بازی های اندروید
سحر حق پرست

برترین بازی چندنفره برای تبلت و گوشی‌های اندروید – قسمت اول

سحر حق پرست 20 آذر 1400 25 دیدگاه
18,215 بازدید

امروزه بخش مهمی از زندگی ما را کار کردن با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تشکیل داده است و بازی کردن با این دستگاه‌ها نیز می‌تواند یکی از فعالیت‌های سرگرم کننده باشد. خوشبختانه بازی‌های زیادی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد که برای اوقات فراغت مناسب هستند.

اغلب در مورد ژانرهای مختلفی صحبت می‌کنیم، از بهترین نقش‌آفرینی‌ها (RPG) گرفته تا بهترین بازی‌های تیراندازی و استراتژیک اما نکته جالبی که در مورد بازی‌های چندنفره وجود دارد، ‌این است که می‌تواند تمام این ژانرها را درون خود جای دهد. همانطور که می‌دانید، بازی‌های چندنفره انواع مختلفی دارند؛ گاهی همراه با دوستتان بر روی یک دستگاه بازی می‌کنید، گاهی با چند دستگاه به یک شبکه متصل می‌شوید و گاهی در هر نقطه از دنیا به صورت آنلاین در یک بازی قرار می‌گیرید.

بهترین بازی‌های چندنفره برای اندروید

در این مقاله تصمیم داریم تا 28 نمونه از بهترین بازی‌های چندنفره اندروید را صرف نظر از نوع به هم پیوستن بازیکنان، معرفی کنیم. سعی بر این داریم تا یک بررسی اجمالی در مورد بازی‌های چندنفره اندروید داشته باشیم و تنها اصلی که برای خود تعیین کرده‌ایم، این است که بازی‌ها از ویژگی تفریح دسته جمعی برخوردار باشند. البته این لیست کامل نیست و فقط نیمی از بازی‌ها را در خود جای داده، در مقاله بعدی به معرفی 14 بازی اندروید دیگر خواهیم پرداخت. با پارسی‌گیم همراه باشید.

بازی Among Us

Among Us

  • سازنده: InnerSloth
  • ناشر: InnerSloth
  • موجود برای: iOS + Android + Steam
  • ژانر: چندنفره، استراتژی

بی شک Among Us یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چندنفره اندروید است که امروزه در دسترس همگان قرار دارد. روزانه میلیون‌ها بازیکن در این بازی حضور دارند و لحظات شاد و مهیجی را پشت سر می‌گذارند. اگر با بردگیم مافیا آشنایی داشته باشید، این بازی هم تا حدودی بر همان اصول طراحی شده است.

شما و سایر اعضای تیم، به عنوان خدمه یک سفینه (Crewmate) وارد بازی می‌شوید، اما در میان شما یک یا چند نفر خائن (Impostor) وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر شناسایی شوند. این افراد، وانمود می‌کنند که از اعضای خدمه هستند، ولی دور از چشم بقیه خرابکاری‌هایی در سفینه انجام می‌دهند. اعضای خدمه باید مواظب باشند که به دست این افراد کشته نشوند و با مشاهده مورد مشکوک سریعاً جلسه‌ای تشکیل داده و با هم مشورت کنند تا فرد خائن را از بازی بیرون اندازند. گاهی ممکن است افراد خائن به خدمه سفینه تهمت بزنند و با جلب اعتماد سایر بازیکنان، یکی از اعضای خدمه را بیرون کنند، به همین خاطر باید بسیار مراقب باشید تا گول این افراد را نخورید.

در این بازی با چالش‌های زیادی روبرو خواهید شد و گاهی ممکن است از شدت اضطراب تپش قلب بگیرید و خود را واقعاً درون سفینه و بین اعضای خدمه احساس کنید. هم به صورت آنلاین و هم به صورت Local (اتصال به یک شبکه) می‌توانید به دوستان خود متصل شوید و بدون هیچ صحبتی، بازی را شروع کنید.

