بهترین بازی های اکشن اندروید
کسری کاظمی

بهترین بازی های اکشن اندروید

کسری کاظمی 10 آبان 1401 بدون دیدگاه
893 بازدید

همان‌طور که در جریان هستید، بازی های اکشن از محبوب‌ترین آثار صنعت گیم بر روی هر پلتفرم و هر نسلی هستند. این بازی‌ها باعث افزایش هیجان و آدرنالین شده و همچنین تمرکز و حواس گیمر را گسترش می‌دهند. این موضوع در میان بهترین بازی های موبایل هم صدق می‌کند. پس این شما و این هم لیست بهترین بازی های اکشن اندروید که در طول سال‌های اخیر منتشر شده‌اند.

هیجان بی پایان در بهترین بازی های اکشن اندروید

با اینکه هیچ مکانیک مشخص و استایل دقیقی نمی‌تواند یک بازی اکشن اندروید را شرح دهد، ولی حس یک بازی اکشن کاملاً آشنا است. به همین منظور، امروز سعی بر این داشتیم تا سراسر صنعت گیم بر روی موبایلی را جستجو کرده و تعدادی از بهترین و خاص‌ترین‌های ژانر را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که تمامی بازی های اندروید اکشن لیست درون سایت برای دانلود قرار دارند.

1) بازی Call of Duty Mobile

بازی Call of Duty Mobile

امکان ندارد گیمر باشید و تابه‌حال نام فرنچایز افسانه‌ای Call of Duty به گوشتان نخورده باشد. این مجموعه بازی شوتر اول شخص برای سال‌ها یکی از بزرگ‌ترین و حماسی‌ترین آثار شوتر و مولتی پلیر را در اختیار گیمرها قرار داده است. این موضوع با انتشار نسخه موبایلی سری تحت عنوان Call of Duty Mobile با میلیون‌ها کاربر فعال، حتی یک قدم فراتر رفته است.

بازی کال آف دیوتی موبایل یکی از سودآورترین بازی های موبایلی بوده که به صورت هم‌زمان دارای رکورد بیشترین بازیکن در سراسر جامعه گیمینگ موبایلی است. اگر حتی ذره‌ای خود را طرف‌دار آثار هیجان‌انگیز موبایلی می‌دانید، بدون شک باید در جریان باشید که Call of Duty Mobile از بهترین بازی های اکشن اندروید و تمام صنعت گیم موبایلی در تاریخ است.

2) بازی Dead Cells

بازی Dead Cells

بازی Dead Cells عنوان مستقلی بود که در زمان انتشارش، یکی از خاص‌ترین آثار ساخته شده در ژانر Metroidvania محسوب می‌شد. این بازی به دست Playdigious توسعه یافته و آن‌چنان چالش برانگیز بوده که خیلی از گیمرها، توانایی به اتمام رسیدن یا حتی جلو رفتن در مراحلش را نخواهند داشت. البته نگذارید این موضوع شما را از کیفیت بالایش منحرف کند.

این بازی به شکلی ساخته شده که بازیکنان به صورت مکرر در طی مراحل خواهند مُرد. با این حال مرگ در این بازی حکم آموزش را داشته، زیرا شما از اشتباهی که کردید درس می‌گیرید و دفعه بعدی می‌توانید مقدار جلوتر بروید. طراحی فوق‌العاده مراحل و باس‌های این بازی در کنار گرافیک زیبایش، یکی از خاص‌ترین و بهترین بازی های اکشن اندروید را ساخته است.

3) بازی Brawlhalla

بازی Brawlhalla

آیا از طرف‌داران سبک مبارزه‌ای هستید و دوست دارید وارد نبردهایی شوید که هیجان و چالش را به شما و دوستانتان منتقل می‌کند؟ خب پس خبرهای خوبی برایتان داریم. بازی Brawlhalla عنوانی در سبک مبارزه‌ای و اکشن با گرافیک دوبعدی جذاب است. این بازی در استایل آثاری مانند Super Smash Bros طراحی شده که البته کلی ویژگی بهتر از آن بازی‌ها برای ارائه دارد.

