تصمیم سونی برای انتشار دو شوتر چند نفره روی پلی استیشن
علیرضا نظری

سونی قصد دارد در سال‌های آینده دو شوتر چند نفره برای پلی استیشن منتشر کند

علیرضا نظری 7 دی 1401 بدون دیدگاه
190 بازدید

بر اساس اطلاعات منتشر شده از انجمن بازی ResetEra، به نظر می‌رسد سونی در حال ساخت دو بازی شوتر چند نفره معرفی نشده برای پلی استیشن است. با توجه به مشخصات، یکی از بازی‌ها در قالب شوتر چند نفره سوم شخص، برای سال 2023 برنامه‌ریزی شده است. این در حالی است که بازی سال 2024 یک شوتر اول شخص خواهد بود.

سونی در سال 2022 با God of War: Ragnarok جوایز فوق العاده‌ای را در مراسم گیم اواردز بدست آورد و این اثر حتی تبدیل به پرفروش‌ترین بازی فرست پارتی در تاریخ پلی استیشن شد. همچنین بازی Horizon Forbidden West تا حد زیادی از نظر انتقادی و مالی موفق بود. در این میان، قابل درک است که Sony می‌خواهد این شتاب را حفظ کند و طبق تاپیک موجود در انجمن ResetEra، فرانک آلیبرتی، طراح ارشد در استودیوی پلی‌استیشن ویژوال آرتز در حال حاظر روی دو بازی چند نفره تیراندازی اول شخص و سوم شخص که به ترتیب در سال‌های 2023 و 2024 عرضه می‌شوند، کار می‌کند.

طبق پروفایل لینکدین این هنرمند، استودیو Arrowhead در حال توسعه یک بازی تیراندازی سوم شخص است. در حالی که بازی تیراندازی اول شخص توسط استودیو Firewalk در دست ساخت قرار گرفته است. آلیبرتی همچنین روی اثر آینده هیدئو کوجیما یعنی بازی Death Stranding 2 کار کرده است. اکنون آن را از لیست کار‌های خود در وب‌سایت Artstation حذف کرده است، زیرا به انتشار آن در سال 2024 اشاره می‌کند.

تصمیم سونی برای انتشار دو شوتر چند نفره روی پلی استیشن

برنامه سونی برای پلی استیشن در سال‌های آینده

سال‌های انتشار این بازی‌های شوتر قابل قبول به نظر می‌رسند، زیرا با برنامه‌های پلی استیشن برای عرضه حدود 10 بازی لایو سرویس تا سال 2026 مطابقت دارند. سونی به دنبال بازی‌های بیشتری در قالب آثار لایو سرویس است. این یکی از دلایل اصلی سونی برای خرید استودیو بانجی به قیمت 3.6 میلیارد دلار در اوایل سال جاری بود. هدف سونی این است که 10 بازی لایو سرویس را قبل از مارس 2026 منتشر کند، بنابراین این دو شوتر احتمالاً جزو آن‌ها هستند.

خرید استودیو بانجی همچنین یک حرکت استراتژیک برای پلی‌استیشن بود، به این خاطر که می‌تواند به استودیوهایش کمک کند تا آی‌ پی‌های مشابه مدل تجاری بازی Destiny 2 را یاد بگیرند و مورد توسعه قرار دهند. خود Bungie نیز در حال کار روی یک IP کاملاً جدید است که به خوبی می‌تواند یک بازی شوتر چند نفره آنلاین برای پلی استیشن و جدا از بازی محبوب دستنی 2 باشد.

جدا از این‌ها، استودیو ناتی داگ در حال کار روی چندین پروژه بوده که یکی از آنها اسپین‌آف چند نفره سری The Last of Us به نام Factions است. این اثر دنباله‌ای بر بخش چند نفره اولین بازی سری لست اف اس محسوب می‌شود. از سوی دیگر، London Studio نیز در حال کار روی یک عنوان فانتزی لایو سرویس است که می‌تواند یکی از ده بازی منتشر شده تا سال 2026 باشد.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.