قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی
ارحام ادبخواه

قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی

ارحام ادبخواه 30 آذر 1401 16 دیدگاه
10,765 بازدید

در کنار پیش زمینه داستانی، ظاهر و مسائلی از این قبیل که در شخصیت پردازی دخیل هستند، زور و قدرت کاراکترها هم تاثیر بسزایی در چهره نهایی آن‌ها دارند. حال این قدرت می‌تواند از عضلات و بازوهای آن‌ها نشأت بگیرد یا از ذهن و نیروهای فراطبیعی آن‌ها؛ بعضی وقت‌ها شخصیت‌های دنیای ویدیو گیم بر حسب قدرت فزاینده خود نمادین شده و به تاریخ می‌پیوندند. اما در میان این همه شخصیت مختلف با قدرت‌های متفاوت، کدام یک از آن‌ها در حین مقابله فیزیکی با دشمن از شانس بیش‌تری برای پیروزی برخودارند؟ در ادامه مقاله قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی به معرفی قوی‌ترین شخصیت های بازی های ویدیویی تاریخ خواهیم پرداخت.

قوی ترین شخصیت های دنیای ویدیو گیم

هنگامی که به تاریخچه بازی‌های ویدیویی نگاه می‌کنیم به شخصیت‌هایی برخورد می‌کنیم که انگار قدرت‌شان را از اعماق بهشت یا جهنم دنیای خود گرفته‌اند؛ حال این قدرت در راستای پیروزی جبهه خیر حرکت کند یا در اختیار جبهه تاریکی و شر باشد. این شخصیت‌های قدرتمند در یک سری عرصه‌های خاص از توانایی فراطبیعی برخوردار هستند و می‌توانند کارهایی را به عرصه نمایش بگذارند که سایرین حتی از فکر کردن در موردشان عاجز می‌شوند. همان‌طور که بر همگان مشخص است این قدرت‌ها در شکل‌های متمایزی ظهور می‌کنند تا هر فردی هویت مستقلش را دنیای خود شکل دهد. حال این قدرت می‌تواند صرفا در بازوهای یک شخص جمع شده یا به شکل‌های دیگری نظیر جادو، پرش یا استفاده از اسلحه‌ای مشخص متبلور شود.

جدا از ویژگی منحصر به فرد هر کاراکتر، افراد مختلف به جوامع طرفدارای متفاوتی می‌پیوندند. به عبارتی دیگر با توجه به تنوع سلیقه‌ها هر شخصیت طرفداران جدیدی پیدا می‌کند و در ادامه طی کردن مسیر شهرت، با سایر همتاهای خود در دنیای بازی های ویدیویی به عرصه مقایسه گماشته می‌شود. این مقایسه بحث‌های جدی و جذابی را میان گیمرها به وجود می‌آورد تا افراد قهرمان‌های (یا ضدقهرمان‌ها) مورد علاقه‌شان را با معیارهای مختلف مورد سنجش قرار دهند. اما از آنجایی که کوتاه آمدن از تعصبات و قبول شکست کار سختی است، این مقایسه‌ها معمولا به نتیجه مشخصی نمی‌رسد. ولی با وجود تمامی این مصائب، اگر بدون تعصب به بحث نگاه کنیم و با افکار میانه رو به اندیشیدن بپردازیم، می‌توانیم به یک رتبه بندی معمولی (هرچند نه چندان دقیق و علمی) برسیم. حال اگر بخواهیم با افکار به دور از تعصب صحبت کنیم رتبه بندی قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی به چه نحوی می‌شود؟ چه کسی لیاقت حضور در رتبه اول را دارد؟ در ادامه نهایت سعی خود را برای یک رتبه بندی معقولانه و بدون تعصب به کار خواهیم گرفت

فقط پیش از پرداختن به هر موضوعی باید اشاره کنیم که با توجه به تعداد غیرقابل شمارش شخصیت‌های قدرتمند، بدیهی است که بسیاری از کاراکترهای معروف و گم نام‌تر را به میان نیاوریم. بنابراین اگر جای خالی اسم خاصی را در این لیست حس کردید، کافی است نام او را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

20) Dante از مجموعه Devil My Cry

شخصیت دانته از بازی Devil May Cry

دانته می‌تواند در بیش‌تر لیست‌های «ترین» دنیای بازی های ویدیویی حضور پیدا کند؛ حال این ترین می‌تواند مربوط به جذاب‌ترین و بامزه‌ترین باشد یا قوی‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین. اما همان طور که می‌دانید در این مقاله قرار است در مورد قدرت دانته صحبت کنیم (قدرت وی در میدان نبرد مورد نظر است و نه آنچه که حدسش را می‌زنید). این شخصیت نمادین از سری Devil May Cry یک نیمه انسان-نیمه شیطان است و در ادامه همین موضوع، قدرت‌هایی فراطبیعی در هویت خود می‌بیند. قدرت وصف ناپذیر دانته هم در عضله‌های او دیده می‌شود و هم در مهارت وی در استفاده از اسلحه‌های مختلف.

