اعتیادآور بودن بازی Fortnite فورتنایت
محمد صادق شجاعی

شکایت علیه اعتیادآور بودن بازی Fortnite توسط دادگاه کانادا پذیرفته شد

محمد صادق شجاعی 21 آذر 1401 بدون دیدگاه
228 بازدید

در سال 2019 خانواده‌های دو کودک که ادعا می‌شود به بازی فورتنایت اعتیاد پیدا کرده‌اند، از شرکت Epic Games شکایت کردند. حال در قالب جدید‌ترین اخبار بازی اعلام شده است که این شکایت توسط دادگاه کانادا پذیرفته شده و بازی Fortnite به دلیل اعتیادآور بودن محاکمه خواهد شد.

به تازگی یک قاضی کانادایی یک شکایت جمعی را که حول محور اعتیاد به بازی فورتنایت در سال 2019 تنظیم شده بود، تایید کرده است. این شکایت ابتدا به نمایندگی از دو کودک مطرح شد. والدین آن‌ها ادعا کردند ماهیت اعتیادآور بازی Fortnite موجب شده که فرزندان آن‌ها به طور اجباری این اثر را به مدت طولانی تجربه کنند. خانواده‌های شاکی شرکت اپیک گیمز را در این امر مقصر می‌دانند.

Epic Games با شکایت چندان غریبه نیست و این شرکت بارها درگیر پرونده‌های حقوقی شده است. مهم‌ترین پرونده شرکت اپیک گیمز مربوط به سال 2020 و شکایت از شرکت‌های اپل و گوگل در رابطه با فروش V-Bucks، ارز درون بازی فورتنایت، است. با این حال پرونده‌های مختلف و مسائل حقوقی مانع از تبدیل شدن بازی Fortnite به یکی از موفق‌ترین آثار رایگان تاریخ نشده‌اند. روزانه میلیون‌ها بازیکن با هر سن و سالی وارد بازی مذکور شده و از تجربه آن لذت می‌برند.

دادخواست ثبت شده در سال 2019 مربوط به بازیکنانی با رده سنی پایین است. والدین چند بازیکن کودک علیه شرکت اپیک گیمز شکایت کرده و ادعا کرده‌اند که فرزندانشان به بازی فورتنایت اعتیاد داشته و آسیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند. این افراد باور دارند سازندگان اثر مذکور عمدا آن را طوری طراحی کرده‌اند که اعتیادآور باشد. در رابطه با آسیب‌های ناشی از اعتیاد به بازی Fortnite به مواردی مثل پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید V-Bucks، دوری از خانواده و اثرات روانی مثل حمله پانیک اشاره شده است. CTV News گزارش می‌دهد که یک قاضی مستقر در کبک معتقد است ادعای شاکیان «احمقانه و بی‌اساس» به نظر نمی‌رسد. در نتیجه او دادخواست را تایید کرده است.

اعتیادآور بودن بازی Fortnite فورتنایت

اپیک گیمز اکانت‌های برای بازیکنان کم سن و سال در نظر گرفته است

یکی از فاکتور‌هایی که قاضی به آن اشاره کرده، اقدام سازمان بهداشت جهانی برای طبقه‌بندی اعتیاد به بازی‌های ویدیویی به عنوان یک بیماری است. یکی از والدین در دادخواست گزارشی قرار داده که در قالب آن در اکتبر سال 2019 بیماری اعتیاد سایبری در فرزندش تشخیص داده شده است. شرکت Epic Games در پاسخ به گزارش CTV News، در قالب بیانیه‌ای تایید کرده است که بخش کنترل‌های والدین بازی Fortnite این زمینه را فراهم می‌کند که خانواده‌ها مدت زمان بازی فرزند خود را کنترل کرده و محدودیت‌هایی برای خرید‌های درون برنامه‌ای اعمال کنند. همچنین شرکت اپیک گیمز پرونده اعتیادآور بودن بازی فورتنایت را «بی‌رحمانه» توصیف کرده و از تصمیم خود برای خارج کردن آن از دادگاه گفته است.

نکته مهم در رابطه با دادخواست اعتیادآور بودن بازی Fortnite این بوده که تایید آن تنها چند روز پس از معرفی ویژگی Cabined Accounts توسط شرکت Epic Games انجام شده است. Cabined Accounts نوع خاصی از حساب‌های کاربری برای بازیکنان کم سن و سال بازی‌های Fortnite ،Fall Guys و Rocket League بوده که برای دسترسی به ویژگی‌هایی مثل چت صوتی و خرید‌های درون برنامه‌ای با پول واقعی، نیازمند ارائه ایمیل والدین یا سرپرست است.

این اقدام اپیک گیمز نشان می‌دهد که شرکت مذکور به خوبی از محبوبیت آثار خود در بین کودکان آگاه است. به همین دلیل سازنده بازی Fortnite مایل است ویژگی‌هایی را ارائه دهد که یک تجربه امن را برای آن‌ها تسهیل کند. دادخواست اعتیادآور بودن بازی فورتنایت در نهایت می‌تواند به ایجاد یک محیط دیجیتالی امن‌تر برای بازیکنان کم سن و سال فورتنایت و سایر آثار محبوب منجر شود. شرکت Epic Games قصد دارد در دادگاه از محصول خود دفاع کند. بنابراین به زودی بازیکنان مختلف می‌توانند نتایج آن را مشاهده کنند.

بازی Fortnite هم‌اکنون روی پلتفرم‌های موبایل، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. نظر شما در مورد اعتیادآور بودن بازی فورتنایت چیست؟ آیا شما هم به این مشکل دچار هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.