بهترین بازی‌های رایگان برای کامپیوتر
علی ناجی مقدم

بهترین بازی‌ های انلاین رایگان برای کامپیوتر که میتوانید تجربه کنید

علی ناجی مقدم 5 فروردین 1400 2 دیدگاه
6,261 بازدید

در این مقاله قصد داریم بهترین بازی‌های رایگان برای پلتفرم کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی کشورمان ، خریداری بازی‌های روز دنیا برای بسیاری از افراد علاقه‌مند مشکل‌تر شده است اما خوشبختانه تعداد زیادی عنوان خوب و رایگان موجود است که بدون پرداخت پولی می‌توانید از تجربه آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین این عنوان‌ها می‌پردازیم. ترتیب معرفی این عناوین تصادفی است و بر اساس بهتر یا بدتر بودن نخواهد بود.

Fortnite

1- Fortnite

قطعاً نام بازی Fortnite برای بسیاری از شما آشنا است. سبک Battle Royale مدت‌ها است که یکی از پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای آنلاین بوده و استودیوهای بسیاری در این ژانر عناوین متعددی عرضه کرده‌اند. Fortnite که در ابتدا یک بازی تک‌نفره بود با ارائه بخش Battle Royale خود انقلابی ایجاد کرد و طیف گسترده‌ای از بازیکنان با سنین مختلف را به خود جذب کرد. گرافیک کارتونی و رنگارنگ بازی در کنار گیم پلی ساده اما پرعمق آن و همچنین تعداد بسیار زیاد بازیکنان، از عوامل موفقیت این بازی به شمار می‌آیند. گیم پلی باوجوداینکه اصول ساده‌ای دارد اما برای ماهرشدن در آن نیازمند زمان و تمرین زیاد خواهید بود. نکته دیگر این بازی که آن را از سایر Battle Royale ها متمایز می‌کند بخش ساخت‌وساز آن است که پس از آشنایی کامل با آن پتانسیل‌های جدید گیم پلی بازی را کشف می‌کنید. بازی باوجود رایگان بودن همواره با به‌روزرسانی‌های مختلف، محتوای جدیدی را برای هوادارانش ارائه می‌دهد تا بازی را تازه و نو نگه‌داشته و از تکراری شدن آن جلوگیری کند.

Call of Duty: Warzone

2- Call of Duty: Warzone

بازی Call Of Duty: Warzone را می‌توان هدیه Activision به گیمرها در دوران اوج شیوع کرونا دانست. این بازی که در سبک Battle Royale و بر پایه بازی اصلی Call of Duty Modern Warfare عرضه شد به‌سرعت جایگاه خودش را در میان طرفداران پیدا کرد و به یکی از بهترین‌ها در این ژانر تبدیل گردید. بازیکنانی که دنیا و سلاح‌های واقع‌گرایانه‌تر را می‌پسندند و چندان به سبک کارتونی Fortnite علاقه ندارند قطعاً با تجربه Warzone راضی خواهند شد. گرافیک فوق‌العاده و تنوع زیاد سلاح‌ها و ادوات جنگی در دسترس در کنار وسایل نقلیه، از عناصر موفق این بازی است. همچنین بازی کاملاً رایگان بوده و با به‌روزرسانی‌های مختلف، حالت‌های جدیدی از گیم پلی را نیز هر از چند گاهی به بازی اضافه می‌کند که بازی صرفاً یک Battle Royale خشک‌وخالی نباشد و دیگر حالت‌ها مانند Death Match یا Elimination نیز در بازه‌های زمانی مشخص در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. تنها مشکل بازی، وجود تعداد زیاد هکرها و افرادی است که از نرم‌افزارهای هک و تقلب استفاده می‌کنند و تجربه بازی را تا حدودی برای شما آزاردهنده می‌کنند. همچنین حجم بسیار زیاد فایل‌های این بازی و به‌روزرسانی‌هایش می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد.

