اجرای Atomic Heart (اتمیک هارت) روی کنسول های نسل نهم
علیرضا نظری

جزئیات عملکرد بازی Atomic Heart روی کنسول‌های نسل نهمی اعلام شد

علیرضا نظری 30 دی 1401 بدون دیدگاه
170 بازدید

به تازگی، استودیو Mundfish، سازنده بازی Atomic Heart (اتمیک هارت)، جزئیاتی از عملکرد این اثر روی کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت شرح داده است. این استودیو فاش می‌کند که شوتر جهان باز Atomic Heart با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، در محیط‌های بسته اجرا می‌شود. در همین حال، به محض اینکه بازیکن وارد دنیای باز شود، محیط بازی با رزولوشن پویا تغییر می‌کند که همچنان از حالت 4K بهره می‌برد، اما ممکن است برای حفظ نرخ فریم در 60 فریم بر ثانیه، این مقدار کیفیت کاهش پیدا کند.

البته این موارد فقط برای کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس صدق می‌کند، زیرا استودیو توسعه دهنده تاکنون در رابطه با حالت‌های گرافیکی Atomic Heart روی ایکس باکس سری اس توضیح نداده است. اگرچه بسیاری بر این باور هستند که رزولوشن مورد انتظار بین 1080p و 1440p خواهد بود. همچنین در ادامه این استودیو هنوز اطلاعاتی از عملکرد کنسول‌های نسل هشتم اعلام نکرده است.

تا به بدین لحظه هیچ ویدیویی از گیم‌پلی بازی Atomic Heart روی کنسول‌ها مشاهده نکرده‌ایم، زیرا تریلرهای منتشر شده از بازی، فقط یک فیلم ضبط شده روی کامپیوتر را نشان می‌دهد که با توجه به این نکته، بدیهی است که از طیف وسیعی از گزینه‌های گرافیکی بهره می‌برد. گفتنی است که استودیو Mundfish هنوز هیچ گزینه گرافیکی یا حالت عملکردی را برای کنسول‌های نسل فعلی اعلام نکرده است.

اجرای Atomic Heart (اتمیک هارت) روی کنسول های نسل نهم

عملکردهای گرافیکی Atomic Heart

از زمان معرفی Atomic Heart، تاریخ انتشار آن چندین بار به تعویق افتاده است، اما اکنون مراحل پایانی توسعه را سپری می‌کند و تا کمی بیش از یک ماه دیگر روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها منتشر می‌شود. مسلما بازیکنان رایانه‌های شخصی نگرانی از بابت محدودیت‌های گرافیکی نخواهند داشت؛ به ویژه با توجه به اینکه سیستم مورد نیاز توصیه شده برای اجرای بازی، نیازی به یک سیستم رده بالا ندارد. اگرچه بازیکنان برای فعال کردن ویژگی‌های ری‌تریسینگ و بهره مندی از آن‌ها، به یک کارت گرافیک سری RTX و فناوری DLSS برای افزایش نرخ فریم بازی نیاز دارند.

امیدواریم ویدیوها و تریلرهای کافی از اثر Atomic Heart به اشتراک گذاشته شود تا بدانیم از این شوتر جهان باز چه انتظاری داریم. این بازی در تریلرهای خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد و انتظار بر این است که روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی نیز به همین شکل اجرا شود. شایان ذکر است که بازی اتمیک هارت در تاریخ 21 فوریه 2023 (2 اسفند 1402) روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که این اثر در زمان انتشار در دسترس مشترکین سرویس گیم پس قرار خواهد گرفت.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.