بازی Death Stranding مک
یحیی رحیمی

کوجیما از انتشار Death Stranding و بازی‌های جدید برای مک خبر داد

یحیی رحیمی 16 خرداد 1402 بدون دیدگاه
186 بازدید

مراسم سالانه اپل به‌صورت رسمی برگزار شد و شاهد رونمایی از iOS 17، آپدیت جدید سیستم‌عامل مک، پردازنده M2 Ultra و یک کامپیوتر هفت هزار دلاری بودیم. اپل در این مراسم روی ویدیوگیم تمرکز کرد و قابلیت‌هایی برای اجرای بازی روی این سیستم‌عامل ارائه کرد. هیدئو کوجیما، خالق متال گیر سالید در مراسم اپل حضور پیدا کرد و بازی Death Stranding را برای سیستم‌عامل مک معرفی کرد. او گفت که بازی‌های جدید استودیو کوجیما پروداکشنز برای سیستم‌عامل اپل منتشر می‌شوند.

کوجیما در مورد قدرت تراشه‌های جدید اپل گفت:‌ «در حال ورود به عصر تازه‌ای از گیمینگ روی مک هستیم. من از قدرت تراشه اپل و متال 3 با سیستم رندرینگ مدرن و گرافیک شگفت‌انگیزش به وجد آمدم.» به نظر می‌رسد که کوجیما به قدرت تراشه‌های جدید M2 اپل پی برده است و از پیشرفت این شرکت رضایت دارد. وی از این فرصت استفاده کرد تا نسخه کارگردان بازی Death Stranding را برای سیستم‌عامل مک معرفی کند. این بازی قرار است به‌زودی قابل‌خرید شود و پیش‌خرید آن آغاز می‌شود. کوجیما همچنین از انتشار بازی‌های جدید برای مک خبر داد.

به نظر می‌رسد که استودیو کوجیما پروداکشنز از پورت کردن بازی دث استرندینگ برای مک مبلغ زیادی دریافت کرده است و احتمالاً بر سر انتشار بازی‌های جدید هم قرارداد هنگفتی بسته‌اند. البته باید گفت که این بازی اولین اثری بود که به‌خوبی از فناوری DLSS استفاده کرد و این بار قرار است قدرت فناوری مشابه اپل به نام MetalFX را به نمایش بگذارد. این فناوری آپ‌ا‌سکیل تصویر رقیب قدری برای DLSS است و می‌تواند بازی کردن روی مک را بهتر کند.

بازی Death Stranding مک

Death Stranding 2 در انحصار مک؟

این گفته که بازی‌های آینده کوجیما برای مک و دستگاه‌های اپل منتشر می‌شوند، موجب سردرگمی شده است. بازی Death Stranding 2 برای پلی‌استیشن 5 معرفی شده است و این اثر ممکن است پس از مدتی به کامپیوتر راه پیدا کند. در نهایت باید دید آیا بازی جدید وی در انحصار سیستم‌عامل مک است یا خیر؟ البته بعید است که ناشر بازی از انبوهی گیمرهای ویندوزی بگذرد و به‌جای آن به تعداد اندکی از گیمرهای مک توجه کند. البته کوجیما گفت که این آغاز همکاری با اپل است و قرار است که با این شرکت آمریکایی، رابطه نزدیکی داشته باشد.

اپل در مراسم جدید از حالت بازی برای مک رونمایی کرد. حالتی که پردازنده و کارت گرافیک را محدود می‌کند و بسیار به قابلیت گیمینگ ویندوز شباهت دارد. مهندسان اپل نیز در حال توسعه ابزارهای پورت بازی به مک هستند و ممکن است اجرای بازی‌های ویندوزی روی مک ساده‌تر شود. نظر شما چیست؟‌ آیا مک می‌تواند به سیستم‌عامل مهمی برای گیمینگ تبدیل شود؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.