Dota 2

3- Dota 2

ژانر MOBA از سال‌های دور در میان بازیکنان محبوب بوده است و قدمت بیشتری نسبت به Battle Royale های محبوب امروزی دارد. در این ژانر نام Dota که بنیان‌گذارش بود برای همگی آشنا است که امروز در Steam به‌صورت رایگان و به اسم Dota 2 برای همگان در دسترس است. بازی دوتا 2 نسبت به نسخه قبلی خود که یک Map در WarCraft 3 بود پیشرفت‌های چشم‌گیری چه ازلحاظ گرافیکی و چه ازلحاظ گیم پلی داشته است و می‌توان گفت به‌جز شباهت در اصول اولیه و قوانین، تغییرات جالب بسیاری را در خود ایجاد کرده و نه‌تنها طرفداران قدیمی، بلکه بازیکنان جدید بسیاری را نیز مجذوب خودکرده است. در دسترس بودن تمامی قهرمان‌ها از همان ابتدا برای شما از نکات جالبی است که دست شما را در انتخاب سبک بازی خود باز می‌گذارد و همچنین حالت‌های مختلفی در کنار حالت اصلی بازی وجود دارد که برای گذران وقت مناسب است. برای افرادی نیز که به دید حرفه‌ای به این بازی نگاه می‌کنند، حالت Ranked وجود داشته که مهارت خود را در آن بسنجند و در رده‌بندی بازیکنان پیشروی کنند.Dota 2 بازی‌ای است که پس از یادگیری اصول اولیه آن می‌تواند به یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های زندگی شما تبدیل‌شده و باعث شود که حتی دیگر به بازی دیگری برای سرگرمی نیاز نداشته باشید.

League of Legends

4- League of Legends

بازی محبوب دیگر در ژانر MOBA که طرفداران بسیاری دارد League of Legends است که تمامی اصول اولیه گیم پلی و قوانین بازی مشابه با Dota بوده اما تغییراتی کلیدی در آن ایجادشده تا علاوه بر تکراری نبودن، سلیقه‌های دیگر در این سبک را نیز راضی نگه دارد. یادگیری بازی نسبت به Dota ساده‌تر است اما گیم پلی سریع‌تر و مهیج‌تر بوده و نیازمند عکس‌العمل سرعتی شما در نبردهای 5 به 5 است. همچنین تعداد قهرمان‌های موجود نسبت به 2 Dota کمی بیشتر بوده و تا حدودی عناصر RPG نیز در بازی حضور دارند. برای مثال شما تعدادی از قابلیت‌های کلیدی کاراکتر خود را قبل از ورود به بازی تعیین می‌کنید و این قابلیت‌ها را می‌توانید با توجه به سلیقه خود و همچنین متناسب با نیاز تیم خود تغییر دهید. نکته منفی این است که برخلاف Dota 2 قهرمان‌های این بازی از ابتدا در دسترس نیستند و باز کردن تمام آن‌ها نیازمند وقت گذاشتن بسیار زیاد و بازی کردن است. هم‌چنین به دلیل تحریم‌های اخیر علیه ایران دسترسی به این بازی با آی پی ایران ممکن نیست و برای بازی باید حتماً از پراکسی خاصی استفاده کنید که در پینگ تایم شما تأثیرگذار است و ممکن است تجربه بازی را برای شما کمی ناخوشایند کند.

Valorant

5- Valorant

بازی Valorant جدیدترین پروژه شرکت Riot Games که سازنده League of Legends است بوده و تلفیقی از بازی‌های Counter Strike: Global Offense و Overwatch است. بازی به‌خوبی با الهام از عناصر موفق هر دو بازی، گیم پلی‌ای هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد که برای پیروزی نیازمند کار تیمی است. گیم پلی بسیار مشابه به Counter بوده و هر راند بازی باید سلاح خریداری کنید و اگر در تیم مهاجم قرار دارید از بمب‌گذاری تیم حریف جلوگیری کرده و برعکس؛ اما به‌جای آدم‌های معمولی شما یک کاراکتر منحصربه‌فرد در اختیار دارد که قابلیت‌های مخصوص به خودش را دارد. چیزی شبیه به کاراکترهای Overwatch. رایگان بودن بازی این امکان را به شما می‌دهد که به‌سادگی آن را دانلود کرده و امتحان کنید و مهارت خود را در آن محک بزنید و درصورتی‌که از آن لذت بردید، به بازی کردن ادامه داده و در غیر این صورت بدون کوچک‌ترین ضرری آن را فراموش کنید.