بازی Hearthstone

Hearthstone

  • سازنده: Blizzard Entertainment
  • ناشر: Blizzard Entertainment
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: کارت بازی، نقش‌آفرینی، استراتژی

بازی‌های سبک بردگیم و کارتی زیادی تا به امروز وارد بازار شده‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند که لذت کوبیدن کارت روی میز یا غلت خوردن تاس را به خوبی به تصویر بکشند. Hearthstone یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها به سبک CCG (مجموعه‌سازی کارت‌ها) و یکی از بهترین بازی‌های چندنفره اندروید است که توانسته ترکیبی از بازی‌های سنتی و دیجیتال را ارائه دهد.

در Hearthstone، چندین قهرمان با توانایی‌های مختلف وجود دارند که با انتخاب هر یک از آن‌ها، دسته کارت مخصوصی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. هر یک از این کارت‌ها قدرت و توانایی خاصی دارد که باید در زمان مناسبی استفاده شود. بازیکنان در هر نوبت، با هدف تخریب قهرمان حریف از محدود Mana Crystal خود برای اجرای قابلیت‌ها و احضار مینیون‌ها استفاده می‌کنند.

Hearthstone از ویژگی کراس-پلتفرم برخوردار است و بازیکنان می‌توانند با هر دستگاهی که از طرف آن پشتیبانی شده‌، به رقابت با یکدیگر بپردازند. تنها محدودیت موجود در آن، محدودیت‌های جغرافیایی است. گرافیک بسیار بالای این بازی، حجم زیادی را به خود اختصاص داده و این موضوع باعث شده تا گاهی مورد انتقاد و مقایسه قرار بگیرد. اما با این وجود، یکی از بازی‌هایی است که این روزها کاربران زیادی را به خود جذب کرده و اوقات خوشی را به ارمغان آورده است.

بازی Clash Royale

Clash Royale

  • ناشر: Supercell
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: استراتژی

Clash Royale با ارائه مسابقه‌های رقابتی استراتژیک و سرعتی، مرزهای بازی‌های چندنفره آنلاین را جابجا کرده است. این بازی تلفیقی از دو سبک پرطرفدار MOBA و CCG است که در آن نحوه اجرای همزمان حمله و دفاع را به خوبی یاد می‌گیرید.

در این بازی، حالت‌ها و چالش‌های مختلفی وجود دارد، اما اگر به طور خلاصه بگوییم، در حالت دونفره، شما و بازیکن رقیب (که می‌تواند یکی از دوستان شما نیز باشد) مقابل هم قرار می‌گیرید و نیروها و برجک‌های دفاعی (مانند Inferno tower) که از قبل تعیین کرده‌اید در قالب دسته کارتی مقابل شما ظاهر می‌شوند؛ هر یک از این کارت‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که باید به جا و به موقع برای حمله یا دفاع مورد استفاده قرار بگیرند. علاوه بر برجک‌های دفاعی که وجودشان اختیاری است، هر یک از بازیکنان دو برج مراقبت و یک برج اصلی (King tower) دارند که این برج‌ها نیز به دشمنان محدوده خود تیراندازی می‌کنند. هدف اصلی، از بین بردن برج پادشاه است، اما اگر به هر دلیلی هیچ یک از بازیکنان موفق به تخریب برج پادشاه نشد، برنده مسابقه کسی است که برج‌های سالم‌تری داشته باشد.

در این بازی می‌توانید با دوست خود رقابت کنید و یا با او تشکیل تیم داده و مقابل دو بازیکن دیگر قرار بگیرید. همچنین، چالش‌ها و ایونت‌هایی به صورت هفتگی و ماهانه در این بازی قرار می‌گیرند که جوایز شگفت‌انگیزی به همراه دارند. توصیه می‌کنیم که از شرکت در این چالش‌ها غافل نشوید.
بازی Wild Rift

Wild Rift

  • سازنده: Riot Games
  • ناشر: Riot Games
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: MOBA (نبرد آنلاین چندنفره)

Wild Rift یک بازی چندنفره آنلاین سه بعدی با تصاویر ایزومتریک است. تمام طرفداران League of Legends و علاقه‌مندان به ژانر‌هایی مانند MOBA، روزانه در حال بازی با این MOBA جذاب هستند. البته این بازی فعلاً به طور کامل فراگیر نشده، ولی در حال تلاش برای رسیدن به مناطق بیشتر است.

