بهترین بازی های ترسناک بازسازی شده
هادی اسماعیل‌زاده

بهترین بازی های ترسناک بازسازی شده

هادی اسماعیل‌زاده 11 اسفند 1401 2 دیدگاه
7,166 بازدید

این روزها خبر از بازسازی عناوین محبوب صنعت گیم هر روز به گوش می‌خورد و این موضوع برای هیچ‌کداممان غافلگیرکننده نیست. سازندگان فرنچایزهای شناخته‌شده‌ای مانند Prince of Persia، Splinter Cell و System Shock، به جای ساخت یک دنباله کاملاً جدید، ترجیح داده‌اند که به سراغ بازسازی نسخه‌های قدیمی و محبوب خود بروند. بازی های ترسناک با بازسازی‌های اخیر از این قاعده مستثنی نیستند و در این مورد می‌توان به فرنچایزهایی مانند Resident Evil، Dead Space و Silent Hill اشاره کرد که بهترین بازی های ترسناک بازسازی شده را در کارنامه خود دارند.

معرفی 8 تا از بهترین بازی های ترسناک بازسازی شده

البته این که چقدر ساختن ریمیک بازی‌های قدیمی ضروری است و این که آیا بهتر نیست سازندگان به سراغ ساخت نسخه‌های جدید بروند، موضوع بحث این مقاله نیست. به هر حال اکثر این بازسازی‌ها از کیفیتی بسیار عالی برخوردارند. سازندگان هنگام بازسازی بازی‌های قدیمی خود، حسابی دستشان باز است که جهان بازی را با جزئیات بیشتری گسترش دهند و به غنای آن کمک کنند؛ آن‌ها می‌توانند مکانیزم‌های گیم‌پلی را بهبود بخشند و یا تمرکز بیشتری روی داستان بازی داشته باشند. در واقع استانداردهای معینی برای بازسازی این عناوین وجود دارد؛ اما برخی سازندگان حتی فراتر از این استانداردها قدم برداشته‌ و به سراغ بازسازی داستان بازی و حال و هوای کلی آن رفته‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، چند مورد از بهترین بازی‌ های ترسناک بازسازی شده را معرفی کنیم.

1) بازی Castlevania: The Adventure ReBirth

بازی Castlevania The Adventure ReBirth

وقتی قصد بازسازی یک بازی را دارید، به سراغ عنوانی خواهید رفت که بتوان دستی به سر و روی آن کشید و تغییرات محسوسی در آن ایجاد کرد؛ نه یک شاهکار بدون نقص که جای هیچ پیشرفتی در آن نباشد. حداقل سازندگان فرنچایز Castlevania این‌طور فکر می‌کنند. از این رو، آن‌ها انتخاب بهتری از بازی Castlevania: The Adventure نداشتند. عنوانی که در اصل برای کنسول Game Boy منتشر شده بود و بسیاری از طرفداران، به آن لقب بدترین بازی مجموعه کاستلوانیا را داده‌اند. اما نسخه بازسازی شده آن همه چیز را تغییر می‌دهد.

این عنوان به عنوان یکی از  بهترین بازی های ترسناک بازسازی شده ، یک کاستلوانیای کلاسیک عالی با مراحل بهتر و کنترل‌های دقیق‌تر است و در واقع به عنوان دومین بازی دوبعدی این سری نیز شناخته می‌شود. تنها نقطه‌ضعف بزرگ آن، عدم انتشارش بر روی کنسول‌های پرطرفدار بود، زیرا انحصاری پلتفرم WiiWare به شمار می‌رفت. از آنجا که Wii Shop تعطیل شده است، به دست آوردن این بازی بسیار سخت است؛ اما اگر بتوانید به نحوی یک نسخه از آن را تهیه کنید، قطعاً از تجربه آن لذت خواهید برد.

2) بازی Super Castlevania 4

بازی Super Castlevania 4

نخستین بازی مجموعه Castlevania، تا به حال چندین بار با همان پس‌زمینه اولیه که سایمون بلمونت به قصد کشتن دراکولا وارد قلعه او می‌شود، بازسازی شده است. اکثر این عناوین هم واقعاً خوب هستند و در این خصوص می‌توان بازی Castlevania Chronicles را مثال زد. با این حال، هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند به‌خوبی بازی Super Castlevania 4 باشند. توانایی حمله کردن در هشت جهت مختلف، یکی از ویژگی‌های جذاب بازی بود که باعث می‌شد تمام عناوین قبلی در مقایسه با آن، کسل‌کننده به نظر برسند.

بازی Bloodlines for the Genesis نیز یک تجربه عالی بود؛ اما بدون داشتن این ویژگی، حتی نمی‌توان آن را در یک لیگ به شمار آورد. ناگفته نماند که مراحل طراحی شده در این بازی، از بهترین مراحل فرنچایز به شمار می‌روند. می‌توان گفت در بین بازی‌های کلاسیک و دوبعدی این سری که خارج از ژانر مترویدوانیا هستند، بازی Super Castlevania 4 در صدر لیست قرار می‌گیرد.

