For Honor
یحیی رحیمی

کارگردان بازی For Honor: اتفاقات بعد از انتشار بازی ضربه بزرگی به ما وارد کرد

یحیی رحیمی 5 فروردین 1397 3 دیدگاه
1,319 بازدید

سال پیش بود که بازی For Honor برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه بازی توسط کمپانی یوبی‌سافت انجام گرفته بود و داستان بازی پیرامون نبردهای تن‌به‌تن در فضای قرون‌وسطی بود. بازی دارای یک نسخه Beta موفق بود اما پس از انتشار بازی همه‌چیز از هم پاشید و مشکلات رفع نشده دامان این بازی و بازیکنان را گرفت و بر اساس گفته‌های کارگردان نوآوری بازی، ضربه بزرگی بعد از خوشحالی بیش‌ازحد بود.

رویداد GDC شروع‌شده است و کارگردان‌های بازی For Honor نیز به این منظور کنفرانسی را ترتیب داده بودند. کنفرانس آن‌ها بیشتر در مورد اتفاقات و مشکلات پیش‌آمده بعد از انتشار For Honor بود. آن‌ها در این زمینه گفتند:

ما تجربه انتشار بازی برای چندین پلتفرم را نداشتیم و چیزی از آن نمی‌دانستیم. ما خیلی سخت این تجربه را به دست آوردیم.

همان‌طور که Oriola و Kieken، کارگردان نوآوری و دستیار کارگردان بازی، بیان کردند؛ For Honor یک مثال بارز از تصور برنامه‌ریزی درست و به‌موقع بود و بازی در واقعیت مشکلات فراوانی داشت. انتشار چندین نسخه Beta برای این بازی کافی نبود و بازی اصلاً آمادگی حضور در بین مردم را نداشت. Kieken در ادامه بیان کرد:

چیزی که ما در 2 سال ساخته بودیم، تنها در یک ماه سرهم شد. همه‌چیز در روزهای آخر بسیار بد پیش رفت.

For Honor در زمان انتشار، مشکلات فراوانی درزمینهٔ اتصال به سرور داشت. بازیکنان به‌سرعت بازی را ترک کرده و همچنین وب‌سایت و پوشش خبری بازی نیز اصلاً خوشایند توسعه‌دهندگان نبود. بر اساس گفته‌های دستیار کارگردان بازی، سیستم اتصال بازیکنان اصلاً خوب عمل نکرد و تیمی که دارای Latency پایین بود، ضربه بزرگی می‌خورد و تمام افراد دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌داد. چالش تیم توسعه ایجاد تعادل بین نقشه‌های 4v4 و 1v1 بود و همین کار ضربه بزرگی به هسته بازی زد.

نتیجه این کار، تلاش‌های بی‌وقفه تیم توسعه بازی برای توسعه محتواهای جدید و انتشار سریع آن بود. تیم توسعه مجبور به تغییرات گسترده‌ای در بازی شد و همچنین انگیزه اولیه نیز به‌شدت پایین آمد. For Honor در ماه اول انتشار حدود 100 آپدیت ریزودرشت به خود دید. همان‌طور که تیم پشتیبانی بازی به آن پی برد؛ نظرات جامعه بازی در زمان انتشار نسخه‌های Beta اصلاً کافی نبوده است. Kieken انتقادی از روند نظرسنجی از بازیکنان وارد کرد و در این زمینه گفت:

نظراتی که شما دریافت می‌کنید بیشتر در مورد اساس و داستان بازی است نه آن چیزی که اشتباه است. بعد از انتشار بازی همه‌چیز تغییر می‌کند و طرفداران شما به مشتری تغییر داده می‌شوند و داستان فرق می‌کند.

یوبی‌سافت اما تلاش بسیار زیادی در زمینه رفع مشکلات خرج کرد و با راه‌اندازی جامعه بهتر و بهبود سرورهای بازی، توانست بازیکنان برتر این بازی را راضی به ماندن کند. سال گذشته تماماً در مورد آپدیت‌های مختلف برای بازی بود و این عنوان 4 فصل از انتشار نقشه‌ها، شخصیت و آیتم‌های جدید را به خود دیده است و این پنجمین فصل توسعه بازی است. For Honor از 12 شخصیت به 18 شخصیت و همچنین 16 نقشه رشد کرد و توانست با انتشار مدهای جدید رضایت بازیکنان را نگه دارد. For Honor اما به روند پیش‌بینی‌شده بازگشته است و روزگار خوبی را می‌گذارند. Kieken در این زمینه بیان کرد:

ما به روند خود بازگشته‌ایم. بازی حالا دقیقاً مطابق چیزی که می‌خواهیم کار می‌کند اما برای رسیدن به این نقطه حدود یک سال زمان صرف کردیم.

نظر شما در مورد این بازی چیست؟ آیا درگیر اتفاقات انتشار بازی بودید یا خیر؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: US Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    میلاد صابری

    مهمان

    خبر درسته و دقیقا اوایل انتشار بازی.بزرگترین مشکل اتصال به سرور در 4v4 بود. 1V1 کمتر ارور میداد. اما 4v4 واقعا افتضاح بود. باگ های زیادی بود. از اپدیت هشتم.یعنی از فصل دوم. همه چیز خراب شد اصلا سروری انگار وجود نداشت همه رفیقام فروختن بازیاشون رو. از اپدیت هشتاد یعنی فضل چهار. بازی اوج گرفت.همه چیز درست شد.اصلا رویایی شد. دمیج ها و ضربه ها دقیق شد.باگ ها رفتن خونه هاشون و الان من یکی از تاپ تن های این بازی هستم.

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Abass در پاسخ به میلاد صابری

      مهمان

      سلام
      می خوایتم ببینم اگه یک شخص دیگری این بازی را خریداری کرده باشد
      فرد دیگری می تواند ان بازی رو بکند و روی سیستم خوش نصب کند؟

    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به Abass

      پشتیبانی

      سلام
      Cdkey خریداری شده فقط در یک سیستم قابل استفاده میباشد