Path of Exile

6- Path of Exile

اگر از آن دسته از بازیکنانی هستید که به بازی‌های در سبک Diablo علاقه دارید، بازی Path of Exile عنوانی است که هرگز نباید تجربه آن را از دست بدهید. عمق گیم پلی در این بازی به‌قدری زیاد است که پس از مدتی بازی کردن، قطعاً خودتان را در آن گم خواهید کرد. کافی است به صفحه قابلیت‌های کاراکتر موجود در بازی نگاه کنید تا قسمت کوچکی از این اقیانوس گسترده را درک کنید. دست شما در ساخت هر کاراکتری و با هر ایده عجیب‌وغریبی که به ذهنتان می‌رسد باز است و برخلاف Diablo محدود به استفاده از تعدادی قابلیت نیستید. لیست بلند بالایی از جادوهای مختلف در اختیار شما است که هرکدام را می‌توانید مطابق با سلیقه خود شخصی‌سازی کنید و آیتم‌های مخصوص آن را بسازید. سیستم Crafting بازی به‌قدری قوی و عمیق است که خود می‌تواند یک بازی مستقل باشد! سازندگان نیز هر 3 ماه به‌روزرسانی جدیدی برای بازی ارائه داده و فصل جدیدی برای بازیکنان در دسترس قرار می‌دهند تا هر زمانی که شروع به بازی کردن کردید، احساس عقب ماندن از دیگران را نداشته باشید چراکه همگی از نو شروع کرده‌اید. اینکه این بازی با این حجم از محتوا و گیم پلی، کاملاً رایگان در دسترس است واقعاً شگفت‌انگیز است.

HearthStone Heroes of Warcraft

7- HearthStone: Heroes of Warcraft

کارت بازی یکی از سبک‌هایی است که همواره طرفداران خاص خودش را داشته است؛ اما برای هر گیمری پیش‌آمده است که برای گذران وقت در آرامش و به‌دوراز هیجان، ساعاتی را به بازی‌های کارتی بپردازد. بازی Hearthstone تلاش Blizzard برای ارائه عنوانی در این سبک بود که به موفقیت خوبی هم دست پیدا کرد و خیلی زود جایگاه محبوبی میان طیف گسترده‌ای از گیمر ها به دست آورد. یکی از عوامل موفقیت این بازی، جریان داشتن آن در دنیای Warcraft و وجود کاراکترهای آشنا در آن بوده که حس نوستالژی را در بسیاری زنده کرده و تجربه را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر کرده است. تعداد متنوعی از کارت‌های مختلف در کنار کلاس‌های متفاوت از قهرمان‌ها برای بازی وجود دارد که هرکدام نیز کمبوهای مخصوصی دارند. گیم پلی بازی در بطن خود ساده است اما یادگیری کامل آن مستلزم زمان گذاشتن زیاد و کسب مهارت است.

Dauntless

8- Dauntless

تجربه بازی Monster Hunter: World برای بسیاری خوشایند و برای بسیاری خسته‌کننده بود. شاید این بازی بیش‌ازاندازه محتوای اضافی در دل خود داشت و مبارزات در آن تا حدودی طولانی بود. بازی Dauntless را می‌توان نسخه رایگان Monster Hunter: World دانست و برای افرادی که این‌چنین سلیقه‌ای دارند می‌تواند مناسب باشد. گیم پلی در این بازی سرراست‌تر و ساده‌تر است و برخی عناصر اضافی که در Monster Hunter:World وجود داشت، در این بازی نیست تا تمرکز بازیکن بیشتر بر روی مأموریت اصلی که از بین بردن یک هیولای غول‌پیکر است، بماند. گیم پلی در بطن خود اما کاملاً شبیه به بازی یادشده است و شما با کشتن هیولاهای مختلف، تجهیزات جدیدتر و بهتری برای خود می‌سازید تا دشمنان قوی‌تر را از پای درآورید.

