بهترین بازی های کارتی اندروید
سارا هابطی

معرفی بهترین بازی های کارتی اندروید

سارا هابطی 28 آبان 1401 بدون دیدگاه
1,769 بازدید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بازی‌ های کارتی یکی از کهن‌ترین سرگرمی‌های تاریخ بشریت است، به گونه‌ای که برخی از افراد معتقدند که این نوع سرگرمی از بازی های رومیزی (بردگیم) منشاء گرفته است و به شکل‌گیری حکومت‌ها و تمدن‌های خیالی با سناریو هیجان‌انگیز و فانتزی خود پرداخته‌اند. طبق اطلاعات پژوهش‌های مختلف، به نظر می‌رسد اولین بازی‌‌های کارتی متعلق به تمدن کشور چین باستان بوده که در قرن 9 ساخته شده است. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و رونق گرفتن بازی‌های ویدیویی تولید این نوع بازی‌ها چندین برابر شد، به طوری که امروزه شاهد وجود بسیاری از بازی‌ های کارتی درجه یک و هیجان‌انگیز در پلتفرم‌های مختلف هستیم. در ادامه همراه ما با معرفی بهترین بازی های کارتی اندروید باشید.

بهترین بازی های کارتی اندروید؛ جادوی انتخاب میان شکست و پیروزی

به علت گستردگی و تنوع بسیار زیاد در دنیای بازی های موبایل کارتی،‌ شما توانایی فرمانروایی میان پیروزی و شکست را دارید. دنیایی که ارتقا و انتخاب کارت‌ها می‌تواند سرنوشت افراد زیادی را در بازی رقم بزند و بازیکنان را به ماجراجویی‌های جالب توجه‌ای ببرد. با این حال احتمالا می‌دانید که بازی‌های کارتی در هر پلتفرمی تا مدت‌ها نیاز داشت تا دوستان و خانواده‌ها به یکدیگر نزدیک باشند تا بتوانند این بازی‌ها را انجام دهند! اما خوشبختانه این روند با روی کار آمدن اینترنت و آنلاین شدن افراد به یکدیگر، شکسته شد و حال تمامی بازیکنان در هر پلتفرمی می‌توانند با گیمرهای دیگر به رقابت‌های چالش‌برانگیزی بپردازند.

حال در قرن 21‌ام هستیم و بازی‌های کارتی درجه یک و با کیفیت باورنکردنی وارد بازار شده که انتخاب از میان بهترین بازی های موبایل کار دشواری شده، اما با انتخاب یکی از آنان می‌توانید در دنیایی فانتزی و خیالیشان غرق شوید. اگر شما به سبک بازی‌های استراتژیک و برد گیم‌ها (بازی‌های رومیزی) علاقه دارید می‌توانید از تجربه بازی‌های کارتی نیز لذت ببرید. از آنجایی که اکثریت بازی‌های کارتی خوب و باکیفیت زیادی به صورت انحصاری برای پلتفرم پی سی عرضه شده، اما برخی از آن‌ها به قدری معروف و عالی بوده‌اند که توسعه‌دهندگان را مجبور کرده‌اند تا پورت سیستم عامل گوشی‌های هوشمند را نیز راه‌اندازی کنند تا طرفداران بیش‌تری بتوانند عنوان مورد علاقه خود را تجربه کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین بازی‌ های کارتی اندروید بپردازیم که می‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین به تجربه آن‌ها بنشینید.

1) بازی Hearthstone

بازی Hearthstone

اجازه دهید با یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی‌ های کارتی اندروید فهرست را شروع کنیم که چندین سال است به خاطر ارائه به‌روزرسانی‌های متعدد توانسته گیمرهای زیادی را به خود جلب کند. این بازی با الهام‌گیری از بازی‌های موفق این سبک، توانسته با ایجاد المان‌های منحصر به فرد جایگاه خود را در بین بازی‌های کارتی اندروید پیدا کند. بازی Hearthstone از سال 2014 توسط استودیو Blizzard با الهام‌گیری از گیم پلی موفق بازی وارکرفت ساخته شد و از آن زمان تا به امروز علاوه بر جذب طرفداران بیشمار توانسته به عنوان یکی از قطب‌های اصلی این ژانر قرار گیرد.

