بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر
سارا هابطی

بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر

سارا هابطی 23 فروردین 1402 7 دیدگاه
20,925 بازدید

در حالی که بازی‌های تک نفره هرروزه با داستان‌های به یادماندنی و آرامبخش خود بازیکنان را به جهان‌های متفاوت می‌برند، ‌بازی‌های آنلاین چند نفره نیز حضور دارند که می‌توانند تجربه‌ای غیر قابل وصفی را در کنار دوستانتان به شما ارائه کنند. صنعت گیم و بازی‌های ویدیویی در طی سالیان مختلف تکامل پیدا کرده‌اند و نتیجه واضح این تکامل، تولد بازی‌های آنلاین کامپیوتری بوده که توانسته در کنار بازی‌های داستان‌محور و تک نفره؛ تجربه فراموش‌نشدنی برای گیمرها ایجاد کند. در ادامه به سراغ معرفی بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر می‌رویم که به خوبی می‌توانند ساعت‌های سرگرم‌کننده و پر هیجانی را برایتان رقم زنند. همراه پارسی گیم باشید.

بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر؛ تفریحی پرهیاهو

در حال حاضر ما در عصری از تکنولوژی قرار داریم که بازی های آنلاین چند نفره توانستند جایگاه ویژه‌ای میان گیمرها پیدا کنند و با محتوای هیجانی و پر تنش خود آن‌ها را به سطحی بالایی از لذت برسانند. همانطور که می دانید تنوع در بازی های آنلاین pc بسیار بالا است و شما در هر ژانری می‌توانید عنوان مدنظر خود را پیدا کنید و در کنار دوستانتان به نابودی دشمنان بپردازید.

از آنجایی که بازی های آنلاین کامپیوتر توانستند جایگاه خود را در میان گیمرها حفظ کنند و محبوبیت بالایی به دست بیاورند، پس منطقی است که شاهد حضور آن‌ها در بازی‌های تک نفره نیز باشیم. بازی‌های تک نفره ما را به یک ماجراجویی شگفت‌انگیز در سرزمین‌های خیالی با داستان‌های رویایی و تخیلی می‌برند، اما بازی های آنلاین کامپیوتر حس قدرت و شکست دشمنان را به بازیکنان انتقال می‌دهند و بازیکنان می‌توانند به راحتی اوقات خوشی را در کنار دوستانشان خلق کنند. حال اجازه دهید بدون هیچ تاخیر اضافی در میان بهترین بازی های کامپیوتر به سراغ معرفی بهترین بازی های آنلاین pc برویم و با آن‌ها آشنا شویم.

1) بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood

با جانشین معنوی بازی Left 4 Dead به نام Back 4 Blood لیست بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر را شروع می‌کنیم. بازی Back 4 Blood اثری شوتر و اول شخص بوده که تمرکز اصلی خود را روی قتل‌عام زامبی‌ها و تلاش برای بقا می‌گذارد و بازیکنان را درگیر حالت‌های مختلف از جمله PvP و Co-Op می‌کند. بازیکنان می‌توانند در گروه‌های چند نفره با دوستانشان یا به صورت تک نفره همراه با هوش مصنوعی به جنگی تمام عیار علیه زامبی‌ها و موجودات مختلف بازی بروند.

بازی دارای چهار شخصیت با توانایی‌های خاص است که بازیکنان می‌توانند با توجه به سبک بازی خود از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنند. سه درجه سختی موجود در بازی به شما کمک می‌کند که خودتان را به چالش‌های سخت‌تری بکشید و درگیر کشتار بی‌وقفه زامبی‌ها شوید. همانطور که گفتیم بازی آنلاین است، پس نمی‌توان داستانی مفصل و پرپیچ و خمی را از آن انتظار داشت؛ اما گیم پلی و هیجان آن حسابی شما را درگیر می‌کند.

2) بازی Warframe

بازی Warframe

در بازی Warframe به عنوان یک مبارز باستانی از خواب زمستانی بیدار شوید و به جنگ با دشمنانی که قصد نابودی زمین را دارند، بروید. شما می‌توانید از المان‌های مختلفی که بازی برایتان قرار داده استفاده کنید و اجازه ندهید Grineer‌ها (نژاد نابودگر سیاره زمین) زمین را به نابودی بکشند. شخصیت یا قهرمانان درون بازی از قدرتی به نام وارفریم برخوردارند که می‌توانند به هر شکلی دشمنان خود را نابود کنند.