World of Tanks

9- World of Tanks

تصور کنید در یک میدان جنگی بزرگ قرار دارید و مانند بازی‌های Battlefield یا Call of Duty تعداد بسیاری دشمن در اطراف شما قرار دارند، اما این دشمنان و خود شما همگی در قالب تانک‌های مختلف هستید که با یکدیگر مبارزه می‌کنید. این خلاصه‌ای است از بازی رایگان World of Tanks که شما را با طیف گسترده‌ای از تانک‌های متفاوت در کلاس‌های مختلف آشنا می‌کند. عناصر نقش‌آفرینی نیز در این بازی حضورداشته و شما با کسب تجربه و بازی کردن می‌توانید تانک خود را شخصی‌سازی کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنید. باوجوداینکه برخی تانک‌های قدرتمند را می‌توان با پرداخت درون بازی به دست آورد اما همچنان لذت بردن از گیم پلی هیجان‌انگیز و اکشن این بازی، نیازمند پرداخت 1 ریال هم نبوده و تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و آن را به یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های رایگان موجود تبدیل می‌کند.

Heroes of the Storm

10- Heroes of the Storm

Blizzard این بار تصمیم به ورود به ژانر MOBA کرده و بازی انحصاری خودش را در این سبک عرضه کرده است؛ اما تفاوت‌های کلیدی در Heroes of the Storm آن را از عناوین مشابه مانند Dota و League of Legends متمایز می‌کند. تمرکز اصلی این بازی بیشتر بر همکاری تیمی است و هنرنمایی‌های تک‌نفره برای پیروز شدن کمتر مؤثر است. شما دائم باید با هم‌تیمی‌های خود در تعامل باشید و مأموریت‌های مختلف در نقشه را با کمک یکدیگر انجام داده تا بتوانید بر تیم حریف غلبه کنید. از خریدن آیتم و منابعی مانند طلا خبری نیست و تنها قابلیت‌های قهرمان‌های شما در دسترس شما قرار دارد که گیم پلی را بسیار ساده‌تر می‌کند. عنصر موفق دیگر بازی در کنار ساده بودن، وجود کاراکترهای به‌یادماندنی دنیای Blizzard در بازی است که از تمامی بازی‌های ساخت شرکت Blizzard در آن حضورداشته و هنگام کنترل آن‌ها حس خوب و نوستالژی عمیقی را به شما منتقل می‌کند. همچنین هر نقشه در بازی، سبک خاص خود را برای پیروزی می‌طلبد و مأموریت جداگانه‌ای را به شما ارائه می‌دهد تا حس تکراری بودن در بازی کمتر به وجود بیاید.

Rift

11- Rift

اگر به World of Warcraft علاقه دارید اما توانایی برآمدن از پس هزینه‌های ماهیانه و یا خرید بازی را ندارید، Rift گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بازی کاملاً مشابه با World of Warcraft بوده و تجربه یک MMORPG خوب را به شما هدیه می‌دهد. کلاس‌های بازی تنوع مناسبی دارند و همچنین نوآوری‌های زیادی در طراحی آن‌ها توسط سازندگان پیاده‌سازی شده است. برای مثال شما می‌توانید یک Mage باشید که در نقش Healer بازی می‌کند یا Rogue ای باشید که Tank است و … که تنوع زیادی را در گیم پلی بازی ایجاد کرده و برای سلایق مختلف مناسب است. گرافیک بازی و طراحی کاراکترها نیز از نقاط قوت آن به‌حساب می‌آید. قطعاً بازی در حد و اندازه World of Warcraft نیست اما با توجه به رایگان بودن، امتحان و بررسی آن خالی از لطف نیست.