این بازی به قدری میان طرفداران محبوب شده که اکثریت بازی‌هایی که در این سبک به وجود آمدن مدیون آن هستند. بازی شامل قهرمانان متعدد با قدرت‌های خارق‌العاده‌ای است که بازیکنان می‌توانند براساس سلیقه خود، هر یک از آن‌ها را برای نبرد در میان جنگ انتخاب کنند. بازی هارت استون ابتدا برای سیستم عامل‌های ویندوز و macOS منتشر و بعد از مدتی اواخر همان سال 2014 به دلیل بالا بودن محبوبیت برای سیستم عامل‌های تلفن‌های هوشمند پورت شد.

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم ویژگی کراس پلی یا همان بین پلتفرمی است، به طوری که بازیکنان با استفاده از این قابلیت می‌توانند با دیگر افراد مختلف با هر نوع پلتفرمی به رقابت بپردازند. به طور کلی شما در بازی 30 عدد کارت در اختیار دارید که با قهرمان مشخص شده خود باید در میدان نبرد تا رسیدن به پیروزی تلاش کنید.

2) بازی Legends of Runeterra

بازی Legends of Runeterra

یکی از جدیدترین بازی‌ های کارتی موبایل که هم اکنون می‌توانید به تجربه آن بنشینید، بازی خوش ساخت و باکیفیت Legends of Runeterra است. این عنوان با الهام‌گیری از بازی‌های معروف و پرطرفداری همچون Gwent و Hearthstone توسط استودیو Riot Games ساخته و برای سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. توسعه‌دهندگان این بازی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا اثری هیجان‌انگیز و فوق‌العاده زیبا طراحی کنند تا بازیکنان بتوانند از تجربه آن لذت ببرند که خوشبختانه با دریافت متای امتیاز ۸۸ از سوی طرفداران، سازندگان به هدف خود رسیده‌اند.

در دنیای زیبای این بازی شما مانند سایر بازی‌های کارتی باید با به دست آوردن کارت‌های مختلف،ترکیب رویایی خود را بسازید و با دیگر بازیکنان به رقابتی چالش‌برانگیز بروید. خوشبختانه در بازی Legends of Runeterra شانس هیچ معنایی ندارد و پیروزی و شکست شما در میدان جنگ، تماما به مهارت و چگونگی برنامه‌ریزی و استراتژی خودتان بستگی دارد. اگر علاقمند به این نوع سبک از بازی‌های هستید؛ بدون هیچ تعللی به سراغ تجربه بازی Legends of Runeterra بروید که بدون شک از آن لذت خواهید برد.

3) بازی Night of the Full Moon

بازی Night of the Full Moon

احتمالا شما نیز انیمیشن شنل قرمزی را به یاد دارید، ماجراجویی یک دختر بچه ای که برای ملاقات با مادربزرگش پای در جنگی پر از موجودات خطرناک می‌گذارد. حال همین تصور را در ذهن خود نگه دارید و بیاید به سراغ معرفی بازی Night of the Full Moon که اتفاقا تجسمی خارق‌العاده از این کارتون لذت‌بخش است. این بازی در سبک روگ‌لایک (roguelike) است و تعادلی بسیار مناسب میان سادگی و پیچیدگی داستان و روند گیم پلی بازی برقرار می‌کند. این بازی به سادگی می‌تواند یکی از بهترین بازی های کارتی اندروید برای تجربه باشد.

شما در بازی نقش شنل قرمزی که قصد دارد برای دیدن مادربزرگش به جنگل بروید، قرار می‌گیرد؛ اما تازه اینجاست که داستان اصلی انیمیشن آن به پایان می‌رسد. زیرا شما برخلاف داستان اصلی، وارد دنیایی پر از جن، گرگینه و جادوگر خواهید شد. شما با استفاده از قدرت و کارت‌های مختلفی که در دست دارید باید به مقابله با دشمنان و افرادی که قصد نابودی شما را دارند، بپردازید. بازیکنان با استفاده از تاکتیک و استراتژی مناسب باید شنل قرمزی داستان را بدون هیچ گونه صدمه‌ای به خانه مادربزرگش برسانند و با انواع و اقسام موجودات تخیلی مبارزه کنند. این بازی برای افرادی که علاقه زیادی به بازی‌های فانتزی با تم جادوگری و خیالی دارند، کاملا گزینه مناسبی بوده و قطعا از تجربه آن لذت خواهند برد.

4) بازی Card Thief

بازی Card Thief

اگر به بازی‌های خاص و متفاوت در میان بازی های اندروید کارتی علاقه دارید و از عناوین کلیشه‌ای خسته شدید، اجازه دهید شما را با یک بازی فوق‌العاده منحصر به فرد به نام Card Thief آشنا کنیم. همانطور که از نام این بازی مشخص است شما در نقش یک دزد قرار می‌گیرد که باید با استفاده از کارت‌های متنوع به صورت مخفیانه به دزدی از مکان‌های مختلف بپردازند. شما به عنوان یک دزد ماهر باید با استفاده از کارت‌های در دسترس، به انجام دادن ماموریت اصلی بپردازید.