نکته جالب دیگری که به قدرت‌های دانته می‌افزاید، مربوط به نیمه شیطانی‌اش می‌شود. شخصیت مورد بحث می‌تواند با استفاده از قدرت‌های شیطانی خود هر دشمنی را تسلیم کند و در برخی اوقات، با تبدیل شدن به یک شیطان کامل میدان مبارزه را به خاک و خون بکشد. به طور کلی اگه اثری وجود داشت که بتواند اعضای لیست قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی را در مقابل همدیگر قرار دهد (چیزی نظیر Super Smash Bros. Ultimate)، باید برای پیروزی دانته در مقابل سایرین شانس بالایی در نظر بگیریم.

  • اولین حضور: بازی Devil May Cry که در سال 2001 برای پلی استیشن 2 منتشر شد

19) شخصیت Albert Wesker از مجموعه Resident Evil

شخصیت آلبرت وزکر از سری رزیدنت اویل

آلبر وسکر یک مرد دیوانه و حیله گر است که مدت‌ها قبل از مبتلا شدن به ویروس به یک انسان شرور و شیطان صفت تبدیل شده بود.  به هر حال باید بدانید که Wesker به عنوان یکی از اعضای پروژه W دارای قدرت‌های فرا انسانی و فراطبیعی بود و به همین خاطر، می‌توانست به سادگی خاموش کردن یک شمع از روی جنازه هر بنی بشری رد شود. اما امان از روزگاری که یک فرد با ذات منفور و شیطانی به قدرت‌های عجیب و غریب برسد.

آلبرت وسکر به عنوان یک رهبر تمام عیار با نبوغ ذهنی بالا، می‌توانست هر دشمنی را تنها با استفاده از ذهن و کلمه‌های خود شکست دهد. حال این قدرت ذهنی به غیر از توانایی‌های فیزیکی بالای او بود که می‌توانست در میدان نبرد و در حین درگیری از آن‌ها بهره ببرد. به طور کلی وسکر یکی از شخصیت‌های شرور این لیست در سری رزیدنت اویل است که متاسفانه می‌تواند از قدرت‌های غیرقابل تصور خود در مسیر‌های شیطانی و تاریک استفاده کند.

  • اولین حضور: بازی Resident Evil که در سال 1996 برای پلی استیشن 1 منتشر شد

18) شخصیت Alma Wade از مجموعه F.E.A.R

شخصیت Alma از سری F.E.A.R

در میان تمام گزینه‌های لیست قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی، شخصیت آلما وید (Alma Wade) که در این نقطه به وی اشاره می‌کنیم کمی متفاوت است. آلما یک شبح روانی و انتقام جو محسوب می‌شود که علاقه‌ای به مبارزه رو در رو و جوانمردانه ندارد و همیشه دشمن‌های خود را از پشت غافلگیر می‌کند. همین موضوع ویژگی خاص شخصیت مورد بحث را به تصویر می‌کشد که ترسناک بودن جزو خصلت‌های اصلی او است. به طور کلی سری F.E.A.R یک مجموعه ترسناک به شمار می‌رود و به همین دلیل، آنتاگونیست آن هم قاعدتا باید آکنده از رعب و وحشت باشد.

آلما وید می‌تواند بدون استفاده از قدرت‌های ماورایی خود و بدون برخورد فیزیکی، نفر مقابل خود را از درون نابود کرده و او را به مرز جنون کامل برساند. البته اگر بحث نبرد فیزیکی هم به میان آورده شود این شخصیت ید طولایی دارد و می‌تواند حتی در سخت‌ترین نبردها هم از پس خود برآید. بنا بر تمامی موارد ذکر شده هیچکس نمی‌خواهد با آلما وید وارد مبارزه‌ای یک به یک شود؛ چرا که مقدمه، بدنه و نتیجه آن درگیری مشخص خواهد بود.

  • اولین حضور: بازی E.A.R که در سال 2005 روی پی سی منتشر شد

17) شخصیت Jack of Blades از مجموعه Fable

شخصیت Jack of Blades از سری Fable

شخصیت جک آو بلیدز (Jack of Blades) که هیچ وقت بدون ماسک معروفش دیده نشده، بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین چهره‌های فرنچایز Fable و قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی است. جک در واقع یک موجود باستانی محسوب می‌شود که می‌تواند به کمک ماسک ذکر شده تا ابدالدهر زنده بماند و از چرخه معمول مرگ و زندگی جان سالم به در ببرد. اما این اتفاق چگونه به واقعیت پیوند می‌خورد؟ پاسخ ساده است. شخصیت Jack of Blades می‌تواند به لطف ماسک معروفش از بدن سایر افراد به عنوان میزبان استفاده کند و پس از مدتی، به سراغ یک جسم میزبان دیگر برود و بدین شکل تا بی‌نهایت زنده بماند.

