نقد سریال The Last of Us (لست اف اس)
محمد صادق شجاعی

نمرات و نقد سریال The Last of Us: یک اقتباس عالی

محمد صادق شجاعی 21 دی 1401 1 دیدگاه
1,082 بازدید

در کمتر از یک هفته دیگر، سریال اقتباسی لست اف اس از شبکه HBO پخش خواهد شد. با این حال، منتقدین رسانه‌های مختلف زودتر از دیگران موفق به تماشای این سریال شده و نقد‌های مثبت خود را منتشر کرده‌اند. در این مطلب نمرات و نقد سریال The Last of Us را مرور خواهیم کرد.

سریال لست اف اس یکی از مورد انتظار‌ترین آثار اقتباسی از بازی‌های ویدیویی است. هیاهو و انتظارات پیرامون این سریال شبکه HBO در هفته‌های گذشته به اوج خود رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند در کمتر از یک هفته دیگر به تماشای این سریال بنشینند. در آستانه پخش سریال The Last of Us، منتقدین رسانه‌های طراز اول نقد خود را از این سریال منتشر کرده‌اند که با استناد به آن‌ها با یک اثر اقتباسی عالی و تماشایی رو‌به‌رو هستیم.

فیلم‌ها و سریال‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی در طول این سال‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته و به جز موارد معدودی از جمله سریال انیمیشنی Arcane، در اغلب اوقات آثاری ضعیف و پر اشکال محسوب می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که سریال The Last of Us از این قاعده مستثنی است. در زمان نگارش این مطلب، سریال مذکور توانسته امتیاز 100 درصد را از راتن تومیتوز و امتیاز 82 را از متاکریتیک دریافت کند. طبق نقد‌ها، نویسندگی عالی و بازی بازیگران به خصوص پدرو پاسکال و بلا رمزی در نقش‌های جول و الی، جزو نقات قوت سریال لست اف اس هستند.

منتقد Collider امتیاز A+ را به سریال The Last of Us داده و آن را به دلیل حفظ «داستان فراموش‌نشدنی» و تبدیل کردن آن به تجربه‌ای «غنی‌تر و تاثیر‌گذار‌تر» مورد ستایش قرار داده است. در همین حال، منتقد Empire با امتیاز 5 ستاره به استقبال سریال لست اف اس رفته و در نقد خود نوشته: «این سریال به راحتی بهترین اقتباس از یک بازی ویدیویی بوده که تا‌کنون ساخته شده است. اقتباسی که داستان دیستوپیایی بازی را عمیق‌تر می‌کند و در عین حال به هسته احساسی آن وفادار می‌ماند. همانند بازی The Last of Us، سریال آن نیز یک شاهکار است.»

نقد سریال The Last of Us (لست اف اس)

بازیگران و داستان اصلی‌ترین نقاط قوت سریال The Last of Us

نقد IGN از سریال The Last of Us نیز مثبت بوده و آن را لایق امتیاز 9 از 10 دانسته است. منتقد این رسانه سریال مذکور را «اقتباسی نفس‌گیر از یکی از تاثیر‌گذار‌ترین داستان‌های روایت شده در قالب بازی ویدیویی» دانسته و باور دارد که سازندگان موفق شده‌اند دلیل ماندگاری داستان بازی را در محصول خود لحاظ کرده، اما در مقابل برخی از جنبه‌های را به شکلی خیره‌کننده تغییر دهند.

رسانه The Washington Post به سریال The Last of Us امتیاز نداده، اما چیزی جز نقد مثبت برای گفتن ندارد. در بررسی این رسانه تایید می‌شود که سریال مذکور اقتباسی وفادار به بازی می‌ماند. همچنین اشاره شده که در قالب یک رسانه جدید، داستان «به اندازه قبل در‌گیر‌کننده» ظاهر می‌شود.

نکته جالب توجه این است که نقد Slant Magazine چندان مثبت نیست. این رسانه امتیاز 2 از 5 را به سریال The Last of Us داده است. منتقد Slant Magazine سریال لست اف اس را «گوشت بدون استخوان» توصیف کرده و باور دارد که با حذف گیم پلی، مهم‌ترین جنبه سری The Last of Us به عنوان تجربه‌ای که از فیلم‌ها و سریال‌ها الهام گرفته، از بین می‌رود.

قسمت اول سریال لست اف اس در تاریخ 15 ژانویه 2023 (25 دی) از شبکه HBO پخش خواهد شد. نظر شما در مورد نمرات و نقد سریال The Last of Us چیست؟ آیا با اقتباسی تماشایی رو‌به‌رو خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    عرفان محسنی

    مهمان

    بنظرم با هزینه ای که پاش صرف شده ی اقتباس توپ از اب در بیاد
    هر قسمتش 10 میلیون دلار خرج برداشته 9 فصل ش 90 میلیون دلار خرج گذاشته برای HBO
    حالا باید منتظر بمونیم اولین قسمتش بیاد ببینیم چه چیز درست کردند
    انشالله ی سریال توپ از اب در میاد .

    پاسخ دهید