این سبک جدید و منحصر به فرد بازی Card Thief را به یک اثر نوین و بی همتا تبدیل کرده است. با نصب و اجرا این بازی، می‌توانید لذت یک بازی جدید و کاملاً متفاوت در زمینه بازی‌های کارتی را تجربه کنید. شما در بازی یک پناهگاه دارید و تمام مواردی که سرقت می‌کنید را می‌توانید در آنجا نگهداری کنید. با جمع آوری موارد و آیتم‌های با ارزش در طول بازی، می‌توانید به خریداری و آنلاک کردن منطقه، به‌روزرسانی‌های متنوع و ارتقاء شخصیت خود بپردازید.

به گفته سازندگان، بازی Card Thief دنباله‌ای از بازی موفق Card Crawl ساخته همین استودیو است. به طور کلی این بازی با مکانیزم‌های جالب و استراتژیکی خود، یک بازی تاکتیکی و نسبتاً پیچیده را به بازیکنان هدیه می‌دهد. در ابتدا شاید گیم پلی بازی کمی پیچیده و گنگ به نظر برسد، اما کمی فرصت به آن دهید تا خودش را به شما ثابت کند؛ آنوقت است که پای آن میخکوب خواهید شد.

5) بازی Clash Royale

بازی Clash Royale

بعد از موفقیت‌های بسیار زیادی که استودیو سوپرسل با ارائه بازی پر جنجال کلش آف کلنز در سال 2012 به دست آورد، کاملا طبیعی است که بخواهد آن حس ارزشمند و دوست‌داشتنی را بار دیگر در بازی‌ کاملا جدید و خلاقانه تکرار کند. آن‌ها با ساخت و ارائه بازی متفاوت Clash Royale توانستند بار دیگر روند موفقیت‌آمیز خود را تکرار و بازی خود را به یکی از شناخته شده‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌ های کارتی موبایل ساخته شده تبدیل کنند.

بازی آنلاین و استراتژیک سوپرسل ابتدا تنها برای سیستم عامل آی او اس (IOS) عرضه و سپس بعد از یک سال با دریافت موفقیت‌های بسیار بالا، برای کاربران اندروید (Android) نیز منتشر شد. بازی کلش رویال یک اثر در سبک و سیاق عناوین کارتی است و شما با استفاده از مهارت‌های خود باید کارت‌های قدیمی را ارتقا دهید و ترکیبی رویایی برای خط حمله خود ایجاد کنید تا هیچ دشمنی نتواند وارد قلمرو شما شود.

بدون شک می‌توان گفت که بازی آنلاین کلش رویال یکی از جذاب‌ترین بازی‌ های کارتی اندروید به حساب می‌آید و بازیکنان به خاطر وجود حالت عمودی صفحه نمایش می‌توانند به راحتی حتی با یک دست به انجام بازی بپردازند. همچنین جالب است بدانید که بسیار از کاراکترهای این بازی برگرفته از بازی کلش آف کلنز هستند و دیدین دوباره آن‌ها می‌تواند خاطرات خوش گذشته را زنده کند.

6) بازی Cultist Simulator

بازی Cultist Simulator

از جمله خاص‌ترین بازی‌هایی که می‌توانید در این سبک از بازی‌ها پیدا کنید، بازی فوق‌العاده منحصر به فرد Cultist Simulator است. این بازی نیز مانند سایر بازی‌های کارتی در سبک روگ‌لایک ساخته شده و توانسته گیم پلی کاملا متفاوت و بسیار مشابه با بردگیم‌های واقعی ایجاد کند، به طوری که بازیکنان حس تجربه یک برد گیم واقعی را احساس کنند. از جمله ویژگی‌های عجیب بازی می‌توان به عدم وجود هیچ‌گونه آموزشی درون بازی اشاره داشت که به نوعی یادگیری آن برای بازیکنان بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. جالب اینجاست به گفته سازندگان، آن‌ها از عمد این کار را انجام دادند تا بخشی از چالش بازی در آموختن کارت‌ها و قوانینشان باشد.