3) بازی Splatterhouse

بازی Splatterhouse

بازی Splatterhouse یکی از اولین فرنچایزهای صنعت گیم در ژانر ترسناک است که سه بازی اول آن، یکی از معدود عناوین ترسناک پرطرفدار قبل از ظهور پلی‌استیشن 1 بودند. در نهایت در سال 2010 بود که یک نسخه بازسازی شده با بهره‌گیری از المان‌های هر سه بازی ساخته شد. اگرچه باید گفت که بازی Splatterhouse شروع خوبی ندارد و چند مرحله اول آن جذاب نیست؛ اما وقتی از آن‌ها عبور کنید، بازی به طرز چشمگیری بهبود می‌یابد.

هنگامی که به‌خوبی آن را یاد بگیرید، گیم‌پلی بازی حسابی لذت‌بخش می‌شود. کیفیت صداپیشگی بازی نیز بسیار بالا است؛ جیم کامینگز صداپیشگی شخصیت Terror Mask را بر عهده دارد که از شخصیت‌های مهم بازی به شمار می‌رود. خلاقیت زیادی در مراحل پایانی بازی به چشم می‌خورد و حتی با تمام کردن بازی، به سه بازی اصلی نیز دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. امروزه کمتر شاهد چنین مواردی هستیم که همین موضوع، این بازسازی جذاب را خاص‌تر هم می‌کند.

4) بازی Dead Space

بازی Dead Space

اگر به ویدئو‌های پیش از انتشار بازی Dead Space نگاه کنید، احتمالاً فکر می‌کنید که این هم یک بازسازی به سبک استودیوی Bluepoint Games است که در اصل تفاوت چندانی با عنوان اصلی ندارد و فقط جلوه‌های گرافیکی بازی از صفر بازسازی شده‌ است. با این حال، هنگامی که خودتان بازی را تجربه می‌کنید، متوجه می‌شوید که حسابی در اشتباهید. اول از هر چیز باید بگوییم که داستان بازی به طور کامل بازسازی شده است و مواردی مانند صداپیشگی شخصیت‌ها، گزارش‌های صوتی و سکانس‌هایی با پس‌زمینه‌های داستانی، از نو انجام و یا بازسازی شده و از همه مهم‌تر، شخصیت اصلی بازی است که حالا می‌تواند حرف بزند.

همه این موارد، بخش داستانی بازی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند؛ اما گیم‌پلی بازی نیز به همین ترتیب تغییر و بهبود یافته است. این بازسازی همچنین یک سفینه ایشیمورای کاملاً به‌هم‌پیوسته را معرفی می‌کند که با کارت‌های امنیتی جدید و ماموریت‌های جانبی مختلف همراه است. حتی گان‌پلی بازی نیز با معرفی شلیک‌های جایگزین برای انواع مختلف اسلحه‌ها، بهبود یافته است. به راحتی می‌توان گفت که این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک بازسازی شده ، تمام ویژگی‌هایی را که از یک بازسازی انتظار دارید در خود دارد.

5) بازی Siren: Blood Curse

بازی Siren Blood Curse

بازی Siren: Blood Curse به عنوان سومین نسخه از مجموعه Siren که برای پلی‌استیشن 3 منتشر شد، در واقع بازسازی اولین بازی این فرنچایز بود. از آنجا که این بازی اولین نسخه منتشر شده این مجموعه بر روی پلی‌استیشن 3 بود، تصمیم سازندگان برای بازسازی آن منطقی به شمار می‌رفت. بازی Siren: Blood Curse ترکیبی عالی از ژانرهای ترسناک و بقا و بازی‌های ترسناک متمرکز بر مخفی‌کاری است. بسیاری از بخش‌های بازی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و شما را ناامید نمی‌کنند.

جذاب‌ترین مرحله بازی در یک بیمارستان ترسناک الهام گرفته از سایلنت هیل اتفاق می‌افتد که پر از پرستاران و بیمارانی است که قصد جان شما را دارند. از طرفی شما در نقش یک شخصیت معمولی بازی نمی‌کنید؛ شخصیت اصلی بازی یک دختر کوچک است که باید در تمام طول مسیر از مخفی‌کاری استفاده کند و همین ضعیف و کوچک بودن او، به ترسناک بودن بازی می‌افزاید. متأسفانه، این بازی فقط به صورت دیجیتالی در آمریکا منتشر شده و همین آن را به یک جواهر پنهان تبدیل کرده است.

6) بازی Resident Evil

بازی Resident Evil

هنوز هم بسیاری از گیمرها، از نسخه بازسازی شده Resident Evil که در سال 2002 منتشر شد، به عنوان یکی از بهترین بازسازی‌های تاریخ گیم یاد می‌کنند. شینجی میکامی به عنوان کارگردان بازی دوباره بازگشته بود که اعتبار بیشتری به این پروژه ببخشد. بعد از تجربه بازی کاملاً احساس می‌کنید که توسعه‌دهندگان چگونه این بار در نبود محدودیت‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن 1، دست به کاری زدند که از همان ابتدا برای این بازی در ذهن داشتند.

