بهترین بازی های سبک بقا با شروع بد
Avatar

12 بازی شگفت‌انگیز سبک بقا که شروع بدی دارند

مهسا خدابخشی 26 اردیبهشت 1401 1 دیدگاه
25,161 بازدید

بازی‌های سبک بقا (Survival games) به‌عنوان گسترشی از تم بازی‌های ویدیویی رایج در نظر گرفته می‌شوند که در آن شخصیت بازیکن سرگردان یا از دیگران جدا شده است و باید به تنهایی برای زنده ماندن و تکمیل یک هدف کار کند. بازی‌های این ژانر بیشتر بر روی بقا و زنده‌ ماندن متمرکز هستند؛ این در حالی است که بازیکن را به کاوش در یک جهان باز که پیش روی او قرار داده‌اند، تشویق می‌کنند. در ادامه این مطلب بهترین بازی های سبک بقا با شروع بد را معرفی می‌کنیم.

بازی‌های این سبک عمدتاً از خانواده‌ی بازی های اکشن هستند، اگرچه برخی از عناصر گیم پلی موجود در سبک اکشن/ماجراجویی مانند مدیریت منابع و ساخت آیتم‌ها معمولاً در بازی های بقا یافت می‌شوند. در شروع یک بازی معمولی بقا، بازیکن تنها با منابع کمی در دنیای بازی قرار می‌گیرد. البته که ژانر بقا طرفداران بسیار زیادی دارد ممکن است شروع بعضی از ‌آن‌ها شامل ایراداتی از دید بازیکنان باشند.

بهترین بازی‌های سبک بقا که شروع ناامیدکننده‌ای دارند

کسانی که می توانند در چند ساعت اول زنده بمانند، متوجه خواهند شد که ماجراجویی بسیار جالبی با این بازی‌های بقای فوق‌العاده در انتظارشان خواهد بود. محبوبیت بازی‌های بقا در حدود یک دهه گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است، تا جایی که پیدا کردن یک بازی خوب در میان انبوهی از کلون‌های این ژانر، گاهی اوقات بسیار دشوار می‌شود؛ البته این موضوع به هیچ وجه کمکی به این واقعیت نمی کند که بسیاری از بهترین بازی‌های بقا عادت دارند که به طرزی باورنکردنی آهسته بازی را شروع کنند.

این مسئله شاید چیزی شبیه به یکی از عوارض جانبی ناخوشایند مکانیک اصلی این ژانر باشد؛ همراه با ساخت و ساز، احداث پایگاه و در برخی موارد، حتی اکتشاف که اغلب به زمان و منابع قابل توجهی برای دستیابی نیاز دارد. با این حال کسانی که در این مراحل دشوار آغاز ثابت قدم و با پشتکار باقی می­‌مانند، اغلب می‌توانند تجربه‌ای باورنکردنی دست بیابند که صدها ساعت یا بلکه هزاران ساعت، آن­ها را سرگرم خواهد کرد. لیستی که در ادامه این مقاله می­بینید بهترین بازی های سبک بقا با شروع بد هستند.

بازی Outward

12- Outward

Outward یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی فانتزی جهان بازاست که توسط استودیوی Quebecois Nine Dots توسعه یافته و توسط Deep Silver منتشر شده است؛ این بازی شامل چندین جنبه بقا است، مانند اینکه باید همواره مراقب گرما، گرسنگی، خستگی و تشنگی باشید و همچنین ممکن است شخصیت بازیکن از شرایطی مانند سرماخوردگی، بیماری یا سوء هاضمه رنج ببرد.

مکانیک‌های جابجایی سریع و نشانگرهای جستجو می‌توانند خیلی بازی را از فرم واقعی خارج کنند اما بسیاری اکنون آن­ها را یکی از بدی‌های ضروری بازی می‌دانند؛ Outward نمونه‌ای عالی از این است که آن­ها چقدر می‌توانند مهم باشند و با غیبت آن­ها در بازی، مراحل ابتدایی آن را بسیار دشوارتر از آنچه واقعاً نیاز دارند، می‌کند.