حالت‌های مختلف این بازی تعداد زیادی بازیکن (هر دست 8 نفر) را درون یک زمین پوشش داده که باید با هم تیم شده و یا علیه همدیگر بجنگند. هیجان و اکشن سریع، به شما فرصت فکر کردن نمی‌دهد و باید به صورت مکرر به صفحه نمایش خیره شده تا از رقابت حذف نشوید. این بازی یکی از بیشترین مخاطبان را در میان تمام بازی های موبایلی را با 40 میلیون نفر دارد.

4) بازی PUBG Mobile

بازی PUBG Mobile

بازی PUBG عنوانی بود که ژانر بتل‌رویال را در صنعت گیم به شهرت و محبوبیت رساند. با اینکه پس از انتشار این بازی، کلی عنوان دیگر توانستند موفقیت‌های حتی بیشتری کسب کنند، ولی نسخه اصلی به واسطه انتشار بر روی موبایل، همچنان در صدر جدول قرار دارد. بازی PUBG Mobile بر اساس آمارهای منتشر شده، چیزی بیش از 1 میلیارد بار دانلود شده است.

موفقیت‌های بازی پابجی موبایل را می‌توان یک، به گسترش و افزایش مخاطبین گیم موبایلی و دو، به دردسترس‌بودن تلفن‌های همراه برای انجام بازی است. شما دیگر مجبور نیستید به کنسول و رایانه خود دسترسی داشته باشید و می‌توانید این بازی را در هر جا با دوستانتان تجربه کنید. حضور میلیون‌ها نفر به صورت هم‌زمان در این بازی، نشان از بی پایان بودن و ماندگاری است.

5) بازی Streets of Rage 4

بازی Streets of Rage 4

زمانی که بحث آثار کلاسیک و قدیمی ژانر اکشن به میان بیاید، فرنچایز Streets of Rage یکی از نامدارترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها است. این بازی‌ها از دهه 90 میلادی تا همین لحظه موفق شدند مبارزات جذاب دوبعدی و Beat ’em up را به سطح جهانی رسانده و ژانر خود را مطرح کنند و این موضوع شامل جدیدترین بازی سری یعنی Streets of Rage 4 نیز می‌شود.

بازی Streets of Rage 4 به دست استودیوی Playdigious ساخته شده که بالاتر به بازی جذابشان Dead Cells اشاره کردیم. کنترل‌های Streets of Rage 4 بهینه و قابل دسترس هستند و گرافیک بازی همانند نسخه‌های کنسولی و کامپیوتری این بازی می‌درخشد. پس اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید هستید، تجربه این بازی فوق‌العاده را از دست ندهید.

6) بازی Xenowerk

بازی Xenowerk

آیا به تماشای فیلم بیگانگان نشسته‌اید و آرزو داشتید که می‌توانید در فضایی تاریک و مخوف، به مبارزه با موجودات فضایی بپردازید؟ خب پس بازی Xenowerk برای شما ساخته شده است. این عنوان هیجان‌انگیز و بلکه ترسناک، اکشنی نفس گیر را علیه هیولاهای خون خوار فضایی به تصویر می‌کشد. شما باید به همراه تیمتان، به پاک‌سازی یک آزمایشگاه فضایی بپردازید.

گرافیک سه بعدی و زیبای بازی Xenowerk دست سازندگان را برای خلق محیط‌های اتمسفریک و جلوه‌های خیره کننده بصری باز گذاشته است. تنوع اسلحه‌های بازی برای نبرد با موجودات فضایی بالا بوده و محیط‌های تاریک و باریک نیز شما را گاها به وحشت می‌اندازند. پس Xenowerk ترکیبی عالی از اکشن و ترس و یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید است.

7) بازی Genshin Impact

بازی Genshin Impact

بازی Genshin Impact یکی از پدیده‌های حماسی در ژانر اکشن و ماجراجویی مولتی پلیر با المان‌های نقش آفرینی است. این بازی طی سال‌های اخیر موفق شده تا میلیون‌ها مخاطب در دنیا پیدا کرده که همگی به واسطه مکانیک‌های اعتیادآور سرگرم کننده این بازی، جذب آن شده‌اند. در طراحی گرافیک بازی، از رنگ‌های شاد و کاراکترهای بامزه استفاده شده است.

