داشبورد ایکس باکس
یحیی رحیمی

داشبورد جدید ایکس باکس در دسترس تمامی کاربران قرار گرفت

یحیی رحیمی 4 مرداد 1402 بدون دیدگاه
305 بازدید

مایکروسافت رسماً اعلام کرد که فرایند تست و بررسی داشبورد ایکس باکس را به اتمام رسانده است و آن را در طی آپدیت جدید منتشر می‌کند. داشبورد جدید Xbox One و Xbox Series X/S از ماه مه میلادی تابه‌حال در حال تست و بررسی توسط اینسایدرها بود. مشکلات اصلی رفع شده‌اند و کاربران کنسول‌های هر دو نسل می‌توانند از هوم جدید استفاده کنند. آپدیت جدید به‌مرور برای همگان منتشر می‌شود و باید مدتی صبر کرد.

به گزارش پارسی گیم، طبق گفته مهندسان ایکس‌باکس، داشبورد جدید پس از دریافت بازخوردهای زیادی از سوی جامعه طرفداران و اعضای اینسایدر و همچنین بررسی علاقه و سلیقه بازی‌‌کنان طراحی شده است. مایکروسافت می‌گوید که یافتن بازی‌های جدید، کشف عناوین قدیمی، ارتباط برقرار کردن با دوستان و همچنین تجربه کاربری ساده‌تر و بهتر شده است. همچنین می‌توان یک تجربه کاملاً شخصی ایجاد کرد و تصویر پشت‌زمینه، برجسته‌تر از قبل به نظر برسد.

فضای صفحه هوم کنسول Xbox تمیزتر شده است. اندازه مربع‌ها کوچک شده و همچنین به سمت پایین شیفت داده شده است. این باعث شده تا تصویر پشت‌زمینه زیباتر به نظر برسد. البته هنوز مستطیل‌های پایینی با همان اندازه بزرگ باقی مانده‌اند و تبلیغات نیز حذف نشده است. تعدادی می‌گویند که هوم جدید به داشبورد PS5 شباهت پیدا کرده است. البته مربع بازی‌های پلی‌استیشن از بالا نمایش داده می‌شوند و خبری هم از مستطیل‌های بزرگ و تبلیغات در صفحه اصلی نیست. در داشبورد جدید می‌توانید بازی های ایکس باکس را سریع‌تر پیدا کنید.

داشبورد ایکس باکس

داشبورد جدید ایکس باکس

در ادامه باید گفت که بخش بالایی صفحه، تغییرات مهمی به خود دیده است. دکمه‌هایی برای اجرای بازی، فروشگاه، گیم پس و تنظیمات در نظر گرفته شده‌اند. همچنین محتوا و برنامه‌های مربوط به سرگرمی در یک بخش جداگانه منظم شده‌اند. یک گزینه جدید اضافه شده است و آن‌هم اینکه تصویر پشت‌زمینه می‌تواند بر اساس بازی‌ای که در حال تجربه هستید تغییر پیدا کند. این گزینه باعث می‌شود تا صفحه هوم کنسول ایکس باکس شما زیباتر به نظر برسد.

گزینه‌هایی برای پین کردن بازی‌های محبوب و افزودن لیست‌های موجود به داشبورد اضافه شده است. بخش Friends & Community به‌طور کامل آپدیت شده است و می‌توان فهمید که دوستان و دیگر گیمرها مشغول چه هستند. مایکروسافت می‌گوید که در طی ماه‌های گذشته به بسیاری از بازخوردها توجه کرده است و اینکه از انتقادات کاملاً آگاه بوده است. داشبورد ایکس باکس حدود هشت ماه در حال توسعه بود و حال وقت آن رسیده است که تمامی کاربران از آن استفاده کنند.

گفتنی است فرایند انتشار داشبورد تازه برای تمامی کنسول‌های Xbox‌ آغاز شده است. در صورتی که این آپدیت برای شما در دسترس نیست، لازم است بیشتر منتظر بمانید. ممکن است چند هفته تا در دسترس قرار گرفتن داشبورد در اختیار همگان زمان لازم باشد. نظر شما در مورد صفحه هوم جدید چیست؟ آیا آن را می‌پسندید؟

داشبورد Xboxمنبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.