ممکن است طرفداران رئالیسم خیلی از این موضوع ناراحت نباشند و حتی به نظرشان شرایط واقعی‌تر و طبیعی‌تر می‌شود، اما عبور از دنیای باز بزرگ بازی برای چند بار اول می تواند چشم اندازی دلهره آور باشد. در این بازی بازیکنان حتی روی نقشه نشان داده نمی‌شوند، بنابراین تا زمانی که خود را با منظره و معدود نشانه‌های برجسته موجود در آن آشنا نکنند، رسیدن از نقطه‌ی A به B احتمالاً برای کسانی که تازه وارد بازی شده‌اند بسیار زمان‌بر خواهد بود.

بازی This War of Mine

11- This War of Mine

بسیاری از بازی‌های ویدیویی به دلیل شروع بسیار آهسته مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اما هر چند وقت یک‌بار، یک کمپانی، بازی‌هایی را منتشر می‌کند که دقیقا برعکس عمل می‌کند. بازی بقای تولید شده توسط 11bit studio با مضمون جنگ، به نام This War of Mine هم از این دست است و بازیکنان را مستقیماً وارد مراحل اکشن می‌کند و اگرچه این مطمئناً می‌تواند هیجان‌انگیز به نظر بیاید، در عین حال می‌تواند کمی هم شرایط را دشوار کند.

واضح است که بازی This War of Mine بازی پیچیده‌ای نیست، اما یادگیری نحوه بازی با آن همچنان زمان زیادی از بازیکنان می‌گیرد. با این حال، هنگامی که آن­ها بر بخش سخت یادگیری غلبه کردند، تجربه ای دلخراش و تفکر برانگیز را خواهند یافت که برای مدت طولانی‌تری از هر گونه احساس ناامیدی که ممکن است از آغاز چالش برانگیز بازی ناشی شده باشد، با آن­ها همراه خواهد بود.

بازی The Long Dark

10- The Long Dark

یکی از چیزهایی که واقعاً بازی The Long Dark را از همتایان خود متمایز می‌کند بخش داستانی فوق العاده آن است. برخلاف بسیاری از بازی‌‌های دیگر، بازیکنان دائماً اهدافی در اختیار دارند و اغلب متوجه می‌شوند که فقط برای اینکه بفهمند ضربات داستانی بعدی چگونه اتفاق میفتد، به جلو می‌روند. اگرچه این مسئله برای خود یک یا دو مشکل ایجاد می کند.

در حالی که مراحل آخر داستان با سرعت مناسب و بسیار خوب نوشته شده‌اند، چند قسمت اول در زمان شروع بازی کمی خشک به نظر می‌آیند. اگرچه تیم استودیو Hinterland تا حدودی تلاش کرده است تا به این موضوع بپردازد، اما هنوز زمان زیادی طول می‌کشد تا بازی روایتی قانع کننده را ایجاد کند که واقعاً ارزش بررسی و کندوکاو بیشتر را داشته باشد.

بازی Subnautica

9- Subnautica

Subnautica یک بازی ویدئویی اکشن و ماجراجویی بقا در سبک جهان باز است که توسط Unknown Worlds Entertainment توسعه و منتشر شده است. بازیکنان می توانند پس از سقوط سفینه فضایی آن‌ها، در سیاره بیگانه B4545، اقیانوس را کشف کنند. بازیکن باید منابع را جمع آوری کند و برای زنده ماندن با موجودات مختلف روبرو شود.

یکی از بزرگترین نقاط قوت Subnautica عمق بازی است؛ با اقیانوسی به ظاهر بی پایان که در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند تا در آن به اکتشاف بپردازند و البته سعی کنند زنده بمانند! با این حال، در مراحل اولیه بازی، میزان توانایی بازیکنان برای بررسی این اعماق به دلیل محدودیت فناوری و ظرفیت اکسیژنی که در اختیار دارند، به شدت کم شده است.

ساختمان بیس بازی نیز نقش نسبتاً مهمی در Subnautica ایفا می‌کند که دسترسی به این مورد هم می‌تواند مدت زیادی طول بکشد تا به روی بازیکنان باز شود. جمع‌آوری منابع مورد نیاز برای ساخت بیس و پایگاه‌های مرزی می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد و این مسئله می‌تواند مانع توانایی بازیکن برای کشف دنیای بازی شود.