خیلی‌ها از نظر خلق حس ماجراجویی و اکشن، بازی Genshin Impact را با عناوین مجموعه The Legend of Zelda مقایسه کرده‌اند که تا حدودی درست است. دنیای بزرگی زیر پای شما قرار دارد و باید برای انجام مأموریت‌های مختلف، به نقاط مرموز سرزمین سفر کنید. در این بین با هیولاها و باس‌های بزرگی برمی‌خورید که باید برای پیشروی، با آن‌ها مبارزه کنید.

8) بازی Mortal Kombat

بازی Mortal Kombat

مگر می‌شود گیمری باشد که با فرنچایز مبارزه‌ای محبوب Mortal Kombat آشنا نباشد؟ این سری بازی از دنیای گیم فراتر رفته و تبدیل به بخشی از فرهنگ عامه شده‌اند. این موضوع به دلیل هیجان بالای گیم پلی، خشونت بی پرده در نبردها و اکشن‌های نفس گیرشان بوده و همچنین شخصیت‌های زیادی از این سری تبدیل به بخش مهمی از محبوبیت آن را شکل می‌دهند.

با توجه به محبوبیت نسخه‌های جدید این سری، اخیراً ورژنی متفاوت و کوچک از سری بازی مورتال کامبت برای تلفن‌های همراه هم تولید شده است. این بازی با اینکه مکانیک ویژه کارتی را به گیم پلی اکشن بازی افزوده است، ولی همچنان هیجان‌انگیز و درگیر کننده باقی مانده و تفاوت زیادی بین نسخه کنسولی و موبایلی وجود ندارد. پس خود را برای نبرد آماده کنید.

9) بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal

سری بازی های Diablo عناوینی بودند که در دهه 90 میلادی با موفقیت، ژانر اکشن و نقش آفرینی را به صنعت گیم معرفی کردند. پیش از این بازی‌ها، بازی های نقش آفرینی به جای اکشن خالص، بر روی تاکتیک و استراتژی تمرکز داشتند و Diablo نشان داد که می‌توان یک اکشن فوق‌العاده را هم به این ترکیب اضافه کرد. Diablo Immortal جدیدترین نسخه از سری است.

بازی Diablo Immortal از جنجالی‌ترین آثار موبایلی چند سال اخیر محسوب می‌شود که به دلیل پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای‌اش، نقدهای منفی زیادی دریافت کرد. با این حال به هیچ وجه نمی‌شود کیفیت بالای بازی و جذابیت‌های ظاهری فوق‌العاده اش را انکار کرد. این بازی همچنین سودآوری زیادی برای شرکت ناشرش داشته و میلیون‌ها بازیکن هم در دنیا دارد.

10) بازی War Robots

بازی War Robots

کسانی که در دنیای عظیم بازی های موبایلی، به دنبال یک اکشن سوم شخص خاص با حضور روبات‌های غول پیکر هستند، لازم نیست راه دوری بروند، زیرا بازی War Robots هوایشان را دارد. این بازی علاوه بر داشتن حالت تک نفره، مبارزات آنلاین را با حضور شش نفر در منطقه جنگی ایجاد کرده و می‌توانید شاهد اکشن‌های حماسی روبات‌های بزرگ در نقشه باشید.

گیم پلی اعتیادآور و حالت PvP محبوب بازی War Robots آن‌چنان بین گیمرها فراگیر شد که تابه‌حال چیزی حدود 100 میلیون بار از بازار اندروید دانلود شده و به راحتی از محبوب‌ترین بازی های درون این لیست است. پس اگر دنبال نبردهای پیچیده با حضور روبات‌هایی هستید که به جنگ با هم می‌پردازند، War Robots از بهترین بازی های اکشن اندروید است.