یک از نکات عالی در مورد این بازسازی این است که هم برای تازه‌کارها و هم برای بازیکنان حرفه‌ای نسخه اصلی جذابیت خود را دارد؛ موضوعی که در سایر بازسازی‌های موجود در بازار به‌ندرت می‌توان یافت. تیم میکامی با تغییر پازل‌ها و موارد ترسناک داخل بازی، کاری کرده بود که بازی حتی برای افرادی که نسخه قدیمی را تجربه کرده بودند، جذابیت خود را حفظ کند. اکثر بازسازی‌های دیگر به همان پازل‌های قدیمی نسخه اصلی اکتفا می‌کنند؛ اما توسعه‌دهندگان می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که تجربه بازی برای بار دوم حوصله‌سربر نشود.

7) بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2

زمانی که بازسازی Resident Evil 2 برای اولین‌بار به نمایش درآمد، برخی از طرفداران هاردکور ناامید شدند. این بار به جای استفاده از دوربین اصلی ثابت، از دید سوم‌شخص استاندارد برای تجربه نسخه بازسازی‌شده Resident Evil 2 استفاده شده بود. با این حال، زمانی که بازی منتشر شد، تمام آن نگرانی‌ها از بین رفت و این بازی در کنار نسخه بازسازی شده 2002، به عنوان یکی از بهترین‌ عناوین مجموعه رزیدنت اویل شناخته شد.

علی‌رغم سیستم جدید دوربین، این بازی همچنان با نقشه‌های بزرگ به‌هم‌پیوسته و هیولاهای ترسناک، به نسخه اصلی خود وفادار می‌ماند. به راحتی می‌توان گفت که نسخه بازسازی‌شده Resident Evil 2 از لحاظ طراحی ظاهر و صدای زامبی‌ها، از بهترین‌های فرنچایز به شمار می‌رود. ناگفته نماند که مستر ایکس به عنوان یکی از ترسناک‌ترین دشمنان ژانر وحشت در بازی حضور دارد و این بار حتی بیشتر از قبل، از رویارویی با او واهمه خواهید داشت. این بازی ارزش تکرار بالایی دارد و یکی از بهترین بازی‌های ترسناک مدرنی است که می‌توانید در حال حاضر تجربه کنید.

8) بازی Fatal Frame 2: Wii Edition

بازی Fatal Frame 2 Wii Edition

متأسفانه این بازی فقط در مناطق ژاپنی و PAL منتشر شده و به همین دلیل شاید حتی خبر نداشته باشید که یک نسخه بازسازی شده کامل از بازی Fatal Frame 2 منتشر شده است. پس از انتشار بازی Fatal Frame 4 بر روی پلتفرم Wii، استودیوی Koei Tecmo از منابع مشابه زیادی برای ساخت یک بازسازی از نسخه دوم این مجموعه استفاده کرد. عنوانی که در زمان انتشار خود، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته بود.

المان‌های گیم‌پلی این بازسازی، شباهت‌های زیادی با عنوان چهارم دارد و همچنین پایان‌های بیشتری را حتی نسبت به پورت ایکس‌باکس بازی، در بر می‌گیرد. همه بازی‌های مجموعه Fatal Frame، یک تجربه ترسناک و لذت‌بخش ارائه می‌دهند و این بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه شاید به‌خوبی نسخه اصلی نباشد اما همچنان یک بازی ترسناک فوق‌العاده و یکی از بهترین‌های بازی‌های انحصاری پلتفرم Wii به شمار می‌رود.

جمع بندی

بازسازی‌ها می‌توانند تبدیل به عناوین موفقی شوند و حتی گاهی اوقات، تجربه‌ای کاملاً متفاوت از بازی اصلی را ارائه دهند. بازی‌های ترسناک نیز از این حیث تفاوتی ندارند اما شاید تغییرات گرافیکی بتوانند در ایجاد یک فضای ترسناک‌تر و یا طراحی بهتر دشمنان، نقش مهمی ایفا کنند. بازسازی‌های ترسناک زیادی وجود ندارد که در دسته‌بندی ژانر وحشت بقا قرار گیرند؛ اما به هر حال در این مطلب به سراغ این بازی‌ها رفتیم و هشت مورد از بهترین بازی های ترسناک بازسازی شده را معرفی کردیم.

منبع: GAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

جدیدترین بازی ترسناک بازسازی شده کدام است؟

بازی Dead Space به تازگی بازسازی شده و توانسته با گرافیکی زیبا و خیره‌کننده و بهبود گیم‌پلی بسیاری را مجذوب خود کند.

۱
کدام شماره از سری رزیدنت اویل بهترین بازسازی منتشر شده تا به امروز است؟

بازی Resident Evil 2 به یکی از بهترین بازسازی‌های اخیر در فرنچایز این سری محبوب تبدیل شد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Amir

    مهمان

    ستونم رزیدنت اویل ۲ ریمیک تصویرش این نیست این یکی رزیدنت اویل رویلیشون هستش =|

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Hossrin در پاسخ به Amir

      مهمان

      اره تصویر رو اشتباه گذاشتن ! یه لحظه خوشحال شدم که ریمیک رولیشن۲ اومده