بازی The Ascent
یحیی رحیمی

مالک پابجی سازنده بازی The Ascent را خرید

یحیی رحیمی 21 آبان 1401 بدون دیدگاه
125 بازدید

شرکت کرفتون مالک بازی پابجی رسماً از خرید استودیو Neon Giant خبر داد. این استودیو مستقل با اولین بازی خود به نام The Ascent فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و توانست بازی ایزومتریک باکیفیتی در دنیای سایبرپانک ارائه کند. موفقیت بازی باعث جلب نظر Krafton شده و استودیو سوئدی نئون جاینت از حالت مستقل خارج می‌شود و به ارکان اصلی ناشر PUBG تبدیل می‌شود. این استودیو از پروژه بعدی خود رونمایی کردند.

خبر خرید سازنده بازی The Ascent بخشی از گزارش مالی سه‌ماهه اخیر کرفتون بود. این گزارش علاوه بر آنکه خرید Neon Giant را تائید کرد، بلکه پروژه بعدی این گروه تازه‌کار را هم تائید کرد. طبق اعلامیه، خالقان بازی اسنت در حال کار روی یک شوتر اول شخص جهان‌آزاد هستند. این شوتر با اهداف شرکت کرفتون مطابقت دارد و تصاحب استودیو باعث گسترش اعضای آن و همچنین ابعاد بازی جدید خواهد شد. جزئیاتی از فضا و روند بازی در دست نیست.

مالک پابجی رقم خرید استودیو نئون جاینت را اعلام نکرده و گفتنی است فرایند تغییر مالکیت نیز نهایی نشده است. تاریخ نهایی شدن قرارداد اعلام نشده و انتظار می‌رود که این فرایند به‌زودی پایان پذیرد. بازی The Ascent اولین بار در تابستان سال گذشته و به‌عنوان بازی انحصاری ایکس باکس و گیم پس آغاز به کار کرد و توانست طرفداران زیادی پیدا کند. این بازی با ترکیب المان‌های شوتر ایزومتریک و نقش‌آفرینی در جهانی سایبرپانکی به موفقیت رسید. درآمد هفته اول انتشار بازی پنج میلیون دلار اعلام شد.

خرید Neon Giant سازنده The Ascent

بازی جدید سازنده The Ascent

موفقیت اسنت در پلتفرم ایکس باکس باعث شد تا این بازی در نهایت راهی کنسول پلی‌استیشن شود. فیل اسپنسر سال گذشته بارها از این بازی و اعضای استودیو تعریف کرد و سرمایه‌گذاری روی این اثر باعث شناخته شدن نئون جاینت شد. اسنت در واقع اسم یک ابرشرکت اقتصادی است که کنترل تمام جامعه را به دست دارد و بازی‌کننده باید تلاش کند تا آن‌ها را حذف کند و در نهایت کنترل قدرت را به دست مردم بسپارد. طراحی جهان بازی به زیبایی انجام شده و برخلاف اینکه با یک بازی ایزومتریک روبه‌رو هستیم، توجه به جزئیات در این اثر خارق‌العاده است.

با توجه به اعلامیه جدید، بازی بعدی سازنده The Ascent باز هم یک شوتر خواهد بود اما این بار با محصولی اول‌شخص روبه‌رو هستیم که قرار است جهان‌آزاد باشد. کرفتون علاوه بر خبر خرید Neon Giant از تأسیس یک استودیو کانادایی خبر داده که قرار است تولید کامل بازی فانتزی بر اساس کتاب داستان پرنده‌ای که می‌نوشد را بر عهده بگیرد. این استودیو بی‌نام و نشان در حال استخدام توسعه‌دهندگان تازه‌ای است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.