در ابتدا بازی با استقبال خوبی روبرو نشد، اما بعد از گذشت مدتی و انتشار محتوای بیش‌تر بازی Warframe به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازی های آنلاین pc تبدیل شد. اکثریت بازیکنان بازی وارفریم را با Destiny مقایسه می‌کنند و در حالی که استودیو سازنده این عنوان توسط شرکت Tencent خریداری شدند، اما هنوز بازی وارفریم به عنوان یک بازی مستقل میان طرفداران شناخته می‌شود و به ارائه محتواهای خلاقانه و هیجان‌انگیز خود ادامه می‌دهد. Warframe یکی از آن عناوینی است که با وجود قدیمی بودن، به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدیدی دریافت می‌کند تا بازی را برای تازه‌واردها و بازیکنان کهنه‌کار تازه و هیجان‌انگیز نگه دارد.

3) بازی Valheim

بازی Valheim

قرار گرفتن در نقش یک وایکینگ کشته شده در برزخ دنیای وایکینگی را در بازی Valheim احساس کنید، مکانی که شما به عنوان یک مبارز باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بتوانید به مقصد نهایی یا همان تالار بزرگ و باشکوه والهالا بروید. شما در کنار دیگر دوستانتان می‌توانید با جمع‌آوری آیتم، منابع مختلف و مبارزه با دشمنان متنوع برای زنده ماندن تلاش کنید.

مکانیک اصلی بازی بر پایه المان و عناصر سبک بقا پایه‌گذاری شده و شما باید با ساخت پایگاه و یافتن وسایل جنگی از نفوذ دشمنان جلوگیری کنید. در ابتدای بازی سلاحی در دست ندارید، اما با انجام فعالیت‌های متنوع و گوناگون می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید را به دست بیاورید و به جنگی حماسی علیه هیولاهای دنیای نورث بروید. بازی Valheim می‌تواند به خوبی علاقمندان به دنیای نورث و افسانه‌های شگفت‌انگیز آن را به خود جذب کند و اوقات خوشی را برایشان رقم زند.

4) بازی Sea of Thieves

بازی Sea of Thieves

با یکی دیگر از بهترین بازی‌های آنلاین کامپیوتر به نام Sea of Thieves آشنا شوید و در نقش یک دزد دریایی با خدمه خود در نقاط مختلف دریایی پهناور به گشت و گذار بپردازید و دوستان و متحدان بیش‌تری را برای خود پیدا کنید. در طول ماجراجویی می‌توانید با افراد مختلفی آشنا شوید که به عنوان دوست یا دشمن با شما برخورد خواهند کرد و بازیکنان باید برای تمامی حرکات و موقعیت‌های حساس برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند.

بازی در قالب تک نفره و چند نفره به صورت آنلاین انجام می‌شود که می‌توانید در حالت چند نفره، مسئولیت و نقش‌های مختلفی از جمله هدایت سکان کشتی، منظم کردن توپ‌ها، دیدبانی و موارد مختلف دیگر را به خدمه خود واگذار کنید. با قابلیت‌های شخصی‌سازی بازی بازیکنان می‌توانند کشتی تحت کنترل خود را به بهترین شکل مجهز کنند و نام منحصر به فردی را برای آن برگزینند.

در نبردهای دریایی ممکن است که دشمنان دیگر با توپ‌های خود کشتی شما را سوراخ کنند، باید با استفاده از مهارت خود مانع غرق شدن کشتی خود شوید و با بستن سوراخ‌های کشتی، خود و خدمه‌تان را نجات دهید. خوشبختانه بازی با دریافت به‌روزرسانی‌های مختلف و متنوع توانسته علاوه بر اضافه کردن محتوای جدید، گیم پلی بازی را بهبود بخشد و تجربه بهتری را به بازیکنان هدیه کند. بازی Sea of Thieves در حال حاضر می‌تواند یک تجربه عالی از قرارگیری در نقش یک دزد دریایی را به بازیکنان ارائه کند و لحظات مفرحی را برایشان به وجود بیاورد.

5) بازی Fall Guys

بازی Fall Guys

به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های سه سال اخیر به نام Fall Guys می‌رسیم که در نگاه اول شاید ساده و کودکانه به نظر برسد، اما همه چیز زمانی تغییر می‌کند که شما کنترل موجودات ژله‌ای مانند این بازی را برعهده بگیرید. بازی فال گایز مجموعه‌ای از مینی گیم را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که می‌توانند با توجه به مهارت خود در هر کدام از آن‌ها شرکت و برای رسیدن به تاج پادشاهی تلاش کنند.

