به جرات میتوان گفت که ژانر روگ لایک بازاری اشباع شده دارد چون لوپ گیمپلی فشرده و ارزشهای تکرار بالای آنها این ژانر را به اهدافی عالی برای توسعهدهندگان مستقل تبدیل میکند. محبوبیت گسترده بازی های Roguelike از زمان انتشار بازیهایی مانند The Binding Of Isaac باعث شده تا برای بیش از ده سال که ...
روگ لایک (Roguelike) یک سبک بازی ویدیویی است که به افتخار بازیای با همین نام (Rogue)، نامگذاری شده است و در سال ۱۹۸۰ توسط مایکل تویت و گروهی از توسعه دهندگان ساخته شد. این سبک با خصوصیات خاصی شناخته میشوند که در طول سالها تکامل یافته و توسط بازیکنان بیشتری تجربه شده است. یکی از ویژگیهای ...
همه ما در یک نقطه از زندگی خود به دنبال کهکشانی بسیار دور افتاده بودیم. قطعاً شما نیز به این فکر کردهاید که کاوش در فضا، سیارات متعدد آن و مواجهه با موجودات فضایی چگونه خواهد بود. برخی از ما حتی از رخ دادن این موضوع میترسیم. صرف نظر از این موضوعات، اتفاقات این چنینی چیزهایی نیستند که در طول ...
ژانر در بازی های ویدیویی در اصل بهانهای بوده که استودیوها سعی میکنند بازی های خلاقانهشان را درون چهارچوبهای آن سبک دسته بندی کنند. ژانرها تنها مسئول خلق قواعد هستند و در نهایت این توانایی هر استودیو بوده که باعث جذابیت بازیاش میشود. شاید در میان هزاران بازی موجود در بازار، به ژانری تحت ...
علی ناجی مقدم چهارشنبه 11م خرداد 1401 7,024 بازدید
شاید امروزه بتوان سرگرمیهای دیجیتال و بازیهای ویدیویی را، تفریحی گرانقیمت دانست. جدای از قیمت بالایی که بیشتر بازیهای طراز اول برای خریداری لازم دارند، فراهم کردن سیستمی قدرتمند برای اجرای آنها نیز شاید برای هر فردی ممکن نباشد. جدای از این موارد مسئله حجم بالای بازیها نیز مطرح هستند. ...
همه ما زمانی به این مشکل برخوردهایم که ظرفیت کامپیوترهایمان کامل پرشده باشد. خصوصاً اگر گیمر باشید این موضوع را بیشتر تجربه کردهاید. مهم نیست چه میزانی از هارد درایو در دسترس داشته باشید زیرا بسیاری از بازیهای امروزی حجم بسیار بالایی داشته که تعداد اندکی از آنها برای تکمیل شدن ظرفیت ...