بازی Starfield
یحیی رحیمی

بازی Starfield پشتیبانی از زبان روسی را متوقف کرد

یحیی رحیمی 26 فروردین 1402 بدون دیدگاه
182 بازدید

شرکت بتسدا بدون اطلاع گیمرها، پشتیبانی از زبان روسی در بازی Starfield را متوقف کرده است. بازی نقش‌آفرینی جدید این شرکت قرار نیست شامل دوبله زبان روسی باشد و دلیل حذف این زبان مشخص نیست. صفحه استیم بازی استارفیلد نشان می‌دهد که پشتیبانی از زبان روسی تا روزهای اخیر وجود داشته، اما سازنده تصمیم گرفته تا بی سر و صدا، این زبان را حذف کند. به نظر می‌رسد که موضع سیاسی روسیه و جنگ اوکراین در این تصمیم‌گیری بی‌تأثیر نبوده است.

حذف زبان روسی از بازی Starfield توسط وب‌سایت استیم‌دی‌بی کشف شد. این وب‌سایت نشان می‌دهد که زیرنویس روسی جزو برنامه اولیه بتسدا بوده است، اما پشتیبانی از این زبان در تاریخ یازدهم آوریل قطع شده است. آرشیو اینترنت نشان می‌دهد که روسی جزو زبان‌های پشتیبانی‌شده بوده است. تصویر تهیه‌شده در تاریخ 29 مارس از استیم، نشان می‌دهد که زبان روسی قرار بود به‌صورت زیرنویس پشتیبانی شود. به عبارت دیگر رابط کاربری بازی و دیالوگ‌ها به زبان روسی قابل‌فهم بود.

شرکت بتسدا هیچ واکنشی به قطع پشتیبانی از زبان روسی نشان نداده است. کاربران ردیت شروع به گمانه‌زنی در این مورد کرده‌اند. تعدادی افراد خوش‌بین می‌گویند که بتسدا به دلیل هجوم نظامی روسیه به اوکراین این زیرنویس را حذف کرده است. اخیراً سازنده بازی STALKER 2 نیز زبان روسی را به‌طور کامل حذف کرده که موجب حمله هکرهای روسی به سرورهای استودیو شد. البته این احتمال ضعیف است و بیشتر به نظر می‌رسد که پشتیبانی از زبان روسی به دلیل کاهش هزینه‌ها انجام شده است. به‌خصوص زمانی که تحریم‌های شدیدی علیه حکومت روسیه اعمال شده است.

بازی Starfield روسی

دلیل حذف زبان روسی از Starfield

تعدادی نیز نسبت به تصمیم اخیر بتسدا اعتراض کرده‌اند. عده‌ای می‌گویند که گیمرهای روسی نباید تنبیه شوند و اعمال آن‌ها از حکومت جداست. به‌هرحال گیمرهای روسی که به دنبال تجربه بازی Starfield بودند باید از زبان دیگری استفاده کنند و ترجمه رسمی بازی در دسترس نخواهد بود. این تصمیم در سوی دیگر به ضرر اوکراین هم خواهد بود زیرا که اکثر اوکراینی‌ها به زبان روسی نیز صحبت می‌کنند و می‌توانستند بازی را به زبان خودشان تجربه کنند.

بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی، فعالیت در کشور روسیه را متوقف کرده‌اند. این باعث شد تا حکومت روسیه، دانلود غیرقانونی بازی و فیلم را آزاد اعلام کند و در نتیجه اکثر گیمرهای روسی، بازی استارفیلد را به‌صورت کرک‌شده دانلود خواهند کرد. بررسی Redfall دیگر بازی بتسدا نشان می‌دهد که این اثر در حال حاضر از زبان روسی پشتیبانی می‌کند. ممکن است این بازی نیز پشتیبانی از روسی را قطع کند.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.