بازی Disco Elysium
یحیی رحیمی

خالق Disco Elysium از اعضای استودیو ZA/UM شکایت کرد

یحیی رحیمی 2 آبان 1401 بدون دیدگاه
156 بازدید

رابرت کورویتز، خالق و نویسنده بازی نقش‌آفرینی Disco Elysium شکایت رسمی علیه اعضای استودیو ZA/UM در دادگاه کشور استونی تنظیم کرده است. شکایت خالق دیسکو الیسیم پس از آن ثبت می‌شود که تعدادی از خالقان بازی از جمله وی به دلایل نامشخصی مجبور به ترک استودیو شده‌اند. اخراج خالقان بازی دیسکو الیسیم باعث شده تا طرفداران به تحریم استودیو بپردازند.

رابرت کورویتز از جمله مؤسسان استودیو ZA/UN به‌حساب می‌آید و اولین بازی آن‌ها، یک اثر داستانی بی‌نظیر در مورد دو کارآگاه خبره است. شخصیت اصلی به دلیل مصرف بیش از حد الکل دچار فراموشی شده و خود را فراموش کرده است. وی در عین حال تلاش می‌کند تا پرونده قتل را همراه همکارش حل کند. دیالوگ‌های عمیق و داستان متفاوت باعث تحسین منتقدان و طرفداران شده است. گزارش تازه‌ای نشان داد که خالقان بازی از استودیو اخراج شده‌اند و سرنوشت بازی Disco Elysium 2 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طبق گزارش خبرگزاری Tech News Space، رابرت کورویتز، خالق و طراح اصلی بازی دیسکو الیسیم از اعضای استودیو ZA/UM شکایت کرده است. جزئیات شکایت وی منتشر نشده است و طبق گفته‌ها، شکایت وی ناشی از سوء مدیریت استودیو است. وی از جمله توسعه‌دهندگان کلیدی بازی است که مجبور به ترک استودیویی شده که با همکاری وی تأسیس شده است. اعضای دیگر مانند نویسنده و مترجم، طراح بصری و ویراستار هم به دلیل نامشخص از استودیو کنار گذاشته شده‌اند.

خالق Disco Elysium

دلیل شکایت خالق Disco Elysium

آگهی استخدامی اخیر استودیو ZA/UM نشان داد که آن‌ها روی یک بازی جدید در فضایی علمی تخیلی کار می‌کنند. بسیاری آن‌ها را دنباله دیسکو الیسیم خواندند، اما وقایع اخیر نشان داد که تولید این بازی متوقف شده است. Disco Elysium اولین اثری است که توسط این استودیو ساخته شده و استودیو نیز توسط چندین سرمایه‌گذار به‌منظور تولید بازی حمایت شد. تزریق پول به بازی باعث شد تا ایده اصلی خالقان بازی به واقعیت تبدیل شود، اما موجب ایجاد تنش‌هایی میان اعضای استودیو شد. بسیاری به جنبه هنری بازی توجه داشتند و جنبه مالی برای آن‌ها اهمیتی نداشت.

تنش‌ها میان اعضای استودیو بر سر تجاری کردن بازی و کسب درآمد برای سرمایه‌گذاران در نهایت منجر به جدایی اعضای کلیدی استودیو شد. رابرت کورویتز طبق گزارش‌ها، نسبت به جو فرهنگی حاکم بر استودیو اعتراض کرده است. آمازون با درک ظرفیت بازی، تصمیم به ساخت یک سریال از آن گرفته و به نظر می‌رسد که این تصمیم هم در ترک استودیو توسط خالقان بازی تأثیرگذار بوده است. بازی دیسکو الیسیم برای پلتفرم‌ها و کنسول‌های مختلفی در دسترس است.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.