گیم‌پلی Wild Rift تا حد زیادی مشابه نسخه کامپیوتری طراحی شده، اما به منظور سازگاری با صفحه لمسی تلفن همراه، تغییرات کوچکی در آن صورت گرفته است. مسابقه‌های این بازی با ده بازیکن اجرا می‌شوند که برای مقابله با هم به دو تیم پنج نفره تقسیم خواهند شد. هر یک از افراد تیم باید قهرمانی را برای خود انتخاب کنند و برای پیروزی در مسابقه، باید برجک‌های دفاعی را پشت سر گذاشته و ساختاری به نام Nexus را در پایگاه دشمن خراب کنند. هر یک از راندهای بازی حدود 10 الی 15 دقیقه طول می‌کشد که این بازه زمانی، کاملاً مناسب گوشی‌های موبایل است.

از نظر گرافیک تفاوت چندانی با نسخه کامپیوتری خود ندارد و در مجموع می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. Riot Games این بازی را برای هر دو پلتفرم‌ اندروید و iOS منتشر کرده و بازیکنان با داشتن هر یک از این دو دستگاه، مشکلی در اتصال به هم نخواهند داشت، البته تا زمانی که هر دو بر روی یک سرور بازی کنند؛ به عنوان مثال: بازیکنان موجود در سرورهای جنوب شرقی آسیا نمی‌توانند به بازیکنان سرورهای آمریکایی بپیوندند.

بازی Vainglory

Vainglory

  • سازنده: Super Evil Megacorp
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: اکشن، چندنفره، MOBA

در جریان ایونت مطبوعاتی آیفون 6، از بازی Vainglory برای نمایش قدرت و وضوح این گوشی استفاده شد. سبک این بازی، به صورت MOBA بود، ژانری که تا آن زمان وارد تلفن‌های همراه نشده بود. اما Super Evil Megacorp توانسته یکی از بهترین بازی‌ها را ارائه دهد. Vainglory یک نبرد چندنفره است که در حال حاضر تنها یک نقشه دارد، اما سازندگان آن توانسته‌اند نقشه جامعی را در اختیار طرفداران MOBA قرار دهند.

در این بازی، یک خط حمله با برج‌های مراقبتی از هر دو طرف وجود دارد که توسط مینیون‌های هر دو تیم مورد حمله قرار می‌گیرد. هر یک از قرارگاه‌‌ها، انرژی خود را از طریق منبعی به نام Vain Crystal دریافت می‌کنند که هدف اصلی گروه مقابل، از بین بردن همین منبع انرژی است. بنابراین، قهرمان خود را انتخاب کرده و برای نابودی Vain Crystal رقیبتان تلاش کنید تا پیروز میدان شوید. همچنین می‌توانید سطح قهرمانان خود را ارتقاء داده و در صورت ورود دشمن به محدوده خود، آن‌ها را به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن نابود کنید.

در این بازی، حالت‌های مختلفی وجود دارد که به دلخواه می‌توانید حالت مورد نظر خود را انتخاب کرده و از بازی با سایر بازیکنان در سراسر دنیا لذت ببرید. به تازگی قابلیت چت صوتی نیز به این بازی اضافه شده که به کمک آن می‌توانید راحت‌تر با هم‌تیمی‌های خود هماهنگ شوید و حملات برنامه‌ریزی‌شده‌تری داشته باشید.

بازی Dreii

Dreii

  • ناشر: Etter
  • موجود برای: iOS + Android + PS Vita
  • ژانر: چندنفره، پازل

Dreii یک بازی معمایی در جهت ایجاد مهارت، خلاقیت و همکاری است. در این بازی، بازیکنان از سراسر دنیا به هم ملحق می‌شوند و با یکدیگر برای مقابله با نیروی جاذبه همکاری می‌کنند. این بازی به طور خودکار، تمام پلتفرم‌ها را به هم متصل می‌کند و این یعنی شما می‌توانید با دوستان خود در سایر پلتفرم‌ها نیز بازی کنید.