بازی Resident Evil Village

8- Resident Evil Village

مسلماً، Resident Evil Village یک بازی ترسناک بقا است تا صرفا فقط یک بازی بقا؛ اما همچنان بسیاری از ویژگی‌های تعیین‌کننده ژانر دوم را در خود دارد.  Lady Dimitrescu که به Lady D معروف است، خون‌آشام 9 فوتی بازی است که سخت‌ترین جنبه داشتن یک شخصیت با اندازه معمولی و یک شخصیت غیرطبیعی بلندقد است که در کنار هم بازی می‌کنند.

آخرین قسمت این مجموعه به راحتی یکی از بهترین‌های سال‌های اخیر است، اما این بدان معنا نیست که هنوز نقص‌های خود را ندارد که قابل توجه ترین آن‌ها شاید حرکت نامناسب در مقابل Lady D است که گاهی اوقات می تواند به طرز باورنکردنی احساس ناراحتی ایجاد کند. با این حال، این موضوع در ابتدای بازی مطرح نیست، زیرا داستان با سرعت پایینی پیش می‌رود که احتمال آسیب‌های ناشی از مسائل جابجایی را غیرممکن می‌کند. همه چیز بعد از چند ساعت شروع می شود، اما تنها پس از اینکه بازیکنان در معرفی کُند بازی پشتکار داشته باشند.

بازی The Forest

7- The Forest

اگرچه معمای پسر گمشده اریک خیلی زود در بازی The Forest معرفی می شود، اما رسیدن به آن بسیار بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارد طول می کشد. بازیکنان در یکی دو ساعت اول بازی چندین بار با آدم ربای Timmy (پسر گمشده) روبرو می شوند، اما فرار مداوم او مانع از پیشرفت معنی دار او می‌شود.

همانطور که روایت داستان شروع به آشکار شدن می کند، همه چیز رفته رفته جالب تر می‌شود و اگرچه گیم پلی بازی گاهی اوقات می تواند خسته کننده باشد، کسانی که از یک چالش خوب لذت می برند باید در شبه جزیره جنگلی احساس راحتی کنند. یافتن نقشه های بیشتر برای راهنمای بقا نیز تجربه‌ی بازی را بسیار بهبود می‌بخشد. با این حال، پیدا کردن نقشه ها هم مانند روند روایی بازی، از مسائل زمان‌بر بازی است و می‌تواند مقداری کندش ‌کند.

بازی Valheim

6- Valheim

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی‌های سبک بقا که حول مکانیک‌های ساخت و ساز متمرکز هستند، نیاز تقریباً دائمی به جمع‌آوری منابع است. ممکن است برخی از بازیکنان بدشان نیاید که به ‌طور مکرر به درختان مشت بزنند، اما آن‌هایی که امیدوارند مستقیماً وارد عمل شوند ممکن است از شروع آرام بازی Valheim کمی ناامید شوند.

Valheim یک بازی بقا در سبک جهان باز است که از زاویه دوربین سوم شخص انجام می شود. به عنوان وایکینگ‌های سقوط کرده، بازیکنان باید برای زنده ماندن ابزار و پناهگاه بسازند و با دشمنان مبارزه کنند.

شکست دادن اولین Boss بازی تقریباً به سلاح و تجهیزات نیاز دارد، بدون اینکه به نیاز دائمی بازیکن به مقدار غذایی سالم اشاره کنیم. متأسفانه، جمع‌آوری منابع مورد نیاز برای ساخت همه این موارد به زمان نیاز دارد که به نوبه خود احتمالاً مستلزم ایجاد یک پایگاه اساسی نیز خواهد بود. همه این موارد روند بازی را بسیار کند می‌کنند و البته بدتر از همه، این موضوع است که تمام کارها باید بدون استفاده از کلنگ انجام شود، زیرا بازیکنان تا زمانی که Eikthyr را شکست نداده باشند قادر به ساخت و داشتن کلنگ نیستند.

بازی ARK: Survival Evolved

5- ARK: Survival Evolved

در حالی که خود بازی چند ماه افتتاحیه نسبتاً سختی را تجربه کرد، به‌روزرسانی‌ها و و بخش‌های اضافه شده بعدی ARK: Survival Evolved را کاملاً متحول کردند. با این حال، یکی از چیزهایی که آنقدرها تغییرشان نداده‌اند، شروع بسیار آهسته‌ی بازی است.