Warframe

12- Warframe

قطعاً نام Warframe به گوش علاقه‌مندان به بازی‌ها سوم شخصی که تم فضا و آینده را دارند آشنا است. شما در نقش یک نژاد باستانی با لباس‌های فوق پیشرفته بازی می‌کنید که در جای‌جای کهکشان سفر می‌کنید و دشمنان مختلف را نابود کرده، منابع به دست می‌آورید و لباس‌های جدید، سلاح و دیگر تجهیزات را برای خود می‌سازید تا قدرتمندتر شوید. عمق گیم پلی نسبتاً خوب و مناسب است و می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر کند. گرافیک چشم‌نواز بازی در کنار رایگان بودن آن یکی دیگر از جنبه‌های مثبت آن است و صحنه‌های زیبایی را در فضا و مراحل آن برای شما خلق می‌کند. همچنین طیف گسترده‌ای از لباس‌ها با قابلیت‌های مختلف و همچنین سلاح‌های مدرن گرم و سرد در اختیار شما قرار دارد که تجربه بازی را بیش‌ازپیش برای شما مهیج و جذاب می‌کند.

Smite

13- Smite

گویا نوآوری در ژانر MOBA پایان ندارد و استودیوهای بازی‌سازی با تغییرات جزئی و با حفظ اصول، سعی در ارائه عنوان منحصربه‌فرد خود در این سبک را دارند. بازی Smite با تغییر دوربین این سبک، دست به نوآوری زده تا شکل جدیدی از MOBA را برای طرفداران ارائه دهد. دوربین بازی دید سوم شخص دارد اما دیگر عناصر بازی کاملاً پایبند به اصول بازی‌های MOBA بوده. از آیتم خریدن، کشتن نیروهای ارتش دشمن و به دست آوردن طلا و مبارزه با قهرمان‌های تیم حریف همگی مشابه با عناوین معروف این ژانر است. دیگر نوآوری این بازی انتخاب خدایان باستانی یونان برای قهرمان‌ها است که در نوع خود شایان تقدیر است. تجربه این بازی رایگان می‌تواند برای افرادی که از دوربین همیشگی استراتژیک بازی‌های MOBA خسته شده‌اند لذت‌بخش باشد.

Eve Online

14- Eve Online

اگر دنبال یک ماجراجویی هیجان‌انگیز با سفینه‌های فضایی در فضای بیکران و کهکشان‌ها هستید، Eve Online بازی‌ای مناسبی برای شما خواهد بود. تنوع فعالیت‌هایی که در این بازی می‌توانید انجام دهید به‌قدری زیاد است که شاید ساعت‌ها برای تصمیم‌گیری اینکه چه کاری انجام بدهید به تفکر بنشینید. از حمله به سفینه سایر بازیکنان و غارت منابع آن‌ها تا دریل کردن شهاب‌سنگ‌های موجود در بستر فضا برای به دست آوردن منابع کمیاب، کشف سیاره‌ها و سیاهچاله‌ها و … همگی در دسترس شما قرار خواهند داشت. هرچند بازی تعدادی از قابلیت‌ها و سفینه‌ها را درصورتی‌که پول پرداخت نکنید در اختیار شما قرار نمی‌دهد اما بخش قابل‌توجهی از بازی به‌صورت کاملاً رایگان برای ماجراجویی و اکتشاف در دسترس شما است. دنیای بازی نیز بینهایت گسترده و بزرگ است و یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌ها را در میان تمامی بازی‌های موجود مشاهده خواهید کرد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به اکتشاف و گشت‌وگذار بپردازید.

