پلی استیشن پروداکشنز
محمد صادق شجاعی

پلی استیشن پروداکشنز در حال ساخت 10 اثر اقتباسی از بازی‌های پلی استیشن است

محمد صادق شجاعی 2 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
273 بازدید

اسد قزلباش، رئیس PlayStation Productions (پلی استیشن پروداکشنز)، اعلام کرده این بخش مشغول کار روی 10 پروژه مختلف است که از مجموعه‌های مشهور سونی اقتباس شده‌اند.

آثار اقتباسی از بازی‌های ویدیویی این روز‌ها بیشتر از همیشه موفق و محبوب شده‌اند. از بین این آثار می‌توان به سریال The Last of Us و انیمیشن سینمایی The Super Mario Bros Movie اشاره کرد. هر یک از ناشر‌های بزرگ صنعت ویدیو گیم به دنبال آن هستند که مجموعه‌ها و IPهای خود را به شکلی غیر از بازی ویدیویی در اختیار مخاطبین قرار دهند. شرکت سونی یکی از این دست ناشر‌ها بوده که تا‌کنون آثار اقتباسی مثل سریال لست اف اس و فیلم Uncharted را ارائه کرده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت ژاپنی قصد ندارد که از فیلم و سریال کنار کشیده و برنامه دارد آثار مختلفی را بسازد.

در آخرین اپیزود از پادکست رسمی پلی استیشن، رئیس پلی استیشن پروداکشنز یعنی اسد قزلباش درباره چالش‌های ساخت فیلم و سریال اقتباسی از بازی‌های ویدیویی صحبت کرده و در عین حال اشاره‌ای به تعداد پرو‌ژه‌های در دست ساخت داشته است. طبق گفته رئیس بخش فیلم و سریال پلی استیشن، هم‌اکنون 10 اثر اقتباسی شامل فیلم، سریال و انیمیشن مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند.

اسد قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد پروژه‌های جدید پلی استیشن پروداکشنز چنین گفته است: «ما 10 پروژه داریم که در مراحل مختلف تولید قرار دارند. این امر حقیقتا هیجان‌انگیز است. این آثار به صورت فیلم، سریال و انیمیشن در حال ساخت هستند. موردی که هیجان زیادی نسبت به آن دارم، تنوع داستان‌ها است.»

پلی استیشن پروداکشنز

فیلم Ghost of Tsushima تازه‌ترین اثر پلی استیشن پروداکشنز

بر هیچکس پوشیده نیست که پلی استیشن اقتباس‌های پر‌تعدادی در دست ساخت دارد. برای مدت کوتاهی این حس به وجود آمده بود که هر دو هفته، فیلم یا سریال اقتباسی از مجموعه‌های بزرگ پلی استیشن معرفی می‌شوند. در حال حاضر فیلم Gran Turismo مراحل پس‌تولید را پشت سر می‌گذارد و ساخت Days Gone ،Gravity Rush و Ghost of Tsushima (به کارگردانی چاد استاهلسکی، خالق سری فیلم‌های John Wick) تایید شده است.

علاوه بر این، سریال Twisted Metal در مرحله پس‌تولید برای پخش از شبکه Peacock قرار دارد. همچین سریال‌های God of War (پخش از شبکه آمازون پرایم) و Horizon (پخش از شبکه نتفلیکس) در حال ساخت هستند. لازم به ذکر است که فصل دوم سریال لست اف اس نیز تایید شده و در ماه‌های آینده فیلم‌برداری آن شروع می‌شود.

در کنار این موارد، گفته می‌شود که یک اثر اقتباسی بر اساس سری Jak and Daxter ساخته خواهد شد. با حساب این آثار، مشخص می‌شود پلی استیشن پروداکشنز مشغول ساخت چندین فیلم یا سریال است که هنوز معرفی نشده‌اند و هیچ اطلاعاتی در مورد آن‌ها نداریم. اشاره اسد قزلباش به انیمیشن از آن جهت جالب‌توجه است که هیچ‌یک از پروژه‌های معرفی شده به صورت فیلم یا سریال انیمیشنی ساخته نمی‌شوند.

پلی استیشن به حدی مجموعه‌های محبوب و مشهور در اختیار دارد که نمی‌توان با قاطعیت حدس زد پروژه انیمیشنی اقتباس از کدام IP خواهد بود. با این حال، این امر نشان می‌دهد که پلی استیشن به ارائه آثار مختلف بر اساس مجموعه‌های خود کاملا متعهد است.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.