بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 4
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 4

ارحام ادبخواه 25 آذر 1401 بدون دیدگاه
14,315 بازدید

با وجود تسلط چند ساله نسخه‌های مختلف Forza Horizon و Forza Motorsport روی بازار بازی‌ های ریسینگ، پلی استیشن 4 هم در طی عمر چند ساله خود بازی Racing باکیفیت کم ندید؛ حال این بازی ریسینگ یک آرکید سرگرم کننده باشد یا یک شبیه‌ساز سنگین و فوق‌العاده واقع گرایانه. حال اگر شما هم جزو طرفداران ویدیو گیم‌های مسابقه‌ای محسوب می‌شوید و می‌خواهید بهترین گزینه‌های ممکن را روی کنسول نسل هشتمی سونی و در میان بهترین بازی های پلی استیشن 4 تجربه کنید، با مقاله «بهترین بازی های مسابقه ای PS4» همراه شوید.

بهترین بازی های ریسینگ پلی استیشن 4

بهترین بازی های مسابقه ای PS4 کدام هستند؟ طرفداران بازی‌های ریسینگ باید برای ارضا روحیه رقابتی خود باید به سراغ چه آثاری بروند؟ از آنجایی که گزینه‌های به نسبت زیادی روی میز قرار دارند، پاسخ به دو سوال مطرح شده می‌تواند حسابی چالش برانگیز باشد. شرکت سونی نهایت سعی خود را به کار گرفت تا بازی‌های Racing متعددی را روانه کنسول نسل هشتمی خود کند و طیف بیش‌تری از گیمرها را زیر سایه خود قرار دهد. مهم نیست که چه شاخه‌ای از بازی‌های این سبک را می‌پسندید و با کدام یک از مجموعه‌ها ارتباط بیش‌تری قرار می‌کنید؛ همیشه یک بازی خوب دیگر برای تجربه وجود دارد.

حال یکی از این شاخه‌ها که پلی استیشن 4 می‌تواند روی آن حسابی مانور دهد، بازی‌های شبیه‌سازی رانندگی یا Simulation Racingها هستند. آثاری نظیر Gran Turismo 7، Dirt Rally 2 و F1 22 تنها بخشی از گزینه‌های موجود هستند که می‌توانید با انتظار یک ویدیو گیم فوق‌العاده و با خیالی راحت به سراغ آن‌ها بروید. با وجود اینکه حدود 9 سال از عرضه اولیه PS4 می‌گذرد، هنوز هم گاز دادن و دریفت کشیدن روی این کنسول کهنه کار لذت بخش است و می‌تواند رویاهای هیجان انگیزی را روی صفحه نمایش به واقعیت پیوند بزند. البته جریان بازی‌های Arcade کمی متفاوت است و شاید سونی می‌توانست عملکرد بهتری برای طرفداران این شاخه داشته باشد. فارغ از بحث ذکر شده، در ادامه مقاله بهترین بازی های مسابقه ای PS4 به بهترین آثار موجود برای گیمرهای عاشق رانندگی خواهیم پرداخت.

1) بازی Team Sonic Racing

بازی Team Sonic Racing

بگذارید لیست بهترین بازی های ریسینگ PS4 را با یک اثر غیرمنتظره آغاز کنیم که جوجه تیغی محبوب دنیای ویدیو گیم را به عنوان نماد خود می‌بیند. همان‌طور که پیش از این همه اشاره کردیم کنسول نسل هشتمی سونی میزبان ریسینگ‌های آرکید متعددی نشد و با توجه به همین موضوع، هنگامی که بازی Team Sonic Racing در دسترس قرار گرفت بسیاری از افراد از آن استقبال کردند. این بازی که یک Kart Racer بامزه محسوب می‌شود، تمرکز زیادی روی موضوع کار تیمی می‌گذارد تا گیمرها با استراتژی‌های از پیش مشخص شده‌ای وارد رقابت شوند.