اگرچه در این عنوان بازیکنان مستقیماً وارد اکشن می‌شوند، بسیاری از قوی‌ترین ویژگی‌های بازی برای مدتی طولانی از دسترس آن‌ها دور خواهد بود. هر دایناسوری که واقعاً ارزش رام کردن را داشته باشد، به بازیکنانی نیاز دارد که در سطح نسبتاً بالایی باشند. این مسئله در حالی وجود دارد که پیدا کردن نقشه‌ها و منابع مورد نیاز برای ساختن یک پایگاه نیمه مناسب هم همچنان زمان زیادی را می‌طلبد.

بازی Rust

4- Rust

این بازی درحالی آغاز می‌شود که سال ها پیش دنیا درگیر جنگ هسته‌ای بوده و با از بین رفتن شهرها و خانه‌‌ها همه جا طبیعت وحشی شروع به رشد کرده‌است.

با فرض اینکه بازیکنان واقعا می‌توانند به اندازه کافی زنده بمانند، برای اینکه بتوان بهترین نتیجه را از Rust برد، کمی کار لازم است. بازیکنان، بازی را بدون هیچ چیز و با دست خالی شروع می کنند و در کنار حیات وحشی که به همراه تابش پرتوهای رادیواکتیوی تحت انفجار اتمی است و همینطور تعداد زیادی از بازیکنانی که در هنگام دیدنتان به شما تیراندازی می کنند، همه این‌ها کنار هم می تواند به طور جدی پیشرفت بازی را متوقف کند.

پیدا کردن یا ساختن ابزارهای مورد نیاز برای دفاع از خود خیلی آسان نیست و اگرچه یک پایگاه ساده را می توان نسبتاً سریع کوبید و ساخت ولی ساختن یک پایگاه به اندازه کافی ایمن برای مقاومت در برابر هر مهاجم احتمالی، میزان قابل توجهی زمان می‌برد. گاهی اوقات بازی با دیگران می تواند در این زمینه کمک کننده باشد، اما کسانی که ترجیح می دهند به تنهایی این کار را انجام دهند احتمالاً چند ساعت اول این بازی برایشان ناامیدکننده خواهد بود.

بازی Grounded

3- Grounded

Grounded یک بازی بقا است که می تواند به صورت اول شخص یا سوم شخص انجام شود. در بازی، شخصیت اصلی به اندازه یک مورچه کوچک شده و باید برای زنده ماندن در یک حیاط خلوت تلاش کند. در بازی، شخصیت بازیکن نیاز به مصرف مقدار کافی آب و غذا دارد، در غیر این صورت کم کم به دلیل گرسنگی یا کم آبی سلامت خود را از دست خواهند داد.

کمتر از یک هفته پس از اولین پچ، Grounded پچ دوم خود (0.1.2) را دریافت کرد، که حاوی تعداد انگشت شماری از اصلاحات برای مشکلات شناخته شده و باگ هایی بود که تا کنون بازی را آزار می دادند. جدا از مشکلات تنظیماتی که بازی با خود داشت شامل یک مسئله‌ی دیگر هم بود.

در حالی که بسیاری از بازی‌های بقا معمولاً با این سبک شروع می‌شوند که بازیکنان باید منابع را به دست آورند، Grounded موفق می‌شود تا حد زیادی از این دام اجتناب کند. با این حال، جایی که این بازی کمی لغزش می کند، اجرای مشکوک امتیازات و جهش‌ها است.

باز کردن ویژگی‌های تغییر دهنده بازی معمولاً بازیکنان را ملزم می‌کند تا یک سری کارهای عادی مانند کشتن تعداد معینی از دشمنان یا بریدن چمن را انجام دهند. در نتیجه، بازیکنان احتمالاً در مراحل ابتدایی بازی به جای جستجوی منابع، به دنبال جهش هستند.