Dreii هدف ساده‌ای را دنبال می‌کند، شما با تعدادی اشکال هندسی مثل مکعب، دایره، مثلث و … سر و کار دارید و باید آن‌ها را طوری کنار هم قرار دهید تا در نهایت جلوی نور یک نقطه درخشان را بگیرند. گرچه مأموریت‌های ساده‌ای برای آن در نظر گرفته شده، اما مواردی مانند: مواد منفجره، رعد و برق و حتی داشتن یک هم‌تیمی بی‌عرضه باعث می‌شوند که مراحل را کمی سخت‌تر پیش ببرید.

در این بازی به 19 زبان زنده دنیا (به جز فارسی) صحبت می‌شود و از یک ابزار ارتباطی برخوردار است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در هر کجای دنیا که هستند با دیگران ارتباط کلامی برقرار کنند.

بازی Runescape

Old School RuneScape

ناشر: Jagex
موجود برای: iOS + Android
ژانر: اکشن، چندنفره، Retro (اجرای بازی کلاسیک در زمان معاصر) ، نقش‌آفرینی

Old School RuneScape همان RuneScape است که در سال 2007 منتشر شده بود. این بازی، یک MMORPG (نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین) فانتزی جهان‌باز است که با ایجاد تغییراتی بر روی RuneScape در سال 2013 راهی بازار شد. اگرچه میلیون‌ها بازیکن به طور روزانه وارد این بازی می‌شوند، ولی از آن دسته بازی‌هایی است که تعدادی موافق و تعدادی مخالف دارد؛ آن‌هایی که موافقند، عاشق این بازی هستند و آ‌ن‌هایی که مخالفند، هیچ تمایلی به دیدن آن ندارند. گرافیک این بازی در مقایسه با بازی‌های امروزی چندان تعریفی ندارد، و ممکن است بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن همین گرافیک پایین باشد.

این بازی، نمونه‌ای از زندگی در دنیای واقعی است. شما می‌توانید به مکان‌های مختلف بروید و با کاراکترهای کامپیوتری و بازیکنان واقعی تعامل داشته باشید، موجودات زنده را شکار کنید و از آن‌ها برای تهیه غذا یا فروش اعضای بدنشان استفاده کنید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد که می‌توانید با کار در معدن، معامله با کاربران دیگر و یا حتی کشتن کاربران و دزدیدن پول‌هایی که به همراه دارند، درآمد کسب کنید. البته تمامی کاربران می‌توانند پول‌های خود را در بانک ذخیره کرده و از سرقت آن‌ها جلوگیری کنند. روی هر فعالیتی بیشتر تمرکز کنید و بیشتر انجامش دهید، مهارت شما در آن کار افزایش پیدا می‌کند. با این اوصاف، عده‌ای معتقدند که این بازی یکی از بهترین MMO‌ها (چندنفره آنلاین) در اندروید و سایر پلتفرم‌هاست.

بازی Death Squared

Death Squared

  • سازنده: SMG Studio
  • موجود برای: iOS + Switch + Android
  • ژانر: پازل

اولین بازی کنسول SMG Studio ، اکنون آماده پخش بر روی تلفن‌های همراه است. Death squared یک بازی پازل سه بعدی است که برای 1 الی 2 نفر طراحی شده و پیرامون همکاری، هماهنگی و انفجار ربات‌ها شکل می‌گیرد. هر یک از بازیکنان، کنترل یکی از ربات‌های مکعبی را بر عهده دارد؛ یک ربات آبی و دیگری ربات قرمز. این ربات‌ها، باید از میان موانع و تله‌های گوناگون عبور کنند و در نهایت به دایره‌های هم‌رنگ خود برسند.

