قیمت بازی ایکس باکس
علیرضا نظری

قیمت بازی‌ ایکس باکس به هفتاد دلار افزایش یافت

علیرضا نظری 16 آذر 1401 بدون دیدگاه
96 بازدید

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که قیمت بازی ایکس باکس را روی کنسول نسل فعلی ایکس باکس سری ایکس/اس به مبلغ 70 دلار افزایش خواهد داد و این امر با شروع سال 2023، روی بازی‌های Forza Motorsport، Redfall و Starfield اعمال می‌شود.

با افزایش قیمت برخی کنسول‌های نسل فعلی، یک سری از ناشران بازی‌های تراز اول هم قیمت بازی‌های خود را تا حدودی افزایش داده‌اند و به دنبال آن تعداد زیادی از بازی‌ها طی چند سال گذشته به لیست آن‌ها اضافه شده‌اند؛ در حال حاظر شرکت مایکروسافت هم در جدیدترین بیانیه خود تایید کرده است که از این روند پیروی می‌کند و این قیمت‌گذاری ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد.

بر اساس گفته‌های مایکروسافت، از زمان شروع سال 2023 به بعد، تمامی بازی‌های انحصاری Xbox Series X/S از جمله Forza Motorsport، Redfall و Starfield با قیمت 70 دلار به فروش می‌رسند، اما در رابطه با قیمت محصولات در هر منطقه توضیحی ارائه نداده است. یکی از سخنگویان مایکروسافت در این باره گفت: «این قیمت نشان‌دهنده محتوا، مقیاس و پیچیدگی فنی این عناوین است. مانند همه بازی‌هایی که عوامل سازنده ما در ایکس باکس توسعه داده‌اند، در همان روزی که عرضه می‌شوند، در سرویس ایکس باکس گیم پس نیز در دسترس خواهند بود.»

قیمت بازی ایکس باکس

عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس با قیمت 70 دلار

در آگوست 2020، بازی NBA 2K21 از شرکت تیک تو، اولین بازی نسل نهمی بود که با مبلغ 70 دلار قیمت‌گذاری شد. در کنار آن شرکت‌های دیگری همچون، سونی، اکتیویژن، الکترونیک آرتز و اسکوئر انیکس نیز این روند پیروی کردند و حتی ناشر بازی فاینال فانتزی قیمت‌های افزایشی را برای برخی از بازی‌های رایانه‌های شخصی خود نیز لحاظ کرد.

اخیرا هم شرکت یوبیسافت ناشر بازی اساسینز کرید اعلام کرد که قیمت 70 دلاری برای عرضه بازی‌های AAA این شرکت یک امر عادی خواهد بود. در حالی که مایکروسافت از زمان عرضه کنسول‌های نسل فعلی، هنوز یک بازی 70 دلاری منتشر نکرده است و با این حساب مایکروسافت آخرین شرکتی است که این کار را انجام می‌دهد.

فیل اسپنسر رئیس بخش بازی مایکروسافت، در ماه گذشته پیشنهاد داد که قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس، بازی‌ها و حتی اشتراک‌ها ممکن است در آینده افزایش یابد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که حتی اگر سونی این کار را در کشورهای خارج از ایالات متحده برای پلی استیشن 5 انجام دهد، مایکروسافت هیچ قصدی برای افزایش قیمت کنسول‌ها ندارد. با این حال اسپنسر در ادامه خاطرنشان کرد که این کار برای همیشه نخواهد بود و برنامه‌ها ممکن است تغییر کنند.

منبع: Videogameschronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.