مینی گیم‌های بازی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به خوبی توانایی و مخصوصا صبر شما را به چالش بکشند. سیستم کنترل بازی بسیار ساده بوده و شما به راحتی می‌توانید با کنترل موجودات ژله‌ای مانند، آیتم‌های مختلف را جمع‌آوری و با حالت انعطافی بدن خود از کنار سکوها عبور کنید یا از آن‌ها آویزان شوید.

به طور کلی بازی Fall Guys از آن دست از عناوینی است که تجربه آن به صورت دسته جمعی حس و حال هیجان‌انگیز را به مخاطبان ارائه می‌کند. لازم به ذکر بوده که بعد از این‌که استودیوی سازنده بازی فال گایز توسط Epic Games خریداری شد، این عنوان با تغییرات بسیار زیادی مواجه شد؛ یکی از آن‌ها رایگان شدن این بازی برای تمامی پلتفرم بود.

6) بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike Global Offensive

امکان ندارد صحبت از بهترین بازی های آنلاین pc باشد و نامی از بازی به شدت محبوب و پرطرفدار Counter-Strike: Global Offensive (به اختصار سی اس گو) برده نشود. بازی سی اس گو (CS:GO) نقطه اوج چند سال پیش در سبک شوتر اول شخص بود که توانست مانند یک بمب، انفجار عظیمی در این ژانر به وجود بیاورد و علاقمندان بسیار زیادی را به خود جذب کند.

بازی دارای گیم پلی به شدت اعتیادآور و جذاب است که ساعت‌ها شما را درگیر خود می‌کند. بازی CS:GO به لطف به‌روزرسانی‌های متعدد توانسته تازگی خود را حفظ کند و همیشه به عنوان یکی از بهترین و پردانلودترین بازی‌های سرویس استیم به شمار آید. جالب است که بازی Counter-Strike در ابتدا قرار بود به عنوان یک مد (mod) به بازی Half-Life اضافه شود، اما همه چیز تغییر کرد و بازی کانتر استرایک با محتوای شگفت‌انگیز خود توانست به عنوان یک بازی مستقل ظاهر شود و طرفداران مخصوص به خودش را به دست بیاورد.

در اصل می‌توان گفت بازی سی اس گو ترکیبی از رقابت میان عقل و برنامه‌ریزی درست برای نابودی دشمنان و تروریست‌هایی است که قصد بمب‌گذاری در نقاط مختلف نقشه را دارند. هرچه شما سرعت هدف‌گیری و شلیک بالاتری داشته باشید، شانش زنده ماندن بیش‌تری در مقابل حریف را دارید.

7) بازی Fortnite

بازی Fortnite

تماشای این‌که بازی Fortnite محصول کمپانی Epic Games بعد از گذشت 5 سال به کجا رسیده، بسیار تعجب‌برانگیز و جالب است. یکی از نقاط بسیار مثبت و منحصر به فرد بازی فورتنایت نسبت به دیگر عناوین آنلاین، مکانیک ساخت ساز یا همان build است که طرفداران بسیار زیادی را توانسته به خود جذب کند. کمپانی اپیک گیمز توانسته با فرمولی موفق و ارائه المان و مکانیک‌های هیجان‌انگیز اثر خود را به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی های آنلاین کامپیوتر تبدیل کند.

البته لازم به ذکر بوده که بازی برای افرادی که علاقه به build ندارند، حالتی به نام Zero Build درون بازی قرار داده تا بازیکنان به شکل واقع‌گرایانه‌تری به رقابت با یکدیگر بپردازند. به گفته برخی افراد بازی فورتنایت موفقیت امروز خود را مدیون بنیانگذاران این سبک یعنی بازی پابجی است. با این حال فورتنایت شما در جزیره‌ای متروکه در میان 100 بازیکن دیگر برای چالشی به نام مرگ و زندگی رها می‌کند.

افرادی که مهارت بالاتری داشته باشند می‌توانند به عنوان آخرین نفره و برنده مسابقه از این چالش طاقت‌فرسا خارج شوند و به نوعی Victory Royale را از آن خود کنند. از جمله نقاط قوت بازی می‌توان به تیم پشتیبانی قدرتمند آن اشاره داشت که با ارائه محتویات جذاب و هیجان‌انگیز خود، حس تازگی و طراوت بازی را برای بازیکنان محفوظ نگه داشته‌اند.

