fortnite_pubg_apex
یحیی رحیمی

بازار بازی های بتل رویال چگونه است؟ افت درآمد Fortnite و اوج گرفتن PUBG

یحیی رحیمی 6 اسفند 1398 بدون دیدگاه
1,788 بازدید

ممکن است فکر کنید بازی PUBG طرفدار خاصی ندارد و دیگر آن زمان اولیه و اوج آن گذشته است اما باید بدانید که این بازی عملکرد فوق العاده ای دارد و درآمد آن رشد خوبی نسبت به ماه های گذشته داشته است.

شرکت Superdata که تحلیل گر و آنالیزور بازار است، گزارش جدید خود را از میزان درآمد و سود و زیان بازی های مختلف منتشر کرده است. با توجه به این آمار باید گفت که در ماه ژانویه شاهد افت درآمد کلی بازی ها بودیم و به نظر می رسد که معرفی کنسول های جدید روی فروش بازی و سخت افزار تاثیر گذاشته است. میزان درآمد بازی های رایگان روی کنسول ها نسبت به سال گذشته 42 درصد افت کرده است و همین باعث افت درآمد بازی بزرگی چون Fortnite نیز شده است.

کمبود بازی های بزرگ در ماه ژانویه باعث شده است که میزان فروش کلی بازی ها نسبت به سال گذشته حدود 19 درصد کاهش داشته باشد. در مورد بازار عنوان های بتل رویال باید گفت که درآمد Fortnite با شیب آرامی از سال 2017 تا به حال کاهش داشته است.

در این میان Apex Legends به دلیل شروع رویداد Grand Soiree توانسته 12 درصد رشد بازیکن آنلاین داشته باشد اما درآمد کسب شده آن نسبت به ماه دسامبر افت کرده است. برنده ماه ژانویه بدون شک بازی PUBG است که با شروع فصل ششم، توانسته 512 درصد رشد در زمینه درآمد داشته باشد. این مقدار رشد بزرگی را نشان می دهد. هر چند که PUBG Mobile طرفداران زیادی دارد و تمرکز توسعه دهندگان روی بخش موبایل باعث کسب این درآمد شده است.

این در حالی است که استریمرها و بازیکنان قدیمی PUBG چندان دل خوشی از آن ندارند و در فروم های مختلف به انتقاد از بازی پرداخته اند و حتی بعضی الفاظ رکیکی نیز به کار برده اند.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.