counter-strike-global-offensive
یحیی رحیمی

چه کسی پشت لو رفتن کدهای اصلی بازی های Valve بوده است؟

یحیی رحیمی 6 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
691 بازدید

اوایل این هفته گزارش هایی از لو رفتن کد اصلی بازی های Counter-Strike: Global Offensive و Team Fortress 2 منتشر. بسیاری از وب سایت ها به بازیکنان هشدار دادند که فعلا دست از این بازی ها بکشند تا تکلیف معین شود. بعد از آن بود که Valve اعلام کرد مشکلی وجود ندارد و می توان به بازی در حالت عادی ادامه داد. اما حالا انگشت اتهام به سمت یک نفر چرخیده است.

Valve گفته است که این فایل های لو رفته مربوط به سال 2018 و زمانی است که کدهای موتور بازی در اختیار همکاران قرار گرفته بود. یک سری از کاربران توییتر این فایل ها را جستجو کرده اند و به نظرات و گفتگوهای توسعه دهندگان رسیده اند که داخل فایل ها وجود دارد. این گفتگوها سراسر با زبانی تند و کنایه آمیز هستند و مدام کارهای دیگر توسعه دهندگان توسط هم دیگر نقد شده است.

در این میان گفتگو Tyler McVicker با یک فرد ناشناس نیز وجود دارد. تایلر از خالقان Valve News Network و همچنین یکی مادسازهای بزرگ این کمپانی است. انتشار صحبت های او باعث شده است که انگشت اتهام به سمتش بچرخد و بسیاری شروع به گمانه زنی کرده اند که نکند او فایل ها را لو داده باشد. حالا تایلر در حساب توییتر خود تمام اتهامات را رد کرده است.

او گفته است که «من هیچ چیزی را لو نداده ام و تمامی شواهدی که در این مورد دارم را به بخش حقوقی Valve ارایه خواهم داد» در توضیح گفتگوهای لو رفته نیز گفته است که آن‌ها مربوط به سال 2016 بوده است و او به هیچ وجه کدهای بازی را لو نداده است یکی از کاربران توییتر نیز صحبت های تایلر را تایید کرده است.

او گفته است که دلیل لو رفتن اطلاعات یکی از مادسازهای موجود در شرکت Lever Softworks بوده است. این فرد به دلیل رفتار مشکل ساز و صحبت های نژادپرستانه نسبت به دیگر اعضا اخراج شده است. علاوه بر آن، لودهنده به Valve Cut Content نیز دسترسی داشته است. به هر حال پروژه ای که Valve درحال پیش بردن آن به همراه گروه بوده است لغو شده است و همین باعث لو رفتن اطلاعات توسط تیم یکی از اعضای تیم مادساز شده است.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.