بازی Cultist Simulator در سال 2018 ابتدا برای رایانه‌های شخصی و سپس درست بعد از یک سال برای پلتفرم‌های موبایل عرضه شد. نسخه موبایلی این عنوان توسط استودیوی مستقلی به نام Playdigiou ساخته شد و توانست در میان دیگر بازی‌های این پلتفرم به متای ۷۱ دست پیدا کند. اتمسفر بازی در دنیایی فوق‌العاده عجیب و ترسناک روایت می‌شود و بازیکنان باید برای تبدیل شدن به رهبر یک فرقه عجیب، تمام تلاششان را به کار گیرند. اگر قصد تجربه یک بازی خاص و عجیب و غریب در سبک بهترین بازی های کارتی اندروید را دارید، تجربه بازی Cultist Simulator را از دست ندهید.

7) بازی The Elder Scrolls: Legends

بازی The Elder Scrolls Legends

در سال 2017 از استودیوی معروف و پرآوازه Bethesda بازی به نام The Elder Scrolls: Legends خارج شد که با دریافت متای 83 توانست به یکی از پربحث‌ترین و شگفتی‌آورترین بازی‌های موبایلی تبدیل شود. استودیو Bethesda به قدری بازی‌های باکیفیت و خوش ساخت به طرفداران خود ارائه کرده که انتظارات از آن بسیار بالا رفته است و به همین خاطر عنوانی که نام این استودیو را یدک می‌کشد؛ قطعا باید شگفت‌انگیز و پرمخاطب باشد.

بازی The Elder Scrolls: Legends رقیبی فوق‌العاده سرسخت برای بازی‌های معروفی همچون Clash of Clans و Hearthstone به حساب می‌آید و تمام تلاشش را کرده که با گرافیک خیره‌کننده خود توجه‌ها را به خود جلب کند. بازی با گرافیک و مکانیک گیم پلی خود و صد البته داستان فوق‌العاده جذابش توانسته طرفداران بیشماری را به سمت خود سوق دهد. در بازی شما باید با جستجو در دنیای پر رمز و راز بازی The Elder Scrolls: Legends بگردید و کارت‌های مختلف را پیدا و به رقابت با دیگر بازیکنان به صورت آنلاین بپردازید. در دنیای فانتزی این باز همه چیز برای یک ماجراجویی تمام و کمال آماده است، فقط کافیست به سراغ آن بروید.

8) بازی Slay the Spire

بازی Slay the Spire

شاید در تصور این که بتوان عناصر سبک بازی‌های کارتی را با ژانر روگ‌لایک ترکیب کرد، کاری غیرقابل باور باشد و نتیجه مطلوبی از آن خارج نشود. اما این تصور با آمدن بازی Slay the Spire به کلی از بین رفت؛ زیرا سازندگان این عنوان به خوبی توانستند این دو سبک را با یکدیگر ادغام و عنوانی خارق‌العاده و منحصر به فرد در میان بهترین بازی های موبایل کارتی را بسازند. بازی با طراحی گرافیکی عجیب و غریب خود و گیم پلی هیجان‌انگیز توانسته توجه‌های بسیاری را به خود جلب کند.

داستان بازی روایتگر قهرمانی است که باید با تمام توان و قدرت‌های خود مانع نابودی کل بشر شود و آن‌ها را نجات دهد. شما به عنوان یک قهرمان و ناجی باید با شکست دادن هیولاهای مختلف و ترسناک این هدف را به سرانجام برسانید. در طول روند بازی برج‌های مختلفی از یک قلعه وجود دارد که هیولاهای متنوع و عجیب و غریبی در آن جا حضور دارند که با شکست هر کدام به طبقه بعدی برج خواهید رفت. هرچه کارت‌های قدرتمندتر و بیش‌تری را جمع کنید در نهایت با قدرت و مهارت کامل‌تری می‌توانید به جنگ با باس فایت نهایی بازی بروید.

9) بازی پسرخوانده

بازی پسرخوانده

از میان بازی‌ های موبایل کارتی خارجی و باکیفیت، دیدن بازی وطنی پسرخوانده بسیار لذت‌بخش بوده و با گرافیک و گیم پلی فوق‌العاده مهیج خود توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. استودیو پاییزان با خلقی اثری جالب و به یاد ماندنی با استفاده قدرت گرافیکی و انیمیشنی خود توجه بسیاری از منتقدین و بازیکنان را به سمت خود سوق دهد. شما در بازی پسرخوانده نقش یک رئیس مافیایی را برعهده خواهدی داشت که با استخدام نیروهای مخصوص خود باید به باقی مناطق نشان دهید که بهترین پسرخوانده کیست و از چه کسی باید آن‌ها اطلاعت کنند. بازی به شدت خوش ساخت و با کیفیت بوده و می‌تواند به خوبی چندین ساعت شما را مشغول خود کند به طوری که اصلا خسته نخواهید شد. جالب است بدانید که بازی افتخارات زیادی به دست آورده که یکی از آن‌ها، دریافت جایزه بهترین بازی از دیدگاه هنری در دومین جشنواره جهانی IMGA است.