همین تمرکز روی کار تیمی بازی Team Sonic Racing را به ویدیو گیم جذاب‌تری تبدیل می‌کند که در طی آن، می‌توانید کنترل شخصیت‌های معرفی مثل خود سونیک و ناکلز را به دست بگیرید. البته اگر علاقه چندانی به کار تیمی ندارید و تنهایی را ترجیح می‌دهید، قادر هستید تیم سونیک ریسینگ را مانند یک کارت ریسر ساده تجربه کنید. شاید بازی مورد بحث در زمره آثار انقلابی قرار نگیرد، اما بدون شک سرگرمی‌های فراوانی را برای مخاطب خود به وجود خواهد آورد.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Sumo Digital

2) بازی Need For Speed Heat

بازی Need For Speed Heat

بازی Need for Speed Unbound چند روزی است که در دسترس قرار گرفته و طبق نظر بسیاری از طرفداران، بهترین نسخه چند سال اخیر سری نید فور اسپید محسوب می‌شود. اما متاسفانه همان طور که احتمالا می‌دانید، Unbound برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر نشد و به همین ترتیب، کارابران PS4 قادر به تجربه آن نخواهند بود. پس اگر یکی از طرفداران سری Need For Speed هستید و فقط به یک پلی استیشن 4 دسترسی دارید، باید آنباوند را فراموش کرده و به سراغ بازی Need for Speed Heat بروید.

بازی Need For Speed Heat که در سال 2019 منتشر شد و یکی از بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 4 است، شما را وارد یک شهر خیالی با نام Palm City می‌کند که می‌توانید در سطح آن به اتمام مسابقات قانونی بپردازید. اما در هنگام شب اوضاع تغییر می‌کند و بساط مسابقه‌های خیابانی و غیرقانونی پهن می‌شود. در حین شب می‌توانید به انجام Street Raceها بپردازید و با مشهور شدن، به یک افسانه خیابانی تبدیل شوید. فقط در حین نمایان شدن ماه باید حسابی حساب خود را جمع کنید؛ چرا که پلیس‌های موجود در Palm City و بازی Need For Speed Heat به هیچ وجه با راننده‌های غیرقانونی شوخی ندارند.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Ghost Games

3) بازی Horizon Chase Turbo

بازی Horizon Chase Turbo

در این نقطه از لیست بهترین بازی های مسابقه ای PS4 به Horizon Chase Turbo می‌رسیم که ممکن است در نگاه اول زیاد جذاب به نظر نرسد. اما نباید زود قضاوت کنید؛ چرا که بازی مذکور یک ریسینگِ آرکید خوش ساخت است که با حجم خوبی از محتویات جذاب پر شده است. بازی Horizon Chase Turbo که با الهام گیری از ماشین‌ها و مسابقه‌های دهه 90 میلادی ساخته شده، حاوی صدها مسابقه مختلف می‌شود.

در کنار تعداد بالای مسابقات حجم قابل توجهی از خودروها هم وجود دارد که باید برای آزاد کردن‌شان تلاش کنید. اما این پایان کار نیست و پس از آزاد کردن یک خودرو، امکان ارتقا و شخصی سازی به نسبت محدودی هم وجود دارد تا گیم پلی حس روند پیشرفت را به شکل بهتری تداعی کند. حال اگر دوست دارید این بازی را به همراه یکی از دوستان خود تجربه کنید، می‌توانید از حالت Split-Screen بهره برده و به صورت Local و آفلاین در کنار دوست خود، جاده‌ها را پشت سر بگذارید.