8) بازی Rainbow Six Siege

بازی Rainbow Six Siege

یکی از بازی های آنلاین کامپیوتری که در سال 2015 غوغایی به پا کرد و از همان روزهای ابتدایی توانست با استقبال گسترده‌ای از سوی طرفداران روبرو شود، بازی جذاب و به شدت سرگرم‌کننده Rainbow Six Siege بود. بازی رینبو سیکس محصول شرکت یوبی‌‌سافت در سبک اول شخص بوده که بازیکنان را در تیم‌های چند نفره به رقابت پر تنش و اکشن دعوت می‌کند.

شما می‌توانید همراه با تیم خود با در دست داشتن سلاح و گجت‌های مختلف به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازید و در نهایت باعث پیروزی همگروهی‌‌های خود شوید. بازی Rainbow Six Siege بعد از گذشت چندین سال، هنوز که هنوزه طرفداران مخصوص به خودش را دارد و تیم پشتیبانی این عنوان تمام توان خود را به کار گرفتند تا اثری با محتوای غنی و جذاب را در اختیار علاقمندان قرار دهند. در کل می‌توان گفت بازی Rainbow Six Siege عنوانی تاکتیکی و مدرن‌تر بازی CS:GO که بازیکنان می‌توانند به سراغش بروند.

9) بازی Valorant

بازی Valorant

با بازی Valorant این‌بار با نینجاها و ماموران ابرقهرمانی به رقابت با دیگر بازیکنان بروید. توسعه‌دهندگان بازی League of Legends یعنی استودیو Riot Games از خلاقیت و توانایی خود استفاده کردند و اثری اول شخص و تاکتیکی را به نام ولورانت روانه بازار کردند. در جریان بازی، بازیکنان با انتخاب هر شخصیت می‌توانند از قابلیت و مهارت‌های منحصر به فرد آن استفاده کنند و به جنگی تمام عیار علیه دشمنان بروند.

بازی ولورانت نیز شباهت‌های زیادی به عنوان پرطرفدار کانتر استرایک دارد و همانند این بازی در ابتدا به بازیکنان یک پیستول و توانایی شخصیت مورد نظر را می‌دهد. تعداد زیادی بازی آنلاین pc وجود دارد، اما بازی Valorant شکل جدید و خاصی از یک اثر شوتر را به مخاطبان تحویل می‌دهد.

درگیر شدن در هر حالت بازی ولورانت هیجان خالصی را به رگ‌هایتان تزریق می‌کند و شما را برای زنده ماندن در منطقه مشخص شده تشویق می‌کند. بازیکنان می‌توانند در تیم‌های پنج نفره از هر کلاسی به عنوان حمله‌کننده یا مدافع در حالت‌های متنوع بازی از جمله Unranked، Spike Rush و Deathmatch قرار گیرند و برای زنده ماندن خود و هم‌تیمشان تلاش کنند.

10) بازی Among Us

بازی Among Us

یکی از بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر که در عین ناباوری به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین عناوین دنیای گیم تبدیل شد، بازی Among Us بود. چقدر تو دروغ گفتن و مخفی کردن یک راز مهارت دارید؟ آیا می‌توانید دلایل قانع‌کننده‌ای برای رفع اتهام علیه خودتان بیاورید؟ این نمونه‌هایی از سوالات مختلف است که با انجام بازی Among Us به پاسخ آن‌ها خواهید رسید.

شما در بازی امانگ آس شما توسط بازی به Crewmate یا Imposter حضور پیدا می‌کنید که اگر در نقش Crewmate باشید باید خائن گروه یعنی Imposter را پیدا کنید. اما اگر Imposter باشید، کارتان نابودی سفینه و به قتل رساندن Crewmate‌ها است. هسته اصلی بازی Among Us براساس سوء‌ظن است و بازیکنان درگیر یک جور ارتباط از نوع اعتماد می‌کند که از جهات مختلف شگفت‌انگیز خواهد بود. بازی امانگ آس را می‌توانید در کنار خانواده و دوستان تجربه کنید و اوقات خنده‌دار و شادی را رقم زنید.

11) بازی Minecraft

بازی Minecraft

در هر سنی که هستید امکان ندارد نام بازی Minecraft محصول استودیوی Mojang را نشنیده باشید. این بازی در لیست بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر قرار می‌گیرد که می‌تواند اثری سندباکس با محتوای خاص و فوق‌العاده جذاب را به علاقمندان ارائه کند. هرآنچه که در تخیل و تصوراتت خود از جهان واقعی را در سر دارید، می‌توانید در بازی ماینکرفت ایجاد کرده و در دنیای ساخته شده توسط ذهن خود زندگی کنید.