10) بازی GWENT: The Witcher Card Game

بازی GWENT The Witcher Card Game

استودیوی CD Projekt را قطعا هر گیمری می‌شناسد و با سری بازی The Witcher خاطرات خوش و شگفت‌انگیزی را گذرانده است. با این حال این استودیو با ارائه بازی GWENT توانسته یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌های دنیای فانتزی ویچر را به پلتفرم موبایل بیاورد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. استودیوی CD Projekt دقیقا همان مینی‌گیم دوست داشتنی را تنها با تغییرات کوچکی وارد دنیای موبایل کرده و آن را تبدیل به یک بازی مستقل شاهکار کرده است. شما در روند بازی 10 کارت را در اختیار دارید که با مهارت و توانایی خود باید آن‌ها را به گونه‌ای بچینید که دشمنان را شکست دهد. هر کارت نقش یک سرباز را ایفا می‌کند پس با این وجود قرارگیری درست آن‌ها بیش‌ترین اهمیت را در میدان جنگ دارد.

جمع‌بندی

بازی‌های کارتی به معنای کامل قدرت هوش و ذکاوت شما را به چالش خواهند کشید و هرچه شما با تیزهوشی از تعداد کم‌تری کارت استفاده کنید، در نهایت به پیروزی بزرگی دست پیدا خواهید کرد. در نهایت ما از تمامی بازی‌ های اندروید کارتی (بهترین بازی های کارتی اندروید) از جمله بازی رقابتی و پر از چالش Hearthstone تا بازی ماجراجویی خلاقانه و شگفت‌انگیز GWENT و کلی موار دیگر سخن گفتیم. با این حال برای نمونه می‌توان به چند بازی جالب دیگر در همین سبک برای سیستم عامل اندروید نام برد که عبارتند از:

امیدواریم شما نیز از خواندن این محتوا لذت برده باشید. البته لازم به ذکر بوده که شما عزیزان می‌توانید در بخش نظرات تجربیات خود را در رابطه با بهترین بازی های کارتی اندروید با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی به عنوان منبع الهامی برای سایر بازی های این سبک به شمار می آید؟

بازی Hearthstone از سال 2014 توسط استودیو Blizzard با الهام‌گیری از گیم پلی موفق بازی وارکرفت ساخته شد و از آن زمان تا به امروز علاوه بر جذب طرفداران بیشمار توانسته به عنوان یکی از قطب‌های اصلی این ژانر قرار گیرد. همچنین به قدری میان طرفداران محبوب شده که اکثریت بازی‌هایی که در این سبک به وجود آمدن مدیون آن هستند.

۱
کدام بازی اندروید ایرانی در سبک کارتی توانسته موفق به دریافت جایزه هنری در دومین جشنواره جهانی IMGA شود؟

از میان بازی‌های بسیار خوب خارجی و باکیفیت، دیدن بازی وطنی پسرخوانده بسیار لذت‌بخش بوده و این بازی با گرافیک و گیم پلی فوق‌العاده مهیج خود توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. استودیو پاییزان با خلقی اثری جالب و به یاد ماندنی با استفاده قدرت گرافیکی و انیمیشنی خود توجه بسیاری از منتقدین و بازیکنان را به سمت خود سوق دهد. جالب است بدانید که بازی افتخارات زیادی به دست آورده که یکی از آن‌ها، دریافت جایزه بهترین بازی از دیدگاه هنری در دومین جشنواره جهانی IMGA است.

۲
در کدام بازی نقش یک دزد ماهر را ایفا خواهید کرد؟

اگر به بازی‌های خاص و متفاوت علاقه دارید و از عناوین کلیشه‌ای خسته شدید، اجازه دهید شما را با یک بازی فوق‌العاده منحصر به فرد به نام Card Thief آشنا کنیم. همانطور که از نام این بازی مشخص است شما در نقش یک دزد قرار می‌گیرد که باید با استفاده از کارت‌های متنوع به صورت مخفیانه به دزدی از مکان‌های مختلف بپردازند. شما به عنوان یک دزد ماهر باید با استفاده از کارت‌های در دسترس، به انجام دادن ماموریت اصلی بپردازید. این سبک جدید و منحصر به فرد بازی Card Thief را به یک اثر نوین و بی همتا تبدیل کرده است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.