Bethesda-Games-Fallout
یحیی رحیمی

سه بازی بعدی بتسدا در انحصار کنسول ایکس باکس هستند

یحیی رحیمی 3 دی 1401 بدون دیدگاه
126 بازدید

جوابیه ایکس باکس به FTC در مورد پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد، جزئیات تازه‌ای از آینده این شرکت را فاش می‌کند. متن 37 صفحه‌ای که ابهامات ایجاد‌شده توسط کمیته تجارت فدرال را برطرف می‌کند، آینده بازی‌های بتسدا مشخص شده است. مایکروسافت می‌گوید که سه بازی جدید بتسدا قرار است در انحصار پلتفرم ایکس باکس باشند که شامل نسخه کامپیوتر هم می‌شود.

مایکروسافت اسم خاصی را اعلام نکرده است و مشخص نیست که کدام سه بازی جدید شرکت بتسدا در انحصار ایکس باکس هستند. به نظر می‌رسد که Starfield یکی از این عناوین باشد و در مورد دو بازی دیگر نمی‌توان به گمانه‌زنی پرداخت. صفحه ششم جوابیه ایکس باکس که به‌صورت آنلاین هم در دسترس است، بازی‌های جدید شرکت Bethesda را عناوین کاملاً فردی و مخصوص گروه‌های کوچک معرفی می‌کند.

واضح نیست آیا استارفیلد قطعاً در میان این سه بازی قرار دارد یا خیر، اما فیل اسپنسر تائید کرده است که این اثر نقش‌آفرینی فضایی برای پلی‌استیشن منتشر نمی‌شود. کمیته تجارت فدرال آمریکا با اشاره به انحصاری شدن بازی‌های بتسدا، آن را هشداری برای بازی‌های اکتیویژن دانسته و می‌گوید که ممکن است کالاف دیوتی هم انحصاری شود. ایکس باکس اخیراً قرارداد ده‌ساله با نینتندو بسته است تا Call of Duty برای این پلتفرم هم منتشر شود. سونی از امضاء این قرارداد خودداری کرده است.

ایندیانا جونز بازی بتسدا

آینده بازی‌های بتسدا

باید خاطرنشان کرد که بازی Redfall استودیو آرکین هم از جمله دیگر عناوین انحصاری ایکس باکس است. این بازی ماهیتی گروهی دارد و می‌توان آن را فردی یا همراه دوستان و جمع کوچکی تجربه کرد که با توضیحات موجود در متن جوابیه مطابقت دارد. سومین بازی هم ممکن است ایندیانا جونز باشد. این بازی توسط استودیو ماشین گیمز ساخته می‌شود و اطلاعات بسیار اندکی از آن در دسترس است. در حال حاضر نمی‌دانیم که این اثر در چه سالی منتشر می‌شود. گزارشی نشان داد که احتمال انتشار ایندیانا جونز برای پلی استیشن هم وجود دارد.

مایکروسافت رویکردی کاملاً بسته در مورد بازی‌های بتسدا اتخاذ کرده است و هیچ‌کدام از عناوین جدید از جمله الدر اسکرولز 6 برای پلی‌استیشن عرضه نمی‌شوند. پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان در جریان است و طبق خبر تازه‌ای، مایکروسافت رسماً از کمیته FTC به دلیل برهم زدن بی‌دلیل روند پرونده شکایت کرده است. اخیراً گروهی از گیمرهای آمریکایی از مایکروسافت به دلیل عواقب نامشخص خرید مالک کالاف دیوتی شکایت مدنی کرده‌اند.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.