در این بازی هماهنگی چشم و دست مورد آزمایش قرار می‌گیرد. شما باید مواظب باشید که این ربات‌ها از خطر سقوط، اشعه لیزر (با رنگی غیر از رنگ رباتی که کنترل می‌کنید) و تیغه‌های مخفی (با رنگ مخالف) در امان باشند ولی در عین حال باید بدانید که مردن ربات‌ها برخلاف سایر بازی‌ها چندان اتفاق ناگواری نیست؛ زیرا مرگ، راهی است برای دستیابی به تروفی پلاتینیوم. این بازی به روش‌های مختلفی نیمکره چپ و راست مغز شما را به چالش می‌کشد، ولی به گونه‌ای طراحی شده که برای همه، حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز قابل درک باشد.
بازی Clash of Clans

Clash of Clans

  • سازنده: Supercell
  • ناشر: Supercell
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: استراتژی، دفاع از برج

ممکن است در نگاه اول فکر کنید که این یک شهرسازی ساده است، اما باید بدانید که Clash of Clans یکی از بهترین بازی‌های چندنفره اندروید محسوب می‌‌شود. در این بازی، شما دهکده خود را از پایین‌ترین سطح، شروع به ساختن می‌کنید. ماینرهایی که برای دهکده خود می‌خرید طلا، اکسیر و الماس استخراج می‌کنند و شما به وسیله این منابع می‌توانید نیروها، مخزن‌ها، برج‌های دفاعی، دیوار‌ها و … را ارتقاء دهید.

اما برای آنکه بتوانید هرچه سریعتر این منابع را جمع‌آوری کنید، باید نیروهای مختلفی آماده کرده، به دهکده‌های دیگر حمله کنید و غنائم آن‌ها را بدزدید. سایر دهکده ها نیز می‌توانند به دهکده شما دستبرد بزنند، به همین خاطر، باید برج‌های دفاعی و تله‌های مختلف خود را بسته به نوع عملکردی که دارند، طوری بچینید که از Town hall و مخزن‌های شما دفاع کنند.

شما در Clash of Clans می‌توانید وارد کلن‌های مختلف شده و همراه با گروه خود در نبردها شرکت کنید و از این راه نیز غنائم بیشتری به دست آورید. همچنین در صورت پیوستن به یک کلن، می‌توانید از هم‌تیمی‌های خود نیروهای دفاعی دریافت کرده تا در صورت حمله دشمنان به دهکده شما، این نیروها نیز به جنگ با نیروهای دشمن بروند.

بازی PUBG Mobile

PUBG Mobile

  • ناشر: Tencent Games
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: اکشن، چندنفره، تیراندازی

PUBG از آن دست بازی‌هایی است که موجب محبوبیت یک ژانر (بتل رویال) شد. چه به صورت تک نفره بازی کنید و چه تشکیل تیم دهید، این بتل رویال ساعات خاطره‌انگیز و پرتنشی را برایتان رقم خواهد زد. در  بازی PUBG Mobile، شما و 99 بازیکن دیگر (که البته تعدادی از آن‌ها ربات هستند) ، سوار بر هواپیما شده و بر فراز نقشه‌ای پرواز می‌کنید، بسته به میزان مهارتی که دارید، می‌توانید در نقاط معروف و شلوغ یا نقاط دور افتاده و خلوت فرود بیایید.

شما هنگام فرود، هیچ اسلحه و جلیقه‌ای همراه خود ندارید و باید تجهیزات مورد نیاز خود را با گشتن در خانه‌ها، سوله‌ها و مناطق مختلف نقشه به دست آورید. در مناطق شلوغ، با اینکه خطر بیشتری شما را تهدید می‌کند، اما تجهیزات بهتر و بیشتری وجود دارد، البته مناطق خلوت با تجهیزات عالی نیز وجود دارد که باید آن‌ها را پیدا کنید. در نهایت تنها فرد یا گروهی که بتواند آخرین نفر زنده در نقشه باشد، پیروز نبرد خواهد بود.

