در حال وضعیت بازی رچت و کلنک نسبت به پورت لست آف آس بهتر است. این بازی بسیار بهینه‌تر اجرا می‌شود، اما نسبت به نسخه پلی‌استیشن 5 ضعف نشان می‌دهد. این در حالی است که کامپیوترهای گیمینگ امروزی به‌مراتب از سخت‌افزار PS5 قوی‌تر هستند و قدرت پردازشی بیشتری دارند. باید دید نظر بازی‌کنان پس از انتشار چیست و اینکه آیا کاربران استیم تجربه خوبی داشته‌اند یا خیر. سطح پولیش یا پیرایش بازی طبق گفته دیجیتال فاندری کافی نیست.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    معلوم نیست کی بازی بروزرسانی میشه که مشکل داغ کردن زیادی cpu حل شه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Leader

    مهمان

    عجب ، بازی های سونی واقعاً برای پی سی نه اینکه بهینه نیستن بلکه حتی قاتل سخت افزار هستن
    من وقتی بازی های مثل گاد او وار یا هورایزن رو اجرا میکنم کل سیستم هنگ می‌کنه و گاها حتی کارت گرافیک رو به فنا میده
    سیستمم هم رایزن ۵ با گرافیک ۶۷۰۰ xt هست ضمنا همه بازی ها روان و بدون مشکل اجرا میشن مثل رد دد و غیره ولی اینا خیلی رو مخ بودن که حذفشون کردم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسین

    مهمان

    با سلام از صبح که بازی رو نصب کردم تو دقایق ابتدایی بازی به مشکل کرش شدن برخورد کردم که همه جوره تنظیمات بازی رو جا به جا کردم اما مشکل برطرف نشد اگه کسی می دونه مشکل از کجاست لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به حسین

      نویسنده

      سلام اگر مدل کارت گرافیک و پردازنده شما AMD هست، باید منتظر آپدیت باشید. این بازی هنوز برای سخت‌افزار AMD بهینه نشده. همچنین سیستم‌ پیشنهادی رو با سیستم خودتون تطبیق بدید و مهم‌تر از همه اگر از HDD استفاده می‌کنید، بازی دچار لگ میشه و باید حتما روی SSD نصب کنید.