سال عرضه: 2018

توسعه دهنده: استودیو Aquiris

4) بازی Dirt 5

بازی Dirt 5

اگر جزو طرفداران مسابقات رالی محسوب می‌شوید و مانند ما به تحسین آثار استودیو Codemasters می‌پردازیم، بهتر است Dirt 5  را از دست ندهید. بازی Dirt 5 یک بازی ریسینگ با محوریت مسابقات رالی است که می‌توانید با رفتن به سراغ آن، رانندگی روی سطوح مختلف خاکی، گِلی و حتی یخی را تجربه کنید. هر یک از این سطح‌ها حس خاص خود را دارند و شرایط متفاوتی برای رانندگی و کنترل ماشین را به وجود می‌آورند. البته باید توجه داشته باشید که بازی مورد بحث بیش از یک شبیه ساز یا  Simulator، در گروه آثار آرکید قرار می‌گیرد که با هدف جذب مخاطب عام درست شده است.

بنا بر حرف‌های گفته شده اگر مسابقات رالی را دوست دارید ولی علاقه چندانی نسبت به واقع گرایی موجود در سری WRC یا Dirt Rally نشان نمی‌دهید، بد نیست که نیم نگاهی به Dirt 5 داشته باشید. کمپین داستانی این بازی که صدا پیشه‌های مشهوری نظیر تروی بیکر و نولان نورث (به ترتیب صدا پیشه دو شخصیت جول و نیتن دریک) را در خود جای داده، فرآیند جذابی دارد که در طی آن کار را به عنوان یک مبتدی شروع می‌کنید و رفته رفته به یک راننده تمام عیار تبدیل می‌شوید. بازی Dirt 5 یک تجربه دوست داشتنی و رنگارنگ است که حتی روی پلی استیشن 4 هم گرافیک چشم نوازی ارائه می‌دهد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

5) بازی The Crew 2

بازی The Crew 2

بازی‌های چند سال اخیر یوبیسافت از لحاظ پشتیبانی محتوایی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و پس از انتشار اولیه، محتویات جدید متعددی دریافت کرده‌اند. بازی The Crew 2 هم جزو همین دسته از بازی‌ها محسوب می‌شود که در همان هسته اولیه خود هم فوق‌العاده بزرگ و جاه طلب است. شما می‌توانید در این بازی بین سراغ ماشین‌ها، هواپیماها و قایق‌ها سوییچ کرده و با بهره گیری از آن‌ها به مسابقه دادن بپردازید. اما آنچه که The Crew 2 را نسبت به سایر گزینه‌های این لیست متمایز می‌کند، نقشه آن است.

شرکت یوبیسافت نسخه کوچک شده ایالات متحده آمریکا را در بازی خود جای داده که می‌توانیم از آن با عنوان یکی از بزرگ‌ترین زمین‌های بازی دنیا یاد کنیم. شما می‌توانید در نقشه عظیم بازی مورد بحث به گشت و گذار بپردازید، برای اول شدن در مسابقات تلاش کنید و به سراغ آزاد کردن ماشین‌های جدید بروید. اما این پایان کار نیست و بازی Crew 2 شامل حالت‌های مختلف و متعدد چندنفره می‌شود که در طی آن‌ها، با سایر گیمرها وارد رقابت می‌شوید. راستی اگر جزو مشترکین سرویس PS Plus Extra یا PS Plus Premium محسوب می‌شوید، قادر هستید این بازی که یکی از بهترین بازی های مسابقه ای PS4 بوده را به صورت رایگان تجربه کنید.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Ivory Tower و یوبیسافت

6) بازی Dirt Rally 2.0

بازی Dirt Rally 2.0

اگر بخواهیم خیلی رو راست صحبت کنیم باید بدانید که بازی Dirt Rally 2.0، یکی دیگر از بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 4 برای مخاطب‌های معمولی نیست. اگر به دنبال تجربه مسابقه‌های رالی می‌گردید که در طی آن پشت خود را به صندلی بچسبانید و با خیال راحت گاز بدهید، بهتر است به سراغ Dirt 4 یا Dirt 5 بروید. اما در دستی دیگر اگر جزو طرفداران سرسخت ورزش رالی محسوب می‌شوید و می‌توانید تک تک پیچ‌های کوهستان‌ها و جاده‌های خاکی را با مغز استخوان درک کنید، گزینه بهتری از بازی  Dirt Rally 2.0 نخواهید داشت. شما در این بازی در شرایط یک رالی فوق‌العاده واقع گرایانه قرار می‌گیرید و باید برای رسیدن به موفقیت، به حرف‌ها و راهنمایی‌های کمک راننده‌تان گوش دهید. کنترل نفس یاغی‌گر ماشین‌های رالی، رد شدن از پیچ‌ها در ظریف‌ترین حالت ممکن و بلند شدن خاک از پشت ماشین‌ها در Dirt Rally 2.0 در یک کلمه «فوق‌العاده» هستند.