ماینکرفت یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تمام دوران صنعت گیم به شمار می‌آید که میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب کرده است. پایه و اساس بازی روی المان‌های بقا طراحی شده و شما باید با امکانات و منابعی که ماینکرفت در اختیارتان قرار می‌دهد از موقعیت‌های سخت و طاقت‌فرسا نجات پیدا کنید. راستش را بخواهید در دنیای پهناور بازی Minecraft هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید هر آنچه که تصورش را دارید بسازید و به رقابت با دیگر بازیکنان حاضر بپردازید.

12) بازی Rocket League

بازی Rocket League

بازی‌های مختلف و محبوب زیادی در لیستمان وجود دارد، اما بازی Rocket League ممکن است یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیرترین آن‌ها باشد. با انجام بازی Rocket League به لیگ فوتبال ماشین‌ها بروید و توپ و میدان را از آن خود کنید. خودروهای درون بازی از طراحی و قابلیت‌های خاصی برخوردار بودند که مانند فوتبالیست‌ها به هوا بروند و با یک قیچی برگردان توپ را وارد دروازه کنند.

بازی راکت لیگ از زمان عرضه خود تا به امروز محتویات اضافه و بسته‌های الحاقی متنوعی را دریافت کرده و محبوبیت خود را در میان طرفداران به خوبی حفظ کرده است. ممکن است در ابتدا کمی ارتباط برقرار کردن با گیمپلی و اتمسفر بازی برایتان سخت باشد، اما همه چیز با یادگیری درست بازی تازه شروع می‌شود و آنجاست که طعم لذت‌بخش فوتبال ماشینی را احساس خواهید کرد.

اساسا بازی راکت لیگ به چند دلیل به محبوبیت رسید؛ اولی این‌که در زمان مناسبی عرضه شد، دوم این‌که استودیو سازنده با شرکت سونی برای انتشار بازی روی پلی استیشن به خوبی همکاری کرد. بازی Rocket League عنوانی به شدت سرگرم‌کننده و اعتیادآور است که می‌تواند اوقات لذت‌بخشی را برایتان خلق کند.

13) بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

در دنیای شلوغ بتل رویال، Apex Legends به دلیل انجام درست بسیاری از کارها از جمله ایجاد تعادل بین توانایی‌های شخصیت‌ها، وجود حالت‌های سرگرم‌کننده و طراحی‌های پر جنب و جوش و مکانیک‌های تیراندازی بی‌نقص، متمایز است. استودیو Respawn Entertainment با همکاری توسعه‌دهندگان Panic Button Games توانسته اثری فراتر از یک بتل رویال ساده را به بازیکنان تحویل دهد.

شما در این بازی کنترل شخصیت‌های مختلف و قدرتمندی را برعهده خواهید گرفت که باید در نقاط مختلف نقشه به جنگ با دیگر بازیکنان بروند. بازی ایپکس لجندز از دو حالت کلی به نام‌های بتل رویال و آرنا برخوردار بوده که بازیکنان براساس نوع بازی و مهارت خود می‌توانند در این دو حالت شرکت کنند. بازی ایپکس لجندز چیزی مانند بازی فورتنایت است؛ اما بسیار هیجان‌انگیزتر و جدی‌تر.

توسعه‌دهندگان این بازی با ارائه به‌روزرسانی‌های متعدد و اضافه کردن سلاح و شخصیت‌های جدید، محتوای بازی را پیش از پیش غنی‌تر کردند. با بازی Apex Legends در تیم سه نفره در جزیره‌ای جهنمی متشکل از 20 بازیکن دیگر قرار گیرید و به آن‌ها قهرمان افسانه‌ای واقعی را نشان دهید.

14) بازی Call of Duty: Warzone

بازی Call of Duty Warzone

نوبتی هم که باشد، نوبت به آشنایی با یکی دیگر از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر به نام Call of Duty: Warzone می‌رسد که توانست از همان ابتدا با استقبال باشکوهی از سوی طرفداران مواجه شود و به عنوان برترین بازی در لیست ما قرار گیرد. گیمپلی بازی Call of Duty: Warzone به شدت جذاب بوده و می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود جذب کند.

همانطور که می‌دانید Call of Duty: Warzone یک اثر بتل رویال است که شما را در نقاط مشخصی از نقشه در برابر چندین بازیکن قرار می‌دهد. در وارزون حداکثر 150 نفر می‌توانند به صورت همزمان به رقابت با یکدیگر بپردازند و هیجان غیرقابل وصفی را تجربه کنند. شما می‌توانید شخصیت بازی را با توجه به نوع مهارت خود، مجهز به سلاح‌های مختلف و متنوع کنید.