اما جدا از موارد ذکر شده و ظاهر شدن در قالب یک انسان، جک آو بلیدز می‌تواند در جسم یک اژدها دهشتناک هم وارد مبارزه شود و دشمنان خود را تکه تکه کند. در حالی که او در هر دو قالب انسان و اژدها از قدرتی باور نکردنی برخوردار است، اما در فرم دوم قدرتی فزاینده دارد و می‌تواند نبردهای خود را با دردسر کم‌تری به پیروزی خالص تبدیل کند. حالا که پرونده نسخه‌های کلاسیک سری Fabel به اتمام رسیده، امیدواریم که این شخصیت در نسخه Reboot و جدید مجموعه هم حضور پیدا کند.

  • اولین حضور: بازی Fable که در سال 2004 روی کنسول Xbox منتشر شد

16) شخصیت Ciri از مجموعه The Witcher

شخصیت Ciri از بازی The Witcher 3

سیری یکی از جوان‌ترین چهره‌های لیست قدرتمندترین شخصیت های بازی های ویدیویی به شمار می‌رود که با وجود تجربه کم خود، لیاقت حضور در این مقاله را دارد. Ciri دارای قدرتی باستانی و فراطبیعی است که می‌تواند با استفاده از آن به رتبه‌های ابتدایی این لیست نزدیک‌تر شود؛ اما به علت تجربه کم خود هنوز قابلیت کنترل کامل آن را ندارد. با این حال اگر به تجربه بازی The Witcher 3: Wild Hunt پرداخته باشید می‌دانید که سیریلا قادر به انجام چه کارهای خارق العاده‌ای است.

شخصیت مورد بحث بارها در طی نسخه سوم ویچر مهارت‌های خود در مبارزات فیزیکی و استفاده از شمشیر را به اثبات رسانده و از این منظر جای تردیدی نمی‌گذارد. اما آنچه که دختر خوانده گرالت را خاص می‌کند و اسم او را به این لیست می‌آورد، قابلیت او در تله پورت کردن و جا به جایی میان دنیاهای مختلف است. هرچند که جا به جایی میان دنیاهای مختلف شمشیر او را بیش‌تر از هر زمان دیگری تیز می‌کند، اما تله پورت کردن هم لطف خاص خود را دارد تا وارث تاج و تخت امپراطوری نیلفگارد به یکی از خطرناک‌ترین افراد دنیای The Witcher تبدیل شود.

  • اولین حضور: بازی The Witcher 3: Wild Hunt که در سال 2015 برای PS4، Xbox One و PC عرضه شد

15) شخصیت The Prince از مجموعه Katamari

شخصیت Prince از بازی Katamari

به احتمال زیاد شخصیت Prince یکی از کم‌تر شناخته شده‌ترین و غیرمنطقی‌ترین چهره‌های این لیست است. اما پیش از توجه به فلسفه خرد سالانه او کمی به قدرت‌هایش نگاه کنید. پرینس می‌تواند با استفاده از قدرت هرآنچه را که در مسیر می‌بیند جمع کرده و آن‌ها را به توپ عجیب و غریب خود اضافه کند. این قدرت شاید در ابتدا مسخره به نظر برسد، اما باید بدانید هنگامی که توپ مورد بحث بزرگ شود می‌تواند حسابی خطرناک باشد. این توده رفته رفته و به شکل تدریجی بزرگ می‌شود و در انتها حجم غیرقابل درکی به خود می‌گیرد. برای درک این موضوع کافی است به این فکر کنید که در پایان بازی Katamari Forever!، توده شخصیت Prince به بزرگی چندین سیاره شده بود. همین موضوع پرینس را به یک شخصیت با قدرت‌های ماورایی تبدیل می‌کند که البته، هویت آرام و دوستانه دارد.

