کنترلر ایکس باکس دوال سنس
علیرضا نظری

ایکس باکس احتمالا در حال ساخت کنترلری شبیه به دوال سنس است

علیرضا نظری 8 دی 1401 بدون دیدگاه
235 بازدید

کنترلرها بخش بسیار مهمی از طراحی یک کنسول به شمار می‌آیند که خوب یا بد آن می‌تواند در آینده کنسول نقش داشته باشد. پلی استیشن 5 هنگام عرضه در سال 2020، با رونمایی از کنترلر دوال سنس (DualSense) طرفداران را غافلگیر کرد و اکنون پس از گذشت دو سال، به نظر می‌رسد که ایکس باکس هم ممکن است با یک کنترلر الهام گرفته شده از PS5، گام‌های نوآورانه پلی استیشن را دنبال کند.

مدتی پیش شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه ایکس باکس یک کنترلر اولیه ساخته که دارای صفحه نمایش LCD است. حال نیک بیکر، یکی از اعضای پادکست XboxEra، این موضوع را فاش کرده که بنا به شایعات اخیر، Xbox روی کنترلری کار می‌کند که به وضوح از دوال سنس الهام گرفته شده است. نیک بیکر در این باره می‌گوید: «در ایکس باکس، افرادی در حال نمونه سازی داخلی و حتی احتمالا یک آزمایش داخلی از کنترلر جدید ایکس باکس به همراه تاچ پد مانند دوال سنس و دوال شاک 4 هستند.»

او همچنین در ادامه صحبت‌های خود افزود نمونه اولیه شایعه شده دارای قابلیتی است که منبع وی آن را به عنوان “HD Rumble” توصیف کرده است. به این واسطه کنترلر جدید ایکس باکس مانند کنترلر DualSense، دارای بازخورد لمسی خواهد بود. نیک بیکر بارها اشاره می‌کند، اگرچه این نمونه اولیه احتمالاً وجود دارد، اما این محصولی نخواهد بود که دارندگان ایکس باکس به این زودی به آن دست پیدا کنند و در واقع، هیچ تضمینی وجود ندارد که همیشه یک کنترلر در بازار عرضه شود.

کنترلر ایکس باکس دوال سنس

کنترلر دوال سنس ایکس باکس

در ادامه نیک بیکر و جف گراب به محصولی اشاره می‌کنند که با نام رمز Project Keystone شناخته می‌شود؛ دستگاه کوچکی که بازیکنان می‌توانند از طریق آن بازی‌های ایکس باکس را از طریق فضای ابری کنند. در اوایل امسال، فیل اسپنسر تایید کرد که این مسئله واقعیت دارد و پروژه ساخت آن به اتمام رسیده است، اما به دلیل اینکه ایکس باکس قادر به تعیین قیمت مناسب برای آن نیست، چند سالی تا عرضه آن زمان باقی مانده است.

شکی نیست که پلی استیشن در آخرین فصل از جدال کنسول‌ها، برنده نبرد کنترلر به حساب می‌آید. همچنین اسپنسر سال گذشته اعتراف کرد که توسعه کنترلر ایکس باکس باید بیشتر شبیه دوال سنس باشد. به نظر می‌رسد که او و ایکس باکس به راستی خواهان پدید آوردن این قابلیت هستند. علاوه بر این، در قسمتی از دفتر مرکزی سازنده کنسول، یک کنترلر Xbox الهام گرفته از PS5 وجود داشت. با این حال باید دید که مایکروسافت چه تصمیماتی در رابطه با این پروژه لحاظ می‌کند.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.