Apex Legends

15- Apex Legends

اگر Valorant را ترکیب CounterStrike و Overwatch در نظر بگیریم، Apex Legends ترکیبی از یک بازی Battle Royale با چاشنی‌ای از Overwatch است. شما در این بازی یک قهرمان را برای ورود به نقشه Battle Royale انتخاب می‌کنید که جدای از سلاح‌ها و تجهیزاتی که در نقشه پیدا می‌کنید، قابلیت‌های خاصی دارند. این قابلیت‌ها گیم پلی این Battle Royale را مهیج‌تر کرده و عمق بیشتری به آن می‌بخشد تا تجربه‌ای متفاوت از یک Battle Royale را داشته باشید. گرافیک زیبا و رنگارنگ بازی در کنار سریع بودن گیم پلی از نکات حائز اهمیت در Apex Legends است. به‌نوعی این بازی مبارزات سریع و شلوغ را تشویق می‌کند و کمتر به سبک مخفیانه پیش رفتن و پنهان شدن اعتقاد دارد که در نوع خود برای یک بازی Battle Royale نوآورانه محسوب می‌شود.

Destiny 2

16- Destiny 2

بازی Destiny 2 با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه بود اما اکنون نسخه پایه آن به‌صورت رایگان در Steam برای همگان در دسترس است. تجربه این بازی شاید به‌خوبی سایر عناوین رایگان نباشد اما گیم پلی شوتر اول شخص آن در کنار عناصر نقش‌آفرینی و وجود آیتم‌های مختلف برای قدرتمندتر شدن کاراکتر شما می‌تواند لحظات خوبی را برای شما رقم بزند. همچنین مأموریت‌های بسیاری را در کنار مأموریت اصلی داستانی بازی می‌توانید تجربه کنید که تنوع نسبتاً خوبی داشته و ارزش وقت گذاشتن را دارند. هرچند برای به‌روزرسانی‌های جدید بازی و دسترسی به منطقه‌های جدید نیازمند خریداری آن هستید، اما تجربه رایگان نسخه پایه بازی می‌تواند برای علاقه‌مندان به این سبک مناسب و جذاب باشد.

GwentThe Witcher Card Game

17- Gwent:The Witcher Card Game

کارت بازی Gwent در ابتدا به‌عنوان یک مینی گیم در داخل The Witcher 3:Wild hunt وجود داشت اما به دلیل استقبال خوب هواداران شرکت سازنده تصمیم گرفت که یک عنوان مستقل و کاملاً رایگان از آن را عرضه کند. بازی نسبت به دیگر کارت بازی‌ها تفاوت‌های بنیادی دارد و به‌نوعی سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر است. هر دست بازی از 3 راند وجود دارد که هر کس 2 راند را پیروز شود، برنده نهایی خواهد بود؛ اما برای پیروزی گاهی باید در یک راند شکست بخورید تا راند بعدی قدرت بیشتری داشته باشید. به عبارتی استراتژی بازی همواره با حمله همه‌جانبه و استفاده از کارت‌های قدرتمند در دسترس شما به پیروزی منجر نمی‌شود که نوآوری خاص و خوبی را در این سبک بازی‌ها به شما ارائه می‌دهد.

StarCraft II

18- StarCraft II

کمتر کسی پیدا می‌شود که در سبک RTS نام StarCraft را نشنیده باشد. بازی StarCraft II به دنبال موفقیت چشمگیر و استقبال بی‌سابقه هواداران از آن، کمپانی Blizzard را به این فکر وا‌داشت تا بازی را به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار بدهد تا بتواند در رقابت بازی‌های رایانه‌ای آنلاین، طرفداران و بازیکنان بیشتری با به خود جذب کند. بخش داستانی و چندنفره آن هم‌اکنون به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار عموم قرارگرفته است و به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین بازی‌های استراتژی چه درزمینهٔ گیم پلی، چه درزمینهٔ گرافیک و چه درزمینهٔ داستانی است. تجربه این بازی بی‌نظیر برای هر گیمری می‌تواند لذت‌بخش و به‌یادماندنی باشد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    عارف

    مهمان

    کدوم بازی رو راحت و روون میشه با اینترنت ایران بازی کرد؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Aran در پاسخ به عارف

      مهمان

      هیچی ? شوخی کردم وارزون میشه من بازی میکنم