هرچه در بازی Call of Duty: Warzone غرق شوید، مهارت تیراندازی و سرعت بالایی را به دست خواهید آورد که در انجام مراحل مختلف به کارتان می‌آیند. لازم به ذکر بوده که بعد از موفقیت و شهرت بسیار زیاد بازی Call of Duty: Warzone، نسخه دوم (Call of Duty: Warzone 2) آن روانه بازار شد که هنوز برای تبدیل شدن به برجسته‌ترین و معروف‌ترین اثر آنلاین کامپیوتری، راه زیادی را در پیش دارد.

15) بازی Diablo 3

بازی Diablo 3

تقریبا از زمان عرضه بازی Diablo 3 مدت بسیار زیادی است که می‌گذرد، اما هنوز که هنوزه این عنوان طرفداران میلیونی خود را دارد و هرساله در جشنواره‌های مختلف بازیکنان حرفه‌ای این اثر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. بازی Diablo 3 از جمله بهترین و معروف‌ترین بازی های آنلاین pc به شمار می‌آید که از همان ابتدا به خاطر داشتن داستانی منحصر به فرد و گیم پلی اعتیادآور در میان طرفداران شناخته شد و توانست علاقمندان زیادی را در طی سال‌های مختلف به دست بیاورد.

جادوی فرمول موفق بازی دیابلو باعث شده تا این عنوان هیچ وقت در میان بازیکنان تازگی خود را از دست ندهد و همواره آن‌ها با محتویات غنی RPG درگیر باشند و با کلاس‌های مختلف و جذاب بازی، تجربه شگفت‌انگیزی را در کنار دوستان خود رقم زنند. خبر خوب اینجاست که نسخه چهارم سری بازی دیابلو یعنی Diablo 4 در راه است و علاقمندان خودشان را برای یک ماجراجویی جهنمی دیگر آماده می‌کنند.

16) بازی League of Legends

بازی League of Legends

رقابت بسیار تنگاتنگی میان بازی DOTA 2 با بازی League of Legends وجود دارد که هرساله طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کنند و مسابقات گوناگونی حول‌محور این دو اثر در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود. با این حال بهتر است بدانید که بازی League of Legends با این‌که شباهت‌های زیادی به بازی دوتا 2 دارد، اما تفاوت‌های مختلفی را نیز شامل می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را به طور کل نادید گرفت.

بازی League of Legends (به اختصار LoL) عنوانی آنلاین و چند نفره است که بازیکنان باید با کنترل قهرمانان افسانه‌ای خود قلمرو و پایگاه دشمنان را از بین ببرند و هرگروه که زودتر موجب سقوط مقر حریف شود، پیروز میدان خواهد شد. هرکدام از شخصیت‌های افسانه‌ای که شما انتخاب می‌کنید از مهارت و توانایی خاصی برخوردار بوده که می‌تواند راه پیروزی را برای شما هموارتر کند.

البته در این میان لازم است بگوییم که یادگیری گیم پلی بازی کمی سخت است، اما نگران نباشید با گذشت چندین مرحله کنترل بازی را به دست خواهید گرفت. بازی League of Legends توسط استودیو Riot Games ساخته و منتشر شده است و به خاطر الگوبرداری خاص خود از سبک MOBA، توانسته اثری شایسته و باارزشی را تحویل مخاطبان دهد.

17) بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

به یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین بازی‌های آنلاین کامپیوتری به نام بازی No Man’s Sky می‌رسیم که طی سالیان سال با دریافت به‌روزرسانی‌های متعدد و اضافه شدن محتواهای گوناگون توانست خودش را به طرفداران نشان دهد و طرفداران مختص به خودش را پیدا کند. بازی No Man’s Sky به شدت خاص بوده و برای علاقمندان به نجوم و سفر به فضا غذایی فوق‌العاده خوشمزه و لذیذ به حساب می‌آید.

بازیکنان در قالب شخصیتی به نام Traveller به سفری باشکوه و خیره‌کننده از فضا می‌روند که می‌توانند در هر سیاره‌ای فرود بیایند و به گشت و گذار و اکتشاف آن منطقه بپردازند. موجودات منحصر به فرد با طراحی متنوع در هر سیاره باعث تحریک حس کنجکاوی بازیکنان می‌شود، به‌طوری که آن‌ها بخواهند از تمامی سیارات موجود در بازی دیدن کنند و با موجودات فضایی آنجا آشنا شوند. تا به امروز بازی همانند No Man’s Sky با این وسعت وجود نداشته است، پس اگر علاقه به فضا و کشف سیارات مختلف دارید؛ به هیچ‌وجه از دستش ندهید.