درست مانند تمام بازی‌‌ها، کار تیمی نسبت به انفرادی از مزایای بیشتری برخوردار است؛ زیرا در صورتی که دشمن یک الی سه نفر از اعضای گروه چهار نفره را از پا درآورد و نکشد، تا زمانی که نفر چهارم زنده است، می‌تواند جلوی مرگ هم‌تیمی‌ها را گرفته و پس از کشتن دشمن، دوستان خود را احیا کند. ولی اگر به هر دلیلی نتوانست خود را به موقع به دوستانش برساند، می‌تواند به تنهایی مسابقه را ادامه داده و در صورت رسیدن به پیروزی، کل اعضای تیم پیروز شناخته می‌شوند.

بازی Battle Bay

Battle Bay

  • ناشر: Rovio
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: اکشن

تیم سازنده بازی Angry Birds اکنون Battle Bay را برای تلفن‌های همراه به ارمغان آورده است. Battle Bay یک تیراندازی سه بعدی رقابتی و اولین بازی چندنفره Rovio Entertainment است که به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا در نبرد‌های مهیج جهانی که در آب‌های آزاد جریان دارد، شرکت کنند.

در این بازی، دو تیم پنج نفره از بازیکنان باید تمام کشتی‌های دشمن را نابود کنند، یا اینکه یک تیم کنترل یک منطقه بی‌طرف را به عهده بگیرد. کشتی و سلاح خود را انتخاب کنید و آماده نبرد با دشمنان در سرتاسر جهان باشید. از استراتژی تیمی و قدرت آتش خود استفاده کنید تا ناوگان خود را به اوج برسانید؛ یا غرق می‌شوید، یا پیروز! کنترل کشتی‌ها بسیار آسان است، با استفاده از یک استیک مجازی که روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، شما می‌توانید کشتی خود را هدایت کنید.

کشتی‌های مختلفی در این بازی قرار گرفته که هر یک ویژگی‌های منحصربفردی دارند: Shooter دارای تعداد زیادی سلاح است، Speeder یک کشتی سریع‌السیر است، Enforcer سریع و همه‌کاره است، Defender یک تانک شناور مقاوم ولی کم‌سرعت‌ است، و Fixer قابلیت درمان همی‌تیمی‌ها را دارد. با ارتقاء کشتی خود می‌توانید نقاط قوت آن‌ را بهبود بخشید.

میزبان جنگ‌های خود باشید؛ در Custom Battles دوستان و همرزمان خود را به رقابت دعوت کنید. شما می‌توانید یک لابی ایجاد کرده و حداکثر 10 بازیکن را در دو تیم 5 نفره قرار دهید و علاوه بر آن، 5 نفر تماشاگر نیز داشته باشید. به غیر از مسابقات پنج علیه پنج نفر، می‌توانید مهارت خود را در دوئل‌های یک به یک نیز ثابت کنید. با پیوستن به یک Guild (انجمن) ، می‌توانید با دوستان خود تشکیل گروه داده و در برابر گروهی دیگر قرار بگیرید تا در نهایت مشخص شود، چه کسی پیروز میدان است.

بازی Antihero

Antihero – Digital Board Game

  • ناشر: Versus Evil
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: استراتژی

Antihero یکی از جذاب‌ترین بازی‌های رومیزی موبایل است که می‌توانید به صورت آنلاین و یا در دورهمی‌ها (Local) بازی کنید. در Antihero به یک دزد ماهر تبدیل می‌شوید، دوستان خود را به چالش می‌کشید، شهر را تصرف کنید، از آنچه که متعلق به شماست محافظت کنید، به عده‌ای رشوه دهید و از عده‌ای حق‌السکوت بگیرید، مخفیانه وارد املاک شوید، تله‌گذاری کنید و همه چیز را بدزدید. ثروت این شهر، متعلق به شماست؛ البته اگر قبل از شما، رقیبتان آن را تصاحب نکرده باشد.