اولیه حضور: بازی Katamri Damacy که در سال 2004 برای کنسول PS2 منتشر شد

14) شخصیت Ganodorf از مجموعه The Legend of Zelda

شخصیت Ganodorf از بازی The Legend of Zelda

گاندوروف از بازی The Legend of Zelda بدون شکی یکی از معروف‌ترین چهره‌های این لیست به شمار می‌رود که گیمرها به محض دیدن او (به خصوص طرفداران سری زلدا)، هویت یک دشمن شرور و قدرتمند را به یاد می‌آورند. هر چند که بخش اعظم قدرت این شخصیت از منبعی با نام Triforce of Power نشأت می‌گیرد، اما نمی‌توانیم قدرت عجیب و غریب بازوهای او را نادیده بگیریم. گاندوروف به عنوان یک Gerudo (نام یکی از نژادهای دنیای افسانه زلدا) قدرتمند، می‌تواند از جادو بهره برده و قدرت‌های فراطبیعی را به کنترل خود درآورد. این قدرت جادویی قابلیت‌های مختلفی از جمله تغییر شکل را به Gandorof اعطی می‌کند تا او به یک تهدید بزرگ تبدیل شود. شخصیت مورد بحث با استفاده از توانایی تغییر شکل در ظواهر مختلفی به نمایش در می‌آید و به همین خاطر، یک حریف فوق العاده غیرقابل پیش بینی است.

  • اولین حضور: بازی The Legend of Zelda که در سال 1986 برای کنسول Famicom منتشر شد

13) شخصیت Xenharot از مجموعه Kingdom Hearts

شخصیت Xenoharot از بازی Kingdom Hearts

شخصیت زنهاروت نه تنها خود را در مجموعه Kingdom Hearts به عنوان نمادی از قدرت طبیعت ثابت کرده، بلکه به عنوان یکی از قدرتمندرین کاراکترهای بازی های ویدیویی هم شناخته می‌شود. اگر در حین تجربه سری مذکور با این شخصیت برخورد کرده باشید، می‌توانید کارهایی که زنهاروت از پسشان بر می‌آید را تصور کنید؛ در غیر این صورت (عدم تجربه بازی) نمی‌توان توانایی‌های او را در قالب واژه‌ها به تصویر کشید. Xenahrot می‌تواند به راحتی تله پورت کرده و در بین نقطه‌های مختلف جا به جا شود. ولی با این حال توانایی خوبی در مبارزات دارد و می‌تواند با استفاده از Keyblade خود هر کسی را از پا درآورد. به ظاهر پیر و نه چندان جذاب زناهاروت نگاه نکنید؛ چرا که او برخلاف ظاهر خود از کارهای خارق العاده‌ای بر می‌آید.

  • اولین حضور: بازی Kingdom Hearts Birth by Sleep که در سال 2010 برای PSP منتشر شد

12) شخصیت Talion از مجموعه The Shadow of War

شخصیت Talion از سری Shadow of War

دنیای ارباب حلقه‌ها و حماسه فراموش نشدنی جرج آر آر تاکین، شخصیت‌های قدرتمند متعددی دارد که هر یک در میدان مبارزه مانند یک خدا رقیب خود را به یک بنده تسلیم تبدیل می‌کنند. اما در میان تمامی این شخصیت‌ها یک چهره برجسته وجود دارد که قرار است به او اشاره کنیم: تالیون که شخصیت اصلی و انحصاری بازی‌های ارباب حلقه‌ها استودیو Monolith Production شناخته می‌شود و حضورش در بازی Middle-Earth: Shadow of War شناخته شد. هرچند که این شخصیت جایی در خط اصلی داستان کتاب‌های Tolkien ندارد، اما استودیو مذکور چهره قدرتمند و قابل باوری از او به عمل آورده است.

نکته جالب دیگری که در مورد تالیون وجود دارد، عجین شدن قدرت‌های وی با روح کلبریمبور است که به عنوان سازنده حلقه‌های قدرت شناخته می‌شود. این دو به صورت همزمان در بدن تالیون زندگی می‌کنند و بدین ترتیب، قدرت فزاینده‌ای به دست می‌آورند. تالیون به عنوان یکی از جنگجوهای سرزمین Gondor و کلبریمبور به عنوان یکی از معروف‌ترین الف‌های سرزمین میانه، تیم خوبی را به وجود می‌آورند که متوقف کردن‌شان کار هر کسی نیست. راستی تالیون علاقه زیادی هم به مخفی‌کاری دارد و در برخی مواقع، حرکت در سایه‌ها را به سلاخی اورک‌های بدترکیب ترجیح می‌دهد.

  • اولین حضور: بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor که در سال 2014 برای PS4، Xbox One و PC منتشر شد

11) شخصیت Alucard از مجموعه Castlevania

شخصیت Alucard از سری Casltevania

درست مانند بسیاری از افراد موجود در این لیست، الوکارد از سری Castlevania هم به طور کامل در زمره فرزندان انسان قرار نمی‌گیرد و قادر به انجام کارهای فرا انسانی است. Alucard به عنوان یک نیمه انسان-نیمه خون آشام به نمایش در می‌آید و می‌تواند تمامی کارهایی که یک Vampire قادر به انجامش است را به عرصه عمل بگذارد. شاید الوکارد در زمینه جادو به قدرتمندی پدرش نباشد، اما در حین مبارزه با شمشیر مانند یک هنرمند دست به قلم می‌شود و با استفاده از خون دشمنان روی محیط اطراف نقاشی می‌کند. حال این مهارت را با سرعت و قدرت عجیب و غریب او ترکیب کنید تا متوجه شوید با چه هیولایی در زمین نبرد روبرو هستید. علاوه بر این‌ها، Alucard قادر به استفاده از جادوی سیاه و تغییر شکل هم است و بدین ترتیب، خود را از سایر افراد دنیای خود متمایز می‌کند.