بازی Don't Starve Together

2- Don’t Starve Together

Don’t Starve Together یکی از بهترین بازی‌های بقا، اکشن/ماجراجویی است که بخش بزرگی از آن به سختی چالش‌برانگیز آن بازمی‌گردد؛ هدف هم این است که تا زمانی که ممکن است زنده بمانید! غذا در طول بازی کمیاب است و نبودن یک سیستم لول بندی سنتی به این معنی است که بازیکنان باید به جای لول اپ کردن خود، تنها به مهارت خود تکیه کنند. با این حال، متأسفانه، رسیدن به این چالش ممکن است کمی طول بکشد.

در حالی که بدون شک این مسئله از طراحی بوده و به عنوان یک راه خوب برای آسان کردن ابتدای بازی برای بازیکنان است، بسیار بیشتر از آنچه که شاید طول می‌کشد تا کارها واقعاً پیش بروند. بعد از چند هفته شب‌های بی‌خیال بالاخره اوضاع کمی گرم می‌شود، اما رسیدن به این نقطه می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد؛ حتی برای کسانی که تازه وارد این بازی شده‌اند. البته بازی از جایی به بعد ناگهان شیب سختی تندی به خود می‌گیرد که شاید برای بازیکن پس از دوره‌ای راحت ورود به آن فصل‌های بسیار گرم و سرد و پیدا شدن سروکله‌ی ناگهانی هیولاها شاید کمی گیج کننده باشد.

بازی Minecraft

1- Minecraft

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازی‌های بقا در بازار، بازی ماینکرفت است. ماینکرفت عناصر و مکانیک‌های زیادی را معرفی کرد که در این ژانر تبدیل به یکی از اصلی‌ترین‌ها شد، اما با انجام این کار، بازی برخی از دام‌ها و مشکلات احتمالی این سبک بازی را نیز آشکار کرد.

مسلماً، speedrunner‌ها که علاقه دارند بازی را به سرعت به اتمام برسانند از آن زمان نشان داده‌اند که Minecraft را می‌توان در عرض چند دقیقه صرفا «تکمیل» کرد، اما تجربه بهترین چیزی که بازی ارائه می‌دهد معمولاً کمی بیشتر طول می‌کشد. به دست آوردن زره، سلاح و ابزار سحرآمیز شده و ساختن یک پایگاه عالی عملیات، به منابع زیاد و XP نیاز دارد، که هیچکدام نمی‌تواند به این سرعت توسط بازیکنان جدید به دست آورده شود.

لیست بالا شامل بهترین بازی های سبک بقا با شروع بد است که تک تک این بازی‌ها از معروف‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های این سبک هستند. همچنین برخی مثل ماینکرفت از پرفروش‌ترین و محبوبترین بازی‌های دوره‌ی خود محسوب می‌شوند. با این وجود هر بازی در هر سبکی می‌تواند شامل ایراداتی از دیدگاه‌های مختلف و بازیکنان باشد که گاهی هم این ایرادات در نسخه‌های جدید و به روز‌رسانی‌های بازی‌ها بر طرف می‌شوند. این موضوع هم نباید نادیده گرفته شود که بسیاری از ایرادات به سلیقه‌ی مخطب هم بستگی دارند؛ شاید شما با وجود اطلاعات این لیست از بعضی از این عنواین به همراه همه‌ی ویژگی‌های آن کاملا راضی باشید‌! به نظر شما کدام بازی از این لیست جا مانده یا باید حذف شود؟!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

از سخت‌ترین بازی‌های بقا کدام هستند؟

• This War Of Mine. • Don't Starve (Together) … • Kenshi. … • Project Zomboid. … • DayZ. … • Rust. … • Ark: Survival Evolved. … • The Forest. …

۱
چه چیزی یک بازی را به یک بازی بقا تبدیل می‌کند؟

بازی‌های بقا، زیرشاخه‌ای از بازی‌های ویدئویی اکشن هستند که در محیطی خصمانه، شدید و جهان باز اتفاق می‌افتند، جایی که بازیکنان عموماً با حداقل تجهیزات شروع می‌کنند و باید منابع، ابزار دستی، سلاح‌ها و سرپناه را جمع‌آوری کنند و تا زمانی که ممکن است زنده بمانند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Frean

    مهمان

    تو این لیست terrariaرو جا گذاشتین

    پاسخ دهید