بازی مورد بحث در مورد مکانیک‌های واقع گرایانه خود سخت‌گیر عمل می‌کند و جایی برای اشتباه نمی‌گذارد. برخلاف سایر بازی های مسابقه ای کامپیوتر عامه پسند که به مخاطب اجازه اشتباه می‌دهند، بازی Dirt Rally 2.0 بویی از رحم و مروت نبرده و در ادامه کوچک‌ترین اشتباه‌ها شما را مجازات می‌کند. برای مثال کافی است در یک نقطه به حرف کمک راننده خود درست گوش ندهید تا از عرش به نقطه‌ای در زیر فرش برسید. اما اگر با تمام این سخت‌گیری‌ها کنار بیایید و با فرمان ماشین رالی خود یکی شوید، کارهای کمی در دنیا وجود دارند که از تجربه بازی Dirt Rally 2.0 لذت‌بخش‌تر جلوه کنند.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

7) بازی Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

بازی Need for Speed: Hot Pursuit Remastered که حکم ورژن ریمستر شده یکی از بهترین نسخه‌های سری را دارد، ریسینگ فوق العاده استودیو Criterion Games را یک بار دیگر زنده کرده و وارد بازار می‌کند. اما موضوع قابل توجه این است که بازی مورد بحث از لحاظ گیم‌پلی هنوز هم جذاب بوده و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول تعقیب و گریز میان پلیس‌ها و راننده‌های غیرقانونی کند. هرچند که گیم‌پلی هنوز هم نفس گیر عمل می‌کند، ولی جلوه‌های بصری عملکرد خوبی ندارند و نمی‌توانند کلمه ریمستر در بهترین حالت ممکن را تعریف کنند.

بازی NFS: Hot Pursuit Remastered یک ریسینگ آرکید فوق‌العاده و یکی از بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 4 است که قوانین فیزیک را در برخی جاها زیر پا می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد در پیچ‌هایی به شدت تند با سرعت بالا دریفت بکشید و لاستیک بسوزانید. علاوه بر این صحنه‌های Slow Motion که در حین خراب شدن ماشین‌ها به نمایش در می‌آیند یادآور سری Burnout هستند و تصاویری سینمایی به وجود می‌آورند. نکته جالب دیگری که در مورد Hot Pursuit وجود دارد این است که شما می‌توانید هم در قالب پلیس‌ها به دنبال ماشین‌ها بروید و هم در قالب راننده‌های غیرقانونی، از پلیس‌ها فرار کنید. این موضوع یک بازی دو سر برد را به وجود می‌آورد که قادر هستید به کمک هر جفت آن‌ها نهایت آدرنالین ممکن را از غدد خود بیرون بکشید.

سال عرضه: 2020

توسعه دهنده: استودیو Stellar Entertainment (نسخه ریمستر توسط این استودیو ساخته شده)

8) بازی Burnout Paradise Remastered

بازی Burnout Paradise Remastered

حالا که بحث ریسینگ‌های ریمستر شده آرکید در لیست بهترین بازی های مسابقه ای PS4 داغ است، بد نیست که به یکی از بهترین بازی‌های نسل هفتم کنسول‌های خانگی اشاره کنیم. بازی Burnout Paradise Remastered حکم نسخه ریمستر شده اثری را دارد که در زمان پلی استیشن 3 در عرصه خود یکه تازی می‌کرد و حریف‌های زیادی را به چشم نمی‌دید. Burnout Paradise یک ریسینگ آرکید فوق‌العاده بود که از قضا همین استودیو Criterion Games در مقام سازنده آن حضور داشت. این بازی نسبت به زمان خود خیلی جلو بود و حتی با استانداردهای امروزی هم یک Racing کم نظیر محسوب می‌شود.