18) بازی PUBG

قبل از این‌که بازی پابجی در میان طرفداران به یکی از محبوب‌ترین‌ها و بنیان‌گذاران سبک بتل رویال تبدیل شود، به نام PlayerUnknown’s Battlegrounds شناخته می‌شد که کم کم با شهرت بیش‌تر نامش به PUBG: Battlegrounds تبدیل شد. درحالی که سال‌ها از انتشار بازی پابجی می‌گذشت و تغییرات گسترده‌ای در قیمت‌گذاری و نسخه‌های مختلف آن ایجاد شده بود، اما هسته اصلی گیم پلی خود را در میان کلی تغییرات محفوظ نگه داشت.

صد بازیکن وارد میدان نبرد می‌شوند و تنها یک نفره برنده از آن خارج می‌شود؛ خلاصه‌ای که می‌توان از تعریف سبک بتل رویال داشت که بازی PUBG را به یک بنیانگذار این سبک تبدیل کرد. پابجی در زمان اوج خود توانست رکورد بازی دوتا 2 (DOTA 2) با سه میلیون بازیکن همزمان را بشکند و به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های سال 2017 بدل شود.

19) بازی Overcooked 2

بازی Overcooked 2

در این قسمت از مقاله بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر، سعی کردیم به سراغ عنوانی برویم که از بزن بزن و درگیری مسلحانه میان گروه‌های مختلف دوری می‌کند و سعی دارد در محیطی جالب و کارتونی به شکلی عجیب و غریب و البته طنزآلود، بازیکنان را به سرآشپزان حرفه‌ای برای چرخاندن یک رستوران دعوت کند. بازی Overcooked 2 شاید در نگاه اول بسیار ساده و کودکانه به نظر برسد، اما کافیست که شما با دوستان خود برای مدیریت یک رستوران دست به کار شوید؛ آنجاست که مفهوم واقعی بازی را درک خواهید کرد.

بازیکنان در قالب گروهی چهارنفره قرار می‌گیرند که هر کدام وظیفه خاصی از جمله خرد کردن پیاز، پختن مواد غذایی، شستن ظروف و موارد دیگر را برعهده خواهند داشت و همکاری نکردن هر کدام از هم گروه‌های شما منجر به اتفاقات مختلفی خواهد شد. بازی Overcooked 2 تمرکز بسیار زیادی روی همکاری افراد با یکدیگر دارد و اگر بازیکنان نتوانند این کار را انجام دهند، قطعا زیر بار سفارشات بالای مشتریان رستوران دفن خواهند شد.

20) بازی GTA Online

بازی GTA Online

بدون شک می‌توان گفت که بازی GTA Online یکی از بهترین و برترین بازی های آنلاین کامپیوتر در سالیان مختلف به شمار می‌آید و طرفداران بسیار زیادی را توانسته با محتوای اکشن و فوق‌العاده جذاب به خود جذب کند. شرکت راکستار در کنار ارائه بازی GTA V، نسخه آنلاین آن یعنی GTA Online را نیز در اختیار علاقمندان قرار داد تا مخاطبان بتوانند با وارد شدن به لابی و انجام ماموریت‌ها به صورت چند نفره هیجانی لذت‌بخش را برای خودشان به ارمغان بیاورند.

بازیکنان همانند نسخه آفلاین بازی می‌توانند شخصیت خود را شخصی‌سازی کنند و مهارت‌های مورد نظر خود را ارتقاء بخشند. تا به امروز شرکت راکستار انواع و اقسامی از پک‌های به‌روزرسانی و بسته‌های الحاقی را برای بازی GTA Online ارائه کرده است تا مخاطبان بتوانند تجربه‌های خود را تازه نگه دارند. به جرات می‌توان گفت که تجربه بازی GTA Online به شدت لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است، تنها مراقب باشید که به گیمپلی و هیجانی آن معتاد نشوید که آنوقت کارتان سخت خواهد شد.

21) بازی DOTA 2

بازی DOTA 2

امکان ندارد صحبت از بازی پرطرفدار League of Legends بشود و نامی از بازی محبوب و هم رقیب آن به نام DOTA 2 برده نشود. بازی DOTA 2 یکی از بهترین بازی های آنلاین pc به‌‌شمار می‌آید که توسط استودیو ولو (Valve) در سال 2013 ساخته و روانه بازار شده است. جالب است بدانید بازی دوتا 2 در میان طرفداران به بهترین بازی آنلاین قرن شناخته می‌شود و اکثریت افراد آن را دنباله موفق فرنچایز محبوب Warcraft می‌دانند.