  • اولین حضور: بازی Castlevania 3: Dracula’s Curse که در سال 1989 برای NES منتشر شد

10) شخصیت Shao Khan از مجموعه Mortal Kombat

شخصیت Shao Khan از سری Mortal Kombat

شائو خان در سری مورتال کمبت نه تنها از لحاظ فیزیکی یک هیولا تمام عیار محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند هر بلایی که می‌خواهد سر حریف‌های خود درآورد. یک جنگجوی تمام عیار، یک ماشین کشتار بی‌رحم که هم در درگیری فیزیکی مهارت دارد و هم در استفاده از جادو؛ قرار گرفتن جلوی مشت‌های Shao Khan می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین کارهایی باشد که دنیای ویدیو گیم به خود دیده است. استفاده از ضربات فیزیکی و جادویی به لطف طیف عظیم حرکت‌های او قدرت ناعادلانه‌ای را تداعی می‌کند که ایستادگی در مقابل آن‌ها از عهده فرد خاصی بر نمی‌آید. البته در کنار این عناصر ترسناک صدای عمیق شائو خان هم تاثیر بسزایی دارد و می‌توانیم از آن به عنوان یکی از اسلحه‌های وی یاد کنیم.

  • اولین حضور: بازی Mortal Kombat 2 که در سال 1993 برای دستگاه‌های آرکید منتشر شد

9) شخصیت Ludger از مجموعه Tales of

شخصیت Ludger از سری Tales of

شخصیت Ludger که به بازی Tales of Xillia 2 مربوط می‌شود، بدون شک یکی از مرموزترین و مبهم‌ترین افراد لیست قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدویی است؛ اما این مرموز بودن چیزی از آشکاریت توانایی‌های او در مبارزه و خرد کردن جمجه دشمن کم نمی‌کند. لاجر می‌تواند علاوه بر پتک‌های بزرگ، به صورت همزمان از دو شمشیر یا دو اسلحه استفاده کند و به یک توپخانه تمام عیار تبدیل شود.

اما آنچه که شخصیت مورد بحث را بیش از پیش غیرقابل مهار می‌کند، قابلیت Chromatus است؛ یک قدرت ماورایی که در خون رگ‌های خانواده لاجر جریان دارد. به محض اینکه Ludger کنترل قدرت Chromatus را به دست می‌گیرد، به کابوس بزرگ‌تر و وحشتناک‌تری تبدیل می‌شود. علاوه بر این او می‌تواند دشمنانش را به بُعدهای دیگر تبعید کند که طبیعتا موضوع ترسناکی است.

اولین حضور: بازی Tales of Xillia 2 که در سال 2012 برای PS3 منتشر شد

8) شخصیت Kefka Palazzo از بازی Final Fantasy 6

شخصیت Kefka Palazzo از سری Final Fantasy 6

اگر بخواهیم لیستی از ترسناک‌ترین شخصیت‌های منفی  سری فاینال فانتزی یک لیست جمع کنیم، احتمالا باید شخصیت Kefka Palzzo را در رتبه اول آن قرار دهیم که یکی از قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی نیز هست. قدرت شخصیت مذکور از ابتدا داستان Final Fantasy 6 شکل می‌گیرید و به تدریج بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. این روند رو به جلو تا جایی ادامه پیدا می‌کند که او به درجه Godhood می‌رسد و رسما به یک خدا تبدیل می‌شود. به طور کلی کفکا شخصیتی نیست که بخواهید برای نجات دنیا از سرنوشتی شوم مقابلش قرار بگیرید.

فقط باید مراقب باشید که ظاهر نه چندان ترسناک Kefka شما را فریب دهد؛ چرا که او برخلاف چهره‌اش یکی از بی‌رحم‌ترین و ترسناک‌ترین چهره‌های دنیای ویدیو گیم است. او در اواخر داستان بازی در حدی قدرتمند می‌شود که می‌تواند در یک چشم به هم زدن واقعیت را تغییر دهد یا شهرها را به مرز نابودی بکشاند. علاوه بر این Kefka Palzzo می‌تواند ارتش خاص خود را درست کرده و از آن‌ها در جهت اهدافش استفاده کند (البته او در حدی قوی است که برای پیروزی در یک نبرد نیازی به ارتش نداشته باشد).