بازی Burnout Paradise Remastered از لحاظ بصری پیشرفت خوبی نسبت به نسخه اورجینال دارد و به عنوان یک اثر ریمستر شده نمره قبولی را از سمت طرفداران گرفته است. حال این گرافیک بصری خوب را به گیم‌پلی سریع و نفس گیر آن هم اضافه کنید تا متوجه شوید که چرا با این حد از تحسین در مورد Paradise صحبت می‌کنید. علاوه بر این‌ها بازی مورد بحث بخش آنلاین خلاقانه‌ای دارد که از بسیاری از ریسینگ‌های کلیشه‌ای امروز بهتر به نظر می‌رسد. بازی Burnout Paradise Remastered شامل تمامی DLCهای منتشر شده هم می‌شود که در کنار بازی اصلی، یک سرگرم غنی و به نسبت طولانی را برای مخاطب خود خود تداعی می‌کنند.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Criterion Games

9) بازی Grid Legends

بازی Grid Legends

مجموعه Grid در طی سال‌ها میزبان نسخه‌های متعددی بوده که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را داشتند. اما بخش تک نفره جدیدترین نسخه این سری که با نام Grid Legends شناخته می‌شود، بر اساس یک سریال نتفلیکسی با نام Drive to Survive ساخته شده که حول محور مسابقات فرمول یک می‌چرخد. شما در بخش تک نفره این بازی در قالب سناریوهای مختلفی قرار می‌گیرد، با دیگران مسابقه می‌دهید و در طی مصاحبه‌ها به صحبت کردن می‌پردازید. ماحصل تمام این چالش‌ها باید به پیشرفت شما به عنوان یک راننده ختم شده و باعث به وجود آمدن شهرت شود.

اما ورای این بخش تک نفره جذاب بازی Grid Legends که یکی از بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 4 است، شامل حالت‌های چندنفره جذابی هم می‌شود که ممکن است خیلی سریع به آن‌ها اعتیاد پیدا کنید. البته باید توجه داشته باشید که بازی مورد بحث بیش‌تر از یک شبیه ساز به سمت ‌آثار آرکید تمایل دارد و مخاطب عامه پسند را در اولویت‌های خود می‌دهد. بنا بر همین موضوع می‌توانید بدون دانش و تجربه خاصی از مسابقات هیجان‌انگیز Grid Legends لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

10) بازی Wreckfest

بازی Wreckfest

شاید در حین دیدن نام Wreckfest در بین بهترین بازی های مسابقه ای PS4 حدس بزنید که با چه نوع اثری روبرو هستید. اما موضوع این است که Wreckfest بیش از آنچه که تصور کنید متفاوت عمل می‌کند و در راه متفاوتی قدم می‌گذارد. هدف اصلی در این بازی درست مانند سایر Racingها گذر از خط پایان است؛ اما نحوه رسیدن به این خط صرفا در مورد رانندگی خوب و سریع بودن نیست. شما برای اینکه بتوانید در این بازی موفق عمل کنید باید به ماشین حریف‌های خود بکوبید و نهایت سعی خود را برای متلاشی کردن‌شان به کار بگیرید. البته اگر به اندازه کافی ماهر باشید می‌توانید از رقیب‌های خود سبقت گرفته و سریع‌تر از خط پایان رد شوید تا از این منظر محدودیت خاصی نداشته باشید.