11) بازی Dead by Daylight

بازی Dead by Daylight

آیا از تجربه بازی های اکشن موبایلی تکراری نظامی خسته شده‌اید؟ خب جای نگرانی نیست، زیرا با دانلود کردن بازی Dead by Daylight می‌توانید حس هیجان و نبرد را در قالب یک فیلم ترسناک تجربه کنید. بله درست متوجه شدید؛ این بازی شما و تعدادی بازیکن دیگر را در دنیایی قرار می‌دهد که باید به نبرد و فرار از دست یک قاتل سریالی همانند یک فیلم ترسناک بپردازید.

بازی Dead by Daylight از تمام قوانین و قاعده‌های معروف این مدل فیلم‌ها استفاده کرده تا تجربه آنلاین بسیار مشابهی را برای گیمرها ایجاد کند. در این بازی توانایی شرکت در نقش قربانی‌ها و قاتل را دارید. کار قربانی‌ها، فرار از دست قاتل و پنهان شدن است. با این حال زمانی که در نقش قاتل بازی کنید، اکشن اصلی شروع شده و باید به شکار بازیکنان دیگر بپردازید.

12) بازی Wild Arena Survivors

بازی Wild Arena Survivors

پس از به شهرت رسیدن ژانر بتل‌رویال، تقریباً تمام کمپانی‌های بازی سازی قصد داشتند تا سهم خود را از بازار داغ این بازی‌ها دریافت کنند. آخرین نمونه موفقی که اخیراً توانسته یکی از جذاب‌ترین بتل‌رویال‌ها را توسعه دهد، کمپانی Ubisoft Entertainment با بازی Wild Arena Survivors است. یک اکشن سریع و خشن که همه گیمرها را به چالش می‌کشد.

تفاوتی که Wild Arena Survivors را از سایر بتل‌رویال‌های درون بازار متمایز می‌کند، سرعت عجیب و دیوانه‌وارش است. این بازی با اینکه از 40 بازیکن در هر دست پشتیبانی می‌کند، ولی نیاز به واکنش‌های سریعی دارد؛ زیرا هر دست بازی تنها 10 دقیقه طول می‌کشد. این موضوع باعث شده که شاهد اکشن کوبنده‌ای باشیم که یک لحظه هم فرصت برای نفس گرفتن به شما نمی‌دهد.

13) بازی Critical Ops

بازی Critical Ops

زمانی که بحث مولتی پلیرهای نظامی و کلاسیک بر روی موبایل به میان بیاید، بازی Critical Ops تمام مکانیک‌های لازم برای درخشیدن را درون خود دارد. از حالت‌های متنوع و خاص مولتی پلیر مانند دزد و پلیس گرفته تا تعداد فوق‌العاده بالای نقشه‌ها و اسلحه‌های قابل انتخاب که دست بازیکنان برای انتخاب سبک نبرد مورد علاقه خود کاملاً باز گذاشته است.

بازی Critical Ops از نظر گرافیکی و کنترل‌های بازی به حدی بهینه بوده که به سختی می‌توان تفاوتی میان آن و عناوین هم سبک بر روی کنسول‌ها پیدا کرد. حالت PvP و نبردهای تن به تن نیز به بازی اضافه شده‌اند تا صرف کردن صدها ساعت درون آن به دست بازیکنان تضمین شود. پس اگر یک شوتر کلاسیک و قدیمی پسند می‌خواهید، این بازی برای شما است.

14) بازی Hungry Shark Evolution

بازی Hungry Shark Evolution

تفنگ‌ها و نبردهای مولتی پلیر را فراموش کنید! حال نوبت تجربه یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید بوده که شما را در نقش یک کوسه قاتل و روانی قرار می‌دهد. هدف شما نیز در این بازی بسیار ساده است: به سوی طعمه‌های کوچک و بزرگ شنا کرده و سپس آن‌ها را ببلعید. این بازی با همین مکانیک ساده اش، توانسته ده‌ها میلیون نفر را در سراسر دنیا سرگرم کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت بازی Hungry Shark Evolution، تنوع جالب کوسه‌ها و شخصی سازی آن‌ها است. شما همچنین با توانایی خوردن آدم‌ها و حتی کوسه‌های دیگر را هم خواهید داشت. بدون شک این حجم از دیوانگی را در کمتر بازی موبایلی دیگری می‌توان پیدا کرد. پس Hungry Shark Evolution بدون شک یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید در طی سال‌های اخیر است.