اولین حضور: بازی Final Fantasy 6 که در سال 1994 برای Super Nintendo منتشر شد

7) شخصیت Arceus از مجموعه Pokémon

شخصیت Arceus از مجموعه Pokemon

پیش از اینکه Arceus در نسل چهارم پوکمون‌ها معرفی شود، خیلی‌ها فکر می‌کردند که Mew یک خالق به شمار می‌رود و دنیای پوکمون را درست کرده است. اما هنگامی که سخن از شخصیت Arceus به میان آمد نظریه‌های مربوط به Mew رد شد تا متوجه شویم که آرسیوس پشت داستان خلقت و درست کردن جهان قرار دارد. این موضوع به شدت هیجان انگیز بوده و به خوبی جایگاه شخصیت مورد بحث را در میان سایر پوکمون‌ها به نمایش می‌کشد. بنابراین Arceus نه تنها قدرتمندترین چهره دنیای Pokémon محسوب می‌شود، بلکه جایگاه والایی در بین قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی دارد. هر چه که باشد در حال صحبت کردن در مورد یک خدا هستیم.

اولین حضور: بازی Pokémon Diamond and Pearl که در سال 2006 برای Nintendo DS منتشر شد

6) شخصیت Asura از بازی Asura’s Wrath

شخصیت Asura از بازی Asura's Wrath

در این نقطه از مقاله قوی ترین شخصیت های بازی ویدیویی به Asura می‌رسیم که رفته رفته باعث عجیب‌تر شدن لیست می‌شود. اسورا یک مجنون فوق‌العاده خطرناک است که در صورت تمایل، می‌تواند فاجعه‌های بین کهکشانی به وجود آورد و میلیاردها موجود زنده را در حین یک چشم به هم زدن از جهان هستی محو کند. این شخصیت به عنوان یک موجود نیمه خدا (Demigod) شامل یک سری قدرت‌های عجیب و ماورایی می‌شود که سایر اعضای لیست از آن بی‌بهره هستند.

آنچه که Asura را به یک نابودگر تمام عیار تبدیل می‌کند سرعت، قدرت و استقامت بالای او است که می‌توانیم با جمله بندی‌ها و اشکال مختلف به تقدیر از آن بپردازیم. سه عنصر مذکور در کنار هم او را به فردی تبدیل می‌کنند که باید واژه قدرت را با توجه به توانایی‌های او باز تعریف کنیم. در حالی که سایر اعضای لیست مورد بحث برای پیروزی به برنامه و استراتژی نیاز دارند، Asura می‌تواند بدون مشغول کردن ذهن خود و صرفا با استفاده از قدرت‌هایش از هر نبردی با سر بلند ناشی از پیروزی بیرون آید.

  • اولین حضور: بازی Asura’s Wrath که در سال 2012 برای PS3 و Xbox 360 منتشر شد

5) شخصیت Nyx از مجموعه Persona

شخصیت Nyx از مجموعه Persona

مجموعه پرسونا همیشه شخصیت‌های منفی به یاد ماندنی و جذابی داشته است؛ از امثال Adachi و Shido گرفته تا خدایان و نیمه خداهای مختلف. هر یک از این شخصیت‌های مفنی خرابی‌های زیادی به بار آوردند و ترس را برای مردم جهان غالب کردند. اما در میان تمامی این افراد هیچ یک به اندازه شخصیت Nyx که باعث واقعه The Fall شد، ترسناک ظاهر نشدند. نیکس در بازی Persona 3 نقشی پررنگ داشت و اتمسفری را به وجود آورد که کم‌تر کسی انتظار دیدنش را در سری پرسونا داشت.

نیکس به عنوان کسی که معنی «مرگ» را تجسم می‌کند، همیشه در قالب آواتار قدرتمند خود به مبارزه می‌پردازد که خودش از توانایی‌های یک شخصیت خداگونه چیزی کم ندارد. اما چرا شخصیت مورد بحث به صورت فیزیکی حضور پیدا نمی‌کند و فقط از آواتار خود بهره می‌برد؟ اگر شما هم چنین سوالی در ذهن دارید باید بدانید که شخصیت Nyx خارج از بُعد و واقعیت ما زندگی می‌کند و بیش‌تر شبیه یک جسم آسمانی و فراطبیعی است (درست مانند Celestialهای دنیای مارول). همه این تواصیف در کنار هم حاکی از این هستند که کسی قدرت شکست Nyx و آواتار او را ندارد. اما در بازی Persona 3 چگونه با تهدید او مقابله می‌شود؟ باید به شخصه بروید و به تجربه آن بپردازید.