اما با این وجود لطف و لذت اصلی بازی Wreckfest به خشونت و متلاشی کردن جلوبندی ماشین رقبا است. سازندگان هم که به خوبی از پتانسیل این کار آگاه هستند حالت‌های جذابی را در ساخته خود جای داده‌اند. برای مثال در یکی از حالت‌های بازی که شبیه به آثار بتل رویال است، باید تا جای ممکن زنده بمانید و در این راه ماشین حریف‌های خود را نابود کنید. فیزیک فوق‌العاده بازی در کنار ایده‌های متفاوت موجود باعث شده‌اند که Wreckfest به یک سرگرمی خالص و پر از لحظات بامزه تبدیل شود.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: Bugbear Entertainment

11) بازی Driveclub

بازی Driveclub

اگر بخواهیم لیستی از Underratedترین یا همان دست کم‌ گرفته شده‌ترین بازی‌های پلی استیشن 4 درست کنیم، باید بدون شک یک جایگاه خالی را به بازی DriveClub اختصاص دهیم. یک ریسینگ خوش ساخت که داستان توسعه پر پیچ و خمی دارد که در نهایت به تعطیل شدن استودیو سازنده انجامید. اما چرا این اتفاق افتاد و در استودیو Evolution به چه دلیلی بسته شد یک بحث و مقاله جداگانه می‌طلبد. بازی DriveClub که برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد عرضه سختی داشت و انتقادهای متعددی نسبت به آن شکل گرفت. اما مشکلات بازی مورد بحث مستمر نبودند و با عرضه به روز رسانی‌های درایوکلاب به یک ویدیو گیم قابل احترام تبدیل شد.

بازی DriveClub حتی با گذشت حدود هشت سال از عرضه اولیه هنوز هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد و می‌توان با جلوه‌های آسفالت‌های خیس آن زندگی کرد. اما جدا از بحث جذابیت‌های بصری، درایوکلاب در زمره ریسینگ‌های Simcade قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که نه یک شبیه ساز صرف است و نه مانند Need for Speed قوانین فیزیک را خجالت زده می‌کند. بازی DriveClub در پایان روز یک اثر مظلوم است که در ادامه بسته شدن درهای استودیو سازنده، هیچ وقت به حق و لیاقت خود نرسید. اما اگر هوس یک تجربه ریسینگ متعادل با گرافیک فنی چشم‌گیر کرده‌اید، درایوکلاب را باید در اولویت‌های ابتدایی خود نگه دارید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Evolution

12) بازی Project Cars 2

بازی Project Cars 2

پس از عرضه دو نسخه مختلف از مجموعه Need For Speed تحت نام Shift، استودیو Slightly Mad راه خود را از EA جدا کرد تا ماجراجویی جدیدی را در پیش بگیرد. نتیجه این راه مستقل به بازی‌های کوچک و بزرگی ختم شد که ما سردمداران آن‌ها را با نام Project Cars می‌شناسیم. سری Project Cars که تا به حال سه نسخه مختلف از آن منتشر شده، توانست در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به لیست بهترین بازی‌های ریسینگ PS4 اضافه کند و به شهرت برسد. اما در میان این سه‌گانه قابل تحسین شماره دوم که در مورد آن صحبت می‌کنیم، از لحاظ کیفی در بُعد دیگری سر می‌کند.

بازی Project Cars 2 فرمول نسخه اول سری را در پیش گرفت و آن را از طُرُق مختلف بهبود بخشید. نتیجه به یک شبیه‌ساز تمام عیار شد که می‌تواند از لحاظ گرافیک، جزئیات فنی ماشین‌ها، واقع گرایی و… با نام‌های بزرگی مانند Forza Motorsport و Gran Turismo  رقابت کند. البته توجه داشته باشید که Project Cars 2 زیاد مناسب مخاطب عامه پسند نیست و بحث شبیه‌سازی را بیش‌تر از آنچه که فکر کنید، جدی می‌گیرد. تنوع بالای ماشین‌ها، پیست‌ها، امکان شخصی‌سازی فنی و ظاهری تنها بخشی از نقاط قوت اثر مورد بحث به شمار می‌روند. البته اگر بازی‌های مسابقه‌ای آرکید را بیش‌تر می‌پسندید و دوست دارید کمی از واقع گرایی خشک و جدی فاصله بگیرید، بهتر است به سراغ بازی Project Cars 3 بروید که تفاوت‌های عمده‌ای با دو نسخه ابتدایی دارد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Slightly Mad

13) بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled

بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled

شخصیت کرش (Crash) یکی از خاطره انگیزترین چهره‌های ویدیو گیمی است که در دوران پلی استیشن 1 تخت پادشاهی خود را با جدیت تمام پهن کرده بود و به سبک‌های مختلفی سر می‌زد. همان طور که می‌توانید حدس بزنید یکی از این سبک‌ها به ژانر ریسینگ و بازی Crash Team Racing ختم شد که می خواهیم در مورد ریمیک آن صحبت کنیم. بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled که ورژن بازسازی شده نسخه اورجینال (اثری که در سال 1999 منتشر شد) محسوب می‌شود، ترکیبی از جادوی گذشته و فناوری‌های چشم‌گیر مدرن است.

برای لذت بردن از یک بازی مسابقه‌ای دیوانه وار کافی است وارد Crash Team Racing Nitro-Fueled شوید و کنترل شخصیت‌های نمادین سری کرش را به دست بگیرید. حال می‌توانید به سراغ تجربه تک نفره بروید یا روند لذت بخش‌تری را در پیش بگیرید و در حالت آنلاین با سایر گیمرها مسابقه دهید. درست مانند نسخه اورجینال نیترو فیولد هم یک ریسینگِ آرکید بامزه است که هندلینگ مشکلی دارد و سخت‌تر از آن چیزی که در نگاه اول به نظر می‌رسد عمل می‌کند. با وجود اینکه در مورد یک بازی بی‌نقص صحبت نمی‌کنیم، Crash Team Racing Nitro-Fueled احتمالا بهترین Kart Racer است که می‌توانید روی پلی استیشن 4 ببینید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Beenox

14) بازی Gran Turismo 7

بازی Gran Turismo 7

بازی Gran Turismo Sport که در سال 2017 منتشر شد، واقعا آن چیزی نبود که طرفداران قدیمی گرن توریسمو منتظر آن بودند. یک بازی با محتویات ضعیف در روز عرضه که بیش‌تر از مخاطب عام به مسابقات eSport اهمیت می‌داد. مسائلی از این قبیل باعث شد که استودیو Polyphony Digital تلاش خود را به کار بگیرد تا شماره بعدی مجموعه GT از کیفیت بهتری برخوردار باشد. نتیجه به بازی Gran Turismo 7، یکی از بهترین بازی های مسابقه ای PS4 تبدیل شد که از هر جنبه‌ای از Sport بهتر بود و توانست فرنچایز مورد بحث را به دوران اوجش بازگرداند.

با وجود اینکه GT7 بخش چندنفره فوق‌العاده‌ای با محتویات غنی دارد، اما طبق خواسته طرفداران تمرکز اصلی خود را روی Car-PG و بخش تک نفره می‌گذارد. شما می‌توانید در قالب بخش‌های مختلف بازی صدها ماشین مختلف را انتخاب کرده، با آن‌ها رانندگی کنید و به شخصی‌سازی آن‌ها بپردازید. استودیو Polyphony Digital هر خودرو را به گونه‌ای طراحی کرده که حس منحصر به فرد خود را داشته باشد و لذت متمایزی را نسبت به سایر ماشین‌های موجود به وجود آورد. بخش GT Cafe هم که یکی از ویژگی‌های جدید GT7 محسوب می‌شود، همه چیز را راحت کرده و حالت‌های مختلف گیم‌پلی را در قالب یک نقشه ساده در اختیار گیمر قرار می‌دهد. حال اگر جزو طرفداران پیگیرتر محسوب می‌شوید می‌توانید با مراجعه به بخش مربوطه در GT Cafe، با تاریخچه خودروها و شرکت‌های مختلف آشنا شوید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Polyphony Digital

