فروش سری بازی های Persona و Yakuza
محمد صادق شجاعی

آمار فروش سری بازی های Persona و Yakuza اعلام شد

محمد صادق شجاعی 21 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
106 بازدید

شرکت سگا در تازه‌ترین کنفرانس مطبوعاتی خود اقدام به ارائه آمار مختلف از عملکرد مالی و میزان فروش سری بازی های مشهور و شناخته‌شده‌ای از جمله Persona و Yakuza کرده است.

شرکت Sega یکی از اصلی‌ترین پایه‌های صنعت ویدیو گیم است که در تاریخ 62 ساله خود آثار مختلف و کنسول‌های متعددی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. بدون شک مشهور‌ترین مجموعه شرکت سگا، سری سونیک است که میلیون‌ها نفر علاقه‌مند و طرفدار در سراسر دنیا دارد. علاوه بر استودیو‌های داخلی، شرکت Sega در سال‌های اخیر مالکیت بازی‌سازانی از جمله Atlus و Creative Assembly را در اختیار دارد. همچنین این شرکت تا چند ماه دیگر سازنده سری Angry Birds یعنی Rovio Entertainment را در ازای مبلغ 776 میلیون دلار به زیر‌مجموعه‌های خود اضافه خواهد کرد. از بین دیگر مجموعه‌های مشهور شرکت Sega می‌توان به Persona ،Yakuza ،Total War و Virtua Fighter اشاره کرد.

شرکت سگا به تازگی یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داده و در قالب آن آمار‌های مختلفی از عملکرد مالی مجموعه‌های برتر خود را به اطلاع بازیکنان رسانده است. در جریان این کنفرانس اعلام شد که فروش کلی سری Sonic the Hedgehog از مرز 1.4 میلیارد نسخه عبور کرده است. لازم به ذکر بوده که در این آمار، میزان دانلود بازی‌های موبایل نیز لحاظ شده است. برای مثال می‌توان به بازی Sonic Dash اشاره کرد که به تنهایی بیش از 500 میلیون بار دانلود شده است. همچنین مشخص شده که تازه‌ترین اثر سری سونیک یعنی بازی Sonic Frontiers به پر‌فروش‌ترین اثر سه‌بعدی تاریخ مجموعه مذکور تبدیل شده است.

شرکت سگا در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود به سراغ سری Persona رفته است. پس از آن که Sega در سال 2013 استودیو Atlus را به جمع زیر‌مجموعه‌های خود اضافه کرد، سری پرسونا تحت مالکیت این شرکت قرار گرفت. اولین اثر از مجموعه مذکور به عنوان یک اثر فرعی از سری Megami Tensei در سال 1996 منتشر شد. از این زمان آثار مختلفی از سری پرسونا منتشر شده که موفقیت‌های مختلفی به دست آورده و جزو بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی محسوب می‌شوند. تازه‌ترین بازی از سری Persona، در سال 2016 و تحت عنوان بازی Persona 5 در دسترس قرار گرفت. این اثر نه تنها با استقبال منتقدین همراه شد، بلکه زمینه آشنایی بازیکنان بسیاری با سری پرسونا را فراهم کرد. بر اساس آمار منتشر شده در سال گذشته، بازی پرسونا 5 در مجموع 7.2 میلیون نسخه فروش داشته است. حال شرکت سگا در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده که فروش کلی تمامی آثار سری Persona از مرز 17 میلیون نسخه عبور کرده است.

فروش سری بازی های Persona و Yakuza

Yakuza یکی از مشهور‌ترین سری بازی های شرکت سگا

سری Yakuza یکی دیگر از مجموعه‌های مشهور و محبوب سگا است. این مجموعه که توسط استودیو Ryu Ga Gotoku ساخته شده، بازیکنان را به شهر‌های مختلف کشور ژاپن برده و در قالب شخصیت‌هایی از جمله کازوما کیریو زمینه مبارزه با گروه‌های یاکوزایی و قرار گرفتن در دنیای جرم و جنایت آن‌ها را فراهم می‌کند. بازی Yakuza: Like a Dragon، به عنوان تازه‌ترین اثر اصلی از سری یاکوزا، نه تنها تغییرات مختلفی از جمله سبک مبارزات و معرفی پروتاگونیست جدید را اعمال کرد، بلکه موجب شد که بازیکنان مختلف بیش از پیش با مجموعه مذکور آشنا شوند. با تصمیم سازندگان سری یاکوزا از امسال با نام اصلی آن یعنی Like a Dragon در تمام دنیا منتشر خواهد شد. در حال حاضر بازی Like a Dragon 8 مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و در سال 2024 در دسترس قرار خواهد گرفت. با استناد به آمار ارائه شده در کنفرانس شرکت سگا، فروش کلی سری Yakuza از مرز 20 میلیون نسخه فراتر رفته است.

در کنار اعلام آمار فروش سری بازی‌های Sonic ،Persona و Yakuza، شرکت سگا اشاره کرد که تعداد کاربران بازی Phantasy Star Online 2 New Genesis بیش از 9 میلیون نفر بوده و سری Total War تا‌کنون بیشتر از 38 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است. از سایر آمار ارائه شده توسط شرکت Sega می‌توان به Two Point Hospital با سه میلیون نسخه فروش، Company of Heroes با 10 میلیون نسخه فروش و Football Manager با 24 میلیون نسخه فروش اشاره کرد.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.