کنسول استریم بازی ایکس باکس
یحیی رحیمی

کنسول استریم بازی ایکس باکس توسط فیل اسپنسر فاش شد

یحیی رحیمی 19 مهر 1401 بدون دیدگاه
206 بازدید

ماه خرداد امسال، فهرستی از اسامی مخفی محصولات مختلف ایکس باکس فاش شد. داده‌کاوی که این اطلاعات را پیدا کرد به یک محصول متفاوت با اسم رمز Keystone اشاره کرد. این محصول در کنار اسامی دیگری مانند Durango و اسکارلت قرار داشت که شایعه ساخت یک کنسول استریم را مطرح کرد. تصویر تازه‌ای از قفسه اتاق فیل اسپنسر منتشر شده که به نظر، کنسول استریم ایکس باکس در آن دیده می‌شود.

گفتنی است اسم رمز اسکارت مربوط به Xbox Series X بود و همچنین دورانگو هم برای Xbox One استفاده شد. فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ با انتشار تصویر تازه‌ای به تولد 25 سالگی بازی Fallout اشاره کرد. این تصویر که آیتم‌های روی قفسه اتاق کاری‌اش را نشان می‌دهد به بحث اصلی کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. بسیار معتقدند که اولین تصویر از کنسول Xbox Keystone که مخصوص تجربه بازی به‌صورت آنلاین از طریق فضای ابری است، فاش شده است.

کنسول استریم بازی ایکس باکس

تام وارن، خبرنگار مشهور رسانه The Verge در واکنش به توییت جدید فیل اسپنسر نوشت: «او دستگاه استریم بازی این شرکت را معرفی کرد». در تصویر زیر می‌توانید یک کنسول بازی کوچک را مشاهده کنید که روی بالاترین قفسه قرار گرفته است. این کنسول که شباهت زیادی هم از لحاظ رنگ و طراحی به Xbox Series S دارد، اندازه کوچکی دارد. اگر همچنان آن را پیدا نکردید به دسته ایکس‌باکس وان در قفسه بالا دقت کنید و کنسول هم کنار آن قرار دارد.

کنسول استریم ایکس باکس

طبق تصویر، اندازه این کنسول کوچک‌تر از Xbox Series S است و به نظر می‌رسد که تنها عملکرد آن، اتصال به اینترنت و دریافت تصویر بازی است و عمل پردازش تصویر توسط آن انجام نمی‌شود. کنسول استریم ایکس باکس از سرورهای xCloud استفاده می‌کند و بازی‌ها را بدون نیاز به پردازنده و کارت گرافیک، اجرا می‌کند. شایعات اولیه حاکی از اندازه بسیار کوچک در حد یک فلش مموری بود، اما تام وارن معتقد است که دستگاه همانند یک جعبه است که به مانیتور و تلویزیون متصل می‌شود. این دستگاه قابلیت استفاده از سرویس گیم پس را فراهم می‌کند و می‌توان به تماشای فیلم و سریال هم از طریق آن پرداخت.

طبق شایعات، قیمت کنسول استریم ایکس باکس از مدل سری اس هم کمتر خواهد بود و اپ‌های مخصوصی مانند نتفلیکس همراه آن عرضه می‌شود. طبق منابع معتبر تام وارن، مایکروسافت همچنان در حال کار روی این دستگاه است و این محصول قرار است در آینده‌ای نزدیک به بازار وارد شود. مایکروسافت چندین ماه پیش، استریم بازی از فضای ابری را به تلویزیون‌ها آورد و به‌زودی از برنامه‌های جدیدتر این شرکت باخبر خواهیم شد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.