  • اولین حضور: بازی Shin Megami Tensei 2 که در سال 1984 برای Super Famicom منتشر شد

4) شخصیت Kratos از مجموعه God of War

شخصیت کریتوس از سری گاد آف وار

اگر بخواهیم رو راست باشیم به احتمال زیاد تا این نقطه از مقاله قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی به دنبال نام کریتوس در بازی گاد آف وار بوده‌اید. اما آیا این کاری غیرمنطقی است؟ اگر کریتوس را بشناسید و مدتی از زندگی خود را با فریادهای او گذرانده باشید بدون شک به سوال مزبور جواب منفی خواهید داد. روح اسپارتا، خدای جنگ یا هر لقبی که می‌خواهید روی او بگذارید یک خدای تمام عیار است و قدرت بازوان او برای نابودی یک سرزمین کفایت خواهد کرد. اما کریتوس فقط به نابودی یک سرزمین راضی نمی‌شود و تا زمانی که تمام خدایان آن منطقه را از لب تیغ نگذراند آرام نمی‌گیرد.

او پیش از این و در سه گانه ابتدایی مجموعه God of War حسابی از خجالت خدایان یونان و پدر خود (که زئوس باشد) درآمد و سپس برای امتداد معاش (یا بهتر است بگوییم پیدا کردن خدایان جدید برای سلاخی) راهی منطقه اسکاندیناوی و زمین‌های اودین شد. کریتوس علاوه بر قدرت‌های عجیبی که در بازوهای پیر و خسته خود دارد، می‌تواند با استفاده از اسلحه‌های نمادین خود جادو کند. حال این جادو می‌تواند سوزاندن اعضای داخلی بدن دشمنان با Blades of Chaos باشد یا دو نصف کردن چند موجود بخت برگشته یا تبر Leviathan؛ کریتوس از لحاظ قدرت و استقامت جلوی هیچ موجود مرده و زنده‌ای کم نمی‌آورد.

  • اولین حضور: بازی God of War که در سال 2005 برای PS2 منتشر شد

3) شخصیت Giygas از مجموعه Mother

شخصیت Giygas از بازی Mother

شخصیت Giygas که احتمالا تا به حال نام آن را نشنیده‌اید، موجودی به شدت شرور است که انتظار می‌رود حتی دوزخ هم تحمل حضور آن را در خود نمی‌بیند. Giygas یک موجود شرور و شیطانی که تنها هدف خود را نابود کردن واقعیت و فرستادن آن به اعماق تاریکی می‌داند. همان‌طور که مشخص است انجام چنین کاری به بنیه شیطانی و فوق‌العاده قدرتمندی نیاز دارد. اما چرا از Giygas با عنوان «موجود» یاد می‌کنیم؟ چرا که هویت مشخصی ندارد، معلوم نیست از کجا آمده و در زمره چه نژادی قرار می‌گیرد.

اما شخصیت مورد بحث هر چیزی که است، به شدت ترسناک و پلید به نظر می‌رسد. Giygas یک ارتش بزرگ از ربات‌های جنگی را رهبری می‌کند که به او در راه رسیدن به هدفش کمک می‌کنند. اما این پایان کار نیست و اگر بخواهد، می‌تواند افکار و ذهن آدم‌ها را نیز دست خوش تغییراتی اساسی کند. در واقع او می‌تواند وارد ذهن آدم‌ها شود، آن را با غم و اندوه پر کرده و فرزند بشر را از درون به مرز پوسیدگی روانی برساند. به طور کلی شخصیت Giygas از لحاظ قدرت و شروریت در سطح دیگری از استانداردهای تعریف شده در ذهن ما قرار دارد.

اولین حضور: بازی Mother که در سال 1989 برای Famicom منتشر شد

2) شخصیت Deathwing از مجموعه Warcraft

شخصیت Deathwing از سری Warcraft

مگر می‌شود در مورد قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی صحبت کنیم و حرفی از نژاد اژدها به میان نیاوریم؟ موجودی که اوج تبلور و حماسه داستان‌های فانتزی را با افکار مخاطب پیوند می‌زند، یک نماد افسانه‌ای با نهایت شکوه و جلال که هر چقدر از زیبایی آن صحبت کنیم کم‌کاری کرده‌ایم. اما آن اژدهایی که قرار است به آن اشاره کنیم Deathwing نام دارد؛ یک اژدها ترسناک و عظیم الجثه که در میان قوی‌ترین دشمنان موجود در سری Warcraft در بین اولین‌ها قرار می‌گیرد. Deathwing به کمک پوست فولادین، نفس آتشین و جثه سهمگین خود ایستادن روی دو پا را بر هر موجود دوپایی سخت می‌کند.