بازیکنان در گروه‌های 5 نفره برای نابودی مقر دشمنان (Ancient) قرار می‌گیرند و هر گروهی که سریع‌تر و زودتر بتواند پایگاه دشمن را از بین ببرد، پیروز میدان است. در بازی DOTA 2 حداقل 100 قهرمان وجود دارد که بازیکنان می‌توانند براساس مهارت و توانایی خود از میان آن‌ها یکی را برگزینند و پا به میدان مبارزه بگذارند. بازی DOTA 2 مانند عناوین دیگر سبک MOBA روی استراتژی و همکاری درست بازیکنان با یکدیگر تمرکز دارد.

تنوع در بازی های آنلاین کامپیوتر تمامی ندارد و این صنعت هر ساله در حال رشد و گسترش بیش‌تر است با این حال ما نمونه‌های دیگری از بهترین بازی های آنلاین pc را قرار دادیم که تجربه آن‌ها خالی از لطف نیست:

  • World of Warcraft
  • Halo Infinite
  • Phasmophobia
  • Forza Horizon 5
  • Genshin Impact
  • بازی Overwatch
  • بازی Destiny 2
  • بازی Dead By Daylight

کلام آخر

تجربه بازی‌های آنلاین به خودی خود علاوه بر این‌که یک تفریح پر تنش و هیجانی باشند؛ چالشی سخت و خاص هستند. بنابراین اگر خود را شخصی حرفه‌ای می‌دانید و دوست دارید مهارت‌های خودتان را به چالش‌های مختلف بکشید، تجربه بازی های آنلاین کامپیوتر می‌تواند به عنوان یک گزینه اساسی برای شما باشد.

بازی‌های آنلاین هنوز در میانه راه هستند و برای رسیدن به مراحل بالاتر تلاش می‌کنند و قطعا آینده این صنعت بسیار روشن و درخشان است. با این حال ما سعی کردیم لیستی از بهترین و برجسته‌ترین عناوین برای شما تهیه کنیم، امیدواریم از تجربه این بازی‌ها لذت ببرید. نظر شما در رابطه با آینده بازی‌های آنلاین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خودتان را در مورد بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پنج تا از محبوب‌ترین بازی های آنلاین کامپیوتر کدام‌ها هستند؟

اکثریت بازی‌هایی که در لیست قرار دادیم جزء برترین و معروف‌ترین‌ها هستند، اما به عنوان محبوب‌ترین‌ها می‌توان به عناوین Fortnite، Call of Duty: Warzone، DOTA 2، Minecraft، Counter-Strike: Global Offensive و موارد دیگر اشاره داشت.

۱
آیا برای تجربه بازی های آنلاین pc به اشتراک خاص نیاز داریم؟

خیر برخلاف کنسول‌ها، اگر شما نسخه اصلی بازی را داشته باشید می‌توانید به راحتی و به صورت رایگان با دیگر دوستانتان به تجربه آنلاین بازی بپردازید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    Arastoo Nahavandi

    مهمان

    پس Worled of Warceraft چی یه جا دیگه نوشتیش اصلی مینوشتیش کانتر استرایک و Rune Scepe و کلش اف کلنز

    پاسخ دهید
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    The Division کجاست؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Serios

    مهمان

    همون طور که اون شخص میگه چرا دوتا2 رو آخر نوشتید توی رتبه بندی و محبوبیت بازی ها مشخصه نعصب الکی وجود داره که در رتبه بندی سریال ها هم میبینیم مثه last of us که 4 تا بچه 10 ساله ریختن تو imdb و امتیاز 9 و 10 بهش دادن. اینجوریه که بازیام الکی گنده میشن.
    شخصا همه رو امتحان کردم و مطمئنم گیمر واقعی هیچ وقت اینا رو بازی نمیکنه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    دوتا۲ رو آخر لیست نوشتید، به کنار
    چرا نوشتید حداکثر ۱۰۰ قهرمان؟ همین الان ۱۲۲ تا هیرو داره!

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به رضا

      نویسنده

      ممنون از اطلاعتون، تصحیح شد ?
      رتبه‌بندی هم بیش‌تر جنبه شمارش بازی‌ها رو داره.

  • Avatar

    shahin

    مهمان

    اگر چیترای gta online نبودن 10 لول میومد بالاتر از لیست?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Peyman

    مهمان

    و new world ?

    پاسخ دهید