گروه خود را ارتقاء دهید، افراد شرور و اراذل اوباش را استخدام کرده و یک باند راه‌اندازی کنید تا مخالفان خود را تهدید و ترور کنید. سرمایه به دست آمده خود را صرف استخدام نیروهای جدید، ارتقاء مهارت‌های خود و دستیابی به سلاح‌های مرگبار کنید. طلا، بهترین دوست یک سارق است!
بازی Chess Rush

Chess Rush

  • ناشر: Tencent Games
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: استراتژی نوبتی

Chess Rush یک بازی استراتژی نوبتی است که با استفاده از Auto Chess، مسابقه‌های 10 دقیقه‌ای Turbo Mode را نیز ارائه کرده است. این بازی، یکی از بهترین مسابقه‌های استراتژی موبایل است که در آن داشتن استراتژی بسیار مهم بوده ولی شانس هم در آن بی‌تأثیر نیست.

تیم نخبگان خود را از میان یک فهرست 50 نفره انتخاب کنید و در برابر 7 بازیکن دیگر به رقابت بپردازید تا مشخص شود چه کسی King of the Board است. اگر از تنها بازی کردن خسته شده‌اید، می‌توانید یک تیم 2 یا 4 نفره تشکیل دهید و وارد مسابقات تیمی شوید. با هم‌تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید و با یک استراتژی درست، پیروز مسابقات شوید. مهمتر از همه، اینکه هیچکس در این بازی نمی‌تواند با پرداخت پول نسبت به سایر بازیکنان برتری داشته باشد. از Squad Clash که اخیراً به بازی اضافه شده، غافل نشوید!

بازی Touchdowners

Touchdowners

  • ناشر: Colin Lane
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: تفننی

شبیه‌ساز دوبعدی Colin Lane از فوتبال آمریکایی، با اینکه گیم‌پلی و گرافیک ساده‌ای دارد، اما به طرز عجیبی مهیج و سرگرم‌کننده است. جذابیت این بازی زمانی به اوج خود می‌رسد که وارد دنیای بازی‌های چندنفره می‌شود. شما در این بازی، تیمی متشکل از سه بازیکن را کنترل می‌کنید. تمام کاری که باید انجام دهید، این است که پاس دهید، در بین راه با بازیکنان حریف گل‌آویز شوید و بپرید تا به منطقه حریف برسید و توپ خود را به زمین حریف بکوبید تا امتیاز بگیرید.

در صورت بازی با دوستان به صورت دونفره، شما و دوستتان هر دو بر روی یک دستگاه بازی خواهید کرد. اگر علاقه‌مند به بازی‌های کم حجم ولی مهیج و اعتیادآور هستید، Touchdowners گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

همانطور که گفتیم، این تنها نیمی از فهرست 28 بازی چندنفره برای موبایل است. در آینده به معرفی 14 نمونه دیگر از این بازی‌ها خواهیم پرداخت. امیدواریم اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار داده باشیم تا بتوانید راحت‌تر در مورد انتخاب بازی‌ها تصمیم بگیرید.

منبع:Pocketgamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

در کدام یک از بازی‌های چدنفره موبایل دو بازیکن بر روی یک دستگاه بازی می‌کنند؟

بازی‌هایی مانند Mucho Party و Touchdowners از آن دسته بازی‌هایی هستند که در حالت دو نفره، دو بازیکن بر روی یک دستگاه بازی می‌کنند.

۱
آیا می‌توان Among Us را به صورت آفلاین بازی کرد؟

بله، همچنین در حالت Offline Local نیز می‌توانید با به اشتراک‌گذاری WiFi به صورت چندنفره با دوستان خود بازی کنید.

۲
چه بازی‌های دیگری را می‌توان در گوشی با دوستان خود بازی کرد؟

علاوه بر بازی‌هایی که در این لیست معرفی شد، می‌توانید Scrabble GO، Words With Friends و Sky: Children of the Light را نیز با دوستان خود تجربه کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 25 دیدگاه
  • Avatar

    نیما سلطانی

    مهمان

    کی گفته پابجی مال بچه هاست اون موقعی که پابجی بود کالاف اصلا وجود نداشت

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 25 دیدگاه