15) بازی Standoff 2

بازی Standoff 2

اگر به دنبال یک بازی مشابه کانتر استرایک، البته بر روی تلفن‌های هوشمند هستید، Standoff 2 دقیقاً این نیازتان را برطرف خواهد کرد. این بازی شوتر مولتی پلیر، بر اساس فرمول‌های آشنای دزد و پلیس و نبردهای تیمی بازی کانتر طراحی شده و بسیاری از حالت‌ها و موقعیت‌های جذاب آن بازی را درون خود پیاده سازی کرده است. تنوع نقشه و اسلحه‌ها را هم به آن اضافه کنید.

معروف‌ترین حالت بازی کانتر یعنی بمب گذاری و خنثی کردن بمب، اصلی‌ترین قسمت بازی Standoff 2 است. شما می‌توانید در ابتدا در نقش یکی از دو تیم ظاهر شده و با هم‌تیمی‌های خود به جنگ دیگری بروید. تجهیزات فراوانی در بازی در اختیارتان قرار می‌گیرد که بسته به استایل بازی کردنتان، نقش خود را ایفا می‌کنند. پس تجربه این اکشن جذاب را از دست ندهید.

16) بازی My Friend Pedro

بازی My Friend Pedro

بازی My Friend Pedro عنوانی مستقل و به شدت محبوب بود که به دست DevolverDigital برای رایانه‌های شخصی ساخته شد. پس از موفقیت‌های فراوانی که کسب کرد، شاهد انتشار این بازی فوق‌العاده بر روی گوشی‌های اندرویدی نیز هستیم. شما در نقش یک بادی‌گارد برای یک موز بامزه، باید دشمنان را شکست داده و خانواده موز را از دست شرور قصه نجات دهید.

در کنار موضوع عجیب و تا حدودی بامزه اش، بازی My Friend Pedro گیم پلی اکشن خارق‌العاده و دیوانه‌واری را ارائه داده که در کمتر بازی دیگری پیدا می‌کنید. حجم خشونت و سرعت حرکت گلوله‌ها بر روی صفحه نمایش باورنکردنی است. همچنین نباید از گرافیک زیبا و خیره کننده کارتونی این بازی غافل شویم. الحق که یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید را در دست داریم.

17) بازی SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom

بازی SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom

بله درست متوجه شدید؛ یک بازی که در دنیای باب اسفنجی بامزه جریان دارد، از بهترین آثار اکشن موبایلی در چند سال اخیر است. بازی SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom شما را در نقش کاراکترهای محبوب مجموعه سریالی قرار داده که باید برای نبرد با نیروهای شیطانی پلانکتون و نجات شهر خود، دست به کار شده و به مبارزه بپردازند.

هر شخصیتی که در بازی کنترل می‌کنید دارای قدرتی مخصوص به خود بوده و ترکیب این نیروها می‌تواند تجربه‌های متفاوت و اعتیادآوری را برایتان به ارمغان بیاورد. پس بهتر است نگاه اول گولتان نزند، زیرا بازی SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom بدون شک می‌تواند به راحتی در میان سایر آثار این لیست درخشیده و حتی بهتر عمل کند.

18) بازی Max Payne Mobile

بازی Max Payne Mobile

اگر با سری بازی های Max Payne آشنا نیستید، باید بگوییم که تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین آثار ژانر اکشن و هیجانی را از دست داده‌اید. این بازی‌ها شما را در نقش یک پلیس سابق قرار می‌دهند که به دنبال انتقام گرفتن از قاتلین خانواده اش است. در این بین وی از هر راهی استفاده می‌کند تا دشمنان را نابود کرده و آن‌ها را به سزای اعمال شرورشان برساند.

بازی های این فرنچایز به حدی دارای محبوبیت در میان گیمرها هستند که کمپانی سازنده دست به انتشار نسخه‌ای از عنوان اول برای تلفن‌های هوشمند با نام بازی Max Payne Mobile زده است. این نسخه به شدت به عنوان اصلی که سال‌ها پیش بر روی کنسول‌ها منتشر شده بود وفادار بوده و می‌توانیم این بار شاهد آن داستان حماسی و اکشن باورنکردنی بر روی موبایلمان باشیم.