پوست این اژدها مانند لایه‌ای مستحکم از فولاد عمل می‌کند که عملا در مقابل اسلحه‌های عادی غیرقابل نفوذ باشد. بدین شکل و با مصونیتی که به لطف پوستش به دست می‌آورد، Deathwing یک هیولای تمام عیار است که فقط در تاریک‌ترین کابوس عمیق‌تر ذهن‌ها نمایان می‌شود. علاوه بر این‌ها اژدها مورد بحث تسلط خاصی روی محیط پیرامون خود دارد و می‌تواند با استفاده از مواد مذاب موجود در محیط، پوست و استخوان دشمنانش را به واژه «خاکستر» خلاصه کند. به طور کلی Deathwing در بین خود Boss Fightهای بزرگ هم غول مرحله آخر محسوب می‌شود.

اولین حضور: بازی Warcraft 2: Tides of Darkness که در سال 1995 برای PC منتشر شد

1)  شخصیت Demi-Fiend از بازی Shin Megami Tense 3: Nocturne

شخصیت Demi از بازی Shin Megami Tense 3

شخصیت Demi-Fiend آنتاگونیست یا کاراکتر منفی اصلی بازی Shin Megami Tensei 3: Nocturne است. در حالی که این شخصیت در ابتدا داستان به عنوان یک شیطان سطح پایین بازمتولد می‌شود، رفته رفته قدرت می‌گیرد تا در پایان خط داستانی به مقام قدرتمندترین موجود تمام جهان هستی تبدیل شود. دمی فیند دارای قدرت چند بُعدی است که می‌تواند به کمک آن سرنوشت را تغییر دهد و دنیاهای مختلف را بر اساس سلیقه‌اش ایجاد یا نابود کند.

شخصیت مورد بحث به نحوی یک قادر مطلق محسوب می‌شود و می‌تواند با استفاده از قدرت‌هایی که در چنته دارد، حتی خدا را هم به چالش کشیده و او را شکست دهد. به طور کلی گذاشتن دمی فیند در رتبه اول قدرتمندترین کاراکترهای بازی های ویدیویی بی‌دلیل نیست و حداقل روی کاغذ هیچ یک از شخصیت‌های این لیست قادر به شکست او نخواهد بود.

  • اولین حضور: بازی Shin Megami Tensei 3: Nocturne که در سال 2003 برای PS2 و PC منتشر شد

علاوه بر چهره‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، یک سری شخصیت دیگر وجود دارند که لیاقت حضور در این لیست را داشتند ولی به خاطر محدودیت‌ها قادر به اشاره به آن‌ها نبودیم. با این حال بد نیست که حداقل نیم‌ نگاهی به نام آن‌ها داشته باشیم:

  • شخصیت Zeus از بازی God of War
  • شخصیت Sephiroth از بازی Final Fantasy 7
  • شخصیت Bayonetta از مجموعه Bayonetta
  • شخصیت Doomguy از مجموعه Doom
  • شخصیت Master Chief از مجموعه Halo
  • شخصیت Samus Aran از مجموعه Metroid
  • شخصیت Alex Mercer از مجموعه Prototype
  • شخصیت Didact از مجموعه Halo
  • و…

جمع بندی

لیست قوی ترین شخصیت های دنیای بازی های ویدویی احتمالا یکی از جذاب‌ترین لیست‌هایی است که می‌توان به نگارش آن پرداخت. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که بیش‌تر گزینه‌های این لیست مربوط به بازی‌های قدیمی‌تر هستند. به عبارتی دیگر انگار ویدیو گیم‌های مدرن به واقع گرایی بیش‌تر اعتقاد دارند و دیگر کم‌تر مانند گذشته خدایان خود ساخته را به تصویر می‌کشند. با این حال سعی کردیم با آوردن نام کاراکترهایی نظیر Kratos، Deathwing و Dante مروری بر قوی‌ترین‌ها داشته باشیم.

 

نظر شما در مورد قدرتمندترین شخصیت های ویدیو گیمی چیست؟ به نظر شما کدام یک از آن‌ها از قدرت بیش‌تری برخوردار هستند؟ جای خالی چه چهره‌هایی در این لیست دیده می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

قوی‌ترین شخصیت دنیای ویدیو گیم کیست؟

به احتمال زیاد ان لقب را می‌توانیم به شخصیت Demi-Fiend از بازی Shin Megami Tensei 3: Nocturne نسبت دهیم

۱
آیا دانته یک شیطان کامل است؟

خیر، Dante به عنوان یک شخصیت نیمه انسان-نیمه شیطان شناخته می‌شود

۲
قوی‌ترین اژدهای دنیای بازی‌های ویدیویی کدام است؟

با توجه به قدرت‌ها و توانایی، می‌توانیم از Deathwing به عنوان قوی‌ترین اژدها دنیای ویدیو گیم یاد کنیم

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 16 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    کاپیتان پرایس ؟؟؟ گوست ؟؟؟ cj ???

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 16 دیدگاه