مهدی ملکی

بازی Death Loop از ویژگی‌های کنترلر پلی استیشن 5 بهره می‌برد

مهدی ملکی 4 آذر 1399 بدون دیدگاه
582 بازدید

سال 2021 میزبان بازی‌های بزرگی خواهد بود؛ بازی‌های بزرگی که در اولین سال عرضه کنسول‌های نسل نهمی عرضه خواهند شد و عملکرد آن‌ها می‌تواند همیشه در خاطر بازی‌بازان بماند. یکی از این عناوین، بازی Death Loop است که توسط سازنده Dishonored یعنی استودیو Arkane برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5 و رایانه های شخصی روانه بازار می‌شود؛ این عنوان به لطف SSD‌های پرسرعت کنسول‌های نسل نهمی بالاخره می‌خواهد معنای مرگ و زندگی را تغییر دهد.

حال به تازگی Anne Lewis، مدیر ارشد محتوای شرکت Bethesda در وب‌سایت رسمی پلی‌استیشن به صحبت درباره ویژگی‌هایی پرداخته که کنترلر پلی‌استیشن 5 در جهت شکل‌دهی به تجربه کاربران این بازی، آن‌ها را ارائه خواهد داد.

ما پیش از این شنیده بودیم که تریگرهای تطبیقی این کنترلر چگونه با سلاح‌های بازی Death Loop هماهنگ می‌شوند و فشار وارده و گاهی اوقات قفل شدن ماشه را شبیه‌سازی می‌کنند. اما حالا مثال جالبی درباره ویژگی Haptic Feedback ارائه شده است؛ مثلاً وقتی ماشه اسلحه قفل می‌شود، شخصیت بازی با خشونت به آن ضربه وارد می‌کند و این ضربه از طریق قابلیتی که ذکر شد به شما منتقل می‌شود و شما دقیقاً همان حسی را خواهید داشت که شخصیت بازی آن را احساس می‌کند. این بازخوردها تنها به این جا ختم نخواهند شد بلکه وقتی ضربه‌های شما کارساز می‌شوند و ماشه اسلحه به جای خود بازمی‌گردد، شما هم آن را احساس خواهید کرد.

این بازخوردها تنها به سلاح‌ها محدود نمی‌شوند؛ سطحی که روی آن حرکت می‌کنید هم از ویژگی Haptic Feedback استفاده خواهد کرد و حرکات شخصیت شامل بالا رفتن از سطوح و سر خوردن روی زمین، همه از بازخورد‌های کنترلر بهره‌مند خواهند بود. این بازی بخش‌های دیگر کنترلر را نیز بی‌بهره نمی‌گذارد؛ صدای شلیک آخرین گلوله اسلحه از طریق بلندگوی کنترلر پخش خواهد شد یا زمانی که Julianna شخصی که سعی دارد در بازی شما را به قتل برساند، به شما کنایه می‌زند، این کنایه‌ها از طریق بلندگوی کنترلر قابل شنیدن است.

بازی Death Loop در تاریخ 31 اردیبهشت‌ ماه 1400 برای پلی‌استیشن 5 و PC عرضه خواهد شد و اگر بتواند مانند مجموعه پیشین Arkane Studios عمل کند، با یکی از بهترین بازی‌های نسل نهمی مواجه خواهیم بود.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.