پایان پشتیبانی بازی CrossfireX
یحیی رحیمی

سرورهای بازی CrossfireX در ماه مه خاموش می‌شوند

یحیی رحیمی 15 بهمن 1401 بدون دیدگاه
148 بازدید

شرکت رمدی و استودیو Smilegate رسماً به پشتیبانی از بازی آنلاین CrossfireX در تاریخ 18 مه (28 اردیبهشت 1402) پایان می‌دهند. سرورهای بازی در همان روز خاموش می‌شود و این محصول آنلاین رسماً از دسترس خارج می‌شود. بازی کراس‌فایر ایکس سال گذشته میلادی برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری و وان منتشر شد و توسعه‌دهنده به مناسبت یک‌سالگی بازی، رسماً تاریخ مرگ آن را اعلام کرد.

تیم توسعه‌دهنده CrossfireX در پیامی مطبوعاتی نوشت: «از زمان انتشار بازی، بی‌وقفه تلاش کرده‌ایم تا آن را به مرحله‌ای برسانیم که بتوانیم نسبت به آن افتخار کنیم. در این میان افتخار حمایت از بازی‌کنان را داشته‌ایم. رسیدن به این تصمیم به هیچ‌وجه ساده نبود، اما می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم و بگوییم که بازی‌کنان در همکاری ما برای خلق یک بازی لذت‌بخش بسیار فعال و پر شور و شوق بوده‌اند. می‌خواهیم از تمامی بازی‌کنان به خاطر تجربه کراس‌فایر ایکس تشکر کنیم.»

در حال حاضر فروش بازی از طریق فروشگاه ایکس‌باکس متوقف شده است و نمی‌توان دیگر بازی را خرید و دانلود کرد. هیچ محتوای تازه‌ای از جمله نقشه، مود و آیتم منتشر نخواهد شد و این بازی رسماً به پایان خط رسیده است. افرادی که در طی چهارده روز اخیر، منتهی به روز سوم فوریه، بازی را خریده‌اند، می‌توانند سریعاً پول خود را پس بگیرند. اگر بازی را قبل‌تر خریده‌اید، دیگر امکان بازگردانی پول وجود ندارد و می‌توانید از چند ماه پایانی استفاده کنید.

پایان پشتیبانی بازی CrossfireX

تاریخ مرگ بازی CrossfireX 

بازی‌کنان تا روز 28 اردیبهشت به تجربه بازی ادامه خواهند داد و همچنین فروشگاه داخل بازی هم به فعالیت ادامه می‌دهد. البته امکان خرید ارز پریمیوم و ویژه‌ای بازی غیرفعال شده است و نمی‌توانید به آن پول تزریق کنید. تنها می‌توانید ارزی که در اختیار دارید را مصرف کنید و آیتم‌های تزئینی برای خود بخرید. بازی‌های زیادی در طی این هفته به کار خود پایان داده‌اند. بازی Apex Legends Mobile یکی از این محصولات است که به‌زودی از دسترس خارج می‌شود. Knockout City هم دیگر اثری است که به کار خود پایان داد.

بخش داستانی کراس‌فایر ایکس توسط رمدی توسعه یافته است و بسیار کوتاه است. منتقدان آن زمان نوشتند که بخش داستانی ارزش هزینه کردن ندارد. همچنین بخش چندنفره نیز به‌صورت رایگان در دسترس است که تجربه‌ای بسیار کلیشه‌ای و تاریخ مصرف‌گذشته ارائه داد و موفق به جلب نظر بازی‌کنان حتی در روز اول هم نشد. بسیاری این محصول آنلاین را مسخره کردند و آن را مربوط به دوران اوایل 2000 دانستند. همچنین مکانیسم‌های Pay to Win هم به‌صورت گسترده استفاده شده است و پیشرفت در بازی به هزینه‌ی پرداختی بستگی دارد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.