19) بازی Shadowgun Legends

بازی Shadowgun Legends

آیا به دنبال یک شوتر مولتی پلیر با گرافیک بالا و محیطی فضایی همانند سری Halo می‌گردید؟ بازی Shadowgun Legends هوایتان را دارد. این بازی با ربات‌های عظیم و اسلحه‌های علمی تخیلی پر شده و شخصیت اصلی و تیمش را در مقابل نیروهای دشمن که موجودات فضایی خطرناک هستند قرار می‌دهد. همچنین کلی حالت مولتی پلیر جذاب و نفس گیر در بازی قرار دارد.

چیزی که Shadowgun Legends را از یک بازی شوتر معمولی متمایز کرده و تبدیل به یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید می‌کند، گرافیک حماسی و به شدت بالایش است که نه تنها نیاز به سخت افزاری قدرتمند دارد، بلکه حتی می‌تواند در کنار بازی های کنسولی نیز خود را بالا بکشد و بدرخشد. پس این بازی هیجان‌انگیز به دارندگان گوشی‌های قدرتمند توصیه می‌شود.

20) بازی Hero Hunters

بازی Hero Hunters

به واسطه شهرت و بازیکنان فراوانی که عنوان Overwatch در زمان عرضه داشت، تعدادی بازی به صورت ناشیانه سعی کردند تا فرمول‌های موفقش را تکرار کرده و به موفقیت برسند. متأسفانه این اتفاق رخ نداد تا اینکه بازی موبایلی Hero Hunters وارد میدان شد. این بازی یک برداشت آزاد از مکانیک‌ها و استایل گرافیکی بازی نام برده بوده و به خوبی در این مسیر عمل می‌کند.

بازی Hero Hunters همان حالت معروف 5 علیه 5 و PvP آشنا را به همراه تعدادی حالت جذاب دیگر به مخاطبان آنلاینش ارائه می‌کند . تعداد زیادی قهرمان با ویژگی‌های مختلف بازی را پر کرده‌اند که می‌توانید همه را تست کرده و قهرمان مورد علاقه خود را کشف کنید. هزاران ساعت سرگرمی جذاب با میلیون‌ها بازیکن منتظرتان است، پس همین حالا این بازی را دانلود کنید.

جمع بندی

بهترین بازی های اکشن اندروید

یک بازی اکشن بیشتر با سرعت و هیجان و درجه سختی ای که برای بازیکنانش ایجاد کرده شناخته می‌شود. با این حال همه قرار نیست از تمام آثار لیست بهترین بازی های اکشن اندروید ما لذت ببرند، زیرا سلیقه و علایق هر کسی با دیگر متفاوت است. شاید طرف‌دار اکشن‌های نظامی باشید و یا از تجربه نبردهای فضایی و فانتزی با موجودات خیالی و ترسناک لذت ببرید.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، در میان هزاران بازی موبایلی که هر ساله وارد بازار می‌شوند، بیش از 20 بازی فوق‌العاده اکشن بر روی اندروید وجود دارد؛ با این حال، امکان جمع آوری همه آن‌ها و معرفی‌شان به شما در یک لیست وجود ندارد؛ بنابراین شما نیز می‌توانید دست به کار شده و بهترین بازی های اکشن اندروید را به ما و دیگران در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: Android Authority

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرمخاطب‌ترین بازی اکشن اندرویدی چیست؟

بازی PUBG با بیش از یک میلیارد دانلود و میلیون‌ها پلیر هم زمان به صورت ماهانه، پرمخاطب‌ترین بازی اکشن اندرویدی است.

۱
محبوب‌ترین بازی بتل‌رویال سال 2022 چه عنوانی است؟

بازی Wild Arena Survivors با اینکه کمی دیر به بازار آثار بتل‌رویال ورود پیدا کرد، ولی به واسطه گیم پلی سرعتی‌اش، از محبوب‌ترین‌های سال است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.