پلی استیشن بانجی
یحیی رحیمی

سونی استودیو بانجی، خالق بازی هیلو را با قیمت 3.6 میلیارد دلار خرید

یحیی رحیمی 12 بهمن 1400 2 دیدگاه
651 بازدید

شرکت سونی خبر از خرید استودیو بانجی با قیمت 3.6 میلیارد دلار داد. Bungie اوایل به‌عنوان یک استودیو مستقل تأسیس شد و سپس با خلق بازی هیلو به فهرست استودیوهای مایکروسافت پیوست. این استودیو پس از آنکه در سال 2019 از زیر سایه اکتیویژن خارج شد؛ بار دیگر فعالیت مستقل خود را از سر گرفت و حال بخشی از استودیوهای پلی استیشن خواهد بود.

طبق آخرین اخبار بازی، خرید استودیو بانجی برای پلی استیشن در حدود 3.6 میلیارد دلار هزینه داشته است. سونی و بانجی در بیانیه مشترکی که منتشر کرده‌اند، فعالیت مستقل استودیو را تائید کرده‌اند. Bungie همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و بازی‌های این استودیو، انحصاری نخواهند شد. جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در متن بیانیه‌ی مطبوعاتی، دلیل خرید بانجی را شرح داده است. وی گفت:

jim ryanبانجی دو مجموعه از برجسته‌ترین فرنچایزهای صنعت بازی را خلق کرده است: هیلو و Destiny و همچنین تجربه‌ی بسیار زیادی در ارائه تجارب چشم‌گیر در مقیاسی بزرگ برای جامعه‌ی بازی‌کنان از طریق بازی‌هایی که در طول زمان پیشرفت می‌کنند را دارد. آمار درخشان بانجی در انتشار بازی‌های مولتی پلتفرم و سرویس‌های آنلاین به ما کمک می‌کند تا پلی‌ استیشن را فراتر از یک کنسول معرفی کنیم و مخاطبان بالقوه خود را افزایش دهیم. آن‌ها مستقل و مولتی‌ پلتفرم باقی خواهند ماند و از آزادی عمل در خلق بازی لذت خواهند برد.

خرید بانجی سونی پلی استیشن

سونی و بانجی به دنبال تغییر پلی استیشن

جیم رایان در ادامه، خرید بانجی توسط سونی را قدمی استراتژیک به‌منظور تحول پلتفرم پلی استیشن خوانده است و باور دارد که متخصصان بانجی، کمک زیادی به سونی در ارائه سرویس‌های زنده و بازی‌های آنلاین خواهند کرد. هرمن هولست، مدیر استودیوهای پلی استیشن در ادامه به مزایای استودیو بانجی پرداخته است. او می‌گوید که بانجی تخصص فنی در زمینه ایجاد جوامع پویا دارد و باعث شده تا کاملاً با فرهنگ و اهداف استودیوهای پلی‌استیشن همخوانی داشته باشد.

مدیرعامل بانجی معتقد است که سرمایه سونی به آن‌ها کمک می‌کند تا آن‌ها به یک شرکت سرگرمی و مدیا جهانی تبدیل شوند. استودیو Bungie تا سال 2007 تحت مالکیت مایکروسافت قرار داشت. فیل اسپنسر مدتی پیش گفته بود که ایکس باکس کنونی می‌توانست بانجی را حفظ کند. استودیو خالق هیلو تحت مالکیت سونی به کار خود ادامه خواهد داد.

بسیاری بیانیه مطبوعاتی منتشرشده از سوی سونی و Bungie را تأییدی بر ساخت یک بازی کاملاً جدید می‌دانند. این استودیو به پشتیبانی از بازی Destiny 2 ادامه می‌دهد و ساخت یک بازی جدید را هم دنبال می‌کند. خرداد ماه مشخص شد که بازی بعدی بانجی، اثری وسیع با صدها نوع سلاح خواهد بود. مدیر استودیوهای سرگرمی سونی در آخر به‌احتمال خرید استودیوهای جدید اشاره کرد و گفت که هر زمان لازم باشد، شرکت جدیدی خریده می‌شود. فیل اسپنسر در پیامی به توسعه‌دهندگان بااستعداد بانجی و پلی استیشن تبریک گفته است.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی های استودیو بانجی انحصاری می‌شوند؟

جیم رایان، مدیر استودیوهای تعاملی سونی به صورت رسمی گفته است که بانجی به فعالیت مستقل خود ادامه می‌دهد و همچنان بازی‌هایش برای چندین پلتفرم منتشر می‌شوند.

۱
آیا سونی صاحب امتیاز مجموعه هیلو است؟

خیر، بانجی تنها خالق بازی هیلو است و مالکیت این مجموعه در انحصار ایکس باکس است. بانجی در حال حاضر تنها مالکیت Destiny را برعهده دارد و در حال ساخت یک بازی جدید دیگر است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Kingp

    مهمان

    خاک تو سر سونی با این خریدش
    پول یک ناوهواپیمابر داد جای یک استودیو دست خالی
    آخه
    از این همه از شرقی بگیر تا سی دی پراجکت تا a4 گیمز
    واقعا برات متاسفم سونی ، شاید شما فکرش هم نکنید ولی من مطمئنم تا یک مدیر آمریکایی وایستاده میاد پول سونی بره تو جیب یک استودیو غیر آمریکایی
    Frist America

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ali

    مهمان