15) بازی F1 22

بازی F1 22

تابع محبوبیت مسابقات فرمول یک در سال‌های اخیر صعودی بوده و جنبه‌های مختلف زندگی مردم را در بر گرفته. استودیو Codemasters هم به عنوان یکی از بهترین سازندگان بازی‌های Racing از این محبوبیت استفاده حداکثری می‌کند و با مجموعه سالانه F1، طرفداران زیادی کسب کرده است. اما جالب است بدانید که بازی F1 22 به عنوان جدیدترین شماره سری توسط شرکت EA منتشر شده و به همین دلیل، پشتوانه گرم‌تری نسبت به سال‌های قبل دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که نسخه جدید به جای F1 2022 با نام F1 22 منتشر شده و نباید این موضوع را از یاد ببرید.

در حالی که اضافه شدن Supercarها و موارد تزئینی زیاد به مذاق طرفداران خوش نیامده، اما گیم‌پلی سری F1 هیچ وقت در حد نسخه 22 کامل و لذت بخش نبوده است. بخشی از این تکامل مربوط به افزایش میزان واقع گرایی می‌شود که باید حواس خود را نسبت به آن‌ها جمع کنید. برای مثال اگر در دورهای آزمایشی تایرهای خود را خوب گرم نکنید، در حین استارت اولیه از پتناسیل نهایی خود فاصله می‌گیرد. به طور کلی بازی F1 22 یک گزینه مناسب در لیست بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 4 به شمار می‌رود.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

جمع بندی

بازی‌های مسابقه‌ای یا ریسینگ بخش مهمی از دنیای ویدیو گیم را تشکیل می‌دهند و در طی سال‌های متمادی، تاثیر انکار ناپذیری در جریان صنعت گذشته است. همین عمر به نسبت طولانی باعث شد تا سبک Racing به شاخه‌های مختلفی تقسیم شود و راه‌های متفاوتی را در پیش بگیرد؛ حال این راه می‌تواند توجه بیش‌تر به واقع گرایی باشد یا اضافه کردن کمی تخیل برای ارضا مخاطب عام. به هر حال ما سعی کردیم در مقاله بهترین بازی های مسابقه پلی استیشن 4 با اشاره به آثاری نظیر Need For Speed Heat، Gran Turismo 7، Crash Team Racing Nitro-Fueled به هر یک از این زیرشاخه‌های سر زده باشیم. حال اینکه کدام یک از زیرشاخه‌های مذکور جذاب‌تر هستند را سلیقه شما مشخص می‌کند و استدلال قاطعی برای انتخاب یکی از آن‌ها وجود ندارد.

 

نظر شما در مورد بهترین بازی های مسابقه ای PS4 چیست؟ شما بیش‌تر طرفداران ریسینگ‌های آرکید هستید یا شبیه‌سازهای واقع گرایانه؟ با کدام یک از آثار مذکور ارتباط بیش‌تری برقرار می‌کنید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PushSquare

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Project Cars 3 هم مانند دو نسخه پیشین یک شبیه‌ساز است؟

بازی Project Cars 3 رویه متفاوتی نسبت به سایر نسخه‌های مجموعه در پیش می‌گیرد و بیش‌تر در گروه ریسینگ‌های آرکید ظاهر می‌شود

۱
آیا بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled یک اثر کاملا جدید است؟

خیر، Nitro-Fueled حکم نسخه ریمیک بازی Crash Team Racing را دارد که اولین بار در سال 1999 منتشر شد

۲
آیا بازی Need For Speed Unbound برای پلی اسیشن 4 منتشر شده است؟

متاسفانه Unbound برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر نشده است. بدین ترتیب اگر نید فور اسپید خون‌تان کم شده بهتر